...με «παιδαγωγικά παιχνιδάκια»
Παπαγεωργίου Βασίλης |
Ενα προτεινόμενο «παιχνίδι», που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς είναι το εξής άκρως αποπροσανατολιστικό και... επικίνδυνο «Αερόστατο»: Οι μαθητές σε μια προσπάθεια εξοικείωσής τους με τη «Χάρτα των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων» θα κληθούν να ταξινομήσουν τα δικαιώματα, γράφοντας 10 από αυτά σε 10 κάρτες. Επειτα θα φανταστούν πως πετούν με ένα αερόστατο, το οποίο ξαφνικά αρχίζει να χάνει ύψος. Τότε θα πρέπει να πετάξουν μία - μία τις κάρτες για να κρατήσουν το αερόστατο στον αέρα. Στο τέλος, τους μένει μόνο μια κάρτα και πρέπει να εξηγήσουν γιατί την κράτησαν.
Προφανώς, η ειρήνη, η ελευθερία, η δημοκρατία, αποτελούν αντίπαλες αξίες που εχθρεύονται η μια την άλλη, αξίες που δε γίνεται να συνυπάρξουν στην ...«ανοιξιάτικη» ΕΕ. Αυτό βέβαια είναι κάτι γνωστό. Το ζήτημα που γεννιέται είναι ότι οι μαθητές της Ευρώπης διαπαιδαγωγούνται να πετούν αξίες στον Καιάδα.
Ομως, ο μηχανισμός προπαγάνδας και διαστρέβλωσης αξιών και ιδεών δεν πετάει μόνο με ...αερόστατο, αλλά ταξιδεύει και με άλλους τρόπους. Για «Μια Ασφαλή Κοινότητα», είναι μια άλλη δραστηριότητα όπου κάθε πέντε ή έξι βδομάδες, αστυνομικοί επισκέπτονται τα σχολεία για να συζητήσουν θέματα σχετικά με την ασφάλεια. Ενώ στην «Ομάδα Εργασίας Επίλυσης Συγκρούσεων», ομάδες μαθητών θα επινοούν μία σύγκρουση και θα την αναπαριστούν, ενώ η υπόλοιπη τάξη παρακολουθεί. Αν κάποιος από τους παρατηρητές μπορεί να λύσει το πρόβλημα, παίρνει μέρος στην αναπαράσταση. Οι μαθητές θα συζητήσουν, αν μια αξία ή ένας κανόνας προκάλεσε τη σύγκρουση.
Δεν είναι τίποτα άλλο από μια αντιδραστική προσπάθεια εξοικείωσης με τους μηχανισμούς καταστολής και το χαφιεδισμό, προκειμένου να έχουμε δήθεν ασφαλείς κοινότητες και γειτονιές. Ενώ οι μαθητές θα έχουν και την ...ευκαιρία να μάθουν πως μια αξία μπορεί να προκαλέσει σύγκρουση, να γαλουχηθούν με τη λογική των παρεμβάσεων εντεταλμένων παρατηρητών του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, των ΗΠΑ σε μια χώρα, πάντα με το πρόσχημα ...της ειρήνης. Αν αυτό δεν είναι εξοικείωση με τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, τότε τι είναι;