Αφορμή για κορόνες περί αθλητικής εκπαίδευσης αποτέλεσαν για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, το Σεμινάριο των τεχνικών επιτροπών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού, του συνεδρίου του Economist για τους Ολυμπιακούς του 2004 και το συμπόσιο Ολυμπιακής Παιδείας.
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι έχει καλύψει μέχρι σήμερα 950.000 μαθητές και στόχος των πρωτοβουλιών που έχουν αναπτυχθεί είναι η κατάλληλη προετοιμασία και εκπαίδευση των νέων ως φιλάθλων και αθλητών αλλά και εθελοντών. Αναφέρθηκε στη συνεργασία εκπαιδευτικών, αθλητικών, πολιτιστικών φορέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των μη κυβερνητικών οργανώσεων, στους οποίους είχε εξαρχής απευθυνθεί το υπουργείο Παιδείας για την υλοποίηση του προγράμματος. Δεν έλειψαν και τα μεγάλα λόγια περί καλλιέργειας σωστής στάσης ζωής μέσω του αθλητισμού, τα οποία ο ίδιος ο εξετασιοκεντρικός ανταγωνιστικός χαρακτήρας του ίδιου του σχολείου, η ανυπαρξία της σχολικής αθλητικής εκπαίδευσης και του μαζικού αθλητισμού, ακυρώνουν στην πράξη.
Τη διάθεση 1.820 πιστώσεων για πρόσληψη αναπληρωτών ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, τη στιγμή που ήδη έχει περάσει ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και τα σχολεία όλης της χώρας αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΟΕ υπολογίζει αυτά τα κενά σε 3.000 στην Πρωτοβάθμια και η ΟΛΜΕ τουλάχιστον σε 2.750, ενώ σε διάφορες περιπτώσεις επιχειρείται, με συμπτύξεις, μετακινήσεις και υποχρεωτικές υπερωρίες εκπαιδευτικών και με ωρομίσθιους, να καλυφθούν.
Οι πιστώσεις που ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Παιδείας αφορούν αναπληρωτές σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να παρουσιαστούν άμεσα για ανάληψη υπηρεσίας στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Ερωτήματα δημιουργεί το γεγονός ότι όλο και πιο συχνά εταιρίες «ιδιωτικής αστυνομίας» αναλαμβάνουν τη φύλαξη ανώτατων ιδρυμάτων που διέπονται από το καθεστώς του ακαδημαϊκού ασύλου. Το θέμα φέρνουν στη Βουλή, με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας σχετικά με τη φύλαξη του Πανεπιστημίου Πατρών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, Αντώνης Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη.
«Για τις ανάγκες της φύλαξης του Πανεπιστημίου Πατρών - τονίζουν στο κείμενο της Ερώτησης - είχαν προσληφθεί έντεκα εργαζόμενοι μέσω της Εταιρίας Διαχείρισης Πανεπιστημιακής Περιουσίας. Οι εργαζόμενοι αυτοί προσλήφθηκαν με 3μηνες συμβάσεις που συνεχώς ανανεώνονταν. Η κυβέρνηση μέσω του Ελεγκτικού Συνεδρίου σήμερα πετάει στο δρόμο αυτούς τους εργαζόμενους για να παραδώσει τη φύλαξη σε ιδιωτική αστυνομία (security).
Είναι φανερό πως η κυβέρνηση προσφέρει κέρδη στις διάφορες εταιρίες φύλαξης, αφαιρεί το δικαίωμα στην εργασία και στη ζωή των εργατών, ενώ ταυτόχρονα καταπατά το Πανεπιστημιακό άσυλο».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε να δημιουργηθούν μόνιμες θέσεις εργασίας στο χώρο της φύλαξης των ΑΕΙ Πατρών και να παραμείνουν στην εργασία τους οι έντεκα απολυμένοι. Επίσης, ρωτούν πώς είναι δυνατόν να δραστηριοποιείται ιδιωτική αστυνομία στο χώρο των ΑΕΙ, δεδομένου ότι από το ίδιο το Σύνταγμα είναι κατοχυρωμένο το πανεπιστημιακό άσυλο.
Στο ζήτημα της στέγασης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Μονάχου αναφέρονται, με Ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης, Ν. Γκατζής και Αντ. Σκυλλάκος. Οι βουλευτές του ΚΚΕ επαναφέρουν το θέμα μετά την απάντηση σε προηγούμενη Ερώτηση του Κόμματος στη Βουλή ότι «το 5ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου θα μεταφερθεί για τη σχολική χρονιά 2003-2004 σε κτίριο το οποίο πρόκειται να ενοικιαστεί από την ελληνική πολιτεία, με σύναψη πολυετούς συμβολαίου».
Σήμερα, και ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, το υπουργείο προτείνει να διασκορπιστούν τα 8 τμήματα του συγκεκριμένου σχολείου σε πέντε διαφορετικά κτίρια, αναφέρουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, σημειώνοντας ότι «η συγκεκριμένη πρόταση από την πλευρά της κυβέρνησης αποτελεί εμπαιγμό σε βάρος των γονέων των μαθητών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Μονάχου».
Κινητοποιήσεις σε Θεσσαλονίκη, Λαύριο, Μοίρες Ηρακλείου και Κέρκυρα
Η απόφαση για αποχή πάρθηκε από το 15μελές του σχολείου και βρήκε θετική ανταπόκριση από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για τις χαμένες ώρες μαθημάτων, αφού λόγω έλλειψης καθηγητών τα μαθήματα των μαθηματικών και της φυσικής στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου δε γίνονται τις περισσότερες φορές, με αποτέλεσμα στο ημερήσιο πρόγραμμα οι μαθητές να κάνουν τρίωρα και τετράωρα. Αντίστοιχο ήταν το πρόβλημα και για τα φιλολογικά μαθήματα της Α΄ Λυκείου, αφού η θέση του φιλόλογου καλύφθηκε μόλις πριν από λίγες μέρες. Οπως, εξάλλου, καταγγέλλουν οι ίδιοι οι μαθητές, τα βιβλία στη Γ΄ Λυκείου δεν έχουν δοθεί ακόμα στο σύνολό τους, παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα.
Σε κατάληψη του Λυκείου και του ΤΕΕ Λαυρίου προχώρησαν χτες διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Και στα δύο σχολεία υπάρχουν μεγάλα κενά - χαρακτηριστικά από το ΤΕΕ λείπουν 20 καθηγητές μαζί με τους ωρομίσθιους - ενώ έχουν ήδη χαθεί εκατοντάδες ώρες.
Σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου Μοιρών έχουν προχωρήσει οι μαθητές του Λυκείου από την προηγούμενη Τρίτη. Διαμαρτύρονται για τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο καθώς και τις σημαντικές ελλείψεις τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε καθηγητές.
Οπως οι ίδιοι τονίζουν λείπουν αρκετές αίθουσες διδασκαλίας με αποτέλεσμα να κάνουν μάθημα στοιβαγμένοι σε αίθουσα 25 παιδιών πάνω από 60 άτομα. Το πρόβλημα, με τις αίθουσες οξύνθηκε ακόμα περισσότερο φέτος αφού ο αριθμός των μαθητών αυξήθηκε από 318 που φοιτούσαν πέρυσι σε πάνω από 400 φέτος.
Ελλείψεις σημαντικές υπάρχουν και σε καθηγητές - λείπουν μαθηματικός, φιλόλογος, φυσικός, οικονομολόγος κ.ά. - με αποτέλεσμα να χάνονται πάνω από 100 ώρες μάθημα κάθε βδομάδα.
Την περασμένη Τρίτη οι μαθητές επισκέφτηκαν τη δημοτική Αρχή Μοιρών και έδωσαν σχετικό ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Ο δήμος δεσμεύτηκε στους μαθητές, ότι, σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, θα προχωρήσει άμεσα στην κατασκευή δύο λυόμενων αιθουσών έτσι ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση.
Πάντως οι μαθητές του Λυκείου Μοιρών, κατηγορούν το δήμο για αδιαφορία σημειώνοντας ότι θα έπρεπε να είχε παρέμβει πολύ νωρίτερα - από το καλοκαίρι - προκειμένου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το σχολείο να μπορούσε να λειτουργήσει.
Σε αναβρασμό βρίσκονται γονείς και εκπαιδευτικοί στην πόλη της Κέρκυρας, στη Λευκίμμη και στους Αγρούς του Δήμου Αγίου Γεωργίου, στους Βελωνάδες, εξαιτίας σοβαρών ελλείψεων προσωπικού και κτιριακών προβλημάτων. Μάλιστα, την περασμένη Τρίτη, το νομαρχιακό συμβούλιο της Κέρκυρας συνεδρίασε με πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων. Στη συνεδρίαση του ΝΣ ήταν παρόντες δεκάδες εκπρόσωποι γονέων και εκπαιδευτικών αλλά και μαθητές από 30 σχολεία της πόλης, από σχολεία της Λευκίμμης, των Αγρών, του Δήμου Αγίου Γεωργίου και των Βελονάδων. Οι εκπρόσωποι των συλλόγων των γονέων και της ΕΛΜΕ έθεσαν το θέμα των ελλείψεων προσωπικού. Τελικά, απέσπασαν τη δέσμευση του Νομάρχη Κέρκυρας Γ. Μαχειμάρη ότι το ΝΣ της Κέρκυρας θα κάνει παρέμβαση στο υπουργείο Παιδείας για το θέμα.
Η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στην οποία σημειώνει ότι η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, η ιδιωτικοποίηση τομέων της εκπαίδευσης, η γιγάντωση της πανάκριβης ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας είναι τα αποτελέσματα της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ που σιγοντάρουν η ΝΔ και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις που συναινούν στο μονόδρομο της ΕΕ και στην πολιτική του κεφαλαίου.
Στο ΑΣΕΠ εκκρεμεί η έγκριση για την πρόσληψη των συμβασιούχων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδη.
Ο υπουργός είπε ότι ήδη το ΑΠΘ έχει πάρει 215 διοικητικούς υπαλλήλους, ενώ από τον Ιούλη έστειλε σχετικά έγγραφα στο ΑΣΕΠ για να εγκρίνει την πρόσληψη 44 συμβασιούχων και 246 υπαλλήλων για το πανεπιστήμιο και τη φοιτητική εστία. Ισχυρίστηκε δε, ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να πιέσει το ΑΣΕΠ για να επισπευστεί η διαδικασία γιατί αυτό είναι ανεξάρτητο όργανο.
Ο Γ. Χουρμουζιάδης χαρακτήρισε «μάλλον θετική την απάντηση του υπουργού» αλλά κάλεσε τον υπουργό να πιέσει το ΑΣΕΠ γιατί η κάθε καθυστέρηση στοιχίζει ακριβά στο ΑΠΘ αφού οι υπάλληλοι είναι απαραίτητοι για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών.
Motion Team |
Στο στόχαστρο των φοιτητικών αγώνων βρίσκεται το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση, πιστή στα κελεύσματα των Βρυξελλών, στη βάση όσων αποφασίστηκαν στην πρόσφατη σύνοδο των υπουργών Παιδείας της ΕΕ στο Βερολίνο. Η σύνδεση της χρηματοδότησης των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων με την «ανταποδοτικότητά» τους ανοίγει το δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση τους, καθώς η επιβίωσή τους θα εξαρτάται άμεσα τις εταιρίες - χρηματοδότες που θα επενδύουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το αζημίωτο.
Υστερα και από τη χτεσινή τους κινητοποίηση, οι φοιτητές ετοιμάζονται να δώσουν δυναμικό «παρών» στο επόμενο αγωνιστικό ραντεβού στη Θεσσαλονίκη, στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 23 Οκτώβρη, στις 6:30 στο Αγαλμα Βενιζέλου.
Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι η αύξηση κατά 14% της κρατικής χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των ιδρυμάτων, που εξήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών, είναι ανεπαρκής για να καλύψει τις ανάγκες, αφού στον περσινό προϋπολογισμό υπήρξε μείωση κατά 5% και ο τρέχων προϋπολογισμός δεν είχε καμιά αύξηση σε σχέση με πέρσι, ούτε καν την αυτονόητη τιμαριθμική (βλέπε πίνακα). Αποτέλεσμα είναι τα πανεπιστήμια να μην μπορούν να ανταποκριθούν ούτε στις στοιχειώδεις οικονομικές υποχρεώσεις τους (ΔΕΗ, ΟΤΕ, προμηθευτές κτλ.), είπε, κι ανέφερε το παράδειγμα του δικού του ιδρύματος που την προηγούμενη βδομάδα αναγκάστηκε να κάνει διαπραγματεύσεις με τη ΔΕΗ για να μην κόψει το ρεύμα στην Πανεπιστημιούπολη!
Αυτά, είπε ο Γ. Μπαμπινιώτης, συμβαίνουν ενώ επί σειρά ετών αυξάνονται οι εισαγόμενοι φοιτητές. Συγκεκριμένα, το Πανεπιστήμιο Αθήνας από 87.971 εγγεγραμμένους φοιτητές που είχε το ακαδημαϊκό έτος 1998-'99 έφτασε πέρσι να έχει 106.425 εγγεγραμμένους φοιτητές (σ' αυτούς τους αριθμούς πρέπει να προστεθεί κι ένα ποσοστό 25% που αποτελούν ειδικές κατηγορίες φοιτητών, π.χ., αλλοδαποί, ομογενείς κτλ.). Παράλληλα, αυξάνεται και ο αριθμός των μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 65 προγράμματα στο Πανεπιστήμιο Αθήνας (αναμένεται να φτάσουν στα 83), 6.700 μεταπτυχιακοί φοιτητές και 2.900 υποψήφιοι διδάκτορες.
«Πού θα τους βάλουμε όλους αυτούς;», αναρωτήθηκε ο πρύτανης, εξήγησε δε ότι δεν υπάρχει ακόμα εξαγγελία για το ύψος των δημοσίων επενδύσεων για εξοπλισμό και υποδομές των ιδρυμάτων. Κατήγγειλε ότι υπάρχουν Τμήματα άστεγα, αίθουσες χωρητικότητας 150 φοιτητών όπου στοιβάζονται 300, εργαστήρια που μπορούν να εκπαιδεύσουν 50 φοιτητές και τελικά παίρνουν 200...
Στην αύξηση φοιτητών και μεταπτυχιακών προστίθεται και η ίδρυση νέων πανεπιστημίων, δηλαδή «η πίτα μοιράζεται σε όλο και περισσότερους ανθρώπους», είπε ο πρύτανης, και τόνισε ότι το κόστος ανά φοιτητή στην Ελλάδα είναι περίπου κατά 40% χαμηλότερο από το μέσο κόστος ανά φοιτητή στην Ευρώπη. «Το ελληνικό πανεπιστήμιο - πρόσθεσε - οδηγείται σε αναπόφευκτη υποβάθμιση των σπουδών του με μοιραία συνέπεια να έχει αρχίσει να αμφισβητείται από μερικούς στην Ελλάδα η στάθμη και η ίδια η ύπαρξη των δημόσιων πανεπιστημίων».
Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο ο Γ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε και στα οικονομικά των πανεπιστημιακών, που διαμαρτύρονται, όπως είπε, γιατί «ο επιδοματικός χαρακτήρας των αποδοχών τους έχει καθηλώσει τον βασικό μισθό τους σε απαράδεκτα έως αναξιοπρεπή επίπεδα». Είπε ότι θα πρέπει να τους ξανακαλέσει ο υπουργός Οικονομικών για να τους ακούσει και να διαλεχτεί μαζί τους και πρόσθεσε: «Οι πανεπιστημιακοί είναι έτοιμοι να συμφωνήσουν σε μηδενική αύξηση, αν ενταχθεί και ένα μόνο επίδομά τους (λ.χ., το επίδομα έρευνας) στον βασικό τους μισθό». Εξέφρασε δε τη βεβαιότητα ότι θα συμφωνήσει και η ΠΟΣΔΕΠ (Ομοσπονδία Πανεπιστημιακών) σ' αυτή την πρόταση.