Τετάρτη 21 Νοέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Για αγώνες με κλιμάκωση και προοπτική

Κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία της 26ης Νοέμβρη

Να προσδώσουν ένα πραγματικά ταξικό περιεχόμενο στην απεργία της επόμενης Δευτέρας, 26 Νοέμβρη, καλεί τους εκπαιδευτικούς το ΠΑΜΕ. Δάσκαλοι και καθηγητές απεργούν μετά από απόφαση των ομοσπονδιών τους με ένα περιορισμένο και «φτωχό» διεκδικητικό πλαίσιο που καθόρισε η πλειοψηφία της διοίκησης της ΟΛΜΕ και ένα εκπτωτικό πλαίσιο αιτημάτων που καθόρισε η ΔΟΕ.

Οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς καλούν στην απεργία προβάλλοντας συνολικά το ταξικό διεκδικητικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ και τονίζοντας την ανάγκη για αγώνες με κλιμάκωση και προοπτική, σε συντονισμό με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, προκειμένου οι εργαζόμενοι από κοινού να αντιμετωπίσουν την επίθεση ενάντια στα δικαιώματά τους. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλούν τους συναδέλφους τους να διεκδικήσουν μαζί με το λαό κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ - δημόσιο, καθολικό κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, γνήσιες ουσιαστικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας σε όλα τα επίπεδα του συνδικαλιστικού κινήματος και για όλα τα θέματα, καθιέρωση ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου βασικής μόρφωσης, ακύρωση συνολικά της ευέλικτης ζώνης και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, απόσυρση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, συνολική ακύρωση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας, που είναι εργαλεία για την ιδιωτικοποίηση και την κατηγοριοποίηση της εκπαίδευσης.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί δασκάλους και καθηγητές μέσα από τη συμμετοχή τους στην απεργία να διεκδικήσουν ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας, μόρφωση και επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών σε ενιαίες παιδαγωγικές σχολές, ενιαία εργασιακά δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καλεί επίσης τους εκπαιδευτικούς να δώσουν απάντηση στην αντιλαϊκή πολιτική και στην αντιασφαλιστική επίθεση, συμμετέχοντας και δίνοντας ταξικά χαρακτηριστικά και στην επόμενη απεργιακή κινητοποίηση στις 12 Δεκέμβρη.

  • Σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται για τις 26 Νοέμβρη καλεί τους πανεπιστημιακούς και η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ. Επίσης, η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ συζήτησε ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσης μέχρι το τέλος του χρόνου που θα αποφασιστεί οριστικά στη Διοικούσα Επιτροπή της 1ης Δεκέμβρη.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ
Χωρίς συγγράμματα οι φοιτητές

Χωρίς συγγράμματα, δυο μήνες μετά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους και δέκα μέρες πριν ξεκινήσουν οι πρώτες εξετάσεις (πρόοδοι) βρίσκονται οι φοιτητές της Γεωπονικής! Μέχρι χτες, κανένας φοιτητής της Γεωπονικής δεν είχε πάρει σύγγραμμα για κανένα μάθημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρσι τέτοια εποχή οι φοιτητές είχαν λάβει - αν όχι όλα - τουλάχιστον τα περισσότερα συγγράμματα.

Η σοβαρή καθυστέρηση στη διανομή των συγγραμμάτων, που υψώνει εμπόδια στους φοιτητές να ανταποκριθούν στα μαθήματά τους και τις εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγο καιρό, εγείρει μια σειρά ερωτήματα. Οι φοιτητές, ρίχνουν ευθύνες στην πρυτανεία, υποστηρίζοντας ότι προσχηματικά λέει πως για τη μη διανομή συγγραμμάτων φταίει ότι δεν έχει συνεδριάσει η Σύγκλητος, καθώς η ευθύνη δεν είναι της Συγκλήτου αλλά των τμημάτων και των τομέων. Με ιδιαίτερα απίθανη την περίπτωση να μην έχει εγκρίνει καμία απολύτως συνέλευση τμήματος τα συγγράμματα, προκύπτουν ερωτήματα γιατί η πρυτανεία δεν έχει πάρει ακόμα μέτρα για την έγκαιρη διανομή των συγγραμμάτων.

Τη συγκυρία αξιοποιούν οι παρατάξεις της συναλλαγής, ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, που επιδίδονται με... μεράκι στο αγαπημένο «σπορ» της διαφήμισης και διανομής σημειώσεων στους φοιτητές με το... αζημίωτο!

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Υπολειτουργούν με τεράστια προβλήματα

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ

Τα τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των ειδικών σχολείων φέρνει στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου, με Επίκαιρη Ερώτηση προς τους υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.

Το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης έχει ως εξής: «Για μια ακόμη χρονιά, τα ειδικά σχολεία και ιδιαίτερα τα λεγόμενα Ειδικά Εργαστήρια Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), λειτουργούν με τεράστια προβλήματα. Ενώ τα περισσότερα παιδιά με αναπηρίες είναι εκτός Ειδικής Αγωγής, την ίδια στιγμή τα ελάχιστα ειδικά σχολεία που υπάρχουν και οι τάξεις ένταξης έχουν τεράστιες ελλείψεις ειδικού επιστημονικού και υποστηρικτικού προσωπικού και υποδομών, με αποτέλεσμα πολλά απ' αυτά να υπολειτουργούν μετατρεπόμενα σε παιδοφυλακτήρια.

Τα προβλήματα των ΕΕΕΕΚ έχουν κυρίως να κάνουν: α) Με την ανυπαρξία οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού και το καθεστώς των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων που αποδεικνύεται - ιδιαίτερα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής - ότι είναι πέρα για πέρα αντεργατικό για τους ίδιους τους εργαζόμενους και άκρως αντιπαιδαγωγικό, δρώντας κυριολεκτικά υπονομευτικά για αυτή καθ' αυτή την Ειδική Αγωγή, που θέλει συγκεκριμένη ειδίκευση και προσωπικό δέσιμο με τους εκπαιδευόμενους, ενώ η εναλλαγή κάθε χρόνο των εκπαιδευτικών δε διασφαλίζει μια σταθερή λειτουργία και έναν προγραμματισμό των σχολικών μονάδων. β) Με την έλλειψη συγκεκριμένων αναλυτικών προγραμμάτων με τα ανάλογα τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, με βάση τις σύγχρονες κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνικής, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία ανάλογου σχεδιασμού για την ένταξη των παιδιών αυτών στην παραγωγή, που έχει σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο των παιδιών ξανά στο σπίτι μετά την όποια εκπαίδευσή τους.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση, ούτως ώστε:

  • Αμεσα να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό προσωπικό και το ανάλογο βοηθητικό, με βάση τις ανάγκες σε όλα τα ειδικά σχολεία και τα ΕΕΕΕΚ, καθώς και για τη θέσπιση ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
  • Να διατεθούν όλες οι απαραίτητες πιστώσεις, για να διασφαλιστεί μια συγκεκριμένη αναβάθμιση των ΕΕΕΕΚ και των ειδικών ΤΕΕ, στην κατεύθυνση μιας σύγχρονης και υψηλού επιπέδου, με δωρεάν υπηρεσίες, δημόσιας ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρίες».
ΠΕΡΑΜΑ
Ζητάνε να παραμείνει αποκλειστικά δημόσια η εκπαίδευση

Την αντίθεσή της στην ίδρυση νηπιαγωγείου από τον δήμο, πράξη που ανοίγει το δρόμο για το πέρασμα και της προσχολικής αγωγής στο ιδιωτικό κεφάλαιο, εκφράζει η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Περάματος. Αφορμή για την έκφραση της αντίθεσης στάθηκε απόφαση που ανατρέπει προηγούμενη θέση του δήμου ότι δε θα προχωρήσει σε ίδρυση δημοτικού νηπιαγωγείου. Συγκεκριμένα στις 31 Μαΐου και μετά την έντονη αντίδραση της Ενωσης Γονέων στην εκχώρηση των νηπιαγωγείων στους δήμους, στο Δημοτικό Συμβούλιο πάρθηκε απόφαση κατά πλειοψηφία πως ο δήμος δε θα προχωρήσει στην ίδρυση νηπιαγωγείου. Στις 25 Οκτώβρη όμως, Δελτίο Τύπου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας υπογεγραμμένο από τον πρόεδρό της ανέφερε την ίδρυση Δημοτικού Νηπιαγωγείου αναιρώντας την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Αν τα νηπιαγωγεία περάσουν στους δήμους, τονίζει η Ενωση Γονέων, θα αναγκαστούμε να πληρώνουμε, όπως πληρώνουμε τροφεία (100 ευρώ στο Πέραμα) για τους Παιδικούς Σταθμούς.

Η Ενωση υπογραμμίζει την κάκιστη συντήρηση των σχολείων από το δήμο με αποτέλεσμα αυτά είτε να πλημμυρίζουν είτε να βρίσκονται δίπλα «σε χωματερές και τα ποντίκια να σουλατσάρουν σε αυλές και αίθουσες». Σήμερα ο δήμος χρωστάει στα σχολεία χρήματα που εκταμίευσε από το 2006 αλλά τα «πήγε αλλού» και τώρα λέει πως θα τα αποδώσει ως έργο στα σχολεία. Αποτέλεσμα: Στο Ειδικό σχολείο και στο 1ο και 7ο Δημοτικό ο ΟΤΕ έκοψε το τηλέφωνο. Σε 10 μέρες θα τους κόψουν και το ρεύμα. Το 2ο Λύκειο οφείλει σε λογαριασμούς 8.000 ευρώ.

Η Ενωση επισημαίνει πως οι περισσότεροι δήμοι σήμερα «χρωστάνε τα μαλλιά της κεφαλής τους», οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι και οι πιο πολλοί με 4μηνες και 8μηνες συμβάσεις.

Τονίζει πως αν περάσουν τα σχολεία στους δήμους, ο δήμος θα διορίζει δασκάλους, τα μαθήματα θα επιλέγει η δημοτική αρχή και τα στελέχη επιχειρήσεων θα αναλαμβάνουν τη θέση των δασκάλων, τη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών.

Η Ενωση διεκδικεί επίσης να δοθούν τα χρήματα που οφείλονται στις σχολικές επιτροπές και να συντηρήσει ο δήμος τα σχολεία όπως οφείλει. Να χτιστούν επιτέλους τα δύο νηπιαγωγεία, 1ο και 3ο, στα οικόπεδα που έχουν χαρακτηριστεί εδώ και εφτά περίπου χρόνια, να διεκδικήσει ο δήμος καινούριους χώρους για κατασκευή δύο νέων δημόσιων νηπιαγωγείων χωρίς σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, να διασφαλίσει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και μαζί να διεκδικήσουν αύξηση των λειτουργικών δαπανών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ