ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΝΟΜΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Απαίτηση η παροχή ουσιαστικής μόρφωσης

Οι γονείς καταγγέλλουν πως η βασική εκπαίδευση θυσιάζεται στο βωμό των εξετάσεων και της παραπαιδείας

Τρίτη 21 Μάη 2002

Το αίτημα της αποσύνδεσης του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε παλιότερη μαθητική κινητοποίηση
Την πλήρη διαφωνία τους σε μια δημόσια εκπαίδευση που «βασανίζει», αντί να μορφώνει και να διαπαιδαγωγεί, τους μαθητές και «αλλοτριώνει», αντί να αξιοποιεί, τους εκπαιδευτικούς, και την πλήρη αντίθεσή τους στην παραπαιδεία, που «αδειάζει» τις τσέπες των γονιών, χωρίς να προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στη μάθηση των νέων ανθρώπων, εκφράζουν οι Ενώσεις Γονέων των τεσσάρων θεσσαλικών νομών, εκπρόσωποι των οποίων συναντήθηκαν στην Καρδίτσα.

Να σημειώσουμε ότι οι Ενώσεις Γονέων των Νομών Καρδίτσας, Τρικάλων, Λάρισας και Μαγνησίας συνευρίσκονται και συνεργάζονται, πολλές φορές, σε πανθεσσαλικό επίπεδο, για να διαμορφώσουν, από κοινού, θέσεις και προτάσεις αλλά και για να συντονίσουν τη δράση τους με στόχο την επίλυση προβλημάτων της εκπαίδευσης.

Η συζήτηση ανάμεσα στους εκπροσώπους των τεσσάρων Ενώσεων περιστράφηκε, όπως ήταν φυσικό, γύρω από τα πολλά και οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, αλλά και οι δάσκαλοί τους, εξαιτίας της εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται.

Κι όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση που υπογράφουν τα Διοικητικά Συμβούλια των τεσσάρων Ενώσεων Γονέων, οι τελευταίοι νόμοι της κυβέρνησης δεν μπόρεσαν να λύσουν κανένα πρόβλημα από αυτά που οι υπουργοί Παιδείας ισχυρίζονταν ότι θα λυθούν.

Αντιθέτως, δημιούργησαν κι άλλα κι ως αποτελέσματα αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής οι Ενώσεις Γονέων των νομών της Θεσσαλίας αναφέρουν την κατακόρυφη αύξηση της παραπαιδείας -- τα φροντιστήρια αύξησαν τους πελάτες τους κατά 30% -- η οποία «αδειάζει» τις τσέπες των γονιών, καθώς -- σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους -- το κόστος του φροντιστηρίου για έναν μαθητή Γυμνασίου φτάνει στο 1.000.000 δραχμές τη σεζόν και για έναν μαθητή Λυκείου στο 1.500.000 δραχμές. Κι όπως σωστά επισημαίνουν, αυτό έχει αποτέλεσμα να τίθενται ακόμα μεγαλύτεροι φραγμοί στη μόρφωση των φτωχών μαθητών.

Περιγράφοντας το μέγεθος, αλλά και τις επιπτώσεις της παραπαιδείας στη χώρα μας -- φροντιστήρια, αλλά και ιδιαίτερα μαθήματα από διορισμένους εκπαιδευτικούς -- αναφέρουν, χαρακτηριστικά, ότι τα Λύκεια, ιδιαίτερα στη Β΄ και Γ΄ τάξη από τις αρχές του Απρίλη είναι άδεια από μαθητές, αφού αυτοί τρέχουν στα φροντιστήρια και στα «ιδιαίτερα», αντί να πάνε στο σχολείο. Και υπογραμμίζουν: Τα παιδιά μας έγιναν ψυχωτικά από την ένταση, το άγχος και το στρες των εξετάσεων. Οι βασικές γνώσεις, που θα πρέπει να πάρουν μέσα από μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση για την ανάπτυξη μιας σωστής προσωπικότητας, θυσιάζονται στο βωμό των εξετάσεων για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία, πλέον, δεν εξασφαλίζουν την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Αναφερόμενοι στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών οι εκπρόσωποι των Ενώσεων Γονέων των τεσσάρων θεσσαλικών νομών εκφράζουν την αντίθεσή τους στο σχετικό νόμο, επισημαίνοντας ότι ο τρόπος αξιολόγησης δεν είναι αδιάβλητος, αφού δε θεσμοθετείται η συμμετοχή γονιών και μαθητών στη διαδικασία αξιολόγησης.

Στις προτάσεις τους για την αποδοτικότερη κι ουσιαστική λειτουργία της εκπαίδευσης αναφέρουν ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για την εξασφάλιση γενικών γνώσεων κι ουσιαστικής μόρφωσης, με βάση το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο.

Ενόψει των φετινών εξετάσεων ζητούν να ληφθούν μέτρα για αδιάβλητες εξετάσεις στα ενδοσχολικά μαθήματα και να μην υπάρχει άνιση μεταχείριση ανάμεσα στους μαθητές των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολείων, ενώ η επιτροπή εξετάσεων στα ιδιωτικά Λύκεια ν' αποτελείται από διευθυντές και υποδιευθυντές δημοσίων σχολείων.

Ειδικότερα για τα ΤΕΕ υπογραμμίζουν ότι δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ζητούν:

- Να δημιουργηθεί σύγχρονη κτιριακή και εργαστηριακή υποδομή.

- Να διοριστούν οι απαραίτητοι ειδικευμένοι καθηγητές.

- Να γίνεται πρακτική εξάσκηση των μαθητών για άμεση σύνδεση με την παραγωγή.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προς ένα Λύκειο στείρων δεξιοτήτων, νέων φραγμών και εργασιακών ανατροπών (2020-06-19 00:00:00.0)
Αναζητούνται ευθύνες για τα θέματα στο Διαδίκτυο (2004-06-04 00:00:00.0)
Να αποσυνδεθεί το σχολείο από την εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ (2003-06-13 00:00:00.0)
Αντιδρούν για την απαράδεκτη σχολική στέγη (2003-01-23 00:00:00.0)
Παιδεία «φροντιστηριακά προσομοιωμένη» (2001-06-01 00:00:00.0)
"Εφιάλτης" για τον οικογενειακό προϋπολογισμό τα φροντιστήρια (1998-09-06 00:00:00.0)