ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Διευρύνονται οι αντιδράσεις

Ακινητοποιήθηκαν τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα. Υπαρκτό το ενδεχόμενο να «στερέψουν» οι δεξαμενές των πρατηρίων. Σε ...συσκέψεις και διαβουλεύσεις περιορίζεται η κυβέρνηση, ενώ οι κερδοσκοπικές ανατιμήσεις κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά

Τρίτη 26 Σεπτέμβρη 2000

Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα διατηρούνται οι τιμές των καυσίμων στη χώρα, παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές δείχνουν τάσεις αποκλιμάκωσης, ενώ η κυβερνητική άρνηση να πάρει μέτρα για ν' αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από τις συνεχείς ανατιμήσεις, διευρύνει τις αντιδράσεις και στη χώρα μας. Ηδη τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης έχουν ακινητοποιηθεί και ενδέχεται να στερέψουν οι δεξαμενές των πρατηρίων.

Την ίδια στιγμή στο...«μέτωπο» των των υγρών καυσίμων αναμένονται νέες εξελίξεις, καθώς αύριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί -όπως γίνεται τις δύο τελευταίες εβδομάδες- νέα συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη, με τους φορείς της αγοράς (διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας και βενζινοπώλες). Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα επιδιώξει να πείσει τους εμπλεκόμενους φορείς στο κύκλωμα των υγρών καυσίμων να «απορροφήσουν» τις όποιες αυξήσεις, (οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι οριακές), ενώ οι φορείς διατείνουν από την πλευρά τους ότι δεν μπορούν να δεχτούν και νέες απορροφήσεις. Σε μια τέτοια περίπτωση, η κυβέρνηση φέρεται να ρίχνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την επιβολή πλαφόν (ανώτατη τιμή), προκειμένου να εξαναγκάσει τους φορείς να δεχτούν απορροφήσεις, είναι όμως σίγουρο ότι θα εξαντληθούν όλα τα όρια, αφού η επιβολή πλαφόν είναι κατά της «ελεύθερης αγοράς», που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση.

Ενώ αύριο Τετάρτη θα διεξάγονται συζητήσεις για τη συγκράτηση των τιμών στα υγρά καύσιμα, είναι πιθανό να μην υπάρχουν καύσιμα στην αγορά! Η εκστρατεία δήθεν προστασίας των καταναλωτών που ξεκίνησε πρώτα από τους βενζινοπώλες και τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, ότι δήθεν η αγορά θα «μείνει» από καύσιμα λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών, οδήγησε τους καταναλωτές σε αθρόα προμήθεια υγρών καύσιμων, με φυσικό αποτέλεσμα, οι δεξαμενές των πρατηρίων να αδειάζουν. Σύμφωνα με χτεσινές εκτιμήσεις βενζινοπωλών, αν τα πρατήρια δεν μπορέσουν να προμηθευτούν από τα βυτιοφόρα των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, είναι πολύ πιθανό από σήμερα το μεσημέρι, να «στερέψουν». Ηδη αυτή τη στιγμή αρκετά πρατήρια έχουν «ξεμείνει» από καύσιμα, ενώ οι αναφορές των βενζινοπωλών ότι θα έχουμε έλλειψη στα καύσιμα, ενισχύουν το αλαλούμ και τις ουρές που εμφανίστηκαν στα πρατήρια, αλλά και την αγωνία των καταναλωτών.

Κερδοσκοπικές ανατιμήσεις

Την ίδια στιγμή διευρύνεται το κύμα των κερδοσκοπικών αυξήσεων σε διάφορα προϊόντα της αγοράς, με πιο εμφανείς τις αυξήσεις κατά 50 δραχμές στα τσιγάρα. Επίσης, μια σειρά άλλα προϊόντα (πλαστικά, χρώματα, εισαγόμενα τρόφιμα) έχουν ανατιμηθεί κατά 11%, ενώ αναμένονται σοβαρές αυξήσεις και στα φάρμακα. Για τις αυξήσεις στα φάρμακα χθες υπήρξε συνάντηση μεταξύ των φαρμακοβιομηχάνων και της υφυπουργού Ανάπτυξης Μιλένας Αποστολάκη, και αξίζει να σημειωθεί ότι αίτημα των φαρμακοβιομηχάνων είναι οι αυξήσεις να κυμαίνονται στο 25% περίπου. Πληροφορίες, όμως, από το υπουργείο Εμπορίου, κάνουν λόγο ότι «επιτεύχθηκε συμφωνία» με τους φαρμακοβιομήχανους, ώστε να μην περάσουν αυξήσεις, κάτι ωστόσο το οποίο δεν επιβεβαιώθηκε.

Τα φορτηγά και βυτιοφόρα

Διευρύνεται από σήμερα το μέτωπο των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, με τη συμμετοχή και των αυτοκινητιστών μικρών φορτηγών ΔΧ μέχρι έξι τόνους σε νομαρχιακό επίπεδο, ενώ σε 24ωρη ακινητοποίηση των οχημάτων τους προσανατολίζονται από την Παρασκευή οι ιδιοκτήτες ταξί της Αθήνας και των τουριστικών λεωφορείων μέσα στον Οκτώβρη.

Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές φορτηγών αυτοκινήτων εθνικών και διεθνών μεταφορών, καθώς και των βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, από τα μεσάνυχτα της Κυριακής ακινητοποίησαν επ' αόριστον τα οχήματά τους, ζητώντας τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό των οικονομικών ζημιών που προκαλούν στον κλάδο τους οι αλλεπάλληλες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Επίσης, αντιδρούν στην επικείμενη απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, που προωθεί η κυβέρνηση, ζητώντας να μην εκδοθούν νέες άδειες. Εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα αυτά, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ΔΧ φορτηγών και βυτιοφόρων υγρών καυσίμων, προσανατολίζονται να προχωρήσουν τις επόμενες μέρες, ακόμα και σε αποκλεισμό των εθνικών δρόμων.

Η ακινητοποίηση των περίπου 2.500 βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, που εφοδιάζουν με υγρά καύσιμα ολόκληρη τη χώρα, οδήγησε χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ στα βενζινάδικα, για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους. Οι «ουρές» των αυτοκινήτων στα πρατήρια υγρών καυσίμων από την Κυριακή ήδη ήταν μεγάλες, με επακόλουθο από χτες κιόλας, να στερέψουν από αμόλυβδη βενζίνη πολλά βενζινάδικα στην Αθήνα. Μάλιστα, όπως προειδοποιούν οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών, τα αποθέματα καυσίμων που υπάρχουν στις δεξαμενές των πρατηρίων άρχισαν ήδη να εξαντλούνται και από σήμερα οι ελλείψεις στην αγορά καυσίμων θα είναι μεγάλες. Ελλείψεις, εφόσον συνεχιστεί η κινητοποίηση των αυτοκινητιστών, θα παρατηρηθούν τις επόμενες μέρες και στην τροφοδοσία της αγοράς με διάφορα προϊόντα (φρούτα, φρέσκα κηπευτικά κ.ά.).

Οπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των ομοσπονδιών φορτηγών ΔΧ, στην κινητοποίηση προχώρησαν μετά τις επαφές τους με τους συναρμόδιους υπουργούς, κατά τις οποίες δεν έγινε αποδεκτό το βασικό αίτημα των αυτοκινητιστών για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης.

Σημειώνεται ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ έχουν ακινητοποιήσει τα οχήματά τους κατά μήκος των εθνικών οδών, χωρίς να προκαλούν προβλήματα στην κυκλοφορία.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σε αναντιστοιχία με τις διαθέσεις του κλάδου (2000-10-04 00:00:00.0)
Η κυβερνητική αδιαλλαξία οξύνει το πρόβλημα (2000-09-29 00:00:00.0)
Απεργία για το πετρέλαιο (2000-09-15 00:00:00.0)
Σύσκεψη ιδιοκτητών φορτηγών (2000-09-12 00:00:00.0)
Ακινητοποιούνται τα φορτηγά ΔΧ (1999-12-21 00:00:00.0)
Αγώνας διαρκείας για δίκαιη φορολόγηση (1995-03-01 00:00:00.0)