Νεκρός βρέθηκε ο 25χρονος Βλ. Βλασόπουλος. Επιβαρυμένο το «παρελθόν» του πλοίου με καταγγελίες για εργασίες χωρίς μέτρα ασφάλειας. Καταγγέλλουν τα σωματεία εργαζομένων εργοδοσία και κυβέρνηση
Χτες το πρωί αντιπροσωπεία συνδικαλιστών από τα σωματεία της Ζώνης και την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και την Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Απαίτησαν από τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Α. Συρίγο, με τον οποίο και συναντήθηκαν, να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα και να πληρώσουν οι υπεύθυνοι για το νέο έγκλημα!
Οι τρεις από τους τέσσερις ναυτεργάτες βγήκαν χάρη στην άμεση κινητοποίηση ενός ιδιοκτήτη λάτζας, ο οποίος βρισκόταν τη στιγμή της έκρηξης σε καφενείο στο χώρο της Γερμανικής σκάλας και έτρεξε χωρίς να σκεφτεί τον κίνδυνο. «Εγώ τους έβγαλα», είπε χαρακτηριστικά σοκαρισμένος από το θέαμα. Η φωτιά συνεχίζει, ενώ η πρόσβαση από την ξηρά είναι αδύνατη για τα οχήματα της Πυροσβεστικής. Πλοιάρια της Πυροσβεστικής με δυσκολία ξεκίνησαν το έργο της κατάσβεσης, ενώ ρυμουλκά έσπευσαν να απομακρύνουν τα παραπλέοντα σκάφη. Ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος έφτασε με μιάμιση ώρα καθυστέρηση. Οι προσπάθειες για να σβήσει η φωτιά συνεχίστηκαν για ώρες.
Στο χώρο της γερμανικής σκάλας από την πρώτη στιγμή της έκρηξης έφτασαν κάτοικοι της περιοχής και συνδικαλιστές από τα σωματεία της Ζώνης και ναυτεργατικά σωματεία. Οργή και αγανάκτηση επικρατούσε στο χώρο για το νέο έγκλημα. Μαζί με το δεξαμενόπλοιο που καιγόταν, χάνονταν και οι ελπίδες για την ανεύρεση του Β. Βλασόπουλου. «Ποιος θα πληρώσει το νέο έγκλημα;», «Αυτό είναι το μεροκάματο του τρόμου»! Ηταν κουβέντες που έβγαιναν από τα στόματα των συγκεντρωμένων στο χώρο. Οι δυο ναυτεργάτες που κατάφεραν να γλιτώσουν, φανερά σοκαρισμένοι, δεν έφευγαν από το χώρο περιμένοντας να μάθουν για το συνάδελφό τους.
Το δεξαμενόπλοιο ανήκει στην εταιρία «HELLENIC SLOPS PERIVALLONTIKH EPE», η οποία είναι θυγατρική της εταιρίας «AEGEAN PETROLEUM INTERNATIONAL TRADING» του Δ. Μελισσανίδη. Τα αίτια ακόμα της έκρηξης δεν έχουν διαπιστωθεί, ενώ προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Πειραιά. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι μεγάλης ηλικίας, περίπου 30 χρόνων, ενώ παρόμοιο περιστατικό δεν έχει συμβεί σε τέτοιου είδους πλοία. Στο προϊόν του διαχωρισμού κυριαρχούν νερό και λάδια, ενώ η αναλογία του πετρελαίου είναι πολύ μικρή.
Η τακτική των εταιριών να μην παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, αλλά και γενικότερα να επιδίδονται σε μια σειρά παραβιάσεων και η κάλυψη αυτών από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αποδεικνύονται πολύ χαρακτηριστικά από καταγγελίες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν από ναυτεργατικά σωματεία.
Συγκεκριμένα στις 17/9/1997 με ανακοίνωσή του το ναυτεργατικό σωματείο «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είχε καταγγείλει ότι στο δεξαμενόπλοιο «SLOPS» εργάζονταν αλλοδαποί χωρίς ασφάλιση και χωρίς ναυτολόγιο. «Δε συμβιβάζεται - συνέχιζε - να γίνονται συγχρόνως επισκευές των πλοίων και επεξεργασία των αποβλήτων. Υπάρχει κίνδυνος μεγάλης πυρκαγιάς που θα έχει καταστροφικές συνέπειες στον περιβάλλοντα χώρο - στις κατοικημένες περιοχές και στα γύρω πλοία».
Στην απάντηση της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΕΝ μεταξύ άλλων αναφερόταν ότι διάταξη του Ναυτικού Δικαίου ο πλωτός διαχωριστήρας έχει την έννοια του βοηθητικού ναυπηγήματος και σε συνδυασμό με άλλη διάταξη του ίδιου Κώδικα δεν υποχρεούται στον εφοδιασμό του με ναυτολόγιο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να καταπατούνται δικαιώματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των ναυτεργατών! Αυτή τη δυνατότητα που δίνει το ίδιο το ΥΕΝ δυστυχώς επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ο Ουκρανός ναυτεργάτης στο «SLOPS» δεν ήταν στην κατάσταση προσωπικού! Να σημειωθεί επίσης ότι στο δεξαμενόπλοιο η οργανική σύνθεση συμπεριλάμβανε 1 υπάλληλο γραφείου (ο καπετάνιος), 1 συντηρητή και 6 καθαριστές!