Παρασκευή 24 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ο αγώνας, η μόνη διέξοδος και προοπτική

Εκδήλωση για το μέλλον της Δημόσιας Παιδείας διοργάνωσαν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Η λογική της υποταγής και συναίνεσης στις κύριες επιλογές του μεγάλου κεφαλαίου για την Παιδεία και η αγωνιστική πρόταση για Παιδεία που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες αντιπαρατέθηκαν στην εκδήλωση που διοργάνωσαν χτες οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων και κομμάτων, ενόψει της απεργίας που πραγματοποιούν στις 3 και 4 Νοέμβρη.

Οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ Αντ. Αντωνάκος και της ΔΟΕ Δ. Μπράτης στις παρεμβάσεις τους αναφέρθηκαν στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία, την ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης ως προϋπόθεση για την επίλυση των προβλημάτων, ενώ κατήγγειλαν την αντιμετώπιση που έχουν τα μισθολογικά αιτήματα του κλάδου από την κυβέρνηση.

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ χαιρέτισε ο Γ. Κουτσούκος, μέλος του Εκτελεστικού Γραφείου, ο οποίος επιχείρησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα με αναφορές στη «Χάρτα Σύγκλισης», την «κοινωνία της πληροφορίας», τον «εθνικό στόχο» των Ολυμπιακών Αγώνων και απαρίθμησε τα διάφορα προγράμματα που αναπτύσσονται στα σχολεία, προβάλλοντας στην πραγματικότητα τους στόχους που υπηρετεί η πολιτική της κυβέρνησης. Σχετικά με τις δαπάνες για την Παιδεία, έκανε λόγο για αύξηση σε σχέση με το 1995 και είπε ότι στόχος είναι να φτάσουν στο 5% του ΑΕΠ, χωρίς να παραλείψει να αναφέρει τους οικονομικούς περιορισμούς.

Ο Γ. Καλός, εκ μέρους της ΝΔ, απευθύνθηκε στους εκπαιδευτικούς σε προεκλογικούς τόνους, υποσχόμενος 5% για την Παιδεία από την πρώτη τετραετία της ΝΔ και δηλώνοντας ότι είναι προγραμματική της θέση η ικανοποίηση αιτημάτων των εκπαιδευτικών. Αναφέρθηκε στα υπαρκτά προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών, μην κρύβοντας για μια ακόμα φορά τη σύμπλευση των δύο κομμάτων στις γενικές κατευθυντήριες γραμμές της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Τη ριζικά διαφορετική πρόταση του ΚΚΕ για μια Παιδεία σε όφελος του λαού ανέπτυξε ο Θ. Τζιατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του Κόμματος. «Μέσα από την ιστορική πείρα, μέσα από τη διαδρομή των αλλαγών στην Παιδεία, βγαίνει ο ρεαλισμός, το δίδαγμα, ότι το σχολείο που έχει αντικειμενικά ανάγκη ο λαός μας στην εποχή μας δεν πρόκειται να 'ρθει χάρισμα, παρά μόνο με τη βούληση και τη δυναμική επιβολή του ίδιου», τόνισε. «Οσο μας αφορά, θέλουμε να συμβάλουμε, ώστε ο αγώνας για την Παιδεία να μην περιορίζεται σε κάποιες μάχες οπισθοφυλακής, για την άμβλυνση μόνο κάποιων πλευρών της καπιταλιστικής επέλασης», είπε και υπογράμμισε ότι «για να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας, χρειάζεται τα θέματα αυτά της Παιδείας να μπουν πιο αποφασιστικά στο κέντρο της προσοχής του αγώνα της εργατικής τάξης, του συνδικαλιστικού κινήματος, ώστε να γίνει ο στυλοβάτης της συνέχειας, του προσανατολισμού και της αποτελεσματικότητας ενός παλλαϊκού κινήματος για την Παιδεία». «Είναι ανάγκη, τόνισε, να ενισχυθεί εκείνο το ρεύμα μέσα στο κίνημα των εκπαιδευτικών που αναγνωρίζει το ρόλο και την παιδαγωγική του αποστολή σαν ζωτικό κομμάτι του εργατικού κινήματος, των παραδόσεων και αξιών του για μια καλύτερη κοινωνία. Να ενισχυθεί εκείνο το ρεύμα που κατανοεί ότι ο αγώνας για τη μόρφωση, η αναγέννηση της Παιδείας, δεν είναι θέμα εκπαιδευτικών αλλαγών, αλλά ριζικών κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών».

Εκ μέρους του ΣΥΝ στην εκδήλωση μίλησε η βουλευτής Α. Ξηροτύρη - Αικατερινάκη, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και ο Γ. Μπανιάς, γραμματέας της ΑΚΟΑ. Μίλησαν επίσης εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ, της ΠΟΣΔΕΠ και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ).

ΤΕΕ
Σε καθεστώς ανασφάλειας το προσωπικό ειδικοτήτων

Το ζήτημα της στελέχωσης με το απαραίτητο προσωπικό των σχολείων και ειδικότερα των ΤΕΕ είναι το αντικείμενο Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας με αφορμή τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στη λειτουργία των εργαστηρίων, τη συντήρηση των μηχανημάτων αλλά και την ασφάλεια των μαθητών, η άρνηση της κυβέρνησης για διορισμό από τους κλάδους ΤΕ και ΔΕ.

Την Ερώτηση καταθέτουν οι βουλευτές Γ. Χουρμουζιάδης, Λ. Κανέλλη, Π. Κοσιώνης, Ν. Γκατζής και Τ. Τσιόγκας, οι οποίοι σημειώνουν ότι «πέρα των άλλων, η στάση της κυβέρνησης, διαιωνίζει την πολιτική ομηρία για εκατοντάδες εργαζόμενους των παραπάνω κλάδων, που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους για πολλά χρόνια στην εκπαίδευση, οι οικογένειες των οποίων βιώνουν καθεστώς αβεβαιότητας, ανασφάλειας και ανεργίας».

«Το ΚΚΕ σε κάθε ευκαιρία τονίζει την ανάγκη κατάργησης του διπλού και ανισότιμου σχολικού δικτύου (ΕΛ - ΤΕΕ) και την καθιέρωση του Ενιαίου 12χρονου Βασικού Υποχρεωτικού Σχολείου, με ταυτόχρονη οικοδόμηση επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα από τη δημιουργία "μεταλυκειακών" επαγγελματικών σχολών και την πλήρη στελέχωσή τους με όλες τις αναγκαίες ειδικότητες που οι σύγχρονες ανάγκες επιτάσσουν. Η αδυναμία λειτουργίας όμως και αυτών των υποβαθμισμένων - με ευθύνη της κυβέρνησης - ΤΕΕ, αποτελεί σοβαρή αρνητική εξέλιξη σε βάρος των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων, που κατά κύριο λόγο φοιτούν στα ΤΕΕ», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Και ρωτούν τον υπουργό αν θα προχωρήσει η κυβέρνηση στο μόνιμο διορισμό προσωπικού ειδικοτήτων των κλάδων ΔΕ και ΤΕ σε τέτοιο βαθμό ώστε να εξασφαλιστεί η ουσιαστική και ασφαλής λειτουργία των εργαστηρίων των ΤΕΕ.

ΠΟΣΔΕΠ
Συνέχιση της αποχής για άλλη μια βδομάδα

Συνεχίζουν μέχρι και την άλλη Παρασκευή τις κινητοποιήσεις οι πανεπιστημιακοί, σύμφωνα με τη χτεσινή απόφαση της Ομοσπονδίας τους (ΠΟΣΔΕΠ), οπότε και θα ξανασυνεδριάσει η Διοικούσα Επιτροπή για να καθορίσει την παραπέρα στάση της, ανάλογα με τις διαθέσεις και τις αποφάσεις που θα έχουν λάβει οι σύλλογοι των πανεπιστημιακών ανά την Ελλάδα.

Ωστόσο, όπως φάνηκε και από τις προτάσεις που κατατέθηκαν στη χτεσινή συνεδρίαση (από δυνάμεις που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ) για λήξη των κινητοποιήσεων, αλλά και από την εισήγηση της πλειοψηφίας (πρόσκειται στο ΣΥΝ), που παρουσίασε σαν «νίκη» του κλάδου τα «ψίχουλα» που έδωσε η κυβέρνηση με το νέο μισθολόγιο, η αποχή των πανεπιστημιακών που κλείνει σήμερα έξι βδομάδες οδεύει προς τη λήξη της.

Πρέπει να τονίσουμε ότι η κυβέρνηση δεν ικανοποίησε ουσιαστικά κανένα από τα αιτήματα των πανεπιστημιακών, που συμπεριλάμβαναν πέρα από τα μισθολογικά τους (κατάργηση του επιδοματικού χαρακτήρα του μισθού) και την απαίτηση για γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Ανώτατη Εκπαίδευση και απόσυρση του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση.

Επιμένοντας, όμως, στη μορφή της αποχής από τα διδακτικά καθήκοντα, η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ ουσιαστικά εντείνει τα αδιέξοδα του κλάδου και απομονώνει τους πανεπιστημιακούς, φέρνοντάς τους σε αντίθεση με τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι η πολιτική υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα συνεχιστεί και θα ενταθεί. Δηλαδή, η ΠΟΣΔΕΠ συνεχίζει να κρατά κλειστή την πόρτα στους φυσικούς της συμμάχους που χτυπιούνται από την ίδια αντιλαϊκή πολιτική και έχουν κάθε λόγο να την αντιπαλέψουν από κοινού.

Η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) επανέφερε στη χτεσινή συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής το αίτημα για συνέχιση, κλιμάκωση και ένταση των κινητοποιήσεων με δυναμικές μορφές πάλης, που δε θα απομονώνουν τους φοιτητές, αλλά θα ενισχύουν την αγωνιστική συσπείρωση και τη συμπόρευση με όλους τους φορείς της ακαδημαϊκής κοινότητας και κυρίως τους εργαζόμενους, το λαό. Δηλαδή, πρότεινε επαναλαμβανόμενες απεργίες, συγκεντρώσεις, πορείες, καταλήψεις κτλ. και, παράλληλα, καλύτερη επεξεργασία του αγωνιστικού πλαισίου, διεύρυνση των αιτημάτων κι αντιστοίχισή τους με αυτές τις οξυμένες μορφές πάλης. Γιατί στις σημερινές συνθήκες κατάφωρης υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης, όση αύξηση και να πάρουν οι πανεπιστημιακοί, η θέση τους συνεχώς θα υποβαθμίζεται, ο ρόλος τους θα διαστρεβλώνεται.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΣΕΝΑΪ
Η κορυφή του παγόβουνου...

Στην άδικη διάκριση εις βάρος του αριστούχου μαθητή Οδυσσέα Τσενάι, επανήλθαν χθες με δηλώσεις τους στελέχη της κυβέρνησης, προκειμένου να αποσοβήσουν τις ευθύνες της, ενώ, με κοινή ανακοίνωσή τους, παρεμβαίνουν στο θέμα και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Τύπου, Τ. Χυτήρης, είπε ότι η συμπεριφορά των κατοίκων της Ν. Μηχανιώνας είναι «εκτός νόμου» και «ξεπερνά τα όρια». Πρόσθεσε όμως ότι «δεν μπορούμε να επιβάλουμε με διαφορετικό τρόπο ο Τσενάι να λάβει μέρος στην παρέλαση κρατώντας τη σημαία», γι' αυτό και επιδοκίμασε τη «λύση» που έδωσε από μόνος του ο μαθητής, παραιτούμενος από το δικαίωμά τους να παρελάσει ως σημαιοφόρος. Ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, και ο υπουργός Εξωτερικών, Γ. Παπανδρέου, αναφέρθηκαν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και ισχυρίστηκαν, ουσιαστικά, ότι δίνει και πρέπει να συνεχίσει να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.

«Οι αρνητικές εξελίξεις στη Νέα Μηχανιώνα δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου», σημειώνουν, στην ανακοίνωσή τους, οι ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ (πανεπιστημιακοί) και ΑΣΓΜΕ (γονείς), προσθέτοντας: «Πίσω από αυτές (σ.σ. τις εξελίξεις) βρίσκονται τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες και τα παιδιά τους. Χρειαζόμαστε επειγόντως μια ευρύτερη πολιτική, που θα αντιμετωπίζει συνδυασμένα τα προβλήματά τους μέσα και έξω από το σχολείο με στόχο μια κοινωνία ανεκτικότητας και αλληλεγγύης».


ΣΕΛ.  26
ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Εκδήλωση για τα 35χρονα της ΚΝΕ

Πλούσια συζήτηση, που διήρκεσε γύρω στις δύο ώρες, έγινε στην εκδήλωση που διοργάνωσε προς τιμήν των 35 χρόνων από την ίδρυση της ΚΝΕ η Τομεακή Οργάνωση Φιλοσοφικής Ιωαννίνων, χτες στο αμφιθέατρο της Σχολής.

Μιλώντας στην εκδήλωση, ο Θανάσης Σιμούλης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, έκανε μια μικρή ιστορική αναδρομή στα 35 χρόνια ζωής και δράσης της κομμουνιστικής νεολαίας και στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ρόλο και τη δράση της στο νεολαιίστικο κίνημα. Σημείωσε ότι η ΚΝΕ, στο πλευρό του ΚΚΕ και καθοδηγούμενη από αυτό, έρχεται να συμβάλει στην ιστορική αναγκαιότητα της ανατροπής του καπιταλιστικού κοινωνικού σχηματισμού και στην οικοδόμηση ενός ριζικά νέου συστήματος, του σοσιαλιστικού. Τέλος, κάλεσε τη νεολαία να ενισχύσει τη δράση του ΚΚΕ και με την ψήφο του στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές.

Ακολούθησαν ερωτήσεις από τους φοιτητές, που παραβρέθηκαν και έγινε συζήτηση. Ζητήθηκαν από τους συνομιλητές περισσότερες λεπτομέρειες για την ιστορία της ΚΝΕ, για την πολιτική πρόταση του ΚΚΕ, για την πολιτική των συμμαχιών, για το λόγο για τον οποίο κάποιος νέος θα πρέπει να οργανωθεί στην ΚΝΕ και όχι σε κάποια άλλη «αριστερή» νεολαιίστικη οργάνωση. Επίσης, έγιναν αρκετές ερωτήσεις για τη Σοβιετική Ενωση και το σοσιαλισμό που γνωρίσαμε, εστιασμένες περισσότερο στο ποια είναι τα αίτια των ανατροπών. Ενδιαφέρον υπήρξε για τη θέση του ΚΚΕ, σε σχέση με την ένταξη της χώρας στην ΕΕ, ενώ υπογραμμίστηκε η θετική απήχηση που θα έχει μια σημαντική αύξηση του εκλογικού ποσοστού του ΚΚΕ στις επερχόμενες εκλογές για το λαϊκό κίνημα.

Ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία της Νίκαιας

Την άμεση κάλυψη των κενών ζητά ο δήμος

Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές στα σχολεία του Δήμου Νίκαιας είναι τέτοιες, που αναγκάζουν τους μαθητές να διασκορπίζονται σε διάφορα τμήματα, με αποτέλεσμα να μην παρακολουθούν τα μαθήματά τους με κανονικούς ρυθμούς.

Πιο συγκεκριμένα και όσον αφορά στα Δημοτικά σχολεία, μέχρι σήμερα λείπουν γυμναστές από το 9ο, το 10ο, το 13ο, το 18ο και το 27ο Δημοτικό σχολείο, ενώ από το 19ο και το 18ο Δημοτικό σχολείο λείπουν δάσκαλοι Μουσικής.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα Γυμνάσια της πόλης.

Από το 4ο, το 5ο, το 8ο, το 10ο και το 11ο Γυμνάσιο, λείπουν καθηγητές Γερμανικών και από το 2ο Γυμνάσιο καθηγητές Πληροφορικής.

Σοβαρές ελλείψεις διδακτικού προσωπικού παρουσιάζουν και τα Λύκεια του Δήμου Νίκαιας, αφού μέχρι σήμερα λείπουν: Καθηγητές Φυσικής, Πληροφορικής και Οικονομολόγος από το Εσπερινό Λύκειο, καθηγητές Γαλλικών από το 2ο και το 3ο Λύκειο, καθηγητές Πληροφορικής από το 3ο Λύκειο, καθώς και καθηγητές Νομικών Επιστημών, Γυμναστές και Τεχνολόγος από το 4ο Λύκειο.

Οι ελλείψεις αυτές, όπως ο καθένας αβίαστα μπορεί να συμπεράνει, κάθε άλλο παρά την ειδυλλιακή εικόνα για τα σχολεία που προσπαθεί να εμφανίσει ο υπουργός Παιδείας επιβεβαιώνουν. Οι γονείς είναι, ήδη, ανάστατοι και αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία των παιδιών τους και η δημοτική αρχή της Νίκαιας έχει, εδώ και μέρες, στείλει επιστολή στον υπουργό Παιδείας, με την οποία του ζητά συνάντηση για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει πάρει απάντηση.

XANIA
Συμβολική κατάληψη από καθηγητές

Τα σοβαρά προβλήματα και οι σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικών σε γυμνάσια, λύκεια και, κυρίως, ΤΕΕ στο Νομό Χανίων οδήγησαν, προχτές, Τετάρτη, το απόγευμα, τους εκπαιδευτικούς σε συμβολική κατάληψη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για τη διεκδίκηση άμεσης λύσης του προβλήματος.

Αυτή τη στιγμή 60 θέσεις παραμένουν ακάλυπτες. Οι μεγαλύτερες ελλείψεις παρατηρούνται κύρια στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, στα οποία πολλές φορές καθίσταται αδύνατη η λειτουργία τους λόγω έλλειψης τεχνικών.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Χανίων, το πρόβλημα είχε εντοπιστεί και τονιστεί έγκαιρα στο υπουργείο Παιδείας, που όμως δεν έκανε το παραμικρό για την επίλυσή του. Αυτό που έχει όμως εξοργίσει ακόμα περισσότερο τους εκπαιδευτικούς των Χανίων, είναι η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να καλύψει τα κενά που υπάρχουν με ωρομίσθιους ή αλλαγές στο πρόγραμμα των μόνιμων. Οι καθηγητές δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να γίνουν προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν οι ανάγκες που υπάρχουν.

Κατάληψη και σε Δημοτικό

Μαθητές και γονείς του 1ου και 2ου Δημοτικού Νέας Κυδωνίας έχουν καταλάβει από προχτές, Τετάρτη, το πρωί το σχολείο. Διαμαρτύρονται για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο, με την έλλειψη αιθουσών. Το πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από τη στιγμή που αποφασίστηκε τα δύο σχολεία να συστεγαστούν σε ένα κτίριο που δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τόσων μαθητών και έτσι, ακόμη και αποθηκευτικοί χώροι μετατράπηκαν σε «αίθουσες».

ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
Διαμαρτύρονται οι δάσκαλοι για τα προβλήματα της Παιδείας

Εξι σύλλογοι διοργάνωσαν χτες κοινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τα τεράστια κενά και τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και στα σχολεία της Δυτικής Αθήνας, αλλά και για τα προβλήματα που δημιουργεί η ανατροπή στοιχειωδών εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, εξέφρασαν, χτες το μεσημέρι, έξι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ενώσεις Γονέων, με μαζική συγκέντρωση που πραγματοποίησαν στη Γ΄ Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Οι Σύλλογοι Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», «Δημήτρης Γληνός», Χαϊδαρίου, Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, καθώς και οι Ενώσεις Γονέων των αντίστοιχων περιοχών διαμαρτύρονται για τα κενά, που προκαλούν τη δυσλειτουργία των σχολείων, τη συρρίκνωση τμημάτων και την τοποθέτηση ωρομισθίων με πολιτική ομηρία, προκειμένου να καλυφθούν αυτά τα κενά.

Για τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία Α/βάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Αθήνα μίλησε ο Νίκος Ζώτος, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αιγάλεω: «Τα κενά είναι περίπου 160 σε εκπαιδευτικούς. Η πολιτική της κυβέρνησης είναι αυτή που γεννάει αυτά τα προβλήματα και αδιέξοδα, είναι αποτέλεσμα της Παιδείας χαμηλού κόστους και των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στην εκπαίδευση. Η απάντηση πρέπει να είναι συνεχείς αγώνες, οι οποίοι θα έχουν στο στόχαστρό τους την αντιλαϊκή πολιτική, αλλά, πάνω απ' όλα, θα παλεύουν για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, παρέα με την ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας, της πραγματικά δημόσιας και ενιαίας μέχρι τα 18 χρόνια, που θα εγγυάται ένα στέρεο γνωστικό υπόβαθρο για όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού, χωρίς ταξικές διακρίσεις και φραγμούς».

«Το τραγελαφικότερο είναι ότι το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξοικονομήσει νηπιαγωγούς, αφήνει νήπια έξω από τη φοίτηση. Πολλά ενώ ξεκινούν κανονικά τη φοίτησή τους στο νήπιο, καλούνται οι γονείς να τα πάρουν πίσω διότι είναι υπεράριθμα, δε χωράνε κλπ.», επισήμανε ο Πέτρος Δράμαλης, εκ μέρους του Συλλόγου «Δημήτρης Γληνός».

Ενώ ο Κώστας Παπλωματάς, πρόεδρος του Συλλόγου «Ελλη Αλεξίου», υπογράμμισε: «Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, συνολικά το δημόσιο σχολείο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, επιβάλλει τη σημερινή κινητοποίηση. Με αιτήματα που στοχεύουν στην αναγκαιότητα ποιοτικής αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου, αλλά και του ρόλου των εκπαιδευτικών. Τα αιτήματα της σημερινής κινητοποίησης αφορούν στις ανάγκες που έχει να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο που πρέπει να έχει η κοινωνία, για έναν εκπαιδευτικό, ο οποίος θα ανταποκρίνεται σε αυτό το οποίο έχει ταχθεί να δουλέψει». Και κατέληξε: «Θεωρούμε ότι το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι επιτακτική ανάγκη και επιβάλλει τη συνολική παλλαϊκή κινητοποίηση όλων των εργαζομένων με αυτή την απαίτηση. Κόντρα στην αναγκαστική υπερωριακή απασχόληση, στη μετακίνηση και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων».

Οι εκπαιδευτικοί σε συνάντηση που είχαν με το διευθυντή της Γ΄ Διεύθυνσης της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης έδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους και ανανέωσαν το αγωνιστικό ραντεβού τους για την απεργία που θα γίνει στις 3 και 4 του Νοέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ