Τρίτη 18 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΟΦΙΑΣ
Δεύτερη δύναμη η ΠΚΣ

Δεύτερη δύναμη αναδείχτηκε και φέτος η Πανσπουδαστική ΚΣ, στις εκλογές του Συλλόγου Ελλήνων Φοιτητών Σόφιας, που πραγματοποιήθηκαν προχτές Κυριακή. Συγκεκριμένα, η ΠΚΣ συγκέντρωσε ποσοστό 42,6% από 37,8% που είχε πέρσι και 6 έδρες στο ΔΣ του Συλλόγου.

Συνολικά ψήφισαν 124 φοιτητές, πρώτη ήρθε η ΠΑΣΠ με 46,7% (πέρσι δεν είχε κατέβει στις εκλογές) και 7 έδρες και τρίτη δύναμη τα Αριστερά Σχήματα με 10,6% (από 8% που είχαν πέρσι) και 2 έδρες. Πέρσι είχε συμμετάσχει στις εκλογές η ΔΑΠ που είχε έρθει πρώτη και αυτοδύναμη, αλλά δεν κατέβασε ψηφοδέλτιο φέτος.

Ανοίγει το σχολείο στους σπόνσορες

Ημερίδα με θέμα «Διαθεματικό Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών - Ευέλικτη Ζώνη» πραγματοποίησε χτες η ΔΟΕ στα Γιάννενα

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από ολόκληρη τη χώρα πραγματοποιήθηκε χτες στα Γιάννενα η ημερίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας με θέμα «Διαθεματικό Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών - Ευέλικτη Ζώνη». Τόσο το διαθεματικό πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών, που παρουσιάστηκε ως το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που απαντά στην αποστήθιση, όσο και η ευέλικτη ζώνη που συνίσταται σε προγράμματα που εφαρμόζονται εκτός του κανονικού προγράμματος, αποτελούν μοχλό προπαγάνδισης των εκάστοτε ζητημάτων που επιλέγει κυρίως η Ευρωπαϊκή Ενωση να προβάλει, αλλά και κατηγοριοποίησης, καθώς διαφοροποιούνται ανάμεσα σε σχολεία και περιοχές.

Τους στόχους και το περιεχόμενο των προγραμμάτων ανέπτυξαν στην ημερίδα οι εκπρόσωποι της ΕΣΑΚ ΔΕΕ, που τόνισαν ότι η ευέλικτη ζώνη σχετίζεται με τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και τις προσπάθειες που γίνονται για ν' απαλλαγεί το κράτος από το κόστος της εκπαίδευσης. Σημείωσαν επίσης ότι μέσα από αυτό περνά η πολυδιάσπαση του Αναλυτικού Προγράμματος και η «πώληση» κομματιών της σχολικής εργασίας σε ιδιώτες σπόνσορες. Σύμφωνα με την εμπειρία που μεταφέρθηκε στην ημερίδα, το πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης απαιτεί αρκετά χρήματα, τα οποία δε δίνονται από το υπουργείο, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να προσφεύγουν σε σπόνσορες (δήμοι, μαγαζάτορες, ακόμα και πολυεθνικές), με «υποχρέωση» τη διαφήμισή τους. Επισήμαναν επίσης ότι και μέσα από τα προγράμματα της ευέλικτης ζώνης οικοδομείται μια πρωτοφανής διαφοροποίηση των σχολείων, ανάλογα με τις διαχειριστικές ικανότητες των στελεχών τους και την κοινωνική σύνθεση της τοπικής κοινωνίας και των οικογενειών. Η υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει ενιαία και ισότιμα τους όρους λειτουργίας κάθε σχολείου, σιγά σιγά καταργείται.

Ο εισηγητής του ΚΜΕ στην ημερίδα, Θ. Κασσελούρης, συνδέοντας τα παραπάνω «καινοτόμα» προγράμματα με το περιεχόμενο και τους στόχους της παιδείας συνολικά, τόνισε μιλώντας στην ημερίδα ότι «... η Δημόσια Εκπαίδευση, η Εκπαίδευση γενικά, δεν μπορεί να αναλυθεί έξω από τα πλαίσια του συγκεκριμένου τύπου ανάπτυξης του κοινωνικοοικονομικού μας σχηματισμού. Εχοντας αυτό ως βάση, είμαστε σε θέση να εξηγούμε με ένα συγκεκριμένο τρόπο το υπάρχον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα και τις οποιεσδήποτε αλλαγές προωθούνται μέσα σε αυτό. Κατά τη γνώμη μας, όλες αυτές οι διαδικασίες δεν εξυπηρετούν το στόχο για ενιαία, δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση όλου του λαού και για τη συμβολή αυτής στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Για εμάς, είναι απαραίτητη η αδιάκοπη ιδεολογική και πολιτική πάλη για συνολική αλλαγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην κατεύθυνση της καθιέρωσης του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου και ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο απαιτεί και αλλαγή συσχετισμών σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο», σημείωσε.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΣΔΕΠ
Μειωμένο ενδιαφέρον από τον ίδιο τον κλάδο...

Αδοξο τέλος είχε το εξ αναβολής έκτακτο θεματικό συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, που προκάλεσαν οι δυνάμεις που πρόσκεινται σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, γιατί δεν κατέστη δυνατό να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες λόγω έλλειψης απαρτίας. Πέρα από τη στιγμή της συγκρότησης του συνεδρίου σε σώμα την Παρασκευή 14/5 (όπου υπήρξε οριακή απαρτία), σε καμιά άλλη φάση των διαδικασιών η συμμετοχή δεν ξεπέρασε τους 50 συνέδρους. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο οι σύνεδροι που είχαν εκλεγεί με ή συνεργάστηκαν με τη «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» ήταν όλοι παρόντες, ενώ από τις άλλες παρατάξεις οι περισσότεροι σύνεδροι δεν προσήλθαν.

Οπως δήλωσαν στο «Ρ» στελέχη της ΔΗΠΑΚ, «ο στόχος του συνεδρίου δεν ήταν η επεξεργασία θέσεων πάνω στα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πανεπιστημιακοί και τα πανεπιστήμια, ώστε στη συνέχεια να καταλήξουν τα αρμόδια όργανα σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο. Απόδειξη ότι δεν κατατέθηκε ούτε μια νέα πρόταση, ενώ οι εισηγήσεις εξαντλήθηκαν σε διαπιστώσεις.

Στόχος του συνεδρίου, των δυνάμεων που το προκάλεσαν, ήταν μέσα από τη γενική συζήτηση επί παντός επιστητού, να υφαρπάξουν θέσεις πάνω σε τρία ζητήματα - αιχμές: τη φοιτητική συμμετοχή, τις εργασιακές σχέσεις του ΔΕΠ και την πρόσβαση στα ΑΕΙ, ώστε να διευκολυνθεί η κυβέρνηση στην πολιτική που θέλει να εφαρμόσει.

Η ΔΗΠΑΚ ξεκαθάρισε με δήλωσή της από την πρώτη ημέρα των εργασιών του συνεδρίου ότι εάν οι δυνάμεις της πλειοψηφίας θελήσουν να συζητήσουν τα τρία αυτά θέματα ερήμην του κλάδου και των συνέδρων, δεν πρόκειται να νομιμοποιήσει με την παρουσία της το συνέδριο».

Το Σάββατο 15/5, δεύτερη ημέρα του συνεδρίου (με 48 συνέδρους παρόντες και χωρίς απαρτία), η ΔΗΠΑΚ ζήτησε εκ νέου να γίνει γνωστό αν θα ληφθούν αποφάσεις και πώς, αλλά το προεδρείο, κατά πλειοψηφία, αρνήθηκε να διαπιστώσει την απαρτία κι απάντησε «προχωράμε». Ετσι, η ΔΗΠΑΚ προέβη σε διευκρινιστική δήλωση αποχώρησης, στην οποία τόνιζε ότι «ελάχιστο αίσθημα ευθύνης απέναντι στο πανεπιστημιακό κίνημα και το πανεπιστήμιο και η στάση των άλλων παρατάξεων επιβάλλουν την αποχώρησή μας από τις διαδικασίες του συνεδρίου για να μη συγκαλύψουμε με την παρουσία μας τα εκφυλιστικά φαινόμενα που εκτυλίσσονται και αποφάσεις που είναι ενάντια στους πανεπιστημιακούς και διευκολύνουν αποκλειστικά την κυβερνητική πολιτική».

Κύκλοι της ΔΗΠΑΚ σχολίαζαν, επίσης, ότι στη μεθόδευση «υφαρπαγής αποφάσεων» πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισαν οι δυνάμεις του ΣΥΝ, που έχουν και τη σχετική πλειοψηφία στον κλάδο και ότι συνειδητά, κυνικά και σχεδιασμένα καταπάτησαν κάθε έννοια δεοντολογίας και τήρησης των δημοκρατικών διαδικασιών. Ερωτηματικά προκαλεί, πάντως, το γεγονός ότι μέχρι αργά χτες το βράδυ, η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ δεν είχε κάνει καμιά επίσημη ανακοίνωση για την κατάληξη του Συνεδρίου, που σύμφωνα με πληροφορίες τελικά δεν οδηγήθηκε σε αποφάσεις.

ΤΕΙ
Κλειστά χτες, λόγω... υποχρηματοδότησης

Το ΚΚΕ φέρνει το θέμα στη Βουλή

Κλειστά παρέμειναν χτες τα ΤΕΙ της χώρας, με κύριο αίτημα την άμεση έκτακτη χρηματοδότησή τους ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών των ιδρυμάτων (ΟΣΕΠ) είχε κηρύξει 24ωρη απεργία με αίτημα την άμεση επιχορήγηση των ιδρυμάτων με 50.000.000 ευρώ και την επίλυση υπηρεσιακών εκκρεμοτήτων που δημιουργήθηκαν από το νόμο της δήθεν «ανωτατοποίησης». Πολλές διοικήσεις και συμβούλια των ΤΕΙ υιοθέτησαν το αίτημα για τη χρηματοδότηση και ανέστειλαν χτες τη λειτουργία των ιδρυμάτων (π.χ. στην Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη την Πάτρα, τις Σέρρες, το Μεσολόγγι, την Καβάλα κ.α.).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΣΕΠ, τα ΤΕΙ λαμβάνουν για λειτουργικές δαπάνες 24.000.000 ευρώ και έχουν 1.400 φοιτητές παραπάνω από τα ΑΕΙ, τα οποία λαμβάνουν 175.000.000 για λειτουργικές δαπάνες. Η Ομοσπονδία βρίσκεται εν αναμονή συνάντησης με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (ενδέχεται να γίνει και μέσα στη βδομάδα) και μετά θα συνεδριάσει για να εξετάσει την περίπτωση απεργίας κατά την εξεταστική περίοδο εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά της.

Στη Βουλή από το ΚΚΕ

«Προτίθεται η κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει γενναία τα ΤΕΙ, στο ύψος των αναγκών, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού;», ρωτά την υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Πατσιλινάκος, σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.

Ο βουλευτής επισημαίνει ότι «η πολιτική που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα στο χώρο των ΤΕΙ οδήγησε ουσιαστικά στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και φόρτωσε με νέα προβλήματα φοιτητές και εργαζόμενους σ' αυτά. Με την εφαρμογή ενός διάτρητου θεσμικού πλαισίου που ουσιαστικά αρνείται τον ανώτατο χαρακτήρα των ιδρυμάτων, με την πολιτική της υποχρηματοδότησης, διαμορφώθηκε η σημερινή εκρηκτική κατάσταση».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει στην ερώτηση «η Πολιτεία παρέχει στα ιδρύματα το ποσό των 1.750 ευρώ/σπουδαστή, ενώ το αντίστοιχο στο ΕΜΠ είναι 3.750 και ο μέσος όρος στην ΕΕ φτάνει τα 7.500 ευρώ. Υπάρχει πλήρης αδυναμία των υποδομών να στηρίξουν το εκπαιδευτικό έργο, αίθουσες για 50 σπουδαστές και εργαστήρια των 15-20 ατόμων εξυπηρετούν συνήθως τους τετραπλάσιους σπουδαστές κ.ά.

Σ' αυτές τις απερίγραπτες συνθήκες - σημειώνει ο Γ. Πατσιλινάκος - εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι αγωνίζονται καθημερινά να βγάλουν σε πέρας το λειτούργημα της εκπαίδευσης. Ομως από τους 4.578 εκπαιδευτικούς οι 2.170 είναι έκτακτοι παρότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των ιδρυμάτων. Χωρίς δικαιώματα συμμετοχής, με εξευτελιστικό τρόπο πρόσληψης, αμοιβές, ασφάλιση κ.τ.λ. και σα να μη φτάνουν όλα αυτά υπάρχει και η απαράδεκτη καθυστέρηση που παρατηρείται κάθε φορά στην καταβολή των δεδουλευμένων τους».

Καταλήγοντας, ρωτά επίσης την υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει για να αποκτήσουν πλήρη δικαιώματα αμοιβής και ασφάλισης όσοι από το προσωπικό των ΤΕΙ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες (μονιμοποιήσεις, προκήρυξη νέων θέσεων κ.τ.λ.) και για να καταβληθούν άμεσα τα χρήματά τους (έχουν να πληρωθούν από το Νοέμβρη).

Φεστιβάλ σπουδαστών

«Στη φρικτή πραγματικότητα των πολέμων και των βομβαρδισμών, στην ψευτοκατάρτιση και την ανεργία», οι σπουδαστές των ιδιωτικών σχολών και των δραματικών σχολών απαντούν με αγώνα και τραγούδια, πραγματοποιώντας το 7ο Φεστιβάλ τους, την Παρασκευή 21 Μάη, στις 8 το βράδυ, στη μουσική σκηνή «Συρμός» (Κολωνού και Οδυσσέως 14, Μεταξουργείο).

Και φέτος μέσα από το Φεστιβάλ, που συνδιοργανώνουν ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών και ο Σύλλογος Σπουδαστών Δραματικών Σχολών, θα προβληθούν τα αιτήματα για μείωση των διδάκτρων, δωρεάν υλικοτεχνική υποδομή, παροχή πάσο, για πραγματικά δημόσια, δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση και όχι πανάκριβη ψευτοκατάρτιση και σίγουρη ανεργία.

Διαμαρτυρία εργαζομένων στα φροντιστήρια

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Απασχόλησης διοργανώνει σήμερα, στις 11 το πρωί, ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ), ζητώντας τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων «πίσω από τη βιτρίνα των επιτυχιών και των διαφημίσεων», όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Ο ΣΕΦΚ καταγγέλλει ότι οι καθηγητές των φροντιστηρίων αμείβονται πολύ κάτω από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και αντιμετωπίζουν σε πολλές περιπτώσεις την εργοδοτική αυθαιρεσία. Αιχμή της σημερινής κινητοποίησης είναι το υπάρχον ασφαλιστικό καθεστώς, που, σύμφωνα με το Σύλλογο, απειλεί το συνταξιοδοτικό δικαίωμα των εργαζομένων στα φροντιστήρια, ενώ καταγγέλλει ότι υπάρχουν πιέσεις από τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων για επιστροφή στο δελτίο παροχής υπηρεσιών, προκειμένου οι ίδιοι να απαλλαγούν από τις ασφαλιστικές εισφορές.

Ξεκινούν σήμερα οι πανελλαδικές εξετάσεις

Eurokinissi

Εκκίνηση ενός ακόμα εξεταστικού μαραθώνιου σήμερα για χιλιάδες μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης των ημερήσιων ενιαίων λυκείων. Οι μαθητές της Β΄ τάξης εξετάζονται στη Φυσική γενικής παιδείας και οι υποψήφιοι της Γ΄ τάξης στην Ιστορία γενικής παιδείας. Χτες, ξεκίνησαν οι εξετάσεις για τους μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης των εσπερινών ενιαίων λυκείων με Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής αντίστοιχα.

Σήμερα, οι μαθητές της Β΄ Λυκείου εξετάζονται στη Φυσική γενικής παιδείας και της Γ΄ τάξης στην Ιστορία γενικής παιδείας. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις εξετάσεις αναμένεται να λάβουν μέρος συνολικά 204.400 περίπου υποψήφιοι. Ο αριθμός προκύπτει με βάση το δυναμικό των μαθητών των δύο τελευταίων τάξεων των Λυκείων, τον αριθμό των αποφοίτων προηγούμενων ετών που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Λυκείου καθώς και των μαθητών και αποφοίτων Β΄ κύκλου ΤΕΕ που υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο για συμμετοχή στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΤΕΙ. Στους 77.000 ανέρχονται οι μαθητές Β΄ τάξης των ημερήσιων Ενιαίων Λυκείων και 1.000 μαθητές της Γ΄ τάξης των εσπερινών Ενιαίων Λυκείων. Στις εξετάσεις της Γ΄ τάξης αναμένεται να πάρουν μέρος 92.000 υποψήφιοι από τους οποίους 18.200 είναι απόφοιτοι προηγούμενων ετών και 1.000 στις εξετάσεις της Δ΄ τάξης των εσπερινών από τους οποίους οι 260 είναι απόφοιτοι εσπερινών προηγούμενων ετών. Από το σύνολο αυτό που αναμένεται να λάβει μέρος στις εξετάσεις, τελικά περίπου 85.000 θα είναι αυτοί που θα διεκδικήσουν τις 67.440 θέσεις με την κατηγορία του 90% και 600 περίπου θα διεκδικήσουν τις 497 θέσεις που αντιστοιχούν στην κατηγορία των υποψηφίων αποφοίτων εσπερινών Λυκείων.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι τις 8.270 θέσεις που αντιστοιχούν στην κατηγορία των υποψηφίων αποφοίτων Λυκείων χωρίς νέα εξέταση (10%) θα τις διεκδικήσουν περίπου 15.000 υποψήφιοι που δεν περιλαμβάνονται στους παραπάνω αριθμούς.

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Στην ίδια αντιεκπαιδευτική ρότα

Η προσαρμογή σε ...«ευρωπαϊκότερες αντιλήψεις» αποτελεί για την κυβέρνηση μία από τις προτεραιότητες στην Παιδεία, όπως δήλωσε χτες η υπουργός Παιδείας μετά το τέλος της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής. Η Μ. Γιαννάκου επανέλαβε τα περί εθνικού διαλόγου με όλους τους φορείς για την Παιδεία, αναζητώντας βέβαια πάντα τη συναίνεση σε όσα έχει ήδη εξαγγείλει η κυβέρνηση της ΝΔ, με την ΕΕ να έχει θέσει ήδη τους βασικούς στόχους.

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε χτες, ανάμεσα σε άλλα, ότι άμεσα θα προωθηθούν νομοθετικές ρυθμίσεις για την αλλαγή στα ποσοστά πρόσληψης εκπαιδευτικών, με 60% από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και 40% από τη λίστα αναπληρωτών, για την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β΄ Λυκείου, που θα ισχύσει από την επόμενη χρονιά, και για τη μείωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης από 9 σε 6 από το 2005-2006.

Ωστόσο, τόσο η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β΄ Λυκείου όσο και η μείωση των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου δεν αλλάζουν ουσιαστικά το χαρακτήρα του Λυκείου, που παραμένει σχολείο-εξεταστήριο, προορισμένο αποκλειστικά για όσους μπορούν να συνεχίσουν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, ενώ οι απολυτήριες εξετάσεις και η εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ συνεχίζουν να ταυτίζονται.

Αλλωστε, το ίδιο το πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία προβλέπει νέους εξεταστικούς φραγμούς και ταξικά εμπόδια, όπως εξετάσεις που θα ξεκινούν νωρίτερα, από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, και μια κοινωνικά διαχωρισμένη και βαθιά ανισότιμη δωδεκάχρονη εκπαίδευση, μαζί με διάφορες παραλλαγές ψευτοκατάρτισης στην αμάθεια και στην αμορφωσιά. Πάντως, χτες, η υπουργός Παιδείας περιέγραψε ως προτεραιότητες στο χώρο της Παιδείας την «ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων, των σχολικών κτιρίων, του ολοήμερου σχολείου, της πρόσθετης διδακτικής στήριξης και την εφαρμογή των κοινοτικών προγραμμάτων έτσι ώστε να μην απολεσθούν κεφάλαια, την επέκταση της πληροφορικής στα σχολεία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών», ενώ δήλωσε ότι δεν είναι η «άμεση προτεραιότητα» το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων.

Ευχές για τις εξετάσεις...

Με ευχές για καλή επιτυχία στον εξεταστικό μαραθώνιο που οι ίδιοι επέβαλαν απευθύνθηκαν στους χιλιάδες μαθητές του λυκείου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και η Μ. Δαμανάκη εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, με την ιδιότητα της Συντονίστριας Μορφωτικών Υποθέσεων και Πολιτισμού. «Οι εξετάσεις είναι μια διαδικασία που σκοπό έχει όχι να περιστείλει τη δραστηριότητα και τη δυναμικότητα των παιδιών, αλλά το αντίθετο ακριβώς, να ασκήσει τα παιδιά και να τους δώσει όλη τη δύναμη που μπορούν να πάρουν για να κερδίζουν στοιχήματα και στο μέλλον», δήλωσε η εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ. Αλλά για ποια «δυναμικότητα» μιλάει η νεόκοπος εκπρόσωπος, όταν οι νέοι λόγω της αντιδραστικής μεταρρύθμισης «λιώνουν» σε μια ακριβοπληρωμένη εκπαίδευση που έχει χάσει την παιδαγωγική της αξία, αφού έχει καταντήσει ένας εξεταστικός προθάλαμος για ΑΕΙ και ΤΕΙ;

Η Μ. Δαμανάκη ωστόσο προκλητικά υπεραμύνθηκε των εξετάσεων της Β΄ Λυκείου λέγοντας ότι «υπάρχουν πολλοί μαθητές, γονείς και καθηγητές που βλέπουν τις εξετάσεις της Β΄ Λυκείου ως μια ευκαιρία για την απόκτηση εμπειρίας και όχι ως εμπόδιο για την εξέλιξη των παιδιών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ