Σάββατο 30 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στα σκαριά νέα ναυάγια

Δρομολογούν στην ακτοπλοΐα πλοίο 35 χρόνων με το μισό από το αναγκαίο πλήρωμα!

Νέα ναυτικά εγκλήματα είναι στα σκαριά από την επικίνδυνη και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα πολιτική της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Ηδη, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο, έχει δώσει το «οκέι» στον εφοπλιστή Βεντούρη να δρομολογήσει, στις τακτικές τουριστικές γραμμές Ιταλία - Ελλάδα και Ιταλία - Αλβανία, πλοία όχι μόνο... αρχαία, αλλά και με λιγότερο αριθμό πληρώματος από αυτόν που προβλέπεται, επειδή αυτά θα υψώσουν την ελληνική σημαία! Χτες, αρχιπλοίαρχος της εταιρίας του Βεντούρη ζήτησε τη συμφωνία και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Συγκεκριμένα, από τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας έχει ήδη συνταχτεί κείμενο υπουργικής απόφασης που προβλέπει ειδική σύνθεση πληρώματος για το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΠΟΛΟΥΞ» (το πρώην ακτοπλοϊκό «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ»), με έτος κατασκευής το 1965(!) το οποίο θα εκτελεί τη γραμμή Ιταλία - Δυρράχιο Αλβανίας και θα φέρει την ελληνική σημαία. Στο κείμενο προβλέπονται 30 ναυτεργάτες ως πλήρωμα, ενώ με βάση τη νομοθεσία η οργανική σύνθεση αυτού του είδους πλοίου πρέπει να αποτελείται από 51 ναυτεργάτες! Ακόμα, για το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΑΘΗΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» με έτος κατασκευής το 1969, το οποίο θα εκτελεί τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία, ο Βεντούρης αξιώνει να τεθεί ξανά σε ισχύ υπουργική απόφαση που είχε υπογραφεί το 1988 από τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Β. Γιαννόπουλο και προβλέπει την παραμονή στο πλοίο 40 περίπου ναυτεργατών από 72 που ορίζεται από την οργανική σύνθεση! Η ισχύς της υπουργικής απόφασης είχε διακοπεί γιατί το πλοίο είχε αλλάξει αργότερα τα δρομολόγια που προβλέπονταν στην απόφαση.

Ομως η πρόκληση δε σταματά εδώ. Ο εφοπλιστής μέσω του αρχιπλοιάρχου του ζήτησε τη συμφωνία της ΠΝΟ για να παραβιαστεί ακόμα και αυτό το «μισερό» Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει το ωράριο των πληρωμάτων στα ταχύπλοα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία. Ετσι απαίτησε την τουλάχιστον 17ωρη απασχόληση των ναυτεργατών που θα ναυτολογηθούν σε δύο πλοία τύπου καταμαράν που θα δρομολογήσει ο εφοπλιστής στη γραμμή Ελλάδα - Ιταλία! Η διοίκηση της ΠΝΟ χτες αρνήθηκε να συμφωνήσει με τις αξιώσεις αυτές, ενώ την ερχόμενη βδομάδα αναμένεται να επισκεφτεί τα γραφεία της Ομοσπονδίας και ο εφοπλιστής Βεντούρης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ