Πέμπτη 18 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εθνικό σχέδιο απασχολησιμότητας

Μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα αναμένεται να καταρτιστεί το νομοσχέδιο που θα συνδέει την επαγγελματική κατάρτιση με την αγορά εργασίας, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της επιτροπής για την εκπόνηση του «Σχεδίου Σύνδεσης Αρχικής και Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης με την απασχόληση».

Πρόκειται για ένα σχέδιο που έχουν καταρτίσει από κοινού τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας υπό τις... οδηγίες των επιχειρήσεων που θέλουν το εκπαιδευτικό σύστημα να παράγει τους εργαζόμενους που χρειάζονται για τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Το όλο σχέδιο βασίζεται σε ένα σχήμα «προσφοράς - ζήτησης» ειδικοτήτων, στο οποίο θα καταγράφονται οι τρέχουσες ανάγκες της αγοράς και θα επιχειρείται η αντίστοιχη παραγωγή αποφοίτων από τις διάφορες μορφές μισοκατάρτισης.

Στη χτεσινή συνεδρίαση της επιτροπής με τη συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων», επισημάνθηκε η «ανάγκη» υιοθέτησης μιας ενιαίας πολιτικής στην κατάρτιση και την απασχόληση με σημείο αναφοράς την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η κυβέρνηση, επιχειρεί με αυτό το σχέδιο να χρησιμοποιήσει την ανεργία που η πολιτική της δημιούργησε ως Δούρειο Ιππο για την παρέμβαση του κεφαλαίου στην εκπαίδευση. Οπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εργασίας Τ. Γιαννίτσης, «αυτό που διαπιστώνουμε είναι, ότι πρέπει να υπάρχει μία κατ' αρχήν στενή διασύνδεση των συστημάτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, τουλάχιστον σε εκείνο το τμήμα του συστήματος που έχει να κάνει με την παροχή εφοδίων και γνώσεων στα νέα παιδιά ή και σε μεγαλύτερες ηλικίες να μπορέσουν να βρουν δουλιά».

Το σχέδιο συμπυκνώνει μια σειρά αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών επιλογών με κύρια αυτή της «διά βίου κατάρτισης» και της απασχολησιμότητας, ενώ αναφορά γίνεται και στον ιδιωτικοποιημένο ΟΑΕΔ που θα παίξει σημαντικό ρόλο στο όλο πρόγραμμα.

Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου σημείωσε ότι η διεύρυνση των τοπικών αγορών και η πρόβλεψη της απασχόλησης θα μπορέσουν να προσδιορίσουν τις ζητούμενες ειδικότητες και εξειδικεύσεις καθώς και το περιεχόμενο της απασχόλησης των διαφόρων επαγγελμάτων προσδιορίζοντας το σύνολο των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που απαιτούνται για την άσκηση συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Μάλιστα, επιχείρησε να πείσει ότι τα ΤΕΕ δεν είναι αρχική κατάρτιση, αλλά «σχολεία μοναδικά στη σύλληψή τους γιατί παρέχουν γενική παιδεία και τεχνικές δεξιότητες»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ