Παρασκευή 1 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Παιδεία «φροντιστηριακά προσομοιωμένη»

Αν κάτι πραγματικά πέτυχε η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη δευτεροβάθμια κυρίως εκπαίδευση, στην τετράχρονη «θητεία» της, είναι η διόγκωση της παραπαιδείας και η φροντιστηριοποίηση του Λυκείου. Αυτό δηλαδή που υποτίθεται ήθελε να «γιατρέψει». Αυτό όμως που συνέβη χτες στη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων, στο θέμα των Αρχαίων θεωρητικής κατεύθυνσης Β' Λυκείου, μπορεί να δώσει στο υπουργείο και τις επιτροπές του τον τίτλο πλέον της «φροντιστηριακής προσομοίωσης». Και εξηγούμαστε: Η επιτροπή των εξετάσεων έβαλε διδαγμένο κείμενο ίδιο και συγκεκριμένα ένα μικρότερο απόσπασμα από το κείμενο που είχαν βάλει ως θέμα οι φροντιστές στις λεγόμενες «εξετάσεις προσομοίωσης των πανελλαδικών» που πραγματοποίησαν από τις 19-22 Απρίλη. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, σε αυτές πήραν μέρος 309 φροντιστήρια και 30.980 μαθητές της Β' και Γ' Λυκείου και θυμίζουμε ότι οι εξετάσεις πήραν εύσημα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που το υπουργείο Παιδείας παραχώρησε αίθουσες δημοσίων σχολίων για να διενεργηθούν.

Μιλάμε δηλαδή όχι μόνο για ανοχή της παραπαιδείας, αλλά και άμεση στήριξή της. Μόνο που τώρα και μετά τη χτεσινή εξέλιξη έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε για ανοιχτή και εξόφθαλμη διαφήμιση των φροντιστηρίων. Γιατί τι άλλο παρά ανοιχτή προτροπή προς τα νέα παιδιά είναι το γεγονός ότι το υπουργείο έθεσε το θέμα που είχε δουλευτεί από τα φροντιστήρια; Και μη μας πουν το γνωστό «τα φροντιστήρια έπιασαν το θέμα», γιατί εδώ δε μιλάμε για ένα ή δύο φροντιστήρια και εν πάση περιπτώσει είναι πασιφανές ότι μάλλον αντίστροφα είναι τα πράγματα. Και εκτός των άλλων, η κατάσταση αυτή θέτει και ένα ακόμα ζήτημα ως προς την ισότητα των εξεταζόμενων. Τα παιδιά που δεν πήραν μέρος στις εξετάσεις των φροντιστηρίων και επομένως δεν τους αναλύθηκε το θέμα, είναι σε σαφώς υποδεέστερη θέση από τους άλλους «τυχερούς», που τα... ακουμπάνε στα φροντιστήρια. Αυτό μας λένε με την τακτική τους οι ιθύνοντες του υπουργείου, που αναδεικνύονται στους καλύτερους πλασιέ της παραπαιδείας.

Και βέβαια οι φροντιστηριούχοι μπορούν να τρίβουν τα χέρια τους, γιατί ο προσανατολισμός του Λυκείου και η μετατροπή του σε αποκλειστικό δίαυλο για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο έχει οδηγήσει χιλιάδες μαθητές στα «φαστ φουντ» της γνώσης. Βλέπουν τα κέρδη τους να αυγαταίνουν και ταυτόχρονα τους ανοίγει η όρεξη και προβάλλουν όλο και περισσότερες απαιτήσεις. Η αντιεκπαιδευτική πολιτική είναι που τους κάνει να θέλουν ακόμα πιο απαιτητικά μερίδιο από την «πίτα» των ελλειμμάτων της παιδείας. Το νέο «φρούτο» που παρουσιάζεται και σαν ευεργέτημα για τα θύματα της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η λεγόμενη «ενισχυτική διδασκαλία». Θυμίζουμε ότι οι φροντιστές ζητούν το εξής: «να δίνονται τα χρήματα που θα διατεθούν από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, στην οικογένεια του μαθητή και αυτός να επιλέξει το φροντιστήριο στο οποίο θα ήθελε να παρακολουθήσει την πρόσθετη ενισχυτική διδασκαλία, όπως γίνεται με τους ασφαλισμένους στο ΙΚΑ και τα φαρμακεία» (διατύπωση από την ιστοσελίδα στο Ιντερνετ της ΟΕΦΕ).

Εκεί οδηγεί η πλήρης εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, που οδήγησε η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης. Να έχουν το θράσος οι φροντιστηριούχοι να θεωρούν λίγο - πολύ τους μαθητές, και δη τους αδύνατους, κάτι σαν αρρώστους που ζητούν θεραπεία. Μόνο που άρρωστοι δεν είναι οι μαθητές αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα που είναι στενά συνδεδεμένο και καθρέφτης του άρρωστου κοινωνικού συστήματος.


Δημήτρης ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ