Τρίτη 27 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τέλειωσε ο εξεταστικός μαραθώνιος

Υστερα από ένα μήνα εξεταστικού μαραθώνιου ολοκληρώθηκαν τελικά το Σάββατο οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές της Β` και Γ` Λυκείου. Ηδη προχωρά η βαθμολόγηση των γραπτών και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας στα μέσα Ιούλη. Στη συνέχεια, μετά τις 15 Ιούλη οι μαθητές της Γ` Λυκείου θα κληθούν με βάση τις βαθμολογίες τους να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων τις οποίες εισήγαγε η «μεταρρύθμιση» έπεσε για τους μαθητές της Β` Λυκείου με τα μαθήματα Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα θεωρητικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου εξετάστηκαν στα Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών).

Χτες, ξεκίνησαν οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα για τους τελειόφοιτους του ενιαίου λυκείου και τους υποψηφίους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα των δεσμών. Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν το πρωί στην υπαγόρευση μουσικού κειμένου και το απόγευμα στα Ισπανικά. Οι εξετάσεις συνεχίζονται αύριο Τετάρτη, με Αρμονία το πρωί και Ιταλικά το απόγευμα.

(Ο «Ρ» δημοσιεύει σήμερα τα θέματα του περασμένου Σαββάτου).

Λατινικά Γ΄ Λυκείου

Α.Να μεταφράσετε στο τετράδιό σας το παρακάτω κείμενο:

Quas ego, cupidus bene gerendi et administrandi rem publicam, semper mihi proponebam. Colendo et cogitando homines excellentes animum et mentem meam conformabam. Sic enim -laudem et honestatem solum expetendo, omnes cruciatus corporis et omnia pericula mortis parvi esse ducendo -me pro salute vestra in tot ac tantas dimicationes obicere potui.

.........................................................................................................................

.........................................................................................................................

Legatum monet ut, si adire non possit, epistulam ad amentum tragulae adliget et intra castra abiciat. In litteris scribit se cum legionibus celeriter adfore. Gallus, periculum veritus, constituit ut tragulam mitteret. Haec casu ad turrim adhaesit et tertio post die a quodam milite conspicitur et ad Ciceronem defertur. Ille epistulam perlegit militesque adhortatur ut salutem sperent.

Μονάδες 40

Β. Παρατηρήσεις

1. α. homines excellentes, omnes cruciatus, salute vestra, tantas dimicationes, quodam milite: Να γράψετε τη γενική των παραπάνω συνεκφορών στον αριθμό που βρίσκεται καθεμιά από αυτές.

Μονάδες 10

β. Να γράψετε στο τετράδιό σας την πτώση που ζητείται σε καθένα από τα παρακάτω ουσιαστικά:

corporis: αιτιατική πληθυντικού

mortis: δοτική ενικού

amentum: ονομαστική πληθυντικού

turrim: αφαιρετική ενικού

die: γενική πληθυντικού

Μονάδες 5

2. α. Να γράψετε τα παραθετικά των παρακάτω λέξεων: bene, celeriter

Μονάδες 5

β. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους τύπους που ζητούνται για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

gerendi: γ ενικό πρόσωπο της υποτακτικής του ενεστώτα και του παρακειμένου στην ενεργητική φωνή.

proponebam: β πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του μέλλοντα και του υπερσυντελίκου στη φωνή που βρίσκεται.

monet: β ενικό πρόσωπο της οριστικής του παρατατικού και του μέλλοντα στη φωνή που βρίσκεται.

adire: γ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του ενεστώτα και του παρατατικού.

defertur: απαρέμφατο ενεστώτα στην ενεργη-τική και στην παθητική φωνή.

Μονάδες 10

3. α. semper, colendo, me, adire, tragulae, veritus: Να χαρακτηρίσετε συντακτικώς τους παραπάνω όρους.

Μονάδες 12

β. tertio post die: Να εκφράσετε την ίδια έννοια με εμπρόθετο προσδιορισμό.

Μονάδες 3

4. α. ut salutem sperent: Να αναγνωρίσετε τη δευτερεύουσα πρόταση και να αιτιολογήσετε τον τρόπο εισαγωγής και εκφοράς της.

Μονάδες 9

β. ille epistulam perlegit: Να μετατρέψετε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική.

Μονάδες 6

Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα Θεωρ. Κατευθ. Γ΄Λυκείου

ΟΜΑΔΑ Α`

ΘΕΜΑ Α1

Α.1.1. Να προσδιορίσετε με συντομία το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων:

α. εγγύη

β. θίασοι και έρανοι

γ. γραμματικός.

Μονάδες 12

Α.1.2. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση.

α. Οι θήται ήταν ελεύθεροι πολίτες.

β. Οι είλωτες ήταν περιουσία του Σπαρτιατικού κράτους.

γ. Η κύρια διαχωριστική γραμμή στις μεταμυκηναϊκές κοινωνίες ήταν εκείνη που διαχώριζε τους δούλους από τους ελεύθερους.

δ. Οι εξεγέρσεις των δούλων στην αρχαία Ελλάδα ήταν συχνές.

Μονάδες 4

Α.1.3. Να απαντήσετε στην ερώτηση. Ποιοι ασκούσαν τον έλεγχο της διοίκησης και της οικονομικής ζωής στη μυκηναϊκή κοινωνία;

Μονάδες 6

Α.1.4. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Οι περίοικοι:

α. ήταν Σπαρτιάτες πολίτες

β. ασχολούνταν με τη γεωργία, το εμπόριο και τη βιοτεχνία

γ. γίνονταν θύματα της κρυπτείας

δ. συμμετείχαν στα κοινά συσσίτια.

Μονάδες 3

Α.2.1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς της Στήλης Α και δίπλα σε κάθε αριθμό το γράμμα της Στήλης Β που του αντιστοιχεί σωστά (περισσεύουν δύο).

Στήλη Α Στήλη Β

1. Πλάτων α. Στοά

2. Κυνικοί β. Ιατρική Σχολή της Κω

3. Επίκουρος γ. Λύκειο

4. Ζήνων δ. Ακαδημία

5. Αριστοτέλης ε. Μουσείο της Αλεξάνδρειας

στ. Κήπος

ζ. Κυνόσαργες

Μονάδες 5

Α.2.2. Ποιες αλλαγές επιχείρησε ο Αγις ο Δ` και γιατί απέτυχε η προσπάθειά του;

Μονάδες 12

Α.2.3. Πώς συνδεόταν η ενδυμασία με την επαγγελματική και κοινωνική θέση των ατόμων στην αρχαιότητα;

Μονάδες 8

ΟΜΑΔΑ Β`

ΘΕΜΑ Β1

Β.1.1. «Συνοψίζοντας τώρα θέλω να τονίσω ότι ένα μόνο πρώτο και μεσαίο και ύστερο κεφάλαιο υπάρχει σ' όλα αυτά τα πράγματα: μελετημένη αγωγή και μόρφωση ισορροπημένη. Και ισχυρίζομαι πως είναι αυτά που ενεργούν και οδηγούν στην αρετή και στην ευδαιμονία. Τα άλλα τα αγαθά που υπάρχουν στη ζωή, πρόσκαιρα είναι και μικρά και ανάξια λόγου. Ετσι η ευγενική καταγωγή είναι ωραίο πράγμα βέβαια, μα είναι αγαθό προγονικό. Και ο πλούτος είναι κάτι τι πολύτιμο, αλλά της τύχης είναι κτήμα... Ενώ η παιδεία αντίθετα είναι το μόνο από τα αγαθά που είναι πράγμα θεϊκό κι αθάνατο». ( Πλούταρχος, Περί παίδων αγωγής, 8). Ποιο είναι το ιδεώδες της εκπαίδευσης στην ελληνιστική εποχή σύμφωνα με το παραπάνω κείμενο;

Μονάδες 15

Β.1.2 Ποια σημασία είχε η παιδεία για τους εκτός Ελλάδος Ελληνες κατά τους ελληνιστικούς χρόνους;

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β2

α. Από τα στοιχεία που συνιστούν την πόλη - κράτος ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, τα δύο σημαντικότερα; Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.

Μονάδες 15

β. Ποια σημασία είχε η ίδρυση ιερών και βωμών για την πόλη - κράτος;

Μονάδες 10

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχν. Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου
ΟΜΑΔΑ Α

Στις παρακάτω προτάσεις από Α1 μέχρι και Α5 να γράψετε τον αριθμό της καθεμιάς και δίπλα του την ένδειξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.

Α1. Η ύπαρξη των παραγόντων «υγιεινής» ή «διατήρησης» (κατά τον Herzberg) δημιουργεί ευχαρίστηση και παρακίνηση για υψηλή απόδοση στους εργαζόμενους. (Μονάδες 4).

Α2. Η επιχείρηση αποτελεί κοινωνική οργάνωση, γιατί εκφράζει έναν τρόπο συλλογικής δράσης. (Μονάδες 4)

Α3. Λειτουργικός στόχος του σχολείου είναι η μόρφωση των ανθρώπων (Μονάδες 4).

Α4. Η κατά λειτουργία τμηματοποίηση είναι πιο κατάλληλη στη μικρή επιχείρηση που δεν παράγει διαφορετικά προϊόντα (Μονάδες 4)

Α5. Αποκωδικοποίηση είναι η διαδικασία μέσω της οποίας ο δέκτης μετατρέπει το μήνυμα σε νόημα, δίνοντας σημασία στις λέξεις, τις κινήσεις ή τα σύμβολα (Μονάδες 4).

Στις παρακάτω προτάσεις, από Α6 μέχρι και Α8, να γράψετε τον αριθμό της πρότασης στο τετράδιό σας και δίπλα του το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Α6. Ενα σύστημα είναι δυναμικό, όταν:

α) έχει πολλά υποσυστήματα

β) έχει λίγες σχέσεις αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον

γ) έχει μεγάλη δύναμη

δ) χαρακτηρίζεται από μεγάλη συχνότητα και σπουδαιότητα αλλαγών (Μονάδες 6)

Α7. Ελαστικότητα ως αρχή του προγραμματισμού σημαίνει:

α) χρονική δέσμευση

β) ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων

γ) ευέλικτα ωράρια για τους εργαζόμενους

δ) χαλαρό έλεγχο (Μονάδες 6)

Α8. Στο ειδικό περιβάλλον της επιχείρησης εντάσσονται:

α) οι προμηθευτές της

β) οι οικολογικές οργανώσεις

γ) η εισοδηματική και νομισματική πολιτική

δ) τα ερευνητικά ιδρύματα (Μονάδες 6)

Α9. Ποια από τα παρακάτω στοιχεία αποδίδονται στον Ηγέτη και ποια στον Προϊστάμενο.

αναδεικνύεται, διορίζεται, διαχειρίζεται, περνά όραμα, καινοτομεί, στηρίζεται στην τυπική εξουσία (Μονάδες 6)

Α10. Να κατατάξετε τις παρακάτω ανθρώπινες ανάγκες σύμφωνα με την πυραμίδα του Α. Maslow

Κοινωνικές ανάγκες, ανάγκες ασφάλειας, ανάγκες αναγνώρισης, φυσιολογικές ανάγκες, ανάγκες αυτοολοκλήρωσης (Μονάδες 6)

ΟΜΑΔΑ Β

Β1. Να περιγράψετε την παραγωγική λειτουργία της επιχείρησης (Μονάδες 20)

Β2. Να αναφέρετε τις προϋποθέσεις αποτελεσματικής άσκησης των λειτουργιών του management σε μια επιχείρηση ή οργανισμό (Δεν απαιτείται παράδειγμα) (Μονάδες 15)

Β3. Να περιγράψετε το Δημοκρατικό Πρότυπο συμπεριφοράς ενός ηγέτη. Σε ποιους εργαζόμενους είναι περισσότερο κατάλληλη αυτή η συμπεριφορά και ποια αποτελέσματα έχει; (Μονάδες 15)

Μαθηματικά Θεωρ. Κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου
Ηλεκτρολογία Τεχν. Κατεύθυνσης Γ` Λυκείου
Η ... ευαισθησία των σχολαρχών

Την «ευαισθησία» τους για την «ελευθερία των νέων» στην επιλογή του Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου που θέλουν να ακολουθήσουν... εκφράζουν με δελτίο Τύπου τους οι σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ και ΤΕΕ. Η καταγγελία γονέων και μαθητών, όπως αναφέρουν, ότι «το απολυτήριο Γυμνασίου το διακινούν γυμνασιάρχες προς γειτονικά δημόσια ΤΕΕ, "πιέζοντας" τους ενδιαφερόμενους να υπογράψουν την εντολή», εξώθησε την «Ενωση Ιδιωτικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης να καταγγείλει ότι πρόκειται για απαράδεκτη τακτική, που στερεί την ελευθερία στους νέους να φοιτήσουν σε οποιοδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό ΤΕΕ επιθυμούν».

Για να δικαιολογήσουν την καταγγελία τους οι σχολάρχες επικαλούνται την κρατική νομοθεσία (Ν 2817/2000, άρθρο 7 παρ.3) και διεκδικούν... το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής για τους νέους, προφανέστατα για τα δικά τους συμφέροντα και «μαγαζιά».

Βέβαια, το θράσος των σχολαρχών μεγαλώνει ακόμη περισσότερο από τον «αέρα» που τους δίνει η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που αποδυναμώνει το λύκειο και τη βασική παιδεία και έχει εξωθήσει στα ύψη τα κέρδη των κάθε λογής εμπόρων της... εκπαίδευσης.

Η νεολαία στον αγώνα για τα δικαιώματά της

Με δυο ταμπλό και δυο πανό, με το κέφι και τον ενθουσιασμό τους, οι ΚΝίτες κι οι ΚΝίτισσες μεταμορφώνουν μια πλατεία σε χώρο γόνιμης ανταλλαγής απόψεων και νεανικής έκφρασης και δημιουργίας. Ετσι στήνουν καθημερινά τις δεκάδες προφεστιβαλικές τους εκδηλώσεις, έτσι μεταφέρουν μέσα στο καλοκαίρι το πολιτικό μήνυμα και τις πολιτιστικές ανησυχίες του 26ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» απ' άκρη σ' άκρη στην Αθήνα και σ' όλη την Ελλάδα.

Μια τέτοια προφεστιβαλική εκδήλωση στήθηκε την Παρασκευή το βράδυ στην πλατεία του Νέου Ηρακλείου. Πολλοί ήταν οι νέοι που μαζεύτηκαν για ν' ακούσουν τα ερασιτεχνικά μαθητικά μουσικά σύνολα από τα σχολεία της περιοχής και να ενώσουν τις φωνές τους με τα τραγούδια τους, ενώ άνθρωποι κάθε ηλικίας άκουσαν με ενδιαφέρον τη συζήτηση που προηγήθηκε με θέμα: «Παιδεία, κατάρτιση, εργασιακές σχέσεις». Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχαν ο Νίκος Ζώτος, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Κώστας Λιαπάτης, στέλεχος του ΚΚΕ, κι ο Κώστας Μυτηλινιού, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, ενώ αξιοσημείωτη ήταν κι η συμμετοχή του κόσμου, με ερωτήσεις και παρεμβάσεις.

Το μήνυμα που οι νέοι της ΚΝΕ έδωσαν μέσα από τη συζήτηση, αλλά και μέσα από το άνοιγμα - χαιρετισμό της Ειρήνης Καραντωνίου, μέλους του ΣΠ Αθήνας της ΚΝΕ, ήταν ότι η νεολαία χρειάζεται να αγωνιστεί ενάντια στην υποταγή της παιδείας στις ορέξεις του μεγάλου κεφαλαίου, που μετατρέπει την εκπαίδευση σε απλή κατάρτιση κι έρχεται να δέσει με τη λεγόμενη παγκοσμιοποίηση, που συνεπάγεται τις «νέες εργασιακές σχέσεις», δηλαδή το σπάσιμο του 8ωρου, τις ατομικές συμβάσεις εργασίας μειωμένων αποδοχών, το χτύπημα των δικαιωμάτων στην ασφάλιση και των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Ηταν ένα μήνυμα - κάλεσμα στο δρόμο της σύγκρουσης με ό,τι κουρελιάζει τα δικαιώματα των νέων, στο δρόμο για πιο δυνατό μαθητικό κίνημα, για δυνάμωμα του ταξικού ρεύματος στο συνδικαλιστικό κίνημα, για ισχυρή ΚΝΕ και δυνατό νεολαιίστικο κίνημα, ικανό να περάσει στην αντεπίθεση για τα δικαιώματά του.

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

Οι εκδηλώσεις του 26ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» συνεχίζονται με αυξανόμενους ρυθμούς στην Αθήνα και σε διάφορες περιοχές της υπόλοιπης Ελλάδας. Συγκεκριμένα τις επόμενες μέρες πραγματοποιούνται οι παρακάτω εκδηλώσεις:

  • Σήμερα, Τρίτη:

- Στον πεζόδρομο Δάσους στο Χαϊδάρι, στις 8 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην «Παιδεία».

- Στο Μπαρουτάδικο, στο Αιγάλεω στις 8 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Παιδεία».

- Στην πλατεία Γκύζη, στις 8 μ.μ., με θέμα «Εργασιακές σχέσεις».

- Στο Περιστέρι, στην πλατεία Αγ. Γεωργίου (Αγ. Ιερόθεος), στις 7 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στην Τριανδρία Θεσσαλονίκης, στις 8 μ.μ., με θέμα «Νέα Τάξη Πραγμάτων».

  • Τετάρτη 28/6, Πέμπτη 29/6 και Παρασκευή 30/6: Αθλητικό τουρνουά ποδοσφαίρου, στο Γήπεδο Νέου Φαλήρου στο ΣΕΦ (σταθμός ΗΣΑΠ Φαλήρου), από τις 5 μ.μ. και μετά κάθε απόγευμα. Οι αθλητικές εκδηλώσεις θα είναι αφιερωμένες στην πάλη της νεολαίας ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά και θα συμμετέχουν 8 ποδοσφαιρικές ομάδες σχολείων της περιοχής, καθώς και η ομάδα της θεραπευτικής κοινότητας «Νόστος».
  • Την Τετάρτη 28/6:

- Στην πλατεία Αγ. Ανδρέα, στη Λαμπρινή, στις 8 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Εργαζόμενη νεολαία και νέες εργασιακές σχέσεις».

  • Την Πέμπτη 29/6:

- Στην παραλία του Βόλου, στις 9 μ.μ., σε εκδήλωση αφιερωμένη στον αγώνα για την ειρήνη, θα μιλήσει ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Σοφιανός.

- Στο Καματερό, στην πλατεία Αϊ Γιώργη, στις 8 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στον αγώνα για την ειρήνη.

- Στην πλατεία ΠαλιάςΠεντέλης, στις 8 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στην πλατεία Γαρδένιας, στου Ζωγράφου, στις 8 μ.μ., με θέμα «Νέες εργασιακές σχέσεις».

- Στα Κάτω Πατήσια, στις 8 μ.μ., με θέμα «Δημοκρατικά δικαιώματα».

- Στην πλατεία Νέας Φιλαδέλφειας, στις 8 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στην κεντρική πλατεία της Καλλιθέας, στις 8 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στον αγώνα για την ειρήνη.

- Στην Αμφιάλη, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην ειρήνη και την αντιιμπεριαλιστική δράση που θα περιλαμβάνει και έκθεση ντοκουμέντων από την Επιτροπή Ειρήνης Κερατσινίου.

- Στην κεντρική πλατεία στα Ανω Λιόσια, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Οι επιπτώσεις του σεισμού στη νεολαία, ένα χρόνο μετά».

69η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
Συναίνεση με τις κυβερνητικές επιλογές από ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ

Με τις παρατάξεις της πλειοψηφίας ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ να αποδεικνύουν πως το μόνο που τους χώριζε ήταν οι διάδρομοι ανάμεσα στα καθίσματα, ολοκληρώθηκαν την Κυριακή οι εργασίες της 69ης Γενικής Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ).

Στη συζήτηση για την κριτική των πεπραγμένων του ΔΣ, φάνηκε, για μια ακόμα φορά, η σύμπνοια των δύο παρατάξεων, την οποία η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών επισήμανε, τονίζοντας ότι υπήρξε διευρυμένη πλειοψηφία από ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, που μαζί έπαιρναν τις αποφάσεις. Και στη συζήτηση για θέματα ημερήσιας διάταξης, οι αποφάσεις πάρθηκαν με τη συμφωνία των δύο παρατάξεων, χωρίς να ενσωματώνουν προτάσεις σε αγωνιστική κατεύθυνση. Σε ό,τι αφορά ειδικά το ζήτημα των αναπληρωτών, η πλειοψηφία στήριξε το διορισμό των αναπληρωτών, ενώ η ΕΣΑΚ εκπαιδευτικών επανέλαβε τη θέση της πως δεν υπάρχουν αναπληρωτές και αδιόριστοι, αλλά μόνο εκπαιδευτικοί χωρίς δουλιά και η λύση βρίσκεται στους μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα. Στο τέλος της γενικής συνέλευσης, δεν ψηφίστηκε, όπως προβλεπόταν, πρόγραμμα δράσης.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του συνεδρίου, η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών επισημαίνει την προσπάθεια που γίνεται, χρόνο με το χρόνο, να μετατραπεί η γενική συνέλευση σε συνέδριο ενσωμάτωσης του συνδικαλιστικού κινήματος στη λογική της ΟΝΕ. Το να ψηφίζονται και να αλλάζουν σε αρνητική κατεύθυνση αιτήματα, ώστε να βολεύουν την κυβερνητική πολιτική, επισημαίνει η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών, δεν ωφελεί ούτε την εκπαίδευση ούτε τον εκπαιδευτικό.

Πάντως, τη σύμπλευση της πλειοψηφίας στο ΔΣ της ΔΟΕ με τις κυβερνητικές επιλογές, αναγνώρισε και ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, που παραβρέθηκε στην πανηγυρική συνεδρίαση. Ανάμεσα σε διαμαρτυρίες για τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές, την κατάργηση της επετηρίδας και την αδιοριστία, την προώθηση της αξιολόγησης - χειραγώγησης, ο υπουργός Παιδείας, χωρίς να δεσμευτεί στα πραγματικά προβλήματα, εμφάνισε την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως απαίτηση της κοινωνίας, ενώ είπε ότι θα πρέπει «να ξεφύγουμε» από τα στερεότυπα των αντιπαραθέσεων, καλώντας, ούτε λίγο - ούτε πολύ, τους εκπαιδευτικούς να εγκαταλείψουν τους αγώνες. Ο υπουργός Παιδείας δεν τοποθετήθηκε για τα ζητήματα των αμοιβών των εκπαιδευτικών και είπε ότι οι διορισμοί θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες δέκα μέρες. Στη γενική συνέλευση, χαιρετισμό εκ μέρους του ΚΚΕ απηύθυνε η Χριστίνα Τσεντούρου , μέλος της Κεντρικής Επιτροπής, η οποία αναφέρθηκε στη συγκυρία, μέσα στην οποία πραγματοποιήθηκε το συνέδριο, μετά τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για την ένταξη στην ΟΝΕ, οι οποίοι, όπως είπε, θέλουν να κρύψουν τα δολοφονικά σχέδια των ιμπεριαλιστών στην περιοχή, τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης και την παραπέρα συμπίεση των εργασιακών δικαιωμάτων. Αναφερόμενη ειδικότερα στη μεταρρύθμιση, είπε πως τα αποτελέσματά της επιβεβαιώνουν την εκτίμηση του ΚΚΕ, ότι, δηλαδή, πίσω από τη μεταρρύθμιση κρύβεται η βίαιη εξώθηση των παιδιών της εργατικής τάξης από το περιβάλλον της εκπαίδευσης. Τόνισε δε πως τα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν οφείλονται σε έλλειψη προγραμματισμού, αλλά εκπορεύονται από τις κυβερνητικές επιλογές. Η εκπρόσωπος του ΚΚΕ επανέλαβε την ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να διεκδικήσουν ένα ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους, μία πρόταση που, όπως είπε, δεν εντάσσεται στα πλαίσια αυτής της πολιτικής, δεν είναι μία πρόταση διορθωτική, αλλά ριζικά διαφορετική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ