Παρασκηνιακές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης οδηγούν σε πτώχευση τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προκειμένου οι υποψήφιοι αγοραστές, να μην καταβάλουν δραχμή για την απόκτησή τους
Η παραπάνω διατύπωση, φαινομενικά, είναι απλή. Ωστόσο, η υπογραφή της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης με την κοινοπραξία από το υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από το ΥΠΕΘΟ που είναι αρμόδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων επιχειρήσεων, κρύβει παρασκήνιο. Και το παρασκήνιο που αποκαλύφθηκε - προκαλώντας τις εύλογες υποψίες - λέει ότι πρόκειται για μία καλοστημένη μεθόδευση, ώστε να οδηγηθεί ο Σκαραμαγκάς σε απαξίωση ή ακόμα και σε πτώχευση. Απώτερος στόχος αυτών των μεθοδεύσεων, είναι όχι μόνο για να παραδοθεί το Ναυπηγείο τζάμπα στους ιδιώτες, αλλά προφανώς να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο τους υποψήφιους ιδιώτες που θα αναλάβουν πλέον μια... χρεοκοπημένη επιχείρηση.
Οι από χρόνων προθέσεις της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει το μεγαλύτερο Ναυπηγείο της Ανατολικής Μεσογείου και το μοναδικό υπό δημόσιο έλεγχο της χώρας, έχουν καταγγελθεί κατά κόρον από το «Ρ». Ωστόσο, μια τέτοια μεθόδευση (αυτή που υλοποιήθηκε), ουδείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος, θα μπορούσε να την προβλέψει. Οι «εκσυγχρονιστές» της κυβέρνησης, και τα συμφέροντα που υπηρετούν, όμως, το μεθόδευαν εδώ και καιρό. Συγκεκριμένα:
Τα όσα σήμερα συμβαίνουν γύρω από το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη: να παραδώσει τζάμπα το Σκαραμαγκά. Ούτε ο πλέον αφελής μπορεί να πιστέψει ότι το ΥΠΕΘΟ όταν προκήρυσσε το διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου ιδιωτικοποίησης, δε γνώριζε επ' ακριβώς τι συμβαίνει. Το ίδιο ισχύει και για την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Το όλο ζήτημα αποκτά διαστάσεις σκανδάλου, αφού εντός των ημερών θα δημοσιευτεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του Σκαραμαγκά και την ίδια ώρα το Ναυπηγείο στερεύει από ρευστότητα και λόγω της μεθοδευμένης απαξίωσης, χρεώνεται με ζημιές 1,5 δισεκατομμυρίων δραχμών τη μέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διοικητής της ΕΤΒΑ, φέρεται να έχει ενημερώσει τον υπουργό Ανάπτυξης, ότι τα Ναυπηγεία οδηγούνται σε πτώχευση και το Μάρτη δε θα υπάρχουν χρήματα για την καταβολή των πληρωμών των εργαζομένων.
Πέραν αυτού, έχει αποφασιστεί και η απόλυση 600 εργαζομένων με τον ψευδεπίγραφο τίτλο των «οικειοθελών αποχωρήσεων» με κίνητρα, για τα οποία σύμφωνα με τους τωρινούς υπολογισμούς, το οικονομικό τίμημα ανέρχεται στα 25 δισεκατομμύρια δραχμές! Εφόσον η κυβέρνηση θεωρεί ότι τα Ναυπηγεία είναι ιδιωτικοποιημένα από το 1995, ποιος θα κληθεί να πληρώσει τα «κίνητρα» για τις «οικειοθελείς» απολύσεις; Και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί μέσα στο Μάρτη ο Σκαραμαγκάς να έχει κηρύξει πτώχευση, τότε ουδείς μπορεί να αμφιβάλλει για το αν οι μεθοδεύσεις ξεπουλήματος του Ναυπηγείου, δεν έχουν προηγούμενο.