ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
Πανάκεια τα υπερκέρδη των μεγαλοκατασκευαστών!

Το φάρμακο για την ύφεση αναζητείται στις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης», στην «αξιοποίηση» της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και στη μετατροπή των κυβερνήσεων σε... μάνατζερ των μεγαλοεργολάβων για δουλιές στο εξωτερικό!

Τετάρτη 13 Οχτώβρη 2004

Eurokinissi

Μοχλό για έναν ακόμη γύρο συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου στον κλάδο των κατασκευών, αποτελούν ουσιαστικά οι προτάσεις του Ινστιτούτου Οικονομίας Κατασκευών (ΙΟΚ) για τη μεταολυμπιακή περίοδο, έτσι όπως παρουσιάστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου ως συμπεράσματα πρόσφατης ημερίδας που διοργάνωσε το ίδιο.

Ουσιαστικά οι προτάσεις του ΙΟΚ και με πρόσχημα κάποιες αρνητικές εξελίξεις, που ήδη κάνουν την εμφάνισή τους στην απασχόληση του κλάδου, συνίστανται στο εξής τρίπτυχο:

Οπως είναι φανερό και ομολογήθηκε και από τους ίδιους τους εκπροσώπους του ΙΟΚ, από όλα αυτά τα μέτρα δε θα ωφεληθούν παρά μόνο ελάχιστες κατασκευαστικές εταιρίες - και προ πάντων οι ιδιοκτήτες τους - που διαθέτουν πιστοληπτική ικανότητα, δηλαδή που κέρδισαν τεράστια ποσά το προηγούμενο διάστημα.

Παρ' όλα αυτά οι εκπρόσωποι του ΙΟΚ ισχυρίστηκαν ότι το 98% των κατασκευαστικών εταιριών είναι έτοιμες να «χτυπήσουν κόκκινο» και να βρεθούν σε κατάσταση πτώχευσης, επειδή - παρά τις υπερβάσεις και τα «πανωπροίκια» που βλέπουμε όλοι στις εργολαβίες - εκτέλεσαν δήθεν τα έργα με... φθηνό κόστος!

Αξίζει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της ημερίδας ο Μάκης Παπαδόπουλος, μιλώντας ως εκπρόσωπος του ΚΚΕ, είχε τονίσει ότι «το μέλλον του κατασκευαστικού κλάδου δεν μπορεί να ταυτίζεται στην πράξη με τη στήριξη της κερδοφορίας ελάχιστων μονοπωλιακών ομίλων. Η ελπιδοφόρα διέξοδος που εμείς προτείνουμε, απαιτεί ριζική αλλαγή του συστήματος παραγωγής των έργων, που θα περιλαμβάνει το σύνολο των συντελεστών και των φάσεων της συγκεκριμένης διαδικασίας, με γνώμονα τη συνδυασμένη ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Μοχλοί της προσπάθειας θα πρέπει να είναι ο κρατικός φορέας και μια συμπληρωματική συνεταιριστική μορφή κατασκευαστών στο πλαίσιο μιας οικονομίας με κοινωνικοποιημένα τα βασικά μέσα παραγωγής. Ετσι, ο κεντρικός σχεδιασμός της λαϊκής οικονομίας θα αγκαλιάσει το σύνολο των δραστηριοτήτων της έρευνας, της κατασκευής, της λειτουργίας και της συντήρησης των έργων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πώς «ξελασπώνουν» οι κατασκευαστές (2011-05-08 00:00:00.0)
Κλιμακώνουν χωρίς επανάπαυση (2009-01-25 00:00:00.0)
Υπερδιπλασιάστηκαν οι τιμές σε μια 10ετία (2007-02-18 00:00:00.0)
Η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση στο αποκορύφωμα (2007-02-04 00:00:00.0)
Νέα χαράτσια για το λαό (2006-05-14 00:00:00.0)
Κριτήριο η Ολυμπιάδα και το «πακέτο» (2000-11-28 00:00:00.0)