Τετάρτη 17 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κοινή συνισταμένη

Ανεξάντλητη είναι η λίστα με τα ερωτήματα που προβάλλουν για το τραγικό δυστύχημα της Κυριακής. Τεράστιος είναι και ο κατάλογος με τα σκοτεινά σημεία που υπάρχουν σε όλο το ιστορικό που μαθαίνουμε για την «ΗΛΙΟΣ», τα αεροπλάνα της και τις πρακτικές της.

Ανεξάρτητα από τις απαντήσεις που θα δοθούν σ' όλο το επόμενο διάστημα, από την πρώτη στιγμή είναι απόλυτα βέβαιο ότι το νήμα που συνδέει ερωτήματα και σκοτεινά σημεία, η κοινή συνισταμένη των δεδομένων που οδήγησαν στο θάνατο τόσες ψυχές είναι η πολιτική των «απελευθερώσεων» - ιδιωτικοποιήσεων και η προσαρμογή των κανόνων ασφάλειας των πτήσεων στις απαιτήσεις που προβάλλονται από τις ιδιωτικές εταιρίες προκειμένου να αυξάνουν συνεχώς τα κέρδη τους.

Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει

Γρηγοριάδης Κώστας

Και μια και ο λόγος για τις μεταφορές, αξίζει να σημειωθεί ένα ακόμα στοιχείο, ενδεικτικό για τον τρόπο με τον οποίο το κεφάλαιο έχει μετατρέψει σε κερδοφόρο τσιφλίκι του αυτόν τον ευαίσθητο και στρατηγικής σημασίας τομέα: Ολα τα πλοία της ακτοπλοΐας, που τις τελευταίες μέρες απασχόλησαν με τις βλάβες τους την επικαιρότητα, διέθεταν τα απαραίτητα δικαιολογητικά αξιοπλοΐας από τις αρμόδιες «ανεξάρτητες» ελεγκτικές υπηρεσίες, οι οποίες πλέον έχουν μετατραπεί σε παραμάγαζα των εφοπλιστών με ευθύνη τόσο της προηγούμενης, όσο και της σημερινής κυβέρνησης. Οι εκπρόσωποι της «Ηλιος» επίσης διαβεβαιώνουν ότι τα αεροσκάφη της ήταν ελεγμένα και πετούσαν με την έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιών. Και, μάλλον, δε λένε ψέματα. Απλά, εδώ ισχύει η παροιμία «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει». Δικά τους τα σαράβαλα και επικίνδυνα πλοία και αεροπλάνα, δικοί τους και οι «ανεξάρτητοι» ελεγκτικοί μηχανισμοί που δίνουν τις άδειες για να ταξιδεύουν ανενόχλητα...

Ενοικιαζόμενος...

Εμείς να προσθέσουμε μόνο δύο ακόμα στοιχεία που μάθαμε χτες. Πρώτον ότι οι ιδιοκτήτες της «ΗΛΙΟΣ», που θεωρείται μια από τις πάμπολλες εταιρίες «φτηνού κόστους μεταφοράς», διατηρούν ακόμα μία αεροπορική εταιρία. Εκείνη φέρεται να είναι... κανονική, ή πάντως «μη φτηνού κόστους μεταφοράς». Το δεύτερο είναι ότι ο Γερμανός πιλότος της τραγικής πτήσης δεν ήταν καν υπάλληλος της «ΗΛΙΟΣ». Τα αφεντικά της εταιρίας, που σαν καθωσπρέπει επιχειρηματίες πρωτίστως ενδιαφέρονται να «ρίξουν» τα κόστη, πρώτα και κύρια επέλεξαν να μην έχουν πιλότους μόνιμους, με δικαιώματα και απολαβές. Ετσι, φρόντισαν να έχουν ενοικιαζόμενο πιλότο από κάποια βρετανική εταιρία, που κάνει ακριβώς αυτή τη δουλιά, νοικιάζει πιλότους... Εταιρία, η οποία - προφανώς - παρακολουθεί από κοντά τις αναδιαρθρώσεις που γίνονται στον τομέα των αερομεταφορών και «ψαρεύει» πλεονάζον προσωπικό με απαράδεκτους όρους και αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας εκπαίδευση.

Περί τιμωρίας

Να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι, ζητούσαν μέσα στον πόνο τους οι συγγενείς που απεγνωσμένα προσπαθούσαν να πάρουν απαντήσεις σε τόσα και τόσα αναπάντητα ερωτήματα. Δυστυχώς, όταν θα συνέλθουν από το σοκ των πρώτων ημερών, θα αντιληφθούν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι πραγματικοί υπεύθυνοι είναι εκείνοι που πάντα τη γλιτώνουν. Το «Σαμίνα» και η «Ρικομέξ» δείχνουν το δρόμο...

Η ταυτότητα

Σχετικά με την ...ταυτότητα του μοιραίου αεροπλάνου άλλοι τo 'παν κι άλλοι τo 'γραψαν, αλλά επειδή είναι εύγλωττο το αναπαράγουμε και στο «Ρ». Ειπώθηκε λοιπόν ότι ήταν «αιγυπτιακό αεροσκάφος, αγορασμένο από γερμανική εταιρία βιτρίνα, ιδιοκτησίας κυπριακής ιδιωτικής εταιρίας (και) βρετανικού "ενδιαφέροντος", με Γερμανό πιλότο και μαϊμού αεροσυνοδό - ντεκόρ στη συνέντευξη του προέδρου της. Η παγκοσμιοποίηση αυτοπροσώπως»!

Με όπλο την αλληλεγγύη

Αποκαλυπτική για τις μεθόδους, με τις οποίες ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός επιχειρεί να πλαγιοκοπήσει και να υπονομεύσει την Κουβανική Επανάσταση, ήταν η μαρτυρία του αγωνιστή Πιέρσι Αλδοράδα από τη Γουατεμάλα, σε πρόσφατη εκδήλωση του Παγκόσμιου Φεστιβάλ Νεολαίας και Φοιτητών στη Βενεζουέλα. Ο φιλοκουβανός αγωνιστής - όπως κατέγραψε και το ρεπορτάζ του «Ρ» το περασμένο Σάββατο - μετέφερε την εμπειρία του από τη διείσδυσή του, για 22 χρόνια, στις εγκληματικές οργανώσεις που δρουν ενάντια στην Επανάσταση, με βάση το Μαϊάμι της Φλόριντα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε, ανάμεσα στα «καθήκοντά» του ήταν η ανατίναξη τουριστικών και ενεργειακών στόχων στο έδαφος της Κούβας, η μεταφορά χρημάτων προς ενίσχυση της αντεπανάστασης, ακόμα και η δολοφονία του Φιντέλ Κάστρο.

Η μαρτυρία του αγωνιστή από τη Γουατεμάλα έρχεται να προστεθεί στα μυριάδες αδιάσειστα στοιχεία για την ύπουλη και εγκληματική επιθετικότητα των ΗΠΑ σε βάρος της Κούβας. Αντίστοιχη είναι η περίπτωση και των πέντε Κουβανών ηρώων, που από το Σεπτέμβρη του 1998 κρατούνται παράνομα στις αμερικανικές φυλακές, κατηγορούμενοι για την πατριωτική τους δράση ενάντια στις μεθόδους της αμερικανοκίνητης μαφίας. Την ίδια στιγμή, ο γνωστός για τα εγκλήματά του Λουίς Ποσάδα Καρίλες απολαμβάνει το άσυλο που του έχουν δώσει οι ΗΠΑ, επιβραβεύοντας έτσι την αντικουβανική του δράση σαν πράκτορα της CIA.

Οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις αξιοποιούν κάθε μέσο, για να χτυπήσουν τους λαούς που αντιστέκονται. Οπως το λαό της Κούβας, που δεκαετίες τώρα δίνει μάχη για να περιφρουρήσει το δικαίωμά του να επιλέγει ο ίδιος το κοινωνικοπολιτικό του σύστημα. Ο οικονομικός αποκλεισμός, που με το πρόσχημα της «αντιτρομοκρατικής» πρόνοιας δοκιμάστηκε και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, προκειμένου να «συνετιστούν» με τις επιταγές του αμερικανικού και ευρωενωσιακού ιμπεριαλισμού, είναι μια ακόμη όψη του ίδιου νομίσματος. Κι εκεί που τα εγκληματικά οικονομικά μέτρα, η ύπουλη υπονόμευση, οι «φυτεμένες» χούντες και η εκβιαστική διπλωματία δεν πιάνουν τόπο, αναλαμβάνει δράση η ΝΑΤΟική πολεμική μηχανή, με πιο πρόσφατα παραδείγματα το Ιράκ, τη Γιουγκοσλαβία και το Αφγανιστάν.

Η αλληλεγγύη στο Νησί της Επανάστασης αποτελεί αυτονόητο καθήκον για κάθε συνεπή αγωνιστή. Για κάθε εργαζόμενο και νεολαίο, που στο «πρόσωπο» του κουβανικού λαού βλέπει το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση, τον αγώνα ενάντια στην τρομοκρατία των Αμερικανών και Ευρωπαίων ιμπεριαλιστών. Το ίδιο σημαντική είναι η έκφραση της αλληλεγγύης και σε κάθε λαό που τολμάει να ορθώσει το ανάστημά του και να βάλει φρένο στην ιμπεριαλιστική επιθετικότητα, με όποιο τρόπο κι αν αυτή εκφράζεται, από τη Συρία και την Παλαιστίνη, μέχρι το Βιετνάμ και τη Βόρεια Κορέα. Αν η Κούβα αποτελεί αγκάθι στο μάτι του ιμπεριαλισμού, τότε χρέος όλων μας είναι να κάνουμε με τον αγώνα μας αυτό το αγκάθι ακόμα πιο δυνατό, ακόμα πιο αιχμηρό ενάντια τους πραγματικούς τρομοκράτες.


Περικλής ΚΟΥΡΜΟΥΛΗΣ

Στο βάθος ... ΔΕΘ

Παπαγεωργίου Βασίλης

ΜΙΑ ...ΠΡΩΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ για το «πρόσωπο» και τη «φυσιογνωμία» του επόμενου προϋπολογισμού θα έχουν, όπως λέγεται σήμερα στην Κυβερνητική Επιτροπή, ο Κ. Καραμανλής με τους υπουργούς του.

* * *

Βλέπετε έχει ...ΔΕΘ στο βάθος του ορίζοντα και κάπως πρέπει εκεί οι κυβερνώντες να δείξουν το «κοινωνικό» τους πρόσωπο, πράγμα μάλλον δύσκολο ακόμα κι αν αυτοί που θα ακούνε είναι τα ίδια τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.

* * *

Εν ολίγοις - στην Κυβερνητική Επιτροπή - μιλάμε για μια προσπάθεια να κάνεις «λίφτινγκ» σε 90χρονη μήπως και φανεί έφηβη. Τόσο απλό είναι να φανεί ο επερχόμενος προϋπολογισμός φιλολαϊκός.

* * *

Αντε να δούμε τι θα σκαρφιστούνε στο τέλος. Αν και κάτι μας λέει πως δε θα ξεφύγουν από την πεπατημένη του ΠΑΣΟΚ που προσπαθούσε με τον Σημίτη να μας εμπνεύσει «όραμα» για τις θυσίες που κάνουμε. Ενα «όραμα» που ούτε κι αυτοί μπορούσαν να κατανοήσουν.

* * *

Ελπίζουμε, πάντως, ο πρωθυπουργός να μην κάνει το ατόπημα να μιλήσει για «διαφάνειες» και κόντρες με τη διαφθορά. Είναι ήδη αρκετό καιρό κυβέρνηση, ώστε να μην μπορούν να μιλήσουν για τέτοια πράγματα.

* * *

Οσο για εκείνον τον ...«βασικό μέτοχο» ακόμη κάνει διακοπές στις Βρυξέλλες.

ΜΑΛΛΟΝ ΛΙΓΑ είναι τα 100 ευρώ το μήνα που υπολογίζονται - σύμφωνα με δημοσιεύματα - ότι θα επιβαρύνει το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας η αύξηση των τιμών του πετρελαίου.

* * *

Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τέτοιες αυξήσεις, που επηρεάζουν και την παραγωγή, περνάνε στη συνέχεια σε όλα τα προϊόντα με τελικό χρεωμένο τον καταναλωτή. Αρα ας βάλουν κάτι παραπάνω...

* * *

Αραγε, εκεί στο οικονομικό επιτελείο του Γ. Αλογοσκούφη τι πιστεύουν για την όλη υπόθεση; Μήπως θεωρούν ότι το εισόδημα του έλληνα αντέχει αυτού του είδους τις περιπέτειες οπότε δεν υφίσταται λόγος να ανησυχούν;


Γρηγοριάδης Κώστας

* * *

Μάλλον περί αυτού πρόκειται, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται η άνεση, η απάθεια και τα χαμόγελα.

Φταίνε οι «πειρατές»...

Παπαγεωργίου Βασίλης

Μια βδομάδα σχεδόν πέρασε από τη μέρα που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας «κατακεραύνωνε» με δημόσιες δηλώσεις του και περίσσια υποκρισία τους «πειρατές» ακτοπλόους, που ταλαιπωρούσαν χιλιάδες επιβάτες με τις αλλεπάλληλες βλάβες στα σαπάκια τους. Προχτές, ο πρόεδρος του ΣΥΝ έκανε λόγο για άλλους «ασυνείδητους πειρατές», αυτή τη φορά των αιθέρων, που έστειλαν στο θάνατο τους 121 επιβάτες και μέλη του πληρώματος της μοιραίας πτήσης της «Ηλιος». Για τους δικούς του λόγους ο καθένας, στάθηκαν στο «δέντρο» μερικών «κακών» εταιριών που χαλάνε τη μόστρα του ανταγωνισμού και άφησαν στο απυρόβλητο το «δάσος», που δεν είναι άλλο απ' αυτές καθ' αυτές τις «απελευθερώσεις» και τις διαρθρωτικές αλλαγές, τον ανταγωνισμό και το κυνήγι του κέρδους, το οποίο αμφότεροι στηρίζουν - η τουλάχιστον δεν αμφισβητούν - με την πολιτική τους.

Στην πρώτη περίπτωση, μάλιστα, ο Μ. Κεφαλογιάννης έσπευσε να επιβάλει ...πρόστιμα σε δυο - τρεις «παράφωνους» εφοπλιστές. Αφού όμως πρώτα φρόντισε να ανακοινώσει νέα προνόμια και επιδοτήσεις για το σύνολο του ακτοπλοϊκού κεφαλαίου που παίζει κορόνα - γράμματα τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών. Για την περίπτωση της «Ηλιος», ο Α. Αλαβάνος απλά επέστησε την προσοχή της κυβέρνησης, ώστε στο επικείμενο ξεπούλημα της «Ολυμπιακής» να μην κακοπέσει η εταιρία στα χέρια κανενός «ασυνείδητου πειρατή». Για την ταμπακέρα, όμως, κουβέντα... Μέτρα διαχείρισης μόνο, για να εξωραϊστεί η εικόνα της ελεύθερης αγοράς και να μην τσαλακωθεί ο θεμέλιος λίθος του συστήματος, που ο καθένας με τον τρόπο του στηρίζει...

Γεύση καπιταλισμού

Προχωρά ο καπιταλισμός στη Ρωσία. Αυτό φανερώνουν, τουλάχιστον, οι διενεργούμενες δημοσκοπήσεις. Σύμφωνα με μια τέτοια δημοσκόπηση, που πραγματοποίησε η εταιρία «ROMIR Monitoring», σε 100 πόλεις της Ρωσίας, κατά μήκος και πλάτος της μεγάλης αυτής χώρας, προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα:

Πάνω από τους μισούς (51%) θεωρούν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ακρίβεια. Χαρακτηριστικό είναι ότι μεταξύ των συνταξιούχων το ποσοστό που θεωρεί ότι η ακρίβεια είναι το σημαντικότερο πρόβλημα έφτασε το 67%. Το 44% επίσης δήλωσε ότι έρχεται αντιμέτωπο με το πρόσωπο της φτώχειας και τους χαμηλούς μισθούς. Στις αγροτικές περιοχές αυτό το ποσοστό φτάνει το 47%. Ενας στους τρεις Ρώσους (34%) ανέφερε ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της Ρωσίας είναι η ανεργία. Αυτό το ποσοστό στις αγροτικές περιοχές φτάνει το 42%, ενώ μεταξύ της νεολαίας το ποσοστό αυτό φτάνει στο 46%. Το πρόβλημα των ναρκωτικών απασχολεί το 33% των Ρώσων, ενώ τον κατάλογο των 5 βασικότερων προβλημάτων της χώρας, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, κλείνει το ζήτημα της αύξησης της εγκληματικότητας (26%).

Οπως βλέπετε, η ομοιότητα με τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα και άλλες καπιταλιστικές χώρες είναι ολοφάνερη.

Η απάντηση...

Ελάχιστες είναι οι πληροφορίες, σχετικά με το πρόσφατο στρατιωτικό πραξικόπημα στη Μαυριτανία, που ανέτρεψε την 20χρονη και πλέον χούντα του Μααουίγια Ουλντ Τάγια. Κι ακόμη λιγότερες οι πληροφορίες που μπορούν να φωτίσουν τους πραγματικούς στόχους των πραξικοπηματιών και ποιοι βρίσκονται από πίσω τους. Ισως, η απάντηση στα τελευταία ερωτήματα να βρίσκεται στο γεγονός πως στη χώρα αυτή της Δυτικής Αφρικής ανακαλύφθηκαν πρόσφατα (το 2004) κοιτάσματα πετρελαίου και βρίσκονταν σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με αυστραλιανές εταιρίες για την αξιοποίησή τους. Για να δούμε, θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις και, ιδιαίτερα, ποιοι θα αναλάβουν τελικά την εκμετάλλευση των μαυριτανικών πετρελαίων...

Συρροή «μνηστήρων»

Πολύς κόσμος «μαζεύεται» - όπως πληροφορούμαστε - για την ανάθεση του έργου της αναβάθμισης της μηχανοργάνωσης του ΟΠΑΠ. Το κόστος του τελευταίου ανέρχεται στο τεράστιο ύψος των 200 εκατ. ευρώ περίπου (ίσως και κάτι παραπάνω με τα συνήθη «πανωπροίκια») και, φυσικά, δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν από τους διάφορους «μνηστήρες». Χώρια που αφορά στην πλέον κερδοφόρα επιχείρηση της χώρας, η οποία ελέγχει το νόμιμο τζόγο, συνεχώς επεκτείνεται και βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης...

Κάτι μας λέει ότι (και) αυτή η ιστορία θα έχει παρατράγουδα, καταγγελίες και σκληρό πόλεμο «διαπλεκομένων». Εκτός και πιστεύει κανείς πως αυτά τα φαινόμενα ανήκουν αποκλειστικά στο αμαρτωλό παρελθόν της ΠΑΣΟΚικής διακυβέρνησης και τώρα έχουν εξαφανιστεί...

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Θυσία στο βωμό του κέρδους

Η αεροπορική τραγωδία της περασμένης Κυριακής τύλιξε στο πένθος την Κύπρο και την Ελλάδα. Μεγάλος είναι ο πόνος και η θλίψη όλων για τα θύματα και βαθιά τα αισθήματα συμπαράστασης στις οικογένειές τους που θρηνούν. Ομως, ταυτόχρονα, το τραγικό αυτό δυστύχημα δεν μπορεί παρά να προκαλεί και οργή και αγανάκτηση. Ο χαμός των 121 ανθρώπων ήταν άδικος. Δεν ήταν αποτέλεσμα αυτού που λέει ο λαός μας της «κακιάς ώρας», αλλά ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Τώρα κυβερνήσεις και ειδικοί ψάχνουν να βρουν τι έφταιξε. Είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει κάποιο πόρισμα για τις αιτίες που προκάλεσαν την πτώση του αεροσκάφους. Και μετά από δικαστικούς αγώνες, που θα είναι, ως συνήθως, και μακροχρόνιοι, ίσως επιβληθούν και κάποιες ποινές. Ομως, πάλι ως συνήθως, οι πραγματικοί ένοχοι και οι ηθικοί αυτουργοί δεν πρόκειται να τιμωρηθούν.

Οπως και σε όλα τα μαζικά δυστυχήματα («ΣΑΜΙΝΑ», Τέμπη, «ΡΙΚΟΜΕΞ», κ.ά.), πίσω από αυτήν την τελευταία αεροπορική τραγωδία βρίσκεται το δολοφονικό καπιταλιστικό κέρδος. Το ταξίδι προς το θάνατο των 121 επιβατών του αεροπλάνου της ιδιωτικής εταιρίας «HELIOS» έγινε στον «Ανοιχτό» και «Ενιαίο» Ευρωπαϊκό Ουρανό. Ετσι ονόμασαν οι θιασώτες της «παγκοσμιοποίησης» και της ΟΝΕ την πλήρη απελευθέρωση των αερομεταφορών (με τη σύμφωνη γνώμη βέβαια της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ).

Με άλλοθι την «ανταγωνιστικότητα» και την «αποτελεσματικότητα» και στόχο την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου, οι αερομεταφορές έγιναν ξέφραγο αμπέλι. Ξεφύτρωσαν παντού κάθε λογής αεροπορικές εταιρίες, άλλες από τις υπάρχουσες κρατικές πουλήθηκαν, συγχωνεύτηκαν ή εξαγοράστηκαν. Με αεροπλάνα προβληματικά και κακοσυντηρημένα, με προσωπικό όχι πάντα επαρκώς εκπαιδευμένο και ταυτόχρονα εξαναγκασμένο να εργάζεται σε εντατικούς ρυθμούς. Ετσι, στο ιπτάμενο φέρετρο της «HELIOS», χωρίς να το γνωρίζουν, ρισκάριζαν καθημερινά τη ζωή τους εκατοντάδες επιβάτες. Και το μοιραίο ήταν θέμα χρόνου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών, τα αεροπορικά δυστυχήματα έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και τα περισσότερα από αυτά αφορούν στις λεγόμενες εταιρίες χαμηλού κόστους.

Τα πραγματικά αίτια του τραγικού δυστυχήματος πρέπει να έρθουν στο φως και όλοι οι υπεύθυνοι να τιμωρηθούν. Ομως, αυτό δεν αρκεί. Τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν τα μαζικά δυστυχήματα-εγκλήματα. Η κατάσταση αυτή θα συνεχίζεται όσο δεν αναδεικνύεται η κύρια αιτία: Η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών και των λαϊκών αναγκών. Ηθικός αυτουργός αυτών των εγκλημάτων είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Που δε λογαριάζει ανθρώπινες ζωές μπροστά στο κέρδος.

Οι εναέριες μεταφορές, όπως και οι χερσαίες και οι θαλάσσιες (αλλά και γενικότερα οι λαϊκές ανάγκες Υγεία, διατροφή, στέγη, Παιδεία, κλπ.) δεν μπορεί να είναι εμπορεύματα, αλλά κοινωνικά αγαθά. Ολες οι αεροπορικές υπηρεσίες πρέπει να είναι δημόσιες, υψηλής ποιότητας και ασφάλειας, ενταγμένες σε έναν κεντρικό προγραμματισμό ανάπτυξης, να βρίσκονται στην υπηρεσία του λαού και όχι του μεγάλου κεφαλαίου. Ομως, για να γίνει αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής και η λαϊκή εξουσία που θα οργανώσει την κοινωνία με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματα του λαού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ