Πέμπτη 18 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Βάζει στην προμετωπίδα τα αιτήματα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Τα προβλήματα και τις ελλείψεις που συναντούν εκπαιδευτικοί και μαθητές των ΕΠΑΛ ανέδειξε η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», στη σύσκεψη που διοργάνωσε διαδικτυακά την Τρίτη και παρακολούθησαν δεκάδες εκπαιδευτικοί, με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Στη σύσκεψη μίλησαν οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ Θανάσης Μαχτσίρας, μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, Παυσανίας Τσούλας, μέλος του ΔΣ του ΚΕΜΕΤΕ, Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, και Στέλιος Παλλαδινός, ταμίας της ΕΛΜΕ Ζακύνθου.

Αναφέρθηκαν αναλυτικά στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου και κάλεσαν να εκφραστεί η αντίδραση του κλάδου με μαζική συμμετοχή στη σημερινή στάση εργασίας αλλά και στις κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιηθούν. Μίλησαν για τα απαρχαιωμένα βιβλία και εργαστήρια, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τους μαθητές που αναγκάζονται να επιλέγουν άλλες ειδικότητες από αυτές που θέλουν ή να τρέχουν στην άλλη άκρη της πόλης για να συνεχίσουν την ειδικότητά τους, επειδή δεν εγκρίνονται όλα τα ολιγομελή τμήματα κ.ο.κ. Εκαναν αναδρομή και στα νομοθετήματα που έχουν προηγηθεί για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, υπηρετώντας τις ανάγκες της αγοράς και των τοπικών επιχειρήσεων, παρέχοντας εφήμερες δεξιότητες, και σημείωσαν ότι και αυτό το νομοσχέδιο έρχεται στην ίδια κατεύθυνση να διαιωνίσει αυτά τα προβλήματα.

Παρέμβαση έκανε στο πλαίσιο της σύσκεψης ο Ανδρέας Καργόπουλος, αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, που στηλίτευσε τις ευθύνες της Ομοσπονδίας, που με υπαιτιότητα συγκεκριμένων δυνάμεων δεν έβγαλε τόσο καιρό μια ολοκληρωμένη ανακοίνωση με θέση απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο που αφορά το 1/4 του κλάδου και των μαθητών και μόνο στο «παρά τσακ» βγήκε το κάλεσμα για τις σημερινές κινητοποιήσεις, όπου δηλώνεται και η αντίθεση στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί κατέληξαν ότι θα συνεχίσουν τις ενημερώσεις και τις συζητήσεις στα σχολεία τους τονίζοντας: «Θα υπερασπιστούμε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, θα είμαστε οι πρώτοι που θα προσπαθούμε να συνδέσουμε το θεωρητικό μέρος των μαθημάτων με το εργαστηριακό και με τη γενική γνώση που πρέπει να έχουν τα παιδιά, θα υπερασπιστούμε τη δικιά μας επιμόρφωση πάνω στις εξελίξεις, στην τεχνολογία, στην παραγωγή, στην επιστήμη. Θα είμαστε οι πρώτοι που θα υπερασπιστούμε μέσα στα σχολεία τον χαρακτήρα τους, που δεν θα δεχτούμε την ανήλικη εργασία και την πρακτική για έναν μήνα (αντί των 6 ωρών τη βδομάδα που υπάρχει τώρα). Με αυτή την κατεύθυνση θα απαιτήσουμε τα αιτήματά μας για ουσιαστική αναβάθμιση, για χρηματοδότηση, για αναβάθμιση και εξοπλισμό στα εργαστήριά μας, με το πτυχίο των παιδιών να κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα κ.λπ. Αυτά πρέπει να μπουν στην προμετωπίδα μας και είναι υπόθεση όλων μας».

ΡΕΘΥΜΝΟ
Καθηγητής «χτυπήθηκε» από ρεύμα εν ώρα μαθήματος

Ηλεκτροπληξία υπέστη το πρωί της Τρίτης ένας εκπαιδευτικός στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου την ώρα του μαθήματος μπροστά στους μαθητές του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο καθηγητής πήγε να βάλει στην πρίζα έναν υπολογιστή για το μάθημα πληροφορικής και τον «χτύπησε» το ηλεκτρικό ρεύμα. Ασθενοφόρο κλήθηκε στο σημείο και μετέφερε τον εκπαιδευτικό στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου, όπου παραμένει για προληπτικούς λόγους. Εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για άθλιες συνθήκες του κτιρίου, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια όλων. Για τον λόγο αυτό η ΕΛΜΕ πραγματοποιεί παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο Ρεθύμνου, σήμερα, στις 12 το μεσημέρι.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών, χωρίς να λύνει τα προβλήματα σχολείων και σχολών

Ολοκληρώθηκε χτες η συζήτησή του στην αρμόδια Επιτροπή και σήμερα εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής

Ολοκληρώθηκε η συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και εισάγεται σήμερα για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ και των «Σπαρτιατών», Ελληνική Λύση και Πλεύση Ελευθερίας εξέφρασαν επιφυλάξεις και το καταψήφισαν το ΚΚΕ και οι ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, «Νέα Αριστερά» και «Νίκη».

Με το νομοθέτημα, που έρχεται να «χτίσει» πάνω στον αντίστοιχο προηγούμενο νόμο της ΝΔ, 4763/20, «η κυβέρνηση επιχειρεί να ευθυγραμμίσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση με τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών, μη επιλύοντας τα καθημερινά προβλήματα των σχολών και των σχολείων», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής στην τοποθέτησή του χθες στην Επιτροπή, κατά τη δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου.

Η πραγματικότητα που βιώνουν οι χιλιάδες μαθητές και σπουδαστές, επεσήμανε, είναι εντελώς διαφορετική από την αναβάθμιση που διαφημίζει η κυβέρνηση: «Οι ισχυρισμοί σας σκοντάφτουν διαρκώς πάνω στη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση, στις απαρχαιωμένες έως και επικίνδυνες υποδομές, στις τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και εξοπλισμό, και στις απλήρωτες πρακτικές των σπουδαστών, οι οποίες τείνουν πια να γίνουν καθεστώς!».

Το γεγονός επιβεβαιώνεται από το ίδιο το νομοσχέδιο, που αναφέρει (σελ. 46): «Οι στόχοι που επιδιώκονται με τις προτεινόμενες διατάξεις (του νομοσχεδίου) δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν με διάθεση περισσότερων ανθρωπίνων και υλικών πόρων».

Ο Γ. Δελής κατήγγειλε ότι δεν γίνεται καμία αναφορά στις υποδομές σχολείων και σχολών, παρότι τα προβλήματα είναι μεγάλα, και έφερε ως παράδειγμα την καταγγελία από την εκπρόσωπο των σπουδαστών ότι στο ΔΙΕΚ του Πειραιά εδώ και δύο χρόνια τα τζάμια τα κλείνουν ...με κόλλες Α4! Σε άλλα σχολεία τα ξεχαρβαλωμένα ταβάνια στάζουν, οι σοβάδες πέφτουν, οι τουαλέτες είναι σκέτο θρίλερ και τα προαύλια πλημμυρίζουν! Την ίδια ώρα ζητούνται από τους σπουδαστές υπέρογκα ποσά, έως και 300 ευρώ τον μήνα για αναλώσιμα. Οσο για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων, έφερε το χαρακτηριστικό παράδειγμα που αναδεικνύει ο «Οδηγητής», με τους σπουδαστές Μηχανοτρονικής στο Περιστέρι να κάνουν μάθημα με ένα σοβιετικό Lada - θαύμα της μηχανικής, βέβαια, αλλά για τις δεκαετίες του '60 και του '70, όχι για σήμερα, που κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα...!

Οπως τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «στην πραγματικότητα αυτό που θα γίνει με το νομοσχέδιο είναι, στα ίδια κτίρια, με τα ίδια προβλήματα και με τις ίδιες παλιές εγκαταστάσεις, να έρθουν να προστεθούν ακόμα περισσότεροι σπουδαστές, είτε από τις ΣΑΕΚ είτε από τις ΕΣΚ», ενώ κατήγγειλε την προσπάθεια της κυβέρνησης να μεταφέρει την ευθύνη στους σπουδαστές, με «το ότι τάχα η ασφάλεια στον χώρο δουλειάς αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των εργαζομένων και τα ατυχήματα προκύπτουν από ατομικά λάθη, όπως γράφει μια πινακίδα στο απαρχαιωμένο Δημόσιο ΙΕΚ της Μοναστηρίου στη Θεσσαλονίκη!». Επιπλέον, επεσήμανε τις ευθύνες της κυβέρνησης για τις απλήρωτες πρακτικές και για την απασχόληση των σπουδαστών σε άσχετες δουλειές από αυτή που υποτίθεται ότι μαθαίνουν, αφού δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί στους χώρους εργασίας.

Συνεχίζοντας επεσήμανε ότι «η ίδρυση των ΚΕΕΚ αποτέλεσε πρόταση του ΣΕΒ, που πρόθυμα έσπευσε να την υλοποιήσει η κυβέρνηση. Οι επενδύσεις τους όμως πάντα ακολουθούν την οσμή του κέρδους και ποτέ τις ανάγκες των πολλών, της κοινωνίας, ενώ όταν αποσύρονται αυτές οι επενδύσεις οι εργαζόμενοι πετιούνται μαζικά στον εφιάλτη της ανεργίας».

Συνοψίζοντας, τόνισε ότι με το σχέδιο νόμου η κυβέρνηση επιχειρεί να ευθυγραμμίσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση με τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών και δεν θα μπορούσε να προκύψει και κάτι διαφορετικό, αφού «έρχεται καθ' ομολογία του από τα εργαστήρια της ΕΕ, που νυχθημερόν ασχολούνται όχι με τη μετάδοση της γνώσης της επιστημονικής, της βαθιάς, αλλά με την αναβάθμιση των ληξιπρόθεσμων δεξιοτήτων των σπουδαστών για τις ανάγκες των κοινωνικών εταίρων, έτσι λέγονται πια οι βιομήχανοι στη γλώσσα της ΕΕ, δηλαδή των μεγάλων επιχειρηματιών».

Κλείνοντας ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στους σπουδαστές των Καλλιτεχνικών Σχολών, που βλέπουν και πάλι τη μισθολογική υποβάθμισή τους στην κατηγορία των αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όταν διορίζονται στο Δημόσιο, κατ' αναλογία των ΙΕΚ (που χαρακτηρίζονται ανώτερα και μετονομάζονται σε ΣΑΕΚ): «Είπε η υπουργός ότι δεν θα πληγούν οι καλλιτέχνες με τη διάταξη του άρθρου 4. Αν πραγματικά το εννοείτε, τότε αποσύρετε αυτή τη διάταξη, αποσύρετε και το Προεδρικό Διάταγμα 85/22, για να σας πιστέψουμε!».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τα όνειρα των φοιτητών και οι αγωνίες των πανεπιστημιακών μπορούν να συναντηθούν με την πρόταση του ΚΚΕ

Εκδήλωση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε χτες με ομιλητή τον Ν. Σοφιανό

ACHILLEAS PAGOURTZIS

«Οι θυσίες της λαϊκής οικογένειας για να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά της, τα όνειρα των φοιτητών να εργαστούν με δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο των σπουδών τους, οι αγωνίες των πανεπιστημιακών δασκάλων που δεν δέχονται να καθορίζει η αγορά την επιστημονική προσφορά και την εργασία τους, μπορούν να συναντηθούν και να βρουν απάντηση στην πρόταση του ΚΚΕ».

Το παραπάνω ανέδειξε ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, μιλώντας χτες βράδυ σε εκδήλωση με θέμα «Με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ στον αγώνα για αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, σύγχρονη Ανώτατη Εκπαίδευση», που οργάνωσαν η Τομεακή Οργάνωση Πανεπιστημίων Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και η Περιφερειακή Οργάνωση ΑΕΙ Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, στο Αμφιθέατρο «Παναγιωτόπουλος», και πραγματοποιήθηκε με την παρουσία φοιτητών που βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, διδασκόντων και εργαζομένων του ΑΠΘ. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με επικεφαλής την Θεανώ Καπέτη, Γραμματέα της ΚΟ και μέλος του ΠΓ της ΚΕ.

Ο Ν. Σοφιανός τόνισε ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ είναι μπροστά στη διαμόρφωση διαθέσεων ρεύματος απόρριψης του νομοσχεδίου, στους αγώνες, στις δίκαιες διεκδικήσεις που απαιτούν το αυτονόητο στην εποχή μας, τα πανεπιστήμια να είναι αποκλειστικά δημόσια και πραγματικά δωρεάν.

Στην παρέμβασή του στην εκδήλωση, ο Σωτήρης Σωτηρόπουλος, καθηγητής Τμήματος Χημείας του ΑΠΘ, αναφέρθηκε στον αντιλαϊκό, αντιαναπτυξιακό και αντι-ακαδημαϊκό χαρακτήρα των νέων ιδιωτικών πανεπιστημίων. Και σημείωσε πως η αντι-ακαδημαϊκότητα των ιδιωτικών πανεπιστημίων θα έπρεπε να αποτελεί αιτία πολέμου. «Ενα πανεπιστήμιο θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται από την ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία και την πολυθεματικότητα, και αυτό δεν μπορεί να συμβεί στα ιδιωτικά πανεπιστήμια γιατί η γνώση θα είναι υποδουλωμένη στο συμφέρον της εκάστοτε εταιρείας. Τα νέα πανεπιστήμια δεν θα είναι πανεπιστήμια», είπε.

Ο Ηλίας Κονδύλης, Αναπληρωτής καθηγητής Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, μεταξύ άλλων στάθηκε στο παράδειγμα κερδοσκοπικού fund που σκοπεύει να δημιουργήσει ιατρική σχολή στο Ελληνικό. «Πρόκειται για κερδοσκοπικό fund το οποίο ελέγχει 120 εταιρείες διεθνώς, ανάμεσα σε αυτές 3 χημικές βιομηχανίες, δεκάδες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, 3 φαρμακοβιομηχανίες, 120 ιδιωτικές κλινικές, 24 αντικαρκινικά κέντρα, πρόσφατα απέκτησε δύο ιδιωτικές κλινικές στην Αθήνα και τώρα θέλει να βάλει και πόδι στην ιατρική εκπαίδευση. Αλήθεια, αυτή η σύμφυση χημικής, φαρμακοβιομηχανίας, ιατρικής εκπαίδευσης σε τι θα εξυπηρετήσει την επιστήμη, ποια κοινωνική ανάγκη θα υπηρετήσει; Καμία. Μόνο τα κέρδη των λίγων», είπε.

Η Αλτα Πανέρα, ψυχολόγος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης του ΑΠΘ, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων ΑΠΘ, αναφέρθηκε στην πορεία υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης των δημόσιων πανεπιστημίων. Και τόνισε ότι «θεωρείται δεδομένο ότι θα προκύψουν περισσότερες μειώσεις στον προϋπολογισμό και στην πρόσβαση στα ΕΣΠΑ που πλέον θα μοιράζονται μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Θα ενταθούν οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, οι εργολαβίες, γιατί θα χρειάζονται ακόμα πιο φθηνούς και "ευέλικτους" εργαζόμενους».

Η Φανή Χριστάνη, πρωτοετής φοιτήτρια Παιδαγωγικού, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τις σπουδές και τα πτυχία, γιατί καταργεί τον ενιαίο τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, δημιουργεί ένα παζάρι που πουλιούνται και αγοράζονται πτυχία. Και τόνισε τη σημασία ο αγώνας των φοιτητών να είναι όσο πιο μαζικός γίνεται «στην κατεύθυνση της αναβάθμισης των σπουδών, με αποκλειστικά δημόσια και πραγματικά δωρεάν Παιδεία, για το πανεπιστήμιο που έχουμε πραγματικά ανάγκη».

  • Εκτενή αποσπάσματα από την ομιλία του Ν. Σοφιανού στην εκδήλωση θα δημοσιευτούν στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου».
«Οχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια - Πτυχία με αξία, δωρεάν σπουδές!»

Σήμερα τα νέα μεγάλα συλλαλητήρια φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών, εργαζομένων | Συνεχίζονται καταλήψεις σε όλα τα ιδρύματα της Αθήνας | Δυναμώνει η συντονισμένη δράση περισσότερων από 150 φοιτητικών συλλόγων

RIZOSPASTIS

Με ξεκάθαρο μήνυμα «να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο» για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, φοιτητές, μαθητές, σπουδαστές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στα πανεπιστήμια στέλνουν σήμερα από πολλές πόλεις πανεκπαιδευτική απάντηση στα σχέδια για περαιτέρω εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης, ενάντια στην πολύπλευρη επίθεση που εξαπολύει η κυβέρνηση στα μορφωτικά δικαιώματα.

Με νέα συλλαλητήρια στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια, στη Θεσσαλονίκη την ίδια ώρα στην Καμάρα και σε πολλές ακόμα πόλεις, προβάλλουν τις πραγματικές ανάγκες απέναντι στους αντιδραστικούς σχεδιασμούς, ενώνουν τις διεκδικήσεις τους απαιτώντας: Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σπουδές και πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για αξιοπρεπείς και ανθρώπινες σπουδές, κάλυψη όλων των αναγκών, κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων όλων των κυβερνήσεων.

Παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να πιάσει τους φοιτητές «στον ύπνο», τις απειλές και τις προσπάθειες τρομοκράτησης, την επιστράτευση της ΔΑΠ ΝΔΦΚ στις συνελεύσεις, για δεύτερη βδομάδα οι φοιτητές μέσα από τις μαζικές διαδικασίες τους προχωρούν σε καταλήψεις και συμμετοχή στα σημερινά νέα συλλαλητήρια, με όλο και περισσότερους να μπαίνουν στον αγώνα για να μην περάσουν τα αντιδραστικά σχέδια.

Οι φοιτητές συνεχίζουν καταλήψεις σε όλα τα ιδρύματα της Αθήνας, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, στις Σχολές Επιστημών Αγωγής ΕΚΠΑ, στη Σχολή Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ, στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΕΚΠΑ, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Με αυτόν τον τρόπο δυναμώνει η συντονισμένη πανελλαδική δράση πάνω από 150 φοιτητικών συλλόγων. Παράλληλα, σε όλες τις ΓΣ καταγγέλθηκε η επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων στο ΕΜΠ τη Δευτέρα, που απωθήθηκαν από τους φοιτητές.


Για αύριο Παρασκευή έχει προγραμματιστεί συντονισμός φοιτητικών συλλόγων στις 13.00 στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Στη Θεσσαλονίκη, σύσκεψη συντονισμού των φοιτητικών συλλόγων προγραμματίζεται για σήμερα στο Πολυτεχνείο.

Στο πλευρό τους δηλώνουν από την πρώτη στιγμή οι μαθητές, για να μη γίνει νόμος η αδικία τού να σπουδάζει όποιος έχει χρήματα χωρίς εξετάσεις, με ακόμα μεγαλύτερους φραγμούς στις σπουδές για τους υπόλοιπους. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ διαδηλώνουν και ενάντια στις αλλαγές στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, που φέρνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο ψηφίζεται σήμερα και επιφυλάσσει ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση.

Για ακόμα μια φορά, στο πλευρό τους είναι Ομοσπονδίες και Ενώσεις Γονέων που έχουν απευθύνει κάλεσμα πλατιάς συμμετοχής των γονιών, δηλώνοντας την ξεκάθαρη αντίθεσή τους στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Κάλεσμα συμμετοχής στις κινητοποιήσεις έχει απευθύνει η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με στάση εργασίας από τις 11 π.μ. έως τη λήξη του ωραρίου.

Σε στάσεις εργασίας προχωρούν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και καλούν στο συλλαλητήριο όπως και πολλά εκπαιδευτικά σωματεία. Η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει στάση εργασίας στις 11.00 - 14.00 και η ΔΟΕ τις ίδιες ώρες και επιπλέον στάσεις για την κάλυψη των εκπαιδευτικών του Ολοήμερου και του διευρυμένου ωραρίου.

Στα Προπύλαια δίνουν αγωνιστικό ραντεβού και οι σπουδαστές καλλιτεχνικών σχολών. Ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου δηλώνει «μαζί με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, μαζί με τους σπουδαστές και σπουδάστριες στις σχολές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που υποβαθμίζονται πλήρως οι σπουδές τους!». Ο Σύλλογος Σπουδαστών/-τριών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου αποφάσισε ομόφωνα αποχή από τα μαθήματα, για να συμμετάσχει δηλώνοντας: «Ενώνουμε τη φωνή μας με τους φοιτητές/-τριες, τους υπόλοιπους σπουδαστές/-τριες στις σχολές εκπαίδευσης και κατάρτισης, κατά της ισοπέδωσης της αξίας των πτυχίων τους».

H Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ) καλεί στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα. «Συνεχίζουμε τον αγώνα στο πλευρό των παιδιών μας, των φοιτητών και των μαθητών, που παλεύουν ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ενάντια στην υποβάθμιση των πτυχίων τους, διεκδικώντας πτυχία με αξία και δουλειά με δικαιώματα», τονίζει.

ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ
Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις

Την αντίθεσή τους στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που θα πλήξει τη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση, και στη λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων με επιχειρηματικούς όρους, εκφράζουν οι διδάσκοντες του ΑΠΘ μέσα από απόφαση που έλαβαν σε έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου τους (ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ) που πραγματοποίησαν χτες.

Διεκδικούν: Χρηματοδότηση και στελέχωση με προσωπικό στο ύψος των σύγχρονων αναγκών των ΑΕΙ. Εξασφάλιση επαρκών και δωρεάν όρων φοίτησης και διαβίωσης (σίτισης - στέγασης) των φοιτητών και φοιτητριών. Κάλυψη όλων των εισοδηματικών απωλειών και επιπλέον αύξηση των μισθών, ανάλογη με την αύξηση του κόστους διαβίωσης των τελευταίων ετών, για όλο το προσωπικό. Καθιέρωση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για το σύνολο των εργαζομένων στα ΑΕΙ.

Οι διδάσκοντες του ΑΠΘ αποφάσισαν συμμετοχή στο σημερινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο και 6ωρες στάσεις εργασίας (9 π.μ. - 3 μ.μ.) τις μέρες των έκτακτων και προγραμματισμένων κινητοποιήσεων των φορέων της πανεπιστημιακής κοινότητας και των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων. Επίσης, την προκήρυξη 48ωρης απεργίας με την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

Ακόμα, ο ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ όρισε νέα έκτακτη ΓΣ στις 31/1, με παράλληλη στάση εργασίας και καλεί την ΠΟΣΔΕΠ να αναλάβει ανάλογες αγωνιστικές δράσεις. Ταυτόχρονα, καλεί τα Τμήματα και τη Σύγκλητο του ΑΠΘ να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Τέλος, δηλώνει ότι στηρίζει τις φοιτητικές κινητοποιήσεις και ξεκαθαρίζει ότι η εξεταστική περίοδος (σε περίπτωση παράτασης των κινητοποιήσεων) δεν χάνεται, αλλά μετατίθεται, και αυτό θα διεκδικήσει από τις πρυτανικές αρχές.

Οι σημερινές συγκεντρώσεις

Αθήνα, 12.00, Προπύλαια

Θεσσαλονίκη, 12.00, Καμάρα

Πάτρα, 11.30, πλατεία Γεωργίου

Αγρίνιο, 11.00, κεντρική πλατεία

Αλεξανδρούπολη, 12.00, Δημαρχείο

Αρτα, 11.00, πλατεία Κιλκίς

Βόλος, 12.00, Θόλος

Γιάννενα, 12.00, Περιφέρεια

Δράμα, 11.00, πλατεία Δράμας

Ζάκυνθος, 12.30, πλατεία Αγίου Μάρκου

Ηράκλειο, 12.00, πλατεία Ελευθερίας

Ικαρία, 12.00, πλατεία Ευδήλου και πλατεία Χριστού στις Ράχες

Καβάλα, 12.00, κεντρική πλατεία

Καλαμάτα, 12.00, πλατεία Δημαρχείου

Καρδίτσα, 12.00, κεντρική πλατεία

Κέρκυρα, 12.00, Ψυχιατρείο

Κεφαλονιά, 11.30, κεντρική πλατεία Αργοστολίου

Κοζάνη, 12.00, κεντρική πλατεία (Ρολόι)

Κομοτηνή, 12.00, κεντρική πλατεία

Λαμία, 12.00, πλατεία Ελευθερίας

Λάρισα, 12.30, κεντρική πλατεία

Μυτιλήνη, 12.00, πλατεία Σαπφούς

Ναύπλιο, 13.00, πλατεία Δημαρχείου

Ξάνθη, 12.00 κεντρική πλατεία

Πύργος, 10.30, κεντρική πλατεία

Ρέθυμνο, 12.00, δημαρχείο

Ρόδος, 12.00, καμάρες Πανεπιστημίου Αιγαίου και Καπνοβιομηχανία

Σάμος, 12.00, Φοιτητική Λέσχη στο Καρλόβασι και πλατεία στο Βαθύ

Σέρρες, 13.00, πρώην Νομαρχία

Σπάρτη, 12.00, κεντρική πλατεία

Τρίκαλα, 13.00, πλατεία Ρήγα Φεραίου

Τρίπολη, 12.00, κεντρική πλατεία

Φλώρινα, 12.00, πλατεία Μόδη

Χανιά, 13.00, πλατεία Δημοτικής Αγοράς

Χίος, 12.00, Πανεπιστήμιο



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ