Εστειλαν στην ΠΝΟ επιστολή που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για όλους τους ναυτεργάτες, ζητώντας τη «σύμφωνη γνώμη και φωνή» της Ομοσπονδίας
Η επιστολή - πρόκληση της ΕΕΑ αποτελεί συνέχεια της ενορχηστρωμένης επίθεσης που έχει εξαπολύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, έχοντας δεδομένη τη φιλοεφοπλιστική, αντιλαϊκή πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, τη συμβιβαστική γραμμή στην οποία κινείται η ΠΝΟ και βέβαια με σημαία την Ευρωπαϊκή Ενωση και τους κανονισμούς της. Οι εφοπλιστές, χωρίς προσχήματα πλέον, επιχειρούν να μετατρέψουν τα καράβια όλων των κατηγοριών σε σύγχρονες γαλέρες, για να αυξήσουν παραπέρα την «τρελή» κερδοφορία τους.
Προάγγελος των εφοπλιστικών σχεδιασμών είναι το πλοίο «CRUISE EUROPA» του ομίλου «Grimaldi» (μεγαλομέτοχος των «Μινωικών Γραμμών») που είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία, του οποίου η οργανική σύνθεση αποτελείται από 45 Ιταλούς ναυτεργάτες και 71 χαμηλόμισθους ανασφάλιστους. Μάλιστα, σε χτεσινή συνάντηση της ΠΝΟ, ο διευθύνων σύμβουλος των «Μινωνικών Γραμμών» Αντώνης Μανιαδάκης έθεσε προκλητικά θέμα «υψηλού κόστους» των υπόλοιπων πλοίων της εταιρείας που έχουν πληρώματα με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.
Η επιστολή της ΕΕΑ - που η ΠΝΟ κρατούσε κρυμμένη στα συρτάρια της από τις 16 Οκτώβρη και χτες έδωσε στη δημοσιότητα - θέτει ξεκάθαρα θέμα επέκτασης του καθεστώτος στο «CRUISE EUROPA» και στα υπόλοιπα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία. Η ΕΕΑ καταφέρεται ενάντια «στα νομοθετήματα» στελέχωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων που τα καθιστούν «μη ανταγωνιστικά» σε σύγκριση με τα πλοία κοινοτικών σημαίων και με «ευρωπαϊκά πληρώματα, με μισθούς όμως πολύ κατώτερους της μεταξύ μας υπογραφείσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 2009». «Εξηγεί» ότι ακτοπλοϊκές εταιρείες στηρίζονται οικονομικά από τα πλοία τους που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας και μπαίνει στο διά ταύτα: «Πρόθεσή μας για να μην καταστραφεί η ακτοπλοΐα, όπως έγινε με την κρουαζιέρα, είναι η άμεση ύπαρξη ενιαίου τρόπου στελέχωσης όλων των δραστηριοποιούμενων πλοίων στις γραμμές Ελλάδος - Ιταλίας, άλλως σας γνωρίζουμε ότι προτιθέμεθα να υψώσουμε σημαία Ιταλίας ή άλλη ευρωπαϊκή σημαία και να στελεχώσουμε τα πλοία μας με ομοιόμορφο τρόπο με αυτόν που η εταιρεία του ανωτέρω πλοίου (σ.σ. του "CRUISE EUROPA") στελεχώνει τα πλοία της στις διεθνείς γραμμές».
Ομως δε σταματούν εκεί: Επαναφέρουν την απαίτησή τους για «την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών των ακτοπλοϊκών πλοίων κατά τα ισχύοντα στην ελληνική κρουαζιέρα». Δηλαδή να απαλλαγούν από τις δικές τους ασφαλιστικές εισφορές και να παρακρατούν από τους μισθούς των ναυτεργατών το ποσό των εισφορών προς το ΝΑΤ.
ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ κάνουν σαφές ότι «θα πρωτοστατήσουν στην κήρυξη απεργιακού αγώνα» και καλούν τους ναυτεργάτες να απαιτήσουν συνεδριάσεις στα συνδικαλιστικά όργανα των σωματείων τους και της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, παραμερίζοντας τον κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό και επιβάλλοντας αποφάσεις στο δρόμο οργάνωσης και ανάπτυξης απεργιακών αγώνων.