Πέμπτη 18 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Δεν υπάρχουν κονδύλια

Στις πλάτες των εργαζομένων πέφτει - και - η μεταφορά μαθητών από απομακρυσμένες περιοχές στα σχολεία τους, όπως προκύπτει από τις αποκαλυπτικές απαντήσεις των αρμόδιων υπουργείων σε Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ που αφορούσαν προβλήματα στη μεταφορά μαθητών σε Καβάλα και Ζάκυνθο. Στις 26 Σεπτέμβρη οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης και Αγγ. Τζέκης με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Παιδείας, Μεταφορών, Μακεδονίας - Θράκης και Εσωτερικών, τους ζητούσαν να πάρουν μέτρα για να εξοφληθούν τα χρέη της Νομαρχίας προς το υπεραστικό και αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας τα οποία φτάνουν τα 170 εκατομμύρια δρχ. που είχαν αποτέλεσμα την άρνηση των ΚΤΕΛ να μεταφέρουν μαθητές.

Το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης μετακύλησε την ευθύνη στα υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας, το υπουργείο Εσωτερικών με τη σειρά του στο υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Παιδείας στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, σημειώνοντας ότι «στον προϋπολογισμό του έτους 2001 του ΥΠΕΠΘ δεν έχουν εγγραφεί πιστώσεις για μεταφορά μαθητών» και ότι βρίσκεται σε επαφή με το υπουργείο Οικονομικών για την ενίσχυση του προϋπολογισμού των περιφερειών με 3 δισ. δρχ. για να καλυφθούν οι υφιστάμενες οφειλές και οι νέες υποχρεώσεις των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

Ανάλογη ήταν η απάντηση του υπουργείου Παιδείας και σε Ερώτηση των βουλευτών Π. Κοσιώνη και Σπ. Στριφτάρη που αφορούσε χρέη που ξεπερνούσαν τα 100 εκατομμύρια στο ΚΤΕΛ Ζακύνθου με αποτέλεσμα να αρνούνται να μεταφέρουν μαθητές.

Εθνικό σχέδιο απασχολησιμότητας

Μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα αναμένεται να καταρτιστεί το νομοσχέδιο που θα συνδέει την επαγγελματική κατάρτιση με την αγορά εργασίας, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της επιτροπής για την εκπόνηση του «Σχεδίου Σύνδεσης Αρχικής και Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης με την απασχόληση».

Πρόκειται για ένα σχέδιο που έχουν καταρτίσει από κοινού τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας υπό τις... οδηγίες των επιχειρήσεων που θέλουν το εκπαιδευτικό σύστημα να παράγει τους εργαζόμενους που χρειάζονται για τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Το όλο σχέδιο βασίζεται σε ένα σχήμα «προσφοράς - ζήτησης» ειδικοτήτων, στο οποίο θα καταγράφονται οι τρέχουσες ανάγκες της αγοράς και θα επιχειρείται η αντίστοιχη παραγωγή αποφοίτων από τις διάφορες μορφές μισοκατάρτισης.

Στη χτεσινή συνεδρίαση της επιτροπής με τη συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων», επισημάνθηκε η «ανάγκη» υιοθέτησης μιας ενιαίας πολιτικής στην κατάρτιση και την απασχόληση με σημείο αναφοράς την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η κυβέρνηση, επιχειρεί με αυτό το σχέδιο να χρησιμοποιήσει την ανεργία που η πολιτική της δημιούργησε ως Δούρειο Ιππο για την παρέμβαση του κεφαλαίου στην εκπαίδευση. Οπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εργασίας Τ. Γιαννίτσης, «αυτό που διαπιστώνουμε είναι, ότι πρέπει να υπάρχει μία κατ' αρχήν στενή διασύνδεση των συστημάτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, τουλάχιστον σε εκείνο το τμήμα του συστήματος που έχει να κάνει με την παροχή εφοδίων και γνώσεων στα νέα παιδιά ή και σε μεγαλύτερες ηλικίες να μπορέσουν να βρουν δουλιά».

Το σχέδιο συμπυκνώνει μια σειρά αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών επιλογών με κύρια αυτή της «διά βίου κατάρτισης» και της απασχολησιμότητας, ενώ αναφορά γίνεται και στον ιδιωτικοποιημένο ΟΑΕΔ που θα παίξει σημαντικό ρόλο στο όλο πρόγραμμα.

Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου σημείωσε ότι η διεύρυνση των τοπικών αγορών και η πρόβλεψη της απασχόλησης θα μπορέσουν να προσδιορίσουν τις ζητούμενες ειδικότητες και εξειδικεύσεις καθώς και το περιεχόμενο της απασχόλησης των διαφόρων επαγγελμάτων προσδιορίζοντας το σύνολο των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που απαιτούνται για την άσκηση συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Μάλιστα, επιχείρησε να πείσει ότι τα ΤΕΕ δεν είναι αρχική κατάρτιση, αλλά «σχολεία μοναδικά στη σύλληψή τους γιατί παρέχουν γενική παιδεία και τεχνικές δεξιότητες»...

ΤΕΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
Αρχισαν αγωνιστικές κινητοποιήσεις

Αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ξεκίνησαν οι μαθητές των ΤΕΕ και οι καθηγητές της Λάρισας, καταγγέλλοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Χτες οι μαθητές του 2ου ΤΕΕ προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου τους, ενώ του 5ου απείχαν από τα μαθήματά τους και απέκλεισαν συμβολικά την οδό Καρδίτσης, παρά τις απειλές που εκτόξευσε εναντίον τους ο διευθυντής του σχολείου Ευθ. Σακκάς, επιχειρώντας να τους τρομοκρατήσει και να συκοφαντήσει το δίκαιο αγώνα τους. Μάλιστα, ο διευθυντής έδειξε ιδιαίτερα ενοχλημένος από την ανακοίνωση του Συντονιστικού Αγώνα του Μαθητών που αναφέρεται στην αναγκαιότητα αγωνιστικής διεκδίκησης της αναβάθμισης των ΤΕΕ. Ξεπερνώντας, δε, κάθε όριο πρόκλησης είπε ότι ορισμένοι από τους μαθητές που συμμετείχαν στις περσινές καταλήψεις των σχολείων πληρωνόταν!!!

Επίσης, οι μαθητές του 7ου ΤΕΕ - το εγκαινίασε πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, ο οποίος το ονόμασε «κόσμημα της τεχνικής εκπαίδευσης» (!) αν και οι ελλείψεις είναι τραγικές - και 1ου ΤΕΕ Λάρισας, πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της πόλης, που κατέληξε στη Νομαρχία Λάρισας.

Την αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης διεκδίκησαν και οι καθηγητές της Λάρισας, που συμμετείχαν στη χτεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, βιβλία και τεχνολογικό εξοπλισμό που υπάρχουν στα ΤΕΕ του νομού. Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ Νομού Λάρισας, συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομαρχία και αντιπροσωπεία τους επέδωσε το ψήφισμα της κινητοποίησης στο νομάρχη Γ. Φλώρο. Οι καθηγητές κατήγγειλαν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που αρνείται να πάρει μέτρα για την κάλυψη των λειτουργικών κενών και των ελλείψεων σε βιβλία και τεχνολογικό εξοπλισμό και προειδοποίησαν ότι θα εντείνουν τον αγώνα τους.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Νέα πανεπιστήμια στο μοντέλο της ΕΕ

Τη χωροταξική αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης σύμφωνα με μοντέλα που επιτάσσει η ΕΕ, έχει αποφασίσει το υπουργείο Παιδείας και χτες έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο μέρος σχετικής μελέτης που είχε αναθέσει από το Μάρτη σε ειδική Επιτροπή είκοσι τριών καθηγητών πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Το δεύτερο μέρος της μελέτης αναμένεται να είναι έτοιμο στις αρχές του επόμενου χρόνου και θα αφορά τις επιστημονικές κατευθύνσεις, στις οποίες θα πρέπει να στραφεί η ανώτατη εκπαίδευση. Τα πορίσματα της Επιτροπής αντανακλούν το πνεύμα και το γράμμα του νόμου της ΕΕ (κατά τα πρότυπα του εκπαιδευτικού Μάαστριχτ, Διακήρυξη Μπολόνιας - Πράγας) και εξετάζουν την ανάπτυξη της ανώτατης εκπαίδευσης σ' αυτή την προοπτική, δηλαδή την προοπτική της τραγικής υποβάθμισής της και ενώ το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι πρόκειται για εισήγηση συμβουλευτικού χαρακτήρα, δε φαίνεται να διαφωνεί με αυτή.

Ενα από τα πρώτα βασικά συμπεράσματα που εξάγει η Επιτροπή είναι η «ανάγκη» ίδρυσης περισσότερων ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς διαπιστώνει ότι σ' αυτόν τον τομέα η χώρα μας υστερεί σε σχέση με τις υπόλοιπες της ΕΕ. Σημειώνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των νέων ηλικίας 17-21 ετών στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά αυτοί οι νέοι συγκεντρώνονται σε σχετικά μικρό αριθμό ιδρυμάτων.

Ετσι, εξετάζει τις δυνατότητες ίδρυσης νέων ιδρυμάτων στις 13 Περιφέρειες της χώρας (σύμφωνα με τη διοικητική διαίρεση της ΕΕ, όπου «επιβάλλεται να προσαρμοστεί και η ανώτατη εκπαίδευση»). Τα ιδρύματα αυτά θα είναι τόσο πανεπιστήμια όσο και ΤΕΙ, σύμφωνα με το λεγόμενο «διπολικό σύστημα» και θα χρηματοδοτούνται από «περιφερειακούς και τοπικούς πόρους». Το μοντέλο θα είναι ένα πολυθεματικό πανεπιστήμιο κι ένα αντίστοιχο ΤΕΙ ανά Περιφέρεια, με εξαίρεση την Αττική, την Κεντρική Μακεδονία (όπου περιλαμβάνονται τα δυο μητροπολιτικά κέντρα) και τις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, που λαμβάνονται σαν μια. Η λογική αυτή οδηγεί σε μια προοπτική οικονομικής και διοικητικής «εξάρτησης» των ιδρυμάτων από τις Περιφέρειες, ενώ εξετάζει την ανάπτυξη της ανώτατης εκπαίδευσης με τα στρεβλά ποσοστικά κριτήρια της ΕΕ κι όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες του λαού και της ανάπτυξης της επιστήμης.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή προτείνει την ίδρυση πανεπιστημίων στις περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, ενώ εκφράζει σκέψεις και προβληματισμούς για ίδρυση ΤΕΙ στις περιφέρειες Ιονίων Νήσων και Βορείου - Νοτίου Αιγαίου (λαμβάνοντάς την ως ενιαία). Για περιπτώσεις Τμημάτων που βρίσκονται σε μια Περιφέρεια και ανήκουν σε ιδρύματα άλλης Περιφέρειας, αλλά και άλλες περιπτώσεις χωροταξικών αναδιαρθρώσεων η Επιτροπή προτείνει τη δημιουργία ενός Συντονιστικού - Γνωμοδοτικού Περιφερειακού Οργάνου, που θα ασχοληθεί πιο συγκεκριμένα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ