Τετάρτη 11 Δεκέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Το «Παιδαγωγικό ποίημα» στη Νάουσα

Η Ομάδα Γυναικών Νάουσας της ΟΓΕ, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για το παιδί, προγραμματίζει:

  • Το Σάββατο, 14 Δεκέμβρη, στις 6 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο, προβολή της ταινίας «Παιδαγωγικό Ποίημα - Ο δρόμος προς τη ζωή».
  • Την Κυριακή 15 Δεκέμβρη, στις 11 π.μ., στην Εύξεινο Λέσχη, ανοιχτή συζήτηση για θέματα Παιδείας, με βάση το βιβλίο «Παιδαγωγικό Ποίημα» του Μακάρενκο. Εισηγήτρια θα είναι η Κυριακή Καμαρινού, εκπαιδευτικός, διδάκτορας κοινωνιολογίας, πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αργυρούπολης.

Την ταινία «Παιδαγωγικό Ποίημα» προβάλλει, επίσης, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» την Παρασκευή 13 Δεκέμβρη, στις 7 μ.μ., στον κινηματογράφο «Αστέρας» στη Νέα Ιωνία (Ασκληπιού 4, πίσω από τον ΟΤΕ).

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ
  • ΣΗΜΕΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ:

Η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ Χαλκίδας, στο πλαίσιο πενθήμερου που διοργανώνει στο ίδρυμα, κάνει στις 10 μ.μ. λαϊκό - ρεμπέτικο γλέντι, ενώ λειτουργεί έκθεση μαρξιστικού βιβλίου και ιστορικό αφιέρωμα στο ΚΚΕ.

Η ΟΒ ΣΔΟ ΤΕΙ Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Κεντρικός σχεδιασμός και σοσιαλιστική οικονομία», στις 7 μ.μ., στην αίθουσα 3 της σχολής. Ομιλητής Γιώργος Περατσάκης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κρήτης της ΚΝΕ.

Η ΟΒ Παιδαγωγικού - Νηπιαγωγών - Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Ο ρόλος των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης», στις 2.30 μ.μ., στην αίθουσα Δ2 του πανεπιστημίου στο Ρέθυμνο. Ομιλητής Μιχάλης Βαρδιάμπασης, στέλεχος της ΚΝΕ.

  • ΑΥΡΙΟ ΠΕΜΠΤΗ:

Oι ΟΒ ΣΤΕΦ ΤΕΙ Ηρακλείου διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα «95 χρόνια ΚΚΕ», στις 6 μ.μ., στην αίθουσα Φ.Χ. της σχολής. Ομιλητής Ορέστης Χαραλαμπάκος, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κρήτης της ΚΝΕ.

  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΗ:

Η ΟΒ ΤΕΙ Ρεθύμνου διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Οι σπουδαστές στη Σοβιετική Ενωση», στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα Γ' του ΤΕΙ. Ομιλητής Γιώργος Πεντεζίδης, μέλος του Τομεακού Συμβουλίου Ρεθύμνου της ΚΝΕ.

Η ΟΒ Φιλολογίας και Ιστορικού/Αρχαιολογικού Πανεπιστημίου Κρήτης διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Η θέση της γυναίκας στη Σοβιετική Ενωση», στις 7 μ.μ., σε αίθουσα του ιδρύματος στο Ρέθυμνο. Ομιλήτρια Ελένη Χατζηραφτάκη, μέλος του Τομεακού Συμβουλίου ΑΕΙ Ρεθύμνου της ΚΝΕ.

Η Τομεακή Οργάνωση Ροδόπης διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «η πείρα του χθες, οδηγός για τις επαναστάσεις του μέλλοντος», στις 7 μ.μ. στην αίθουσα 1 του Τμήματος Παρευξεινίων Χωρών στην Κομοτηνή. Ομιλητής Θανάσης Χαστάς, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθεί η ταινία «Παρ' όλα αυτά».

Η προσφορά του σοσιαλισμού στην προσχολική αγωγή

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού έχει αξία να θυμηθούμε την τεράστια προσφορά του σοσιαλισμού στα θέματα της διαπαιδαγώγησης και ιδιαίτερα της προσχολικής αγωγής.

Στο «Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος», ο Κ. Μαρξ και ο Φρ. Ενγκελς υπέδειξαν τους βασικούς στόχους σχετικά με την εκπαίδευση της νέας γενιάς, τους οποίους θα πρέπει να πραγματοποιήσει το προλεταριάτο, μετά την κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας:

«Κρατική δωρεάν εκπαίδευση όλων των παιδιών.

Εξάλειψη της δουλειάς των παιδιών στα εργοστάσια, με τη μορφή που έχει σήμερα. Σύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομική παραγωγή, κλπ. (...). Η προσχολική εκπαίδευση θα πρέπει να αρχίζει όσο το δυνατόν νωρίτερα, έτσι ώστε να φέρει τα (απαιτούμενα) προσδοκούμενα αποτελέσματα».

Ο Φρ. Ενγκελς στο έργο του «Οι αρχές του Κομμουνισμού» διατυπώνει αυτό το στόχο, ως εξής: «Διαπαιδαγώγηση όλων των παιδιών από το πιο μικρό στάδιο της ηλικίας τους, σε κρατικά ιδρύματα και με κρατικά έξοδα».

Ο Β. Ι. Λένιν, συνεχίζοντας το έργο των Μαρξ και Ενγκελς, ανέπτυξε παραπέρα το Μαρξισμό, σύμφωνα με τις νέες ιστορικές συνθήκες. Με μεγάλη προσοχή εξέτασε τα προβλήματα της διαπαιδαγώγησης και της μόρφωσης. Υπέδειξε πως η πλατιά προσέλευση της γυναίκας στην καπιταλιστική παραγωγή δυναμώνει τον οικονομικό και πολιτικό της ρόλο στην κοινωνία, αλλά η ασυγκράτητη εκμετάλλευση οδηγεί στην επιδείνωση της υγείας της, εμποδίζει την πλήρη σωματική ανάπτυξη και αγωγή των παιδιών.

Η νίκη της Σοσιαλιστικής επανάστασης στη Ρωσία, δημιούργησε τις δυνατότητες, ώστε τα προβλήματα της κρατικής προσχολικής εκπαίδευσης να εξεταστούν και να λυθούν, όχι ξεκομμένα από το όλο σύστημα της Εθνικής εκπαίδευσης.


Στο πρόγραμμα Κομμουνιστικού Κόμματος Ρωσίας - Μπολσεβίκοι (8ο Συνέδριο 1919), τέθηκε το καθήκον για την ίδρυση σειράς προσχολικών ιδρυμάτων - νηπιακοί/παιδικοί σταθμοί κλπ., με σκοπό την πλήρη απελευθέρωση της γυναίκας. Ο Β. Ι. Λένιν, ονομάζοντας αυτά τα ιδρύματα «φύτρα του Κομμουνισμού», προσδιόρισε τη σημασία τους στη σοσιαλιστική κοινωνία. Στους νηπιακούς και παιδικούς σταθμούς πραγματοποιούνταν οι στόχοι της κομμουνιστικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών, σύμφωνα με τις ιδιομορφίες της κάθε ηλικίας, η ολόπλευρη αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

Ούτε μήνας δεν είχε καλά καλά περάσει από την Οχτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση και ήδη στις 9 Νοέμβρη του 1917 το Συμβούλιο των Λαϊκών Επιτρόπων (ΣΛΕ) της Σοβιετικής Ρωσίας δημοσίευσε το Διάταγμα με το οποίο ιδρύθηκε η Κρατική Επιτροπή Παιδείας, στη σύνθεση της οποίας μπήκε το τμήμα προσχολικής αγωγής και βοήθειας προς τα παιδιά. Η απόφαση αυτή στην πράξη έδειξε πως η σοβιετική εξουσία αντιμετωπίζει την προσχολική αγωγή ως τμήμα του ενιαίου συστήματος της λαϊκής εκπαίδευσης και πως θα πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την ανάπτυξή της. Η θέση αυτή επιβεβαιώθηκε και σε μια σειρά ακόλουθα Διατάγματα για το σοβιετικό σχολείο και αποτέλεσε ένα πρωτοπόρο βήμα σε σχέση με τον υπόλοιπο καπιταλιστικό κόσμο. Το Δεκέμβρη του 1917 δημοσιεύτηκε διακήρυξη του ΣΛΕ «Για την προσχολική αγωγή», στην οποία υπογραμμιζόταν πως η κοινωνική (δωρεάν) προσχολική αγωγή θα πρέπει να ξεκινά από τη γέννηση του παιδιού και να έχει στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξή του.

Η ανάπτυξη του συστήματος της προσχολικής αγωγής στη Σοβιετική Ενωση ξεκίνησε ουσιαστικά από το μηδέν, μια και πριν την Οχτωβριανή Επανάσταση τα ιδρύματα προσχολικής αγωγής ήταν μετρημένα και σε όλη την τσαρική Ρωσία δεν ξεπερνούσαν τα 280. Θα μπορούσε να πει κανείς πως δύο ήταν οι ουσιαστικοί παράγοντες που οδήγησαν στην ταχεία ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής στην ΕΣΣΔ. Κατ' αρχήν η ανάγκη διασφάλισης ίσων δικαιωμάτων για τη γυναίκα, ώστε αυτή να μπορέσει να βγει από το σπίτι και να παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Ενας δεύτερος λόγος, εξίσου σημαντικός, ήταν η σημασία που έδινε το σοβιετικό σύστημα στην κοινωνική διαπαιδαγώγηση και μόρφωση του παιδιού, που εκτιμούσε ότι θα έπρεπε να ξεκινά από την προσχολική ηλικία.

Ενδεικτικό του τιτάνιου έργου της σοβιετικής εξουσίας ήταν η αντιμετώπιση του προβλήματος των εγκαταλειμμένων παιδιών που -με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν- τα πρώτα χρόνια της σοβιετικής εξουσίας έφταναν τα 7,5 εκατομμύρια. Παιδιά του δρόμου που μέσα στη βιοπάλη συχνά κατέληγαν σε συμμορίες που έκλεβαν, επαιτούσαν, εκ των οποίων μάλιστα τουλάχιστον το 10% έκανε και χρήση ναρκωτικών ουσιών. Παρά το μέγεθος του προβλήματος, τις τεράστιες καταστροφές που είχαν προκληθεί από τους πολέμους, η χώρα των Σοβιέτ το πάλεψε! Μέσα σε μερικά χρόνια το σοβιετικό κράτος κατάφερε με οργανωμένο τρόπο να περιθάλψει και να μορφώσει όλα αυτά τα παιδιά σε ειδικές μορφωτικές - εργασιακές κολεκτίβες. Σπούδασε εκατοντάδες χιλιάδες ειδικούς, μηχανικούς, γιατρούς και παιδαγωγούς, ξεσήκωσε ολόκληρη την κοινωνία «στο πόδι» κατά κάθε ναρκωτικού, χτυπώντας το πρόβλημα στη ρίζα του.

Σε αυτό το γόνιμο έδαφος βλάστησαν και οι πρωτοπόρες ιδέες του Μακάρενκο, του Βιγκότσκι και γενικότερα της σοβιετικής παιδαγωγικής σκέψης οι οποίες αντικειμενικά αντανακλούσαν το όλο οικονομικό, κοινωνικο-πολιτικό σύστημα που καθορίζει και το εκπαιδευτικό πλαίσιο, δηλαδή το σύστημα της ανθρωπιάς, της Λαϊκής Παιδείας που χαρακτήριζε το σοσιαλιστικό σύστημα στην ΕΣΣΔ.

Βέβαια, το σύστημα προσχολικής αγωγής της ΕΣΣΔ πέρασε από πολλές φάσεις, που είχαν σχέση με την ανάπτυξη των ίδιων των κοινωνικο-οικονομικών δυνατοτήτων της ΕΣΣΔ. Εκείνο όμως που μπορεί να σημειώσει κανείς είναι ο πρωτοπόρος χαρακτήρας της προσχολικής αγωγής, όπως αυτός διαμορφώθηκε στις τελευταίες σοσιαλιστικές δεκαετίες και σε σύγκριση πάντα με αυτό που ίσχυε και ισχύει στον καπιταλισμό. Σε αντίθεση με τις καπιταλιστικές χώρες είχε δημιουργηθεί ένα ενιαίο κοινωνικό σύστημα προσχολικής αγωγής, στο οποίο δεν είχε θέση η «ιδιωτική πρωτοβουλία», αλλά η φροντίδα του σοσιαλιστικού κράτους.

Ετσι το 1984 στη Ρωσική Σοβιετική Ομοσπονδιακή Σοσιαλιστική Δημοκρατία (ΡΣΟΣΔ), δηλ. στη Σοβιετική Ρωσία, υπήρχαν 81,8 χιλιάδες δημόσια ιδρύματα προσχολικής αγωγής, στα οποία πήγαιναν 9,2 εκατομμύρια παιδιά. Το 1988 (στα χρόνια της «περεστρόικα») θεωρείται χρόνος «στροφή», για την πιο έντονη εκδήλωση του φαινόμενου της υπογεννητικότητας, που θα ενταθεί την επόμενη δεκαετία και θα συνεχιστεί ως τις μέρες μας. Ηδη το 1990 αρχίζει μια μικρή μείωση των παιδιών που πηγαίνουν σε ιδρύματα προσχολικής ηλικίας, που φτάνουν τα 9,009 εκατομμύρια.

Δραματική όμως μείωση σημειώνεται στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την ανατροπή του σοσιαλισμού. Ετσι το 1998, στην καπιταλιστική πλέον Ρωσία, υπήρχαν μόλις 56,6 χιλιάδες δημόσια ιδρύματα προσχολικής αγωγής (δηλ. 25,2 χιλιάδες λιγότερα ή -30,8%), στα οποία πήγαιναν 4,4 εκατομμύρια παιδιά (δηλ. 4,8 εκατομμύρια λιγότερα παιδιά, ή - 52% σε σχέση με τα σοσιαλιστικά χρόνια). Νεότερα στοιχεία, για το 2001, που έχει δημοσιοποιήσει το υπουργείο Παιδείας της Ρωσίας, δείχνουν τη συνέχιση της παραπάνω τάσης. Ετσι, το 2001 στη χώρα είχαν απομείνει 53,9 χιλιάδες ιδρύματα προσχολικής αγωγής, στα οποία πήγαιναν 4,26 εκατομμύρια παιδιά. Σήμερα στους παιδικούς σταθμούς πηγαίνει λιγότερο από το 55% των παιδιών προσχολικής ηλικίας της Ρωσίας. Τα τελευταία σοσιαλιστικά χρόνια αυτός ο δείχτης έφτανε στο 67%. Οι ρυθμοί δείχνουν πως περίπου 3.000 παιδικοί σταθμοί κλείνουν κάθε χρόνο στη Ρωσία (!), η μείωσή τους είναι δηλαδή κατά 4-5% ετησίως.


Κ. Γ.

Συγκέντρωση του ΜΑΣ αύριο στα Προπύλαια

Συγκέντρωση αύριο, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια θα πραγματοποιήσει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, με αφορμή τη συνολική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην ανώτατη εκπαίδευση και την επίθεση που δέχονται φοιτητές και σπουδαστές στις σπουδές και τη ζωή τους. Μέχρι στιγμής, αποφάσεις συμμετοχής έχουν πάρει οι φοιτητικοί σύλλογοι Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ και ΣΕΜΦΕ Πολυτεχνείου.

Διαμαρτυρίες γονέων για τα προβλήματα των σχολείων

Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στη Νάουσα για τη θέρμανση στα σχολεία
Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στη Νάουσα για τη θέρμανση στα σχολεία
Σε αποκλεισμό του δρόμου μπροστά στο σχολείο προχώρησαν χτες το πρωί γονείς και μαθητές από τα 6ο και 14ο Δημοτικά Σχολεία Περιστερίου, απαιτώντας λύση στα προβλήματα στελέχωσης και υποδομής των σχολείων.

Ειδικότερα, ζητούν σχολικό τροχονόμο, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών από το σχολικό συγκρότημα, το οποίο βρίσκεται σε κεντρικό δρόμο. Απαιτούν να φτάσουν στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που απουσιάζουν από το ολοήμερο τμήμα που λειτουργεί στοιχειωδώς, σαν πάρκινγκ παιδιών. Ζητούν, επίσης, να δοθούν τα αναγκαία χρήματα, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές και συντηρήσεις στην αυλή, στα κουφώματα, στη μόνωση και να στελεχωθεί το συγκρότημα επαρκώς με μόνιμες καθαρίστριες.

Στη διάρκεια της κινητοποίησης, εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων των δύο σχολείων, της Ενωσης Γονέων και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ελλη Αλεξίου» ενημέρωσαν για την κατάσταση και τις διεκδικήσεις τους, ενώ οι μικροί μαθητές ζωγράφισαν το πώς βλέπουν το σχολείο.

Στο μεταξύ, με τα πρώτα κρύα εμφανίστηκαν έντονα και τα προβλήματα θέρμανσης και σε σχολεία της Αθήνας. Χωρίς θέρμανση παραμένουν τα: 66ο Δημοτικό Σχολείο, 51ο Γυμνάσιο και 27ο Λύκειο Αθήνας στην Ακαδημία Πλάτωνος, όπως καταγγέλλει η Ενωση Γονέων του 4ου Διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων σε επιστολή της προς τον Δήμαρχο με την οποία απαιτεί άμεση λύση.

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Δήμο Νάουσας πραγματοποίησε το πρωί της Δευτέρας η Ενωση Γονέων Νάουσας στην οποία συμμετέχουν 54 Σύλλογοι Γονέων, απαιτώντας από τη διοίκηση του Δήμου να αφήσει τους χορηγούς έξω από τα σχολεία και να διεκδικήσει κονδύλια από το κράτος, προκειμένου να εξασφαλίσει χρήματα για τη θέρμανση και τις άλλες λειτουργικές ανάγκες.

Η γενική συνέλευση της Ενωσης Γονέων Νάουσας, παρά τον κίνδυνο να ξαναμείνουν τα σχολεία χωρίς θέρμανση, αποφάσισε ότι δεν θα επιτρέψει να μπει στα σχολεία πετρέλαιο θέρμανσης από χορηγίες επιχειρηματιών. Και ξεκαθάρισε ότι είναι κατηγορηματικά αντίθετη στη στροφή προς τις χορηγίες, για την επίλυση των ελλείψεων των δημόσιων σχολείων καθώς έτσι απαλλάσσεται το κράτος από τις ευθύνες του.

Ανακοίνωση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Για τον καιροσκοπισμό των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τον προσανατολισμό του αγώνα των διοικητικών υπαλλήλων, οι Δυνάμεις του ΠΑΜΕ σε ΑΕΙ - ΤΕΙ εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Παραμένουμε σε αγωνιστική ετοιμότητα.

Δε θα δεχτούμε καμία απόλυση - καμία δίωξη συναδέλφου.

Την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβούλιου (ΚΣ) της Ομοσπονδίας, με θέμα τον καθορισμό της στάσης μας μπροστά στις εξελίξεις που προέκυψαν μετά τη συνάντηση του υπουργού Παιδείας με μέλη του ΚΣ κι εκπροσώπους των 8 συλλόγων από τα ιδρύματα που πλήττονται από το μέτρο της διαθεσιμότητας.

Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ (Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση) και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ (Δίκτυο Διοικητικών) συνειδητά απείχαν από τη συνεδρίαση. Οι λόγοι που δεν προσήλθαν, κατά τα γραφόμενά τους, είναι: για τον μεν ΣΥΡΙΖΑ "...Αρνούμαστε να ενσωματωθούμε στην αντίληψη "στα λόγια λέμε άλλα" και "στην πράξη κάνουμε άλλα". Για αυτό δεν θα προσέλθουμε στη συνεδρίαση στη Λάρισα...", για τη δε ΑΝΤΑΡΣΥΑ "...Δεν νομιμοποιούμε με την παρουσία μας πολιτικά παιχνίδια και συμφωνίες που παίζονται στις πλάτες συναδέλφων απεργών, 3 μήνες τώρα...". Με προφάσεις προσπαθούν να δικαιολογήσουν μια ανεύθυνη στάση απέναντι στα συλλογικά όργανα, συμβάλλοντας τελικά στον εκφυλισμό τους. Πάει πολύ να εγκαλούν τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ για το αυτονόητο: ότι συμμετείχαν στην συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου, του οποίου αποτελούν μέλη.

Αμέσως μετά τη συνάντηση με τον υπουργό και πριν την συνεδρίαση του ΚΣ, πήραμε ξεκάθαρα θέση με δημόσια ανακοίνωση. Με αυτή τη θέση πήγαμε στις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων και στη συνεδρίαση του ΚΣ.

Αυτές οι δυνάμεις τι έκαναν;

Να μας πει η κα Δαφέρμου, μέλος του ΚΣ - εκπρόσωπος του Δικτύου Διοικητικών, τι πρότεινε στην πρόσφατη Γ.Σ. του ΕΜΠ; Η μόνη της πρόταση ήταν να προσφύγουν οι εργαζόμενοι σε ασφαλιστικά μέτρα. Τι κάνει η κα Δαφέρμου για την οργάνωση της πάλης των εργαζομένων στο δικό της χώρο δουλειάς, στο Πάντειο; Απλώς δεν έχει πατήσει στις τρεις τελευταίες Γενικές Συνελεύσεις του δικού της συλλόγου.

Να μας πει ο κ. Τριγάζης, μέλος του ΚΣ - εκπρόσωπος της Ενωτικής Αριστερής Παρέμβασης, ποια ήταν η στάση του στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας; Απλώς, συμφώνησε με την πρόταση του υπουργού και "υποσχέθηκε" ν' ανοίξει το ίδρυμα. Ετσι, για να μαθαίνουν οι συνάδελφοι ότι "στα λόγια λένε άλλα και στην πράξη κάνουν άλλα".

Τι πρότειναν οι ίδιες δυνάμεις στη Γενική Συνέλευση του ΕΜΠ, όπως και στη Γενική Συνέλευση του ΕΚΠΑ; 24ωρες απεργίες και νέα διαπραγμάτευση με τον υπουργό.

Η συνέπεια λόγων και πράξεων, η καθαρή στάση, η υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα στην υπεράσπιση των συναδέλφων έχουν αποδειχτεί για άλλη μια φορά κατά τη διάρκεια των τρίμηνων κινητοποιήσεων των διοικητικών.

Πάει πολύ να εγκαλούν το ΠΑΜΕ ότι θέλει να κλείσει τους αγώνες. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ παλεύουν σε κάθε χώρο δουλειάς, για κάθε ζήτημα, χρόνια τώρα, ακόμα και όταν κάποιοι έλεγαν στους εργαζόμενους ότι θα εξαιρεθούν από αυτή την επίθεση. Παλεύουν για να μην περάσουν οι απολύσεις, οι μειώσεις μισθών, τα αντιασφαλιστικά μέτρα, παλεύουν για μια καλύτερη ζωή, για τα δικαιώματα των εργαζομένων, του λαού και των παιδιών τους.

Πάει πολύ να λένε ότι το ΠΑΜΕ βάζει όρια και προϋποθέσεις στους αγώνες, αυτοί που προτάσσουν σαν αίτημα να φύγει αυτή η κυβέρνηση και να έρθει μια άλλη με αριστερό πρόσημο, που θα παρουσιαστεί σαν σωτήρας (αλλά θα φέρει νέα αντιλαϊκά μέτρα για τους εργαζόμενους) και θέλουν να "ενώσουν" τους εργαζόμενους, στη βάση του τι ψηφίζουν.

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ παλεύουν για την ανατροπή της πραγματικής αιτίας όλων των δεινών που βιώνουμε, η οποία δεν είναι άλλη από την εξουσία των μονοπωλίων.

Και στον αγώνα, αυτό έχουν υποστεί και διώξεις και απολύσεις, έχουν έρθει αντιμέτωποι με την κρατική κι εργοδοτική τρομοκρατία και καταστολή.

Πάει πολύ λοιπόν κι ας έχουν στο μυαλό τους ότι σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει».

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Παραμένουν σε αγωνιστική ετοιμότητα

Εκτιμώντας τις πολιτικές δεσμεύσεις του υπουργού Παιδείας ως προϊόν της αποτελεσματικότητας και της δύναμης των αγώνων που έδωσαν το προηγούμενο διάστημα, οι διοικητικοί υπάλληλοι του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποφάσισαν, στη χτεσινή τους Γενική Συνέλευση, την παραμονή τους σε αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση σε περίπτωση που η κυβέρνηση αθετήσει τις δεσμεύσεις της. Αύριο αναμένεται να γίνουν νέες Γενικές Συνελεύσεις στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Πάτρας.

Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ, στη χτεσινή έκτακτη συνεδρίασή της, αποφάσισε ομόφωνα ότι «το Πανεπιστήμιο Αθηνών πρέπει να τεθεί αμέσως σε πλήρη λειτουργία» και ορίζει ως ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου. Παράλληλα, καλεί το υπουργείο Παιδείας να συμβάλει στην επίτευξη της ομαλής λειτουργίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με καταγγελία της Απεργιακής Επιτροπής του ΕΚΠΑ υπάρχει εισαγγελική παραγγελία προς το προεδρείο του Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού του ιδρύματος «να αποστείλει στο 2ο Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος, της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας, της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής τα πρακτικά της από 02-12-2013 Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου, γνωρίζοντας τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας των μελών της Απεργιακής Επιτροπής».

Ανακοίνωση του ΜΑΣ

Απαντώντας στις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΤΑΡΣΥΑ - ΕΑΑΚ, οι οποίες κατηγορούν το ΠΑΜΕ ότι με την πρότασή του, που υιοθετήθηκε από τη συνέλευση των εργαζομένων στο ΕΜΠ, έσπασε η απεργία, η Γραμματεία Αττικής του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι «ουσιαστικά καταγγέλλουν τους εργαζόμενους, που με τον αγώνα τους απέσπασαν δέσμευση ότι δε θ' απολυθεί κανείς και την ίδια στιγμή συνεχίζουν την πάλη τους για να μην περάσει η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - πλουτοκρατίας! Αυτή την απόφαση πήραν οι εργαζόμενοι»!

Παράλληλα, το ΜΑΣ υπογραμμίζει τον τυχοδιωκτισμό αυτών των δυνάμεων: «Δεν τους ενδιαφέρει πραγματικά ο αγώνας των εργαζομένων και κάθε αγώνας, το πώς θα μπορεί να πιέζει και να αποσπά δεσμεύσεις, το πώς θα δυναμώνει μέρα με τη μέρα. Το μόνο που τους νοιάζει μάλλον, είναι το να κάνουν επικοινωνιακή κόντρα με την κυβέρνηση, το να κάτσει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβερνητική καρέκλα και το να βγει ο Τσίπρας πρόεδρος της Κομισιόν»... Το Μέτωπο καλεί τους φοιτητές να κάνουν στην άκρη αυτές τις δυνάμεις, να μπουν στον αγώνα για τις σπουδές και το μέλλον που έχουν ανάγκη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ