Τετάρτη 1 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας

Τις διώξεις των 56 μαθητών από τα Λύκεια Ιτέας και Γαλαξιδίου καταγγέλλει η Νομαρχιακή Επιτροπή Φωκίδας του ΚΚΕ

Τις κυβερνητικές διώξεις των 56 μαθητών από τα Λύκεια Ιτέας και Γαλαξιδίου, γιατί διέπραξαν το «αδίκημα» της «διατάραξης οικιακής ειρήνης δημόσιας υπηρεσίας κατ' εξακολούθηση», με τη συμμετοχή τους στις περσινές κινητοποιήσεις, καταγγέλλει με ανακοίνωση η ΝΕ Φωκίδας του ΚΚΕ.

«Προσπαθούν με κάθε τρόπο να χαλιναγωγήσουν την ορμή, τη νεολαιίστικη αγωνιστική διάθεση των 16χρονων και 17χρονων παιδιών, που αμφισβήτησαν και αντιστάθηκαν στις αντιλαϊκές επιλογές τους για την παιδεία. Στήνουν σ' όλη την Ελλάδα "μαθητοδικεία" προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν γονείς και μαθητές», επισημαίνει η ΝΕ.

Τονίζει δε ότι οι αγωνιζόμενοι μαθητές, μέσα από τους αγώνες τους, δίδαξαν σ' όλη την κοινωνία την ανυπότακτη στάση ζωής. «Εφεραν στο προσκήνιο το σοβαρό ζήτημα της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Μέσα απ' την πάλη τους ανέδειξαν τον πραγματικό υποκινητή τους, δηλαδή την πολιτική της κυβέρνησης, που τους στερεί το δικαίωμα στη μόρφωση, που τους πετά έξω απ' το σχολείο, ρίχνοντάς τους στο σκουπιδοτενεκέ των ΤΕΕ και της διά βίου κατάρτισης», σημειώνει καταλογίζοντας συγχρόνως ευθύνες και στα άλλα κόμματα.

«Οι μαθητές, όμως, δεν υπέκυψαν και ούτε πρόκειται να υποκύψουν. Δεν υποτάσσονται ούτε στα "μαθητοδικεία", ούτε από τα ιδιώνυμα της κυβέρνησης. Θα προτάξουν τον ανυπόταχτο χαρακτήρα τους, τη μαζική και συλλογική πάλη για τα δικαιώματά τους, για τη ζωή που τους ανήκει, μαζί με όλο το λαό», τονίζει η ΝΕ.

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ καλούν τη νεολαία να οργανωθεί και να κάνει τη δική της επίθεση, μαζί με το λαϊκό κίνημα, ώστε να μπει φραγμός στην τρομοκρατία και στον εκφασισμό της δημόσιας ζωής. Μαζί με τους συλλόγους των καθηγητών, τους συλλόγους γονέων, τα εργατικά σωματεία, τους υπόλοιπους φορείς και το λαό της περιοχής να ορθώσουν τείχος υπεράσπισης των δικαιωμάτων της.

«Τα αντιλαϊκά, αντεργατικά, αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων της δεν πρέπει να περάσουν. Μια πρώτη απάντηση όλοι αυτοί πρέπει να πάρουν στις επερχόμενες εκλογές, με την ψήφο στο ΚΚΕ», καταλήγει.

ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
Απεργούν αύριο και μεθαύριο

Με αιτήματα την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97 καθώς και την οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, απεργούν αύριο και μεθαύριο, 2 και 3 Μάρτη, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Την πρώτη μέρα της απεργίας θα πραγματοποιηθούν συλλαλητήρια καταδίκης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και της έντασης της επίθεσης στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Το «ραντεβού» στην Αθήνα έχει δοθεί για τις 11 το πρωί στα Προπύλαια, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα συγκεντρωθούν στο Αγαλμα του Βενιζέλου.

Επίσης, αύριο Πέμπτη, τρίωρες στάσεις εργασίας από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα θα πραγματοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Παράλληλα, συμμετέχουν στα συλλαλητήρια που διοργανώνονται από τη ΔΟΕ και οι καθηγητές.

Στην Αθήνα, στο συλλαλητήριο θα συμμετάσχουν και οι γονείς με απόφαση της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας. Συμμετέχουν επίσης οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, που ζητούν κατάργηση της μεταρρύθμισης και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών μέσα από την επετηρίδα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Ικανοποιητικό το εκλογικό αποτέλεσμα

Ακόμα πιο συσπειρωμένοι συνεχίζουν τον αγώνα οι σπουδαστές ιδιωτικών σχολών
Ακόμα πιο συσπειρωμένοι συνεχίζουν τον αγώνα οι σπουδαστές ιδιωτικών σχολών
«Η φωνή μας δε φιμώνεται», είναι το μήνυμα που έστειλαν εκατοντάδες σπουδαστές των ιδιωτικών σχολών, από τις εκλογικές κάλπες που ήταν στημένες, εδώ και εφτά μέρες, έξω από κάθε ιδιωτική σχολή.

Η εκλογική διαδικασία ολοκληρώθηκε χτες το βράδυ, με τη μαζική προσέλευση των σπουδαστών στις κάλπες, οι οποίοι έδειξαν αποφασισμένοι να στηρίξουν και να δυναμώσουν το μοναδικό συνδικαλιστικό όργανο, που εκφράζει τα συμφέροντά τους, που αντιτίθεται στην πολιτική εκμετάλλευσης και αυταρχισμού των σχολαρχών, το Σύλλογο Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ).

Ηδη μέχρι χτες το μεσημέρι, είχαν καταμετρηθεί συνολικά πάνω από 1.900 ψηφοφόροι, από 20 ιδιωτικές σχολές. Βέβαια, ο αριθμός των ψηφοφόρων θα είναι πολύ μεγαλύτερος, μέχρι να ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των ψήφων. Τα μέλη του ΣΥΣΠΙΣ είναι ικανοποιημένα, αφού ο πρώτος στόχος, να ξεπεραστεί ο περσινός αριθμός των ψηφοφόρων, που ήταν περίπου 1.800, επιτεύχθηκε και ήδη η προσπάθεια για μαζικοποίηση του Συλλόγου μετά τις εκλογές είχε θετικό αποτέλεσμα.

Ομως, «ο αγώνας δε σταματάει στις εκλογές». Κύρια αιτήματα του Συλλόγου είναι το «πάγωμα» των διδάκτρων, δωρεάν φωτοτυπίες και η δημιουργία συστήματος τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ενταγμένης στο δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα. Ηδη οι σπουδαστές των ιδιωτικών σχολών έχουν βάλει πλάνο για το επόμενο βήμα.

Ν. ΠΕΛΛΑΣ
Αδικία σε βάρος εκπαιδευτικών

Να πάρουν μέτρα οι υπουργοί Εσωτερικών, Οικονομικών και Παιδείας, ώστε να αρθεί η αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών που διορίζονται ή μετατίθενται σε παραμεθόριες περιοχές, όσον αφορά τη χορήγηση των ευεργετημάτων της υπάρχουσας νομοθεσίας προς τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους, ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μαρία Μπόσκου και Σταύρος Παναγιώτου με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

«Για διάκριση των εκπαιδευτικών σε σχέση με άλλους δημόσιους υπαλλήλους κάνει λόγο η Α` ΕΛΜΕ Πέλλας με σχετικά έγγραφά της προς το υπουργείο Εσωτερικών και Οικονομικών», επισημαίνουν οι δύο βουλευτές. Συγκεκριμένα, με τη ΔΙΔΑ/Φ42/2443/οικ.21290 (ΦΕΚ 1925/25.10.99 τ.Β) οι περιοχές των Δήμων Αριδαίας, Βεγορίτιδας, Εδεσσας, Εξαπλατάνου και Κύρου του Νομού Πέλλας ορίστηκαν σαν παραμεθόριες. Ταυτόχρονα με το νόμο 2470/21.3.97 (ΦΕΚ 40 τ.Α) δόθηκε επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων περιοχών σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους που εργάζονται σε τέτοιες περιοχές. Να σημειωθεί ότι για τις παραπάνω χαρακτηρισθείσες περιοχές ισχύει η περαιτέρω μείωση του αναλογούντος φόρου τους, καθώς επίσης και η επιδότηση για την αγορά κατοικίας. Τα παραπάνω όμως, όπως τονίζει η Α` ΕΛΜΕ Πέλλας, δεν ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς της περιοχής.

Θα είμαστε μπροστά στον αγώνα

Με τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους 2525/97 και 2640/98 του υπουργού Παιδείας, Γερ. Αρσένη, οδηγούνται κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση. Με τα νέα μέτρα ο ελληνικός λαός υποχρεώνεται να πληρώνει υπέρογκα ποσά στα φροντιστήρια, με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την είσοδό τους στην ανώτερη εκπαίδευση. Επειδή, όμως η θέση στα Πανεπιστήμια κατοχυρώνεται πολύ δύσκολα, αναγκάζεται η νεολαία να καταφύγει σε άλλες «διεξόδους», όπως η εργασία από νεαρή ηλικία, για να βγάλει τα προς το ζην ή τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Η ταξικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος προβάλλει σε όλο της το μεγαλείο.

Η εγγραφή σε ιδιωτικό ΙΕΚ παρουσιάζεται ως «λύση». Τα δίδακτρα αγγίζουν το 1,5 εκατομμύριο συν τον απαραίτητο υλικό εξοπλισμό, όπως η αγορά βιβλίων ή οι φωτοτυπίες, οι οποίες δε δίδονται δωρεάν. Επιπλέον, ο σπουδαστής είναι υποχρεωμένος να αγοράσει Η/Υ, αφού ζούμε στην εποχή της ανάπτυξης της τεχνολογίας και οι εργασίες του ζητούνται δακτυλογραφημένες.

Μαζί με την υπογραφή μας στις επιταγές διδάκτρων στη σχολή, δίνεται και ένα κείμενο προς υπογραφή, το οποίο μας γυρίζει στην εποχή της «δήλωσης κοινωνικών φρονημάτων». Η διεύθυνση της σχολής «Δημοσιογραφική Παιδεία» μας προειδοποίησε ότι απαγορεύεται αυστηρά η τοιχοκόλληση αφισών, δραστηριότητες που σχετίζονται με κομματικοποίηση των καταρτιζόμενων εντός του κτιρίου, όπως π.χ. εκλογές.

Είναι αδύνατον 19χρονα και 20 χρονα παιδιά, τα οποία έχουν διαλέξει το δρόμο της δημοσιογραφίας να μην έχουν αναπτύξει τη δική τους πολιτική άποψη για τα δρώμενα. Παρ' όλα αυτά η διεύθυνση της σχολής μας απαγορεύει, εμμέσως πλην σαφώς, τη διατύπωση των δικών μας απόψεων.

Διδασκόμαστε από ανθρώπους που δουλεύουν στο υπουργείο Εξωτερικών και φυσικά η αντιπαράθεση είναι καθημερινή, αφού δεν επιτρέπεται να κρίνουμε και να κατακρίνουμε τις ενέργειες της κυβέρνησης. Μαθαίνουμε για την ΕΕ μονόπλευρα, δηλαδή ό,τι θέλει η κυβέρνηση και όχι την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από την ολοένα και μεγαλύτερη συσσώρευση του κεφαλαίου σε λίγες πολυεθνικές. Η ελευθερία της άποψης εκφράσεως είναι περιορισμένη και όταν έρχεται σε σύγκρουση με την άποψη του καθηγητή, είναι αδύνατη. Οδηγούμαστε σταδιακά, όχι στην ανάπτυξη της δικής μας προσωπικότητας, αλλά στην επιβολή αυτών που θέλουν να μας «πλασάρουν».

Εχουν γίνει τόσοι αγώνες για την ελευθερία λόγου του δημοσιογράφου. Παρ' όλα αυτά με το να εμποδίζουν το λόγο μας, θέλουν να μας κάνουν μαριονέτες στα δικά τους παιχνίδια και συνεχιστές ενός συστήματος που μας έχουν επιβάλλει. Είμαστε νέοι και διαλέγοντας το δρόμο της δημοσιογραφίας, θέλουμε να υπηρετήσουμε την αλήθεια. Πώς, όμως, θα γίνει αυτό όταν μας κλείνουν τα στόματα και δε μας επιτρέπουν να έχουμε μια διαφορετική άποψη, από την ήδη υπάρχουσα, που έχει επιβάλλει το κατεστημένο;

Επιπλέον, το μάθημα που γίνεται μέσα στην αίθουσα δεν είναι και το αποδοτικότερο, αφού ο αριθμός των σπουδαστών φτάνει τα 25 παιδιά. Μέσα σε περιορισμένο χρόνο, 50 λεπτά της ώρας, ο σπουδαστής δεν προλαβαίνει να αναπτύξει τις ιδέες του, να γίνει μια ουσιώδης συζήτηση και φυσικά να ακουστούν όλες οι απόψεις.

Το πιο οξυμένο πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν όλοι οι σπουδαστές των ΙΕΚ είναι η συνεχόμενη αύξηση των διδάκτρων κάθε χρόνο, ενώ οι μισθοί των εργαζόμενων γονιών μας δεν επαρκούν. Γι' αυτό απαιτούμε άμεσα πάγωμα των διδάκτρων.

Η φοίτηση στη σχολή διαρκεί δύο χρόνια. Θα αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας και κανένας δε θα μας εμποδίσει να λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας. Σίγουρα θα επιβιώσουμε! Μετά όμως τι γίνεται; Θα καταλήξουμε και εμείς πτυχιούχοι άνεργοι, όπως τόσοι άλλοι; Θα ασχοληθεί η κυβέρνηση και με μας ή θα κοιτάει μόνο την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ; Μόνος δρόμος ο συντονισμένος καθημερινός αγώνας. Μέσα από το Σύλλογό μας που δυναμώνει. Θα είμαστε όλοι εκεί!


Κατερίνα ΑΡΝΟΚΟΥΡΟΥ
Σπουδάστρια στη «Δημοσιογραφική Παιδεία» και μέλος του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών

ΕΣΥΠ
Παύθηκε η λειτουργία του από την κυβέρνηση

Την κατάργηση ενός από τους γνωστούς «συναινετικούς - εκσυγχρονιστικούς» θεσμούς, του... ανεξάρτητου Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, επέβαλε το υπουργείο Παιδείας. Το όργανο αυτό, που η κυβέρνηση και το υπουργείο δημιούργησαν, για να προωθούν με επίφαση διαλόγου την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους, παύει να έχει «διοικητική αυτοτέλεια», σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε αργά προχτές το βράδυ ο υπουργός στο νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την παραίτηση του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) και καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιωάννη Πανάρετου, ο οποίος με μια επιστολή προς τα μέλη του ΕΣΥΠ τονίζει ότι μετατρέπεται σε «υπάλληλο» όργανο του υπουργείου Παιδείας.

Με την τροπολογία αυτή καταργείται ο ενιαίος χαρακτήρας του και συνίστανται τρία συμβούλια: Ανώτατης, Τεχνολογικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οπως επισημαίνει ο Ι. Πανάρετος, η μορφή αυτή που υιοθετεί η προτεινόμενη τροπολογία είναι αυτή που υπήρχε μέχρι το 1995, θεωρήθηκε ότι απέτυχε και αντικαταστάθηκε με τον καταργούμενο Ν. 2327/95. Επισημαίνει μάλιστα ότι στη συγκεκριμένη τροπολογία, σε αντίθεση με τον καταργούμενο νόμο, δεν προβλέπεται η σύνθεση των νέων οργάνων που αντικαθιστούν το ΕΣΥΠ, αλλά το θέμα παραπέμπεται σε ΠΔ που θα εκδοθεί στο μέλλον και «ο ορισμός των μελών του Συμβουλίου του νέου ΕΣΥΠ γίνεται με αποφάσεις του υπουργού».

ΚΚΕ
Προεκλογικό πυροτέχνημα η τροπολογία για τα ΤΕΙ

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

Προεκλογικό πυροτέχνημα που ανακυκλώνει τα χρόνια αδιέξοδα των ΤΕΙ και των αποφοίτων τους, χαρακτηρίζει το Τμήμα Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ την τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση για τα ΤΕΙ. Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Η τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση αποτελεί προεκλογικό πυροτέχνημα, που ανακυκλώνει τα χρόνια αδιέξοδα των ΤΕΙ και των αποφοίτων τους. Δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα ούτε από την άποψη της νομικής τους υπόστασης, ούτε, πολύ περισσότερο, από την άποψη της ουσιαστικής αναβάθμισης του περιεχόμενου των σπουδών και της θέσης τους.

Επαναδιατυπώνοντας τον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ, διατηρεί τον ξεπερασμένο ιστορικά διαχωρισμό σε ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση και μάλιστα στα πλαίσια μιας πολυκατηγοριοποιημένης, υποβαθμισμένης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η επέκταση της διάρκειας των σπουδών, όπως απέδειξε η μέχρι σήμερα εφαρμογή της, δε φτάνει από μόνη της για να αναβαθμίσει το χαρακτήρα των σπουδών και την αξία των πτυχίων. Οι ψευδαισθήσεις που η κυβέρνηση καλλιεργεί θα αποκαλυφθούν, φέρνοντας και πάλι στην επιφάνεια την κρίση με πιο οξυμένο τρόπο.

Η μόνη ρεαλιστική διέξοδος βρίσκεται στη συγκρότηση Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης σε αντιστοιχία με τις σύγχρονες ανάγκες της επιστήμης, της παραγωγής».

Να δυναμώσουν την πάλη τους οι σπουδαστές

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ

Κάλεσμα προς τους σπουδαστές των ΤΕΙ να εντείνουν τον αγώνα τους ενάντια στη λογική της κυβέρνησης απευθύνει η ΚΝΕ με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ, επισημαίνοντας συγχρόνως «να δυναμώσουν την πάλη τους μαζί με τους εργαζόμενους για μια άλλη πορεία του τόπου, για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, που αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική και πραγματική λύση».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ έχει ως εξής:

«Χιλιάδες σπουδαστές των ΤΕΙ κατέκλυσαν τους δρόμους υπερασπιζόμενοι το δικαίωμά τους σε πτυχίο με αξία, σε πτυχίο για δουλιά. Υπεύθυνες για τη σημερινή κατάσταση είναι η σημερινή κυβέρνηση, αλλά και οι προηγούμενες, που δημιούργησαν και συντήρησαν το ανορθόδοξο σημερινό καθεστώς, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, τις απαιτήσεις του για φτηνό εργατικό δυναμικό δίχως ουσιαστικές γνώσεις και δικαιώματα.

Οι σπουδαστές αντιμετώπισαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τον εμπαιγμό της κυβέρνησης, που επιμένει να ανακυκλώνει τη σημερινή κατάσταση. Η ρύθμιση που υπόσχεται δε μεταβάλλει τη σημερινή κατάσταση και αναπαράγει το πρόβλημα.

Αρνείται να τοποθετηθεί επί της ουσίας στο μεγάλο θέμα της κατοχύρωσης των πτυχίων και της επαγγελματικής κατοχύρωσης των αποφοίτων. Εμμένει στο λογική των "μπαλωμάτων" και της συντήρησης της κατάστασης, στη λογική της αποσύνδεσης πτυχίου - επαγγέλματος.

Καλούμε τους σπουδαστές να εντείνουν τον αγώνα τους ενάντια στη λογική της κυβέρνησης. Να απομονώσουν τις προσπάθειες αποπροσανατολισμού και ξεπουλήματος του αγώνα τους από τις δυνάμεις του δικομματισμού. Να δυναμώσουν την πάλη τους μαζί με τους εργαζόμενους για μια άλλη πορεία του τόπου, για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, που αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική και πραγματική λύση».

Tι λέει η τροπολογία

Η τροπολογία που κατατέθηκε χτες στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας προβλέπει τα ακόλουθα ως προς την «οριοθέτηση του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» ο οποίος, σύμφωνα με την εισηγητική της έκθεση, «αποσαφηνίζεται»:

  • Η τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς, α) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και β) τον τεχνολογικό τομέα ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
  • Τα ιδρύματα των ως άνω τομέων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργούν συμπληρωματικά, με διακριτές φυσιογνωμίες και με ρόλους, σκοπό και αποστολή που διαφοροποιούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους δύο νόμους - πλαίσιο που ισχύουν για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ αντίστοιχα. Στην τροπολογία αναφέρεται το πλαίσιο της αποστολής των ανωτέρω ιδρυμάτων, όπως καθορίζεται από τους ιδρυτικούς τους νόμους, και ισχύουν και τα ακόλουθα:

α) Τα ιδρύματα πανεπιστημιακού τομέα δίνουν έμφαση στην παραγωγή και ανάπτυξη της επιστήμης, στη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα και στην υψηλή θεωρητική και ολοκληρωμένη κατάρτιση του επιστημονικού και ακαδημαϊκού δυναμικού της χώρας.

β) Τα ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση στελεχών εφαρμογών υψηλής ποιοτικής στάθμης, τα οποία με τη θεωρητική και εφαρμοσμένη επιστημονική κατάρτισή τους:

-- Αποτελούν συνδετικό κρίκο μεταξύ γνώσης και εφαρμογής, αναπτύσσοντας την εφαρμοσμένη διάσταση των επιστημών και των τεχνών στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία και

-- μεταφέρουν, χρησιμοποιούν και προάγουν σύγχρονη τεχνολογία καθώς επίσης και μεθόδους πρακτικές και τεχνικές στο χώρο των εφαρμογών.

  • Στο πλαίσιο αυτό, τα ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα συνδυάζουν την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υπόβαθρου σπουδών με υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση, ενώ παράλληλα διεξάγουν τεχνολογική έρευνα και αναπτύσσουν τεχνογνωσία και καινοτομίες στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
  • Η διάρκεια των σπουδών στον πανεπιστημιακό τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη των οκτώ εξαμήνων σπουδών.
  • Η διάρκεια των σπουδών στον τεχνολογικό τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη των επτά εξαμήνων σπουδών, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης στο αντίστοιχο επάγγελμα.
  • Η διάρκεια σπουδών των τμημάτων των ΤΕΙ που αναφέρονται στο ΠΔ 227/1995 καθορίζεται σε οκτώ εξάμηνα συμπεριλαμβανομένου και του ενός εξαμήνου πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα που προβλέπεται από το ΠΔ 174/1985.

Οπως εξηγούσαν χτες στη Βουλή παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, η τροπολογία εναρμονίζεται με την αναμενόμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αφού -όπως ισχυρίζονταν τα ΤΕΙ- με νόμο πλέον ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΕΙ
Καταγγέλλουν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις

Μαζικά διαδήλωσαν χτες στην Αθήνα σπουδαστές από όλη τη χώρα
Μαζικά διαδήλωσαν χτες στην Αθήνα σπουδαστές από όλη τη χώρα
Μαζικά διαδήλωσαν χτες το απόγευμα σπουδαστές από τα ΤΕΙ σχεδόν όλης της χώρας ενάντια στην υποβάθμιση των σπουδών τους, ενώ το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να διασκεδάσει τις αντιδράσεις που έχει δημιουργήσει η ίδια με την πολιτική της, με τροπολογία - ρύθμιση που έφερε στη Βουλή.

Χιλιάδες σπουδαστές συγκεντρώθηκαν, μετά τις 4 το απόγευμα στα Προπύλαια στην οδό Πανεπιστημίου και πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της Αθήνας ενώ μαζί τους βρίσκονταν πρόεδροι και διδάσκοντες στα ΤΕΙ. Οι σπουδαστές, μέσα από τα συνθήματά τους κατήγγειλαν την κυβέρνηση, που φέρει την ευθύνη για την κρίση που δημιουργήθηκε στα ΤΕΙ, μετά τη διαρροή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία κάνει λόγο για περιορισμό της διάρκειας σπουδών στα ΤΕΙ στα 6 εξάμηνα. Οι σπουδαστές, πορεύτηκαν από την οδό Πανεπιστημίου, πλατεία Ομονοίας, οδό Σταδίου και κατέληξαν στην πλατεία Συντάγματος, μπροστά στη Βουλή, όπου επρόκειτο να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση.

Στη Θεσσαλονίκη

Παράστασης διαμαρτυρίας και μαζική εξόρμηση προκειμένου να ενημερώσουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΤΕΙ όλης της χώρας πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι στο Αγαλμα του Βενιζέλου οι σπουδαστές του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας.

Η Λία Μάγγου, σπουδάστρια των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, αναφερόμενη στον τρόπο αντιμετώπισης των Τεχνικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας από την κυβέρνηση τονίζει σε δήλωσή της: «Θέλουν τους σπουδαστές ψευτοκαταρτισμένους χωρίς στέρεη γνώση, υποβαθμισμένους και έρμαια στα χέρια των εργοδοτών, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, πτυχιούχους με αβέβαιο μέλλον».

Η ΠΚΣ των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης καλεί τους σπουδαστές να προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις των Σχολών τους διεκδικώντας Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση Δημόσια και Δωρεάν, επισημαίνοντας πως η διάσπαση του γνωστικού αντικειμένου σε θεωρία και πρακτική είναι αντιεπιστημονική. Η Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να παρέχει ολόπλευρη επιστημονική γνώση, ειδίκευση πάνω στο γνωστικό αντικείμενο, δυνατότητα ανάπτυξης της γνώσης μέσω της έρευνας.

Τους καλεί να παλέψουν ενάντια στην εφαρμογή των οδηγιών 89/48 και 92/51 της ΕΕ που προωθούν παραπέρα την υποβάθμιση των σπουδών τους, αποσυνδέοντας το πτυχίο από το επάγγελμα και στρώνουν το δρόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Να διεκδικήσουν την ανανέωση της υλικοτεχνικής υποδομής, την ανέγερση νέων κτιρίων για τις αυξημένες ανάγκες των Ιδρυμάτων, να δοθεί τέλος στο καθεστώς που θέλει το 75% του συνόλου του διδακτικού προσωπικού να αποτελείται από έκτακτους καθηγητές. Τέλος να υπάρξει δυνατότητα να πραγματοποιούν οι σπουδαστές μεταπτυχιακά ενός κύκλου, που θα οδηγούν σε διδακτορικό.

Συνάντηση Αρσένη

Στο μεταξύ, το μεσημέρι, ο υπουργός Παιδείας κάλεσε στο υπουργείο εκπροσώπους όλων των κομμάτων, προκειμένου να τους θέσει υπόψη την προωθούμενη ρύθμιση. Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην καθιέρωση Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, με κατάργηση του διαχωρισμού μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ, με πλήρη αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και του χαρακτήρα τους, ώστε να βγάζουν ολοκληρωμένους επιστήμονες, ως μόνη πρόταση που θα δώσει λύση στο αδιέξοδο.

Χτες, επίσης η Ενωση Διδακτόρων Καθηγητών Τεχνολογικών Ιδρυμάτων σε συνέντευξη Τύπου επισήμανε τις ευθύνες της κυβέρνησης και ζήτησε άμεση ρύθμιση. Παράλληλα, ζήτησε την παραίτηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας «διότι ευθύνεται αποκλειστικά για την κρίση που προκλήθηκε στην τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ