Ενα από τα βασικά συστατικά στοιχεία της πρότασης του ΚΚΕ για το σχολείο, είναι ότι, σε αντίθεση με την αστική στρατηγική, μιλάει για σχολείο ενιαίο. Ενιαίο τόσο κατά τη διάρκειά του, χωρίς διαχωρισμό σε βαθμίδες (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) όσο και κατά τον τύπο του, δηλαδή χωρίς διαχωρισμούς σε σχολεία γενικά, τεχνικά, κλασικά, μουσικά, ναυτικά κ.ο.κ. και με ενιαίο πρόγραμμα, χωρίς διαχωρισμούς ανάμεσα στο σχολείο του χωριού και το σχολείο της πόλης, το σχολείο της εργατογειτονιάς και αυτό των «πλούσιων» περιοχών. Η ουσία είναι ότι στον καπιταλισμό, αντικειμενικά, οι όποιες διαφοροποιήσεις υπάρχουν στο σχολείο (κι όποιες επίσης προωθούνται) έρχονται να αποτυπώσουν όλο και πιο έντονα τις...