Σάββατο 20 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ερωτήματα & Απαντήσεις
Πολυεπίπεδο το κέρδος για το κεφάλαιο

Μπορεί ένα ιδιωτικό «πανεπιστήμιο» να μην είναι κερδοσκοπικό;

Η επίφαση ότι τα πανεπιστήμια που μπορεί να ιδρυθούν με την αναθεώρηση του άρθρου 16, δε θα είναι ιδιωτικά αλλά «μη κερδοσκοπικά» είναι μια καθαρή παραπλάνηση. Εκείνο που προβάλλουν τόσο η κυβέρνηση όσο και το ΠΑΣΟΚ είναι ότι τα ιδρύματα δε θα λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες, με μετοχές, μερίσματα και κέρδη, δε θα λειτουργούν δηλαδή ως επιχειρήσεις, αλλά ως μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. «Μη κερδοσκοπικό» σημαίνει ότι τα έσοδα του ιδρύματος επανεπενδύονται στο ίδιο, για την ανάπτυξή του. Εκείνο που σκόπιμα δεν ξεκαθαρίζουν είναι ότι η νομική μορφή, του μη κερδοσκοπικού, δε σημαίνει ότι το ίδρυμα δε βγάζει κέρδος, ούτε ότι δεν είναι ιδιωτικό. Ο νομικός χαρακτήρας δεν αναιρεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Οπως και δεν αναιρεί ότι το ίδρυμα θα λειτουργεί με κριτήρια ιδιωτικοοικονομικά και όχι ακαδημαϊκά.

Αλλωστε, το «νομικίστικο» της υπόθεσης το ξεκαθαρίζει ο υφυπουργός Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρος, σε συνέντευξή του σε καθημερινή εφημερίδα στις 16 Γενάρη, ότι «ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας των ιδρυμάτων σημαίνει ότι αυτά θα έχουν τη μορφή του ιδρύματος ή του σωματείου και θα διευκολύνονται έτσι τυχόν δωρεές, κληροδοτήματα και παροχές διαφόρων φορέων προς αυτά τα ιδρύματα». Δε σημαίνει όμως ότι οι φοιτητές δε θα πληρώνουν δίδακτρα, ότι οι επιχειρήσεις δε θα χρηματοδοτούν τα ιδρύματα, παρεμβαίνοντας σε μεγάλο βαθμό και στα προγράμματά τους.

Να σημειώσουμε ότι το ALBA, ένα από τα πρωτοκλασάτα ιδιωτικά κολέγια, είναι επίσης ίδρυμα «μη κερδοσκοπικού» χαρακτήρα! Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα του, αναφέρεται ότι «το ALBA είναι μια μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση περισσότερων από 60 ελληνικών εταιρειών». Ανάμεσα στις εταιρείες που συγκροτούν τη «μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση» είναι και τράπεζες, κανάλια, πετρελαϊκές εταιρίες, ο ΣΕΒ, το ΕΒΕΑ... Μπορεί το ALBA τα χρήματα που παίρνει από τους πελάτες του να μην τα επενδύει σε κάποια άλλη εταιρεία. Εχει όμως κέρδος. Κατ' αρχήν ιδεολογικό και πολιτικό, καθώς το πρόγραμμά του διαμορφώνεται άμεσα με βάση το συμφέρον των οργανώσεων του κεφαλαίου που είναι ιδιοκτήτες της «εκπαιδευτικής ένωσης». Και οικονομικό, αφού για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος ο φοιτητής μπορεί να πληρώσει μέχρι και 18.400 ευρώ!

Κέρδος βέβαια - και μάλιστα πολύ μεγαλύτερο - έχουν και οι εταιρείες που το συγκροτούν, καθώς στο ALBA εκπαιδεύεται το αυριανό στελεχικό δυναμικό σε οικονομικούς κυρίως τομείς. Και είναι ηλίου φαεινότερον ότι στο εκπαιδευτικό ίδρυμα που τους ανήκει, οι εταιρείες καθορίζουν τι θα γνωρίζει ο απόφοιτος. Και μάλιστα έχουν μεγάλο κέρδος και πολλαπλάσιο εκείνου που θα μπορούσε να βγάλει ένα οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ίδρυμα, γιατί «προμηθεύονται» εργατικό δυναμικό, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους, εκπαιδευμένο από «δικούς τους ανθρώπους», που δε γνωρίζει εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Εκδήλωση για την Παιδεία

Εκδήλωση με θέμα: «Η αναθεώρηση του άρθρου 16. Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις πολιτικές εξελίξεις σήμερα», διοργανώνει η ΚΟΒ Ασπροπύργου του ΚΚΕ και οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στην περιοχή.

Η εκδήλωση θα γίνει τη Δευτέρα 22 Γενάρη, στις 7 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο, με ομιλητή τον Νίκο Καλούτση, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Ασφαλίτες στις διαδηλώσεις

«Ο χρόνος και οι εικόνες είναι σύμμαχοι του πρωθυπουργού (...) οι εικόνες (των αναρχικών με τις μολότοφ που καταπατούν το άσυλο) διότι στο μυαλό του μέσου Ελληνα όποιος υπερασπίζεται αυτό το άσυλο υπερασπίζεται και αυτούς τους εξτρεμιστές».

Ο πανηγυρισμός υπογράφεται από τον Μ. Κοττάκη στον χτεσινό «Ελεύθερο Τύπο». Το όνομα είναι αδιάφορο. Κρίσιμη είναι η ομολογία: Κι αν δεν υπήρχαν οι μολότοφ έπρεπε να τις εφεύρουμε για να καταργήσουμε το άσυλο!

Το γεγονός, όμως, ότι η κυβέρνηση και τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα επεισόδια της Τετάρτης για να προωθηθεί αποφασιστικά η κατάλυση του πανεπιστημιακού ασύλου, δεν μπορεί να σβήσει τα πραγματικά γεγονότα, ειδικά αυτά που μαρτυρούν πως στα κατά καιρούς επεισόδια «το ένα χέρι νίβει τ' άλλο». Προχτεσινή, μόλις, η επώνυμη καταγγελία που ήρθε να προστεθεί στη λίστα των καταγγελιών για ασφαλίτες στις διαδηλώσεις. Μόλις δύο μήνες μετά τα στοιχεία που παρουσίασε ο «Ρ» για τους... χαριεντισμούς ατόμων - των οποίων η στιλιστική άποψη εύκολα παρέπεμπε στους «γνωστούς - αγνώστους» - με άνδρες μονάδων των ΜΑΤ και ειδικούς φρουρούς, αλλά και τον ξυλοδαρμό του Κύπριου φοιτητή στη Θεσσαλονίκη από αστυνομικούς μεταμφιεσμένους σε φρικιά, μία ακόμη καταγγελία ήρθε στη δημοσιότητα.

Ο Νίκος Μπελαβίλας, λέκτορας στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, κατήγγειλε την οργανωμένη εισβολή κουκουλοφόρων στην πορεία του τελευταίου πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου για το άρθρο 16. Ο Ν. Μπελαβίλας επισημαίνει πως τα άτομα αυτά βγήκαν από κλούβα της Αστυνομίας που βρισκόταν στο Μουσείο Μπενάκη. Μάλιστα, ο ίδιος υπογραμμίζει πως και στις 10 του μήνα, μετά τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, ομάδα 20 «κουκουλοφόρων», έφτασαν στην πύλη της Στουρνάρη, έκοψαν - με τη βοήθεια ηλεκτρικού τροχού - την αλυσίδα της πύλης και μπήκαν στο ΕΜΠ τη στιγμή που αστυνομικές δυνάμεις βρίσκονταν τριγύρω από το Πολυτεχνείο.

Αυτή η καταγγελία, μαζί με όλες τις άλλες, που κατά καιρούς έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, κάνουν ξεκάθαρη τη συνεργασία ορισμένων ατόμων με την Αστυνομία. Αλλωστε, κατά καιρούς, έχει ειπωθεί στη Βουλή πως αστυνομικοί με πολιτικά μπαίνουν στις πορείες, γιατί «αυτό είναι το επιχειρησιακό σχέδιο της Αστυνομίας».

Καθώς οι πανηγυρισμοί της κυβέρνησης και του «Πάγκαλου περιβάλλοντος» θα συνεχιστούν, αξίζει να υπενθυμίσουμε άλλες δύο τρανταχτές περιπτώσεις που αστυνομικοί με κοινή περιβολή εντοπίζονται σε πορείες.

Την Πρωτομαγιά του 2002 η πορεία φτάνει έξω απ' την αμερικάνικη πρεσβεία, όπου και η περιφρούρηση απ' τα μπλοκ του ΠΑΜΕ εντοπίζει τον αστυνομικό με πολιτικά Χρήστο Γιαννακούλη μέσα στον κόσμο. Μάλιστα, προσπαθεί να τραβήξει το όπλο του αλλά αφοπλίζεται. Λίγο αργότερα, παραδίδεται στον επικεφαλής αξιωματικό, που ομολογεί πως πρόκειται για συνάδελφό του. Τέλος, κατά τη διάρκεια της πορείας για την επίσκεψη του Κλίντον στην Αθήνα, 20 με 25 άτομα εμφανίζονται από το πουθενά, με αλυσίδες και ρόπαλα, έξω από το υπουργείο Εξωτερικών. Μπροστά στους αστυνομικούς, οι παραπάνω πέρασαν δείχνοντας κάρτα ή κάτι άλλο. Κατά τη διάρκεια της επίθεσης της Αστυνομίας κατά των διαδηλωτών, μία μηχανή μεγάλου κυβισμού μαύρου χρώματος, με αριθμό κυκλοφορίας ΥΠΖ - 387, με δυο επιβάτες, κυνηγούσε τους διαδηλωτές, με τον συνεπιβάτη να κρατά λοστό και να χτυπά αδιάκριτα. Η πορεία της μηχανής, όπως είχε καταγγελθεί από βουλευτές του ΚΚΕ, σταμάτησε στην περιοχή της Ιεράς Οδού κοντά σε μια διμοιρία των ΜΑΤ και επικοινώνησαν στον ασύρματο.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Πιο δυνατά! Πιο μαζικά!

«Κλιμακώνουμε τον αγώνα! Ολοι στους δρόμους! Ξανά! Πιο δυναμικά! Πιο μαζικά! Θα τους σταματήσουμε»! Ο συναγερμός είναι «στο κόκκινο» στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Τα αμφιθέατρα παίρνουν «φωτιά», οι συζητήσεις φουντώνουν, οι σχολές θυμίζουν καζάνι που βράζει, ενώ πολλές από αυτές ήδη τελούν υπό κατάληψη.

Φοιτητές και σπουδαστές είναι αποφασισμένοι να μην κάνουν βήμα πίσω, «να μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους» και ετοιμάζονται για νέο γύρο - ακόμη πιο - δυναμικών, μαζικών και πολύμορφων κινητοποιήσεων. Επόμενος σταθμός είναι η Τετάρτη 24 Γενάρη, όπου θα πραγματοποιηθούν νέα πανεκπαιδευτικά - παλλαϊκά συλλαλητήρια σε κάθε πόλη. «Κλιμακώνουμε και δυναμώνουμε τη δράση μας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, την κατάργηση του άρθρου 16 και το νόμο - πλαίσιο, κόντρα σε κάθε προσπάθεια διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας», είναι η απάντησή τους στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται τα μορφωτικά δικαιώματά τους, αλλά και σε διάφορα τεχνάσματα που θέλουν να παρουσιάσουν τον αγώνα τους ως αποσπασματικό ενάντια στο ένα ή το άλλο μέτρο.

Ηδη τις τελευταίες μέρες βρίσκονται σε διαδικασίες γενικών συνελεύσεων και συζητήσεων αρκετοί φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι, ενώ από Δευτέρα και Τρίτη προγραμματίζονται νέες γενικές συνελεύσεις για να αποφασίσουν την παραπέρα δράση τους. Πάνω από 150 φοιτητικοί σύλλογοι και πάνω από 40 σπουδαστικοί (που αντιστοιχούν σε πάνω από 400 τμήματα σε όλη την Ελλάδα) βρίσκονται σε κινητοποιήσεις με πρωτόγνωρη πολύμορφη δραστηριότητα και καταλήψεις, οργανώνουν την πάλη τους και συντονίζουν τη δράση τους. Την ίδια στιγμή ο ένας μετά τον άλλο οι σύλλογοι καταδικάζουν τις προβοκατόρικες μεθοδεύσεις - οι οποίες καμία σχέση δεν έχουν με τη δράση του φοιτητικού και σπουδαστικού κινήματος - που έχουν στόχο να στρώσουν το δρόμο στην κυβέρνηση για την άρση του πανεπιστημιακού ασύλου.

Παράλληλα, φοιτητές και σπουδαστές κλιμακώνουν την πολύμορφη αγωνιστική δραστηριότητα σε καθημερινή βάση με καταλήψεις, κλεισίματα δρόμων, αποκλεισμούς εθνικών οδών και σιδηροδρομικών σταθμών και άλλες μορφές πάλης. Ακόμη προγραμματίζουν δυναμικές κινητοποιήσεις 1-3 Φλεβάρη που πραγματοποιείται η Σύνοδος των Πρυτάνεων, μαζικές διαδηλώσεις και καταλήψεις 22-28 Φλεβάρη και το Μάρτη στην Ολομέλεια της Βουλής ενάντια στην κατάργηση του άρθρου 16, πολύμορφη δράση και καταλήψεις σε όλες τις σχολές μπροστά και στην κατάθεση του νόμου - πλαισίου όποτε κι αν γίνει, ενώ προκειμένου να οργανώσουν καλύτερα την πάλη τους βάζουν στην ημερήσια διάταξη συσκέψεις συντονισμού με σωματεία, συνδικάτα, συλλόγους εκπαιδευτικών και γονέων και 15μελή μαθητών, εξορμήσεις σε χώρους δουλιάς και συνοικίες.

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Εκαναν απεργία, ήρθε δικτατορία

«Η διεθνής οικονομική κρίση επηρεάζει και την κοινωνία. Μεγάλος αριθμός εργατών και υπαλλήλων μένει άνεργος και οι περισσότεροι πολίτες αντιδρούν με πορείες, διαδηλώσεις και απεργίες. Πολλά δημοκρατικά πολιτεύματα, κάτω από αυτήν την πίεση, σταδιακά καταρρέουν. Τα διαδέχονται δικτατορίες»...

Ετσι, τόσο απλά... Το κλίμα που διαμορφώνουν οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις φέρνει κυβερνητικές κρίσεις και δικτατορίες...

Το απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού (σελ. 106, κεφάλαιο 6 «Κοινωνία και κράτος στο Μεσοπόλεμο»). Στο ίδιο πνεύμα γίνεται και η αναφορά στη δικτατορία Μεταξά στην Ελλάδα, λίγες παραγράφους παρακάτω: «Οι συνθήκες για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ήταν δύσκολες. Η ανεργία, τα χαμηλά ημερομίσθια, οι ανυπόφορες συνθήκες εργασίας και η έλλειψη ασφάλισης έχουν ως αποτέλεσμα μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις από τους εργαζόμενους. Μέσα σ' αυτό το κλίμα ξεσπούν κυβερνητικές κρίσεις και εκδηλώνονται στρατιωτικά πραξικοπήματα. Το 1936, ο Ιωάννης Μεταξάς καταλύει το Σύνταγμα και επιβάλλει δικτατορία».

Η προσπάθεια σύμπτυξης σε λίγες αράδες των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούσαν στο μεσοπόλεμο έχει σαν αποτέλεσμα ούτε λίγο ούτε πολύ το λαϊκό κίνημα και οι διεκδικήσεις του - που εδώ παρουσιάζονται απρόσωπες και χωρίς περιεχόμενο - να εμφανίζεται σαν υπαίτιο για τις δικτατορίες. Καλλιεργώντας στα μυαλά των μικρών μαθητών τη σύγχυση και την ταύτιση τελικά των κινητοποιήσεων με τις δικτατορίες.

Κάτι τέτοιο συμβαδίζει απόλυτα με το πνεύμα που θέλουν να καλλιεργήσουν στο νέο σχολείο, με στόχο τις συνειδήσεις των αυριανών εργαζομένων. Τα νέα βιβλία διαπνέονται από την εχθρότητα απέναντι στην εργατική τάξη και τις διεκδικήσεις της, ενώ αντίθετα υπερπροβάλονται και υπερτονίζονται οι αξίες του συστήματος, ο ρόλος των ηγετών στη διαμόρφωση της ιστορίας, στο πλαίσιο πάντα μιας ιδεολογικής μονομέρειας που εκτείνεται σε όλο το φάσμα των βιβλίων, από τη Γλώσσα μέχρι τα Μαθηματικά.

Ημερίδα για την Παιδεία

H Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας διοργανώνει ημερίδα με θέμα: «Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Η παιδεία της αγοράς και οι επιπτώσεις της στις γυναίκες». Η ημερίδα θα γίνει τη Δευτέρα 22 Γενάρη, στις 5.30 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ».

Την κεντρική εισήγηση θα κάνει η Ντίνα Τσούβα, μέλος του ΔΣ της ΟΓΕ, ενώ θα παρέμβουν: Γιώργος Χουρμουζιάδης, καθηγητής ΑΠΘ - «πολιτισμός και σχολείο», Ηλίας Νικολόπουλος, καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου - «αναθεώρηση του άρθρου 16», Αθηνά Πέτρου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών - «ιδιωτικοποίηση της έρευνας», Δώρα Μόσχου, ιστορικός - «ιστορία και γυναίκα», Αννα Γαλανού, εκπαιδευτικός - «αναδιαρθρώσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών», Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ - «χρήση της νέας τεχνολογίας», Θωμάς Κασελούρης, μέλος της ομάδας ΤΕΠ του ΚΜΕ - «τι ανθρώπους ετοιμάζει το σχολείο», Νίκος Ζώτος, συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ - «παραπαιδεία», Ρούλα Χαλάτση, εκπαιδευτικός - «πώς προβάλλει το σχολείο την ισότητα», Ευδοκία Στάμου, ψυχολόγος - «παρέμβαση των σχολικών βιβλίων στις νεανικές συνειδήσεις», Τασούλα Λουδάρου, βρεφονηπιοκόμος - «κατάσταση των παιδικών σταθμών», Γεωργία Τσούμπα, υπεύθυνη ομάδας γυναικών ΑΜΕΑ της ΟΓΕ - «Ειδική Αγωγή», Βασίλης Καλαμαράς, μέλος του ΣΑΣΑ - «μαθητικό κίνημα».

  • Εκδήλωση για την Παιδεία διοργανώνει σήμερα και ο Σύλλογος Γυναικών Καλλιθέας, στις 6 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο «ΑΡΧΕΛΑΟΣ» του Δήμου Καλλιθέας (Γρυπάρη 195 και Σκρα).
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Παιχνίδι με τις «αντοχές» του κινήματος

«Παιχνίδι» με το χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου για τις αντιδραστικές αλλαγές στα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων και η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, κάνει η κυβέρνηση, δίχως, όμως, να κάνει πίσω όσον αφορά την ουσία του αντιδραστικού νομοθετήματος.

Μετά την προχθεσινή τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, που, αξιοποιώντας την προβοκατόρικη δράση των κουκουλοφόρων, δημιούργησε την αίσθηση ότι η κατάθεση του νέου νόμου πλαισίου επισπεύδεται, χθες ο αναπληρωτής του έκανε ένα βήμα, επανερχόμενος σε πρόσφατη δήλωση του Κ. Καραμανλή ότι ο αντιδραστικός νόμος «θα κατατεθεί κατά τη διάρκεια της θητείας της σημερινής Βουλής». Επανέρχεται, δηλαδή, ο αρχικός σχεδιασμός, σύμφωνα με τον οποίο ο νόμος πλαίσιο, με τις αντιδραστικές αλλαγές στα ΑΕΙ που ανοίγουν το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης παιδείας, θα κατατεθεί στα τέλη Μάρτη ή μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Ωστόσο, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να αγνοήσει τις πολύμορφες και μαζικές κινητοποιήσεις για μια αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία και, ταυτόχρονα, επιχειρεί να δοκιμάσει τις «αντοχές» του κινήματος. Σε κάθε περίπτωση όμως, όπως ξεκαθάρισε και χθες ο Ε. Αντώναρος, η κυβέρνηση ξεκινά από τη θέση ότι «το άσυλο καταστρατηγείται» και αυτό «συμβάλλει στη δημιουργία παράνομων πράξεων». Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος μίλησε για επαναφορά του ασύλου «στην αρχική του μορφή» (σ.σ. προφανώς τότε που ήταν με την εποπτεία του «σπουδαστικού» της Ασφάλειας). Τότε, όπως είπε, «ορισμένες πράξεις, οι οποίες προκαλούνται λόγω της καταστρατήγησης του ασύλου, είναι πιθανόν να μειωθούν».

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση «προστατεύει» την ισχυρή συμμαχία που έχει δημιουργήσει με το ΠΑΣΟΚ, αποφεύγοντας ακόμα και τις γνωστές φραστικές κόντρες. Ετσι, όταν κλήθηκε ο Ευ. Αντώναρος να σχολιάσει την προτροπή του εκπροσώπου Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου προς την κυβέρνηση να κάνει ό,τι και το ΠΑΣΟΚ το '95 (δηλαδή παραβίαση του ασύλου και πογκρόμ συλλήψεων), περιορίστηκε να απαντήσει ευγενικά ότι «η σημερινή κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι σέβεται το Σύνταγμα και τους νόμους».

«Είναι καιρός πια το Πανεπιστήμιο να είναι άσυλο ιδεών και όχι άσυλο βανδαλισμών», δήλωσε αναπαράγοντας την προχθεσινή δήλωση Ρουσόπουλου ο υπουργός Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρας, εξερχόμενος χθες από το Μέγαρο Μαξίμου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ