Παρασκευή 14 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Χωρίς σιγουριά

Τη δέσμευση ότι μέχρι τον Ιούνη θα μπορέσουν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα σχολεία οι αλλοδαποί μαθητές που δε διαθέτουν άδεια παραμονής ανέλαβε η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου κατά τη χτεσινή συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ, της Γ' ΕΛΜΕ, τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων του 3ου ΤΕΕ Φιλαδέλφειας. Η συνάντηση έγινε με αφορμή το περιστατικό που συνέβη τον περασμένο Σεπτέμβρη, όταν αστυνομικοί εισέβαλαν στο συγκεκριμένο σχολείο, συνέλαβαν αλλοδαπή μαθήτρια προκειμένου να απελαθεί, κατέσχεσαν έγγραφα και οδήγησαν στο Τμήμα καθηγητές του σχολείου.

Η υπουργός σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά είπε ότι θα υπάρξει συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών για το αν θα επιτραπεί στους ενήλικους αλλοδαπούς μαθητές χωρίς άδεια παραμονής να συνεχίσουν τις σπουδές τους μετά τον Ιούνη. Κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο χτυπήματος του δικαιώματος χιλιάδων νέων στη μόρφωση. Ιδιαίτερο ζήτημα προκύπτει για τους μαθητές που φοιτούν στον Α' κύκλο των εσπερινών ΤΕΕ ο οποίος τελειώνει σε ένα μήνα και, όπως φαίνεται, δε θα μπορούν να γραφτούν στο Β' κύκλο.

Ολοι στο δρόμο!

Γυρίζουμε την πλάτη στους πλασιέδες της Μπολόνια

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε χτες την άμεση κατάθεση προς ψήφιση των νομοσχεδίων για τα Ινστιτούτα Διά βίου Εκπαίδευσης και την ισοτίμηση - υποβάθμιση των πτυχίων, το τελευταίο μάλιστα τις επόμενες μέρες. Παράλληλα, για την απορρόφηση των κραδασμών, ετοιμάζεται να ξεκινήσει στις 21 του μήνα το στημένο Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία της συναίνεσης και της υποταγής στις κατευθύνσεις της Μπολόνια με πρώτη «έτοιμη» απόφαση την αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των πανεπιστημίων.

Την ίδια στιγμή, το φοιτητικό κίνημα με παρακαταθήκη το μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 10 του Δεκέμβρη, συντονίζεται με 55 Συλλόγους και δεκάδες επιτροπές αγώνα, απαιτώντας την άμεση απόσυρση των νομοσχεδίων, διεκδικώντας Ενιαία Ανώτατη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

Η Πανσπουδαστική ΚΣ κάλεσε από την αρχή της βδομάδας 32 ΔΣ στην Αθήνα, καταθέτοντας με βάση το κάλεσμα του Πανελλαδικού Συντονιστικού των ΑΕΙ, κείμενο καταδίκης και μπλοκαρίσματος των νέων νομοσχεδίων της κυβέρνησης, διεκδίκησης των αιτημάτων που προβάλλει το Συντονιστικό κι έχουν ψηφιστεί από 55 Γενικές Συνελεύσεις Φοιτητών και συμμετοχής στις κινητοποιήσεις στις 14 και στις 21 του Γενάρη.

Με μαέστρο την κυβέρνηση όλα τα βιολιά παίζουν το σκοπό τους

Από τα 32 ΔΣ, δεν πραγματοποιήθηκαν τα τρία, με μπλοκάρισμα της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ, αλλά και των ΕΑΑΚ, που μαζί με τη ΔΑΠ δεν εμφανίστηκαν στο ΔΣ της Ιατρικής. Στα υπόλοιπα ΔΣ, η στάση των συγκεκριμένων παρατάξεων ήταν ενδεικτική - αποδεικτική της συνολικότερης θέσης τους μπροστά στις εξελίξεις και της τοποθέτησής τους για το φοιτητικό κίνημα.

Η ΔΑΠ, με πρόφαση την εξεταστική σε αρκετές σχολές και ότι «οι φοιτητές διαβάζουν τώρα» αρνήθηκε να προχωρήσει στη στήριξη των κινητοποιήσεων. Σε συγκεκριμένους συλλόγους, φυσικά, τοποθετήθηκε ξεκάθαρα υπέρ των συγκεκριμένων μέτρων, λέγοντας, μάλιστα ότι αποτελούν πάγιες θέσεις της οι εξαγγελίες της κυβέρνησης. Ναι στην αξιολόγηση, ναι στα ΙΔΒΕ, ναι στον Εθνικό Διάλογο, όχι στη διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσης, όχι στην ενημέρωση των φοιτητών, όχι στις κινητοποιήσεις ενάντια στην κυβέρνησή της. Ο ρόλος τους είναι προφανής. Αποτελούν, όπως το προηγούμενο διάστημα, το θεματοφύλακα της κυβέρνησης της ΝΔ στο φοιτητικό κίνημα. Διαφημίζουν και προωθούν την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θέλουν το φοιτητικό κίνημα, όπως το θέλει η κυβέρνηση τώρα. Κάτω από ένα βιβλίο, να μην πάρει χαμπάρι για τις εξελίξεις, να τελειώσει την εξεταστική και να βρεθεί προ τετελεσμένων με πτυχίο κουρέλι, πανεπιστήμιο ιδιωτικοποιημένο και μέλλον πιο μαύρο.

Η ΠΑΣΠ, σε αγαστή συνεργασία με τη ΔΑΠ, υπερθεμάτισε της κυβερνητικής πολιτικής. Ναι στην αξιολόγηση, ναι στα ΙΔΒΕ, ναι στον Εθνικό Διάλογο. Ναι στο κλίμα της συναίνεσης. Δηλαδή, όπως τα έχουν βρει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, η ΠΑΣΠ και η ΔΑΠ, πρέπει και όλοι οι υπόλοιποι φοιτητές «να τα βρουν» με την πολιτική που τους θέλει φτηνούς και αμόρφωτους.

Για τα ΕΑΑΚ, σε σχολές του Πολυτεχνείου και στη Φιλοσοφική, το ζήτημα είναι η καθηγητική αυθαιρεσία και όχι η κυβερνητική πολιτική. Ετσι, οι προτάσεις που κατέθεσαν, ντυμένες πάντα με τον «αριστερό» μανδύα της σύγκρουσης και των κινηματικών διαδικασιών, δεν ανέφεραν λέξη για τις ευθύνες της κυβέρνησης, τα αιτήματα του Συντονιστικού τούς φαίνονται μαξιμαλιστικά και φυσικά, έχουμε εξεταστική, όπως είπαν σε αρκετές σχολές ενισχύοντας τα επιχειρήματα των ΔΑΠ -ΠΑΣΠ. Στην ουσία, ασφαλώς, δεν μπορούν να πουν ξεκάθαρο όχι στην κυβερνητική πολιτική, καθώς, για παράδειγμα, στο ζήτημα των ΙΔΒΕ, το νομοσχέδιο δεν είναι μακριά από τη θέση τους να παρέχει ο εργοδότης και το κεφάλαιο κατάρτιση.

Φοβούνται τους φοιτητές όταν είναι στο δρόμο

Η στάση τους αναδεικνύει ότι πρόκειται για παρατάξεις της υποτέλειας και του συμβιβασμού. Αναδεικνύει την ανάγκη, οι δυνάμεις της Πανσπουδαστικής να βγουν πιο αποφασισμένα, πιο δυναμικά, κινητοποιώντας τους φοιτητές, ξεμπροστιάζοντας τις λογικές αυτές σε κάθε αμφιθέατρο, καλώντας τον κόσμο να βγάλει τα συμπεράσματά του, να τους γυρίσει την πλάτη, να βγει στο δρόμο. Το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο. Οι κινητοποιήσεις στις 21 του Γενάρη, αποτελούν το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού. Η μαζικότητα των κινητοποιήσεων αυτών θα είναι η καλύτερη απάντηση στους πλασιέδες της Μπολόνια στο φοιτητικό κίνημα.


Βασίλης ΜΕΤΑΞΑΣ
Μέλος του γραφείου της Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
Αποβολή σε μαθητές

Επειδή τόλμησαν να καλέσουν τους συμμαθητές τους σε αγώνα

Οι κινητοποιήσεις των μαθητών φαίνεται ότι ενοχλούν σοβαρά κάποιους, έτσι έχουμε και το φαινόμενο διευθυντές να παίζουν το ρόλο του χωροφύλακα και να προσπαθούν να τις αποτρέψουν ακόμα και με αποβολές, πέρα από απειλές και κλίμα εκφοβισμού.

Συγκεκριμένα, χτες, στο 3ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης η διευθύντρια του σχολείου, κ. Καλαμιώτου, έδωσε αποβολή σε δύο μαθητές, μέλη της ΚΝΕ. Ο λόγος ήταν ότι ...τόλμησαν να μοιράσουν στους συμμαθητές τους την ανακοίνωση του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων της Αθήνας (ΣΑΣΑ), με την οποία τους καλούσαν να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο που έχει προγραμματιστεί για τις 21 του Γενάρη. Στη συνέχεια η διευθύντρια του σχολείου ειδοποίησε τους γονείς των δύο μαθητών και τους κάλεσε να βρεθούν σήμερα στο σχολείο. Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε έξω από το συγκεκριμένο σχολείο εξόρμηση της ΚΝΕ με την ανακοίνωση του ΣΑΣΑ.

Το περιστατικό καταγγέλλει η ΤΟ Κεντροανατολικών συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ με ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας «την αυταρχική στάση της διευθύντριας του 3ου Γυμνασίου Ηλιούπολης, που απέβαλε δύο μαθητές γιατί μοίραζαν στην τάξη τους ανακοινώσεις του ΣΑΣΑ με αιτιολογία ότι παρανομούν και ότι "δεν έχουν δικαίωμα να επηρεάζουν τα μυαλά των συμμαθητών τους". Μάταια όμως όλοι τούτοι προσπαθούν να ανακόψουν την ορμή. Χιλιάδες μαθητές διαδήλωσαν και θα διαδηλώσουν από χιλιάδες γωνιές της Αθήνας».

«Η ΚΝΕ και το ΚΚΕ στέκονται στο πλευρό των μαθητών στον αγώνα για ολοκληρωμένη μόρφωση, για το δικαίωμα του ελεύθερου χρόνου, ενάντια σε κάθε μορφή αυταρχισμού», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία καταλήγει: «Η ΚΝΕ χαιρετίζει το δυναμικό "παρών" των μαθητών στην προηγούμενη κινητοποίηση και καταγγέλλει όλους εκείνους που τους υπονομεύουν. Είναι οι ίδιοι που σήμερα τρομοκρατούν με αποβολές τους μαθητές».

Ολο και περισσότερα σχολεία ανταποκρίνονται καθημερινά στο κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Πολύμορφες κινητοποιήσεις σήμερα

Προετοιμάζεται το συλλαλητήριο στις 21/1 σε πολλές πόλεις

Πάνω από 55 φοιτητικοί σύλλογοι πανελλαδικά και 18 σύλλογοι των σπουδαστών ΤΕΙ, που συμμετέχουν στα αντίστοιχα Πανελλαδικά Συντονιστικά εντείνουν τη δράση τους ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές που προχωρούν με ταχείς ρυθμούς στην ανώτατη εκπαίδευση, ενάντια στην πολιτική που υποβαθμίζει κι ιδιωτικοποιεί τις σπουδές τους. Μεγάλος σταθμός στη δράση τους είναι η Παρασκευή 21 Γενάρη (μέρα που αρχίζει ο διάλογος-απάτη) που τα Συντονιστικά καλούν σε συλλαλητήρια σε κάθε πόλη. Μαζί τους θα συναντηθούν σ' αυτό τον αγώνα μαθητές κι εργαζόμενοι.

Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούν σήμερα σε μια σειρά πολύμορφες κινητοποιήσεις προετοιμασίας. Συγκεκριμένα:

Στην Αθήνα πραγματοποιούν συμβολικό αποκλεισμό του υπουργείου Παιδείας, στη 1 μ.μ. και συμβολική κατάληψη της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθήνας, με συναυλία των Συντονιστικών στα Προπύλαια, στη 1:30 μ.μ.

Στη Θεσσαλονίκη, στη 1 μ.μ., συναυλία στα γρασίδια της Φιλοσοφικής, στα Γιάννενα στις 11 π.μ. στη λέσχη, διαμαρτυρία ενάντια στην επιχειρηματική λειτουργία του Πανεπιστημίου.

Στην Ξάνθη στις 12 το μεσημέρι παράσταση διαμαρτυρίας στην Πολυτεχνική Σχολή, στην Κομοτηνή διαδήλωση στις 2 μ.μ. στο εμπορικό κέντρο, στην Αλεξανδρούπολη στη 1 μ.μ. εκδήλωση στο προαύλιο της Παιδαγωγικής, στα ΤΕΙ Λάρισας συμβολική κατάληψη της πύλης του ιδρύματος, ενάντια και στην αυξημένη τιμή του φοιτητικού εισιτηρίου. Ανάλογη κινητοποίηση γίνεται και στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο, στις 11 π.μ. στο «Θόλο».

Στον αγώνα οι μαθητές

Αγωνιστικά αποφασίζουν και οι μαθητές. Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας (ΣΑΣΑ), εκφράζοντας την αντίθεσή του στο διάλογο-απάτη, καλεί όλους τους μαθητές να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο την Παρασκευή 21 του Γενάρη, διεκδικώντας ενιαίο, δωδεκάχρονο και υποχρεωτικό σχολείο. Ηδη αρκετά σχολεία, έχουν πάρει σχετικές αποφάσεις συμμετοχής, ενώ σε αντίστοιχες αγωνιστικές αποφάσεις προχωρούν οι μαθητές σε Θεσσαλονίκη, Ξάνθη, Κομοτηνή.

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Θεσμοθετείται η διά βίου ... εκμετάλλευση

Το υπουργείο Παιδείας έδωσε χτες στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο που άμεσα θα προωθηθεί στη Βουλή μέσω του οποίου υποβαθμίζεται και ιδιωτικοποιείται η εκπαίδευση

Με το σχέδιο νόμου για τη διά βίου μάθηση, το οποίο δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, επιχειρείται να θεσμοθετηθούν διάφορες δομές παροχής κατάρτισης που θα διατρέχουν όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και θα καθιστούν ουσιαστικά την κατάρτιση κύριο εκπαιδευτικό σύστημα, αφού αυτό επιτάσσουν και οι ευρωπαϊκές κατευθύνσεις, η στρατηγική της Λισαβόνας περί ανταγωνιστικότητας. Μιλώντας για διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση, η κυβέρνηση προσπαθεί να την παρουσιάσει ως κάτι αναπόφευκτο, θετικό και αντικειμενικό, λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και της επιστήμης και ότι δήθεν απαντά στην αναγκαία ανανέωση γνώσεων. Ενα αντικειμενικό γεγονός παρουσιάζεται ως «ανάγκη» της αγοράς, όπου ο εργαζόμενος θα είναι υποχρεωμένος να αλλάζει πολλά επαγγέλματα στη διάρκεια του βίου του.

Γνώσεις μιας χρήσης στην υπηρεσία του κεφαλαίου

Στην πραγματικότητα, η «ανάγκη» αλλαγής επαγγελματικού αντικειμένου είναι ανάγκη του καπιταλισμού για ευέλικτο εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα, που θα το ξεζουμίζει και θα το πετάει στον «κάδο ανακύκλωσης». Αυτός ο «κάδος ανακύκλωσης» ονομάζεται διά βίου εκπαίδευση κι είναι απαραίτητος στο σύστημα, ακριβώς γιατί δε θέλει να εξασφαλίσει ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες του τις βαθμίδες, αλλά θέλει να μετατρέψει την κατάρτιση - το κόστος της οποίας θα αναλαμβάνει ο εργαζόμενος - σε κύριο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτή η παρεχόμενη κατάρτιση θα είναι, όπως φαίνεται, «ένα τσούρμο δεξιότητες», ατάκτως ερριμμένες, που πιθανά να φανούν πρόσκαιρα χρήσιμες σ' όποιον πληρώσει το αντίτιμο και τις αποκτήσει. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτές οι σκόρπιες γνώσεις του θα απαξιωθούν και θα χρειαστεί να ξανακάτσει στα θρανία της κατάρτισης. Μέσα από την προώθηση της κατάρτισης προχωράει επίσης και η πολύμορφη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Τι προβλέπει

Από την αρχή του νομοσχεδίου ξεκαθαρίζεται ότι οι φορείς παροχής κατάρτισης μπορεί να είναι είτε ιδιωτικοί είτε δημόσιοι, ενώ για το συντονισμό τους ιδρύεται μια κυβερνητική «Επιτροπή Διά Βίου Μάθησης», υπό την προεδρία του γγ του υπουργείου Παιδείας. Στα «ψιλά γράμματα» των μεταβατικών διατάξεων του νομοσχεδίου, μάλιστα, αναφέρεται ότι με απόφαση της υπουργού μπορούν «να ορίζονται κι άλλοι Φορείς Παροχής Διά Βίου Εκπαίδευσης». Δηλαδή, δεν είναι απίθανο να δούμε και επιχειρήσεις να πιστοποιούνται ως τέτοιοι φορείς.

Στη λογική κυριαρχίας της κατάρτισης δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθούν μέσα στα ίδια τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ «μαγαζιά κατάρτισης», που θα κάνουν σεμινάρια συγκροτημένα σε διδακτικές μονάδες και θα οδηγούν σε πιστοποιητικά. Τα Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης (ΙΔΒΕ) θα εκπονούν προγράμματα «διά βίου εκπαίδευσης» και «διά βίου κατάρτισης», τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους μόνο ως προς την ονομασία, συγκροτούνται από διδακτικές ενότητες που δεν μπορούν να υπερβαίνουν συνολικά τις 250 ώρες διδασκαλίας κι η διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιείται ακόμα και τις νυχτερινές ώρες, τα Σάββατα, τις αργίες, τις θερινές διακοπές. Η διάρκεια των προγραμμάτων και το σπάσιμό τους σε διδακτικές ενότητες αποδεικνύουν ότι πρόκειται για σκόρπιες αποσπασματικές γνώσεις κι όχι για ολοκληρωμένη εκπαίδευση. Τα παρεχόμενα πιστοποιητικά έχουν ως εξής: α) Μέχρι 50 ώρες σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, β) μέχρι 175 ώρες σε Πιστοποιητικό Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης/Κατάρτισης και γ) μέχρι 250 ώρες σε Πιστοποιητικό Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης/Κατάρτισης.

Ιδιωτικοποίηση και αξιολόγηση στην πράξη

Τα ΙΔΒΕ θα έχουν έσοδα από δίδακτρα που θα πληρώνουν οι φοιτητές, απευθείας χρηματοδότηση από επιχειρήσεις ή και από ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, καθώς και από την εμπορική τους δραστηριότητα. Παράλληλα, θα χρηματοδοτούνται από τον Ειδικό Λογαριασμό του οικείου ΑΕΙ ή ΤΕΙ, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης χρηματοδότηση από ιδιώτες. Τα «μαγαζιά» αυτά των ΑΕΙ και των ΤΕΙ θα υπόκεινται σε αξιολόγηση, με κριτήρια μεταξύ άλλων τη «ζήτηση» για τα προγράμματά τους, τη γνώμη αποφοίτων και διδασκόντων, καθώς και τη «γνώμη των φορέων απασχόλησης των αποφοίτων για την αποτελεσματικότητα των Προγραμμάτων», δηλαδή η γνώμη των εργοδοτών και των επιχειρήσεων για το αν τους κάνουν οι «γνώσεις» που θα αποκτούν οι απόφοιτοι. Αναφέρεται, δε, ρητά ότι η αρνητική αξιολόγηση ενός προγράμματος μπορεί να οδηγεί ακόμη και στην οριστική διακοπή της λειτουργίας του.

Δηλαδή, οι επιχειρήσεις θα παραγγέλνουν κι ανάλογα θα χρηματοδοτούν ή θα οδηγούν σε κλείσιμο τα συγκεκριμένα προγράμματα. Αυτή η σχέση των ΙΔΒΕ με τις επιχειρήσεις θα αποτελέσει δέλεαρ και «κράχτη» για αντίστοιχες δραστηριότητες των ΑΕΙ και ΤΕΙ, πολλά από τα οποία οδηγούνται λόγω της υποχρηματοδότησης να ψάχνουν για ιδιωτικούς φορείς που θα τα χρηματοδοτούν μέσα από διάφορες φόρμουλες.

Η διά βίου μάθηση δήθεν φάρμακο κατά της ανεργίας

Αποκαλυπτική ήταν η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου παρουσίασης του νομοσχεδίου για τη διά βίου μάθηση, η οποία είπε πως η κατάρτιση εντός των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ είναι ευρωεπιβαλλόμενη και σύμφωνη με την πολιτική της κυβέρνησης. Εφτασε στο σημείο να δικαιολογήσει το νομοθέτημα ως πολιτική κατά της ανεργίας, λέγοντας ότι «η ανεργία δεν καταπολεμάται με παθητικές πολιτικές ούτε με επιδόματα. Η ανεργία θέλει ενεργητικές πολιτικές. Θέλει να φύγουμε από τη λογική λοιπόν της παροχής επιδομάτων ή μιας ψευτοκατάρτισης και να μπούμε στη λογική μιας ουσιαστικής διά βίου μάθησης».

Ισχυρίστηκε ότι τα ΙΔΒΕ θα συνδέσουν τα πανεπιστήμια με την αγορά εργασίας και πρόσθεσε: «Οσα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ νομίζουν ότι μπορούν να το φτιάξουν και έχουν τα "κότσια"... θα το κάνουν και θα πάρουν και τα χρήματα». Είναι γνωστό, εξάλλου, ότι η χρηματοδότηση από την ΕΕ, τους ιδιώτες, τα δίδακτρα αποτελούν δέλεαρ για να υποκύψουν τα πανεπιστήμια στην υποβάθμισή τους μέσω της «πώλησης» κατάρτισης. Γιατί όταν οι επιχειρήσεις παραγγέλνουν δεξιότητες, τα πανεπιστήμια θα προσπαθούν να προσαρμόσουν και τα συμβατικά προγράμματα σπουδών τους στην εκπαίδευση αυτού του τύπου.

Αφορμή για δικομματικό καυγά μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έφερε, επίσης, η χτεσινή παρουσίαση του νομοσχεδίου, με την αρμόδια συντονίστρια του ΠΑΣΟΚ, Μ. Δαμανάκη, να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι βρίσκεται πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες και την υπουργό να απαντάει ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στο ΠΑΣΟΚ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ