Παρασκευή 5 Γενάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Τόσκα» στη Λυρική

Η «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία - σκηνικά - κοστούμια Νίκου Σ. Πετρόπουλου έρχεται στις 26 Γενάρη και για πέντε ακόμα παραστάσεις (28, 31/1 και 4, 6, 9/2) στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», στις 20.00, στο πλαίσιο του αφιερώματος της ΕΛΣ στον Στέφανο Λαζαρίδη.

Η παραγωγή αυτή πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007, μετά από πρόσκληση του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ Στέφανου Λαζαρίδη, στον Νίκο Σ. Πετρόπουλο, ο οποίος μετέφερε τη δράση του έργου στην περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη Ρώμη. Ο Στέφανος Λαζαρίδης σημείωνε για την παραγωγή: «Η μετατόπιση του ιστορικού πλαισίου δεν επηρεάζει το βασικό θέμα της όπερας, που αφορά στα συναισθήματα και τις επιθυμίες των τριών βασικών χαρακτήρων. Φιλοδοξεί όμως να φέρει στο νου εικόνες πολύ πιο οικείες σε όλους μας, από συνθήκες που οι παλιότεροι έχουν ζήσει και οι νεότεροι έχουν ακούσει από αφηγήσεις και δει μέσα από ντοκιμαντέρ και τον κινηματογράφο. Συνθήκες οριακές, που αποτελούν τη βάση για τις συγκρούσεις που πραγματεύεται η όπερα του Πουτσίνι». Η όπερα ανέβηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή για πρώτη φορά το 1942, με την 19χρονη Μαρία Κάλλας στον ομώνυμο ρόλο.

Οπως σημειώνεται: «Η "Τόσκα" είναι το κατεξοχήν έργο του κορυφαίου συνθέτη, που ευθυγραμμίζεται στα ιδεώδη του βερισμού - του ιταλικού κινήματος του νατουραλισμού. Για τον Πουτσίνι ο ρεαλισμός έγκειται στην αγριότητα των καταστάσεων και των εντάσεων ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και αποδίδεται από τη μουσική με τρόπο άμεσο, χωρίς αφύσικες ωραιοποιήσεις. Η επιθυμία του συνθέτη ήταν, το έργο να μη θυμίζει καθόλου όπερα. Για να το επιτύχει αυτό προχώρησε σε σοβαρές επεμβάσεις στο ποιητικό κείμενο με στόχο την ανάπτυξη μιας διαρκούς σκηνικής δράσης.

Ενας από τους λόγους για τους οποίους η "Τόσκα" παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις δημοφιλέστερες όπερες, είναι τα χαρακτηριστικά της κεντρικής ηρωίδας. Η Τόσκα αποτελεί το πρότυπο της οπερατικής ντίβας, τόσο με το τραγούδι όσο και με τη συμπεριφορά της. Ολοι της οι χειρισμοί και τα συναισθήματα στοιχειοθετούν το κατεξοχήν οπερατικό στερεότυπο της ματαιόδοξης λυρικής τραγουδίστριας, παραδομένης στα δυνατά της ένστικτα. Πρωταγωνιστεί, είτε βρίσκεται πάνω στη σκηνή είτε πίσω από αυτή».

Στον ρόλο της Τόσκα βρίσκεται η σπουδαία υψίφωνος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Τσέλια Κοστέα. Στο ρόλο του Σκάρπια εμφανίζεται ο διακεκριμένος βαρύτονος της ΕΛΣ Δημήτρης Τηλιακός. Τον Μάριο Καβαραντόσι θα ερμηνεύσει στην πρώτη διανομή ο διακεκριμένος Τσέχος τενόρος Πάβελ Τσέρνοχ και στη δεύτερη, ο διακεκριμένος τενόρος της ΕΛΣ Δημήτρης Πακσόγλου. Στον ρόλο του Αντζελότι ο Τάσος Αποστόλου.

Την παραγωγή διευθύνει ο αρχιμουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Λουκάς Καρυτινός. Την ευθύνη της προετοιμασίας της Χορωδίας της ΕΛΣ έχει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος και της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Μαντάμα Μπατερφλάι» διαδικτυακά(2020-11-25 00:00:00.0)
Δωρεάν θέσεις για ανέργους(2018-01-19 00:00:00.0)
«Ρέα» η τελευταία παράσταση στο Θέατρο «Ολύμπια»(2017-05-13 00:00:00.0)
Θερμό χειροκρότημα για τον «Μάκβεθ»(2017-04-25 00:00:00.0)
Οπερα, μπαλέτο, οπερέτα(2007-10-14 00:00:00.0)
Αυλαία μετ' ελπίδων(2000-10-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ