Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αλλά και του ωραρίου των εκπαιδευτικών περιλαμβάνονται σε αυτά
Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας επιχειρούν να εμφανίσουν ότι τάχα το υπουργείο βρίσκεται σε σύγκρουση με το κουαρτέτο για τα παραπάνω, ωστόσο όσα ζητούνται από το υπουργείο να προχωρήσουν άμεσα, δεν είναι τίποτε άλλο από αυτά που έχει συνυπογράψει η κυβέρνηση στο 4ο μνημόνιο. Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η κυβέρνηση και όπως αυτές είχαν καταγραφεί στο 4ο μνημόνιο, προβλέπονταν: «Οι αρχές θα εγκρίνουν νόμο για την αξιολόγηση του στελεχικού προσωπικού της εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την ορθολογική χρήση των πόρων έως τον Ιούνιο του 2017 (...) Οι αρχές θα συμφωνήσουν με τα θεσμικά όργανα όλες τις δημοσιονομικές πτυχές κάθε αλλαγής στην οργάνωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Συγκεκριμένα, μέχρι το Νοέμβριο του 2017, οι αρχές δεσμεύονται να υιοθετήσουν τον αριθμό ωρών διδασκαλίας ανά μέλος του προσωπικού και τις αναλογίες μαθητών ανά τάξη και μαθητές ανά εκπαιδευτικό στις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ που πρέπει να επιτευχθούν έως τις αρχές του 2018 - 2019 ακαδημαϊκό έτος (βασικό παραδοτέο). Η αξιολόγηση θα είναι σύμφωνη με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης».
Γίνεται, λοιπόν, φανερό ότι θα επιταχυνθεί από την κυβέρνηση το επόμενο διάστημα η «αξιολόγηση» των στελεχών εκπαίδευσης (που είχε δεσμευτεί να φέρει από τον περασμένο Ιούνη), η οποία θα ανοίξει το δρόμο συνολικότερα για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το σύστημα «αξιολόγησης» του Δημοσίου. Δεν αποκλείεται, δε, το επόμενο διάστημα να δούμε ένα πολυνομοσχέδιο που να συμπεριλαμβάνει και το θέμα του ωραρίου και της αναλογίας μαθητών και εκπαιδευτικών ανά τμήμα.