Παρασκευή 28 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Ανοίγει» εκ νέου η Κομισιόν την υπόθεση των κολεγίων

Για άλλη μια φορά, θέτει η Κομισιόν θέμα «κολεγίων» στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να «συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης», υποβάλλοντας το αίτημα με τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης, πράγμα που σημαίνει με διορία δύο μηνών, προκειμένου η ελληνική κυβέρνηση να δώσει ικανοποιητικές για την Κομισιόν απαντήσεις, αλλιώς θα υπάρχει το ενδεχόμενο νέας παραπομπής της υπόθεσης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Αιχμή του αιτήματος της Κομισιόν αυτή τη φορά είναι ο νόμος για τα κολέγια («ιδιωτικά κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης») 3696/08, στο σημείο που προβλέπει καταβολή εγγύησης ύψους 500.000 ευρώ για την αδειοδότηση κάθε ιδιωτικού κέντρου - κολεγίου και στο σημείο που προβλέπει ελέγχους στις συμφωνίες δικαιόχρησης των κολεγίων με ιδρύματα του εξωτερικού και στα πτυχία που παρέχουν. Τα παραπάνω σημεία βέβαια είχαν εντοπιστεί ως αντιβαίνοντα στην ευρωπαϊκή νομοθεσία από την εποχή ακόμα που ψηφίζονταν ο νόμος, παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς της τότε κυβέρνησης της ΝΔ. Αλλαγές, βέβαια, στο συγκεκριμένο νόμο δεν έχουν υπάρξει από την τωρινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ωστόσο έχει ενσωματωθεί πια στην ελληνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή οδηγία 36/05 που αφορά τα κολέγια και που ισοπεδώνει τα πτυχία παντός είδους μαγαζιών εκπαίδευσης, με αυτά της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης.

Το σίγουρο είναι ότι, παρά τους ισχυρισμούς τόσο της προηγούμενης όσο και της παρούσας κυβέρνησης ότι τάχα βάζουν τάξη και εναρμονίζουν την ελληνική με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το αποτέλεσμα είναι οι όλο και μεγαλύτερες πιέσεις για ασυδοσία των επιχειρήσεων εκπαίδευσης και για πλήρη ισοπέδωση και απαξίωση όλων των τίτλων σπουδών.

Για τα σχολικά λεωφορεία

Αλλη μια αιτιολογημένη γνώμη διατύπωσε η Κομισιόν προς την Ελλάδα για δημόσιες συμβάσεις που ανατέθηκαν χωρίς προηγούμενη δημόσια προκήρυξη και διαγωνισμό, για σχολικά λεωφορεία και για προμήθεια υπογείων καλωδίων ηλεκτρικού ρεύματος. Οι εν λόγω συμβάσεις για τα σχολικά λεωφορεία αφορούν τις νομαρχίες Δράμας, Πέλλας και Θεσσαλονίκης για τα σχολικά έτη 2007-'08 και 2008-'09 και τη νομαρχία Αργολίδας για το σχολικό έτος 2008-'09.

Ερευνα οργανικά δεμένη με τα συμφέροντα των επιχειρήσεων

Για την πολιτική του υπουργείου Παιδείας στον τομέα της έρευνας ενημέρωσε χτες την αρμόδια επιτροπή της Βουλής η υπουργός Παιδείας

Τις διαδικασίες με τις οποίες η πανεπιστημιακή έρευνα θα δεθεί ακόμα περισσότερο με τα συμφέροντα των επιχειρήσεων περιέγραψε χτες η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, ενημερώνοντας την επιτροπή Ερευνας και Τεχνολογίας της Βουλής σχετικά με την πολιτική του υπουργείου στο συγκεκριμένο τομέα.

Με τη φράση «τα χρήματα πρέπει να αποδίδουν πίσω, δεν τα ρίχνουμε απλώς στην αγορά» φανέρωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η πλήρης υποταγή της έρευνας στις ανάγκες των ιδιωτικών συμφερόντων, ενώ αποκαλυπτική ήταν όταν ανακοίνωσε ότι το επόμενο εξάμηνο θα γίνουν προκηρύξεις της τάξης των 220 εκατομμυρίων ευρώ και αφορούν συνεργασίες επιχειρήσεων με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια με στόχο νέα προϊόντα - πατέντες και καινοτομία.

Κατά την υπουργό Παιδείας τα ερευνητικά προγράμματα πρέπει να υπηρετούν συγκεκριμένες πολιτικές της χώρας και τα δημόσια κονδύλια να εξυπηρετούν τις μεγάλες επιλογές της χώρας. Οι μεγάλες ενότητες όπως τις περιέγραψε είναι η αγροβιοτεχνολογία, η πράσινη ανάπτυξη και ενέργεια, η πληροφορική και η τεχνολογία, τα χημικά προϊόντα και ο χώρος της ιατρικής. Σε αυτές, είπε, έγινε η επιλογή να πάνε τα κονδύλια της έρευνας.

Στην παρέμβασή του κατά την ενημέρωση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Ζιώγας τόνισε ότι από τη μία κόβονται τα κονδύλια για την έρευνα και τη μισθοδοσία στα Πανεπιστήμια και από την άλλη προωθείται μια πολιτική που είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των συμφερόντων των επιχειρήσεων.

Η κυβέρνηση, συνέχισε, προωθεί την οργανικότερη σύνδεση της έρευνας με τις επιχειρήσεις οι οποίες για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι το κέρδος, δεσμεύοντας τα ερευνητικά αποτελέσματα των επιστημόνων, ενώ θα μπορούν να ανατίθενται και απευθείας έρευνες στις επιχειρήσεις.

Ολα τα παραπάνω, κατέληξε, δείχνουν ότι στον καπιταλισμό η έρευνα δεν αποτελεί κοινωνικό αγαθό, αλλά χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και όχι των λαϊκών αναγκών.

Μεγαλόπνοο σχέδιο για «μπίζνες» με βιβλιοθήκες και αρχεία

Motion Team

Ενα μεγαλόπνοο σχέδιο διασύνδεσης δημόσιων βιβλιοθηκών και αρχείων και ψηφιοποίησης του συνόλου των βιβλίων τους και του υλικού τους, ανήγγειλε χτες η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, στην έναρξη σχετικής διήμερης Συνδιάσκεψης στο Ζάππειο με θέμα τη διαμόρφωση «Εθνικής Πολιτικής για τα Αρχεία και τις Βιβλιοθήκες».

Η υπουργός υποσχέθηκε ότι «αναλαμβάνει προσωπικά» η ίδια την αναδημιουργία της Εθνικής Βιβλιοθήκης, η οποία θα είναι ο συντονιστής του Εθνικού Συστήματος Βιβλιοθηκών και ο κεντρικός πάροχος του ψηφιακού «ενιαίου εθνικού καταλόγου» που θα δημιουργηθεί για το περιεχόμενο όλων των βιβλιοθηκών και της ειδικής «μηχανής αναζήτησης» που θα δημιουργηθεί για την πλοήγηση και τη χρήση του περιεχομένου των βιβλιοθηκών από το κοινό. Σημείωσε μάλιστα ότι έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί έως τώρα 17.200.000 σελίδες βιβλιακού υλικού της Εθνικής Βιβλιοθήκης και των Δημοσίων Βιβλιοθηκών, καθώς και 7.500.000 σελίδες αρχειακού υλικού των Γενικών Αρχείων.

Μεγάλο μέρος των υπηρεσιών της Εθνικής Βιβλιοθήκης θα μεταφερθεί στο κτίριο του Ιδρύματος Νιάρχου, ενώ το ιστορικό κτίριο της Πανεπιστημίου θα ανακαινιστεί. Η νέα Εθνική Βιβλιοθήκη με τις διευρυμένες λειτουργίες θα εκπονεί και τα «επιχειρησιακά σχέδια ανάπτυξης των οργανικά συνδεδεμένων δημόσιων ή και δημοτικών βιβλιοθηκών».

Η υπουργός είπε ότι υπάρχουν 45 δημόσιες βιβλιοθήκες, εκ των οποίων οι 29 είναι κεντρικές, με έδρα την πρωτεύουσα περιφερειακού διαμερίσματος. Αφησε να εννοηθεί ότι δε θα συνδεθούν όλες με το εθνικό δίκτυο, αλλά θα «τεθούν κάποιες προδιαγραφές» (διάβαζε επιχειρηματικά κριτήρια) και εξήγησε με νόημα: «Οι βιβλιοθήκες θα πρέπει να μπουν στη λογική της αυτόνομης λειτουργίας. Η χρηματοδότησή τους και η πρόσβασή τους στο σύστημα θα πρέπει να γίνεται κατόπιν αξιολόγησης». Η αυτόνομη λειτουργία και η χρηματοδότηση υπό όρους σημαίνει για τις βιβλιοθήκες ότι θα σπρώχνονται να αναζητούν πόρους και θα αναγκάζονται να αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα, να ξεπουλάνε τον πλούτο τους για να γίνουν ανταγωνιστικές και να πιάσουν τα κριτήρια ένταξής τους στο εθνικό σύστημα για να μη σβήσουν ή να μη φυτοζωούν...

Εξάλλου, τεράστια ερωτηματικά γεννά και η ομολογία της υπουργού ότι για όλο αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιο (που περιλαμβάνει ακόμα ψηφιοποίηση και άνοιγμα και των Γενικών Αρχείων του Κράτους, ένταξη στο σχέδιο και των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών και στη συνέχεια και των μουσείων) ...δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα χρήματα! Συγκεκριμένα, η υπουργός είπε ότι από τον προϋπολογισμό μένουν (αν αφαιρεθεί η μισθοδοσία του προσωπικού) περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και πρόσθεσε: «Το ποσό ακούγεται χαμηλό για τη χρηματοδότηση των σχεδιαζόμενων δράσεων. Είναι απαραίτητη ανάγκη η εξεύρεση ή η ανακατανομή πόρων. Εφόσον έχουμε σαφείς πολιτικές(...) οι πόροι βρίσκονται»!

Για τη σύνδεση όλου αυτού του εγχειρήματος με την εκπαίδευση, η υπουργός είπε ότι «θα επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος της τοπικής ιστορίας και της διδασκαλίας της στα σχολεία, σε συνεργασία αυτή τη φορά με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους» και πρόσθεσε: «Επιθυμούμε να πλημμυρίσουν οι χώροι των βιβλιοθηκών από τους μαθητές μας. Στοχεύουμε (...) η βιβλιογραφική αναζήτηση και η έρευνα πηγών να γίνει συστατικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Αυτά, βέβαια, την ώρα που οι σχολικές βιβλιοθήκες είναι πρακτικά ανύπαρκτες και που σταδιακά το ίδιο το σχολικό βιβλίο παραμερίζεται από την εκπαιδευτική διαδικασία...

ΧΑΛΚΙΔΑ
Μαζική συγκέντρωση ενάντια στις διώξεις μαθητών

Να σταματήσει τώρα η ποινικοποίηση των αγώνων, απαίτησαν οι μαθητές στη Χαλκίδα
Να σταματήσει τώρα η ποινικοποίηση των αγώνων, απαίτησαν οι μαθητές στη Χαλκίδα
Οι μαθητές δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν πίσω, να τρομοκρατηθούν, μπροστά στα «μαθητοδικεία» που έχει στήσει η κυβέρνηση (όπως και η προηγούμενη της ΝΔ) για να κάμψει τον αγώνα τους για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, για Παιδεία χωρίς επιχειρηματίες, για το σχολείο των αναγκών τους. Αυτό απέδειξαν και χτες με τη μαζική κινητοποίησή τους έξω από τα δικαστήρια της Χαλκίδας όπου θα δικάζονταν 33 συμμαθητές τους του 1ου Λυκείου, επειδή το Νοέμβρη - Δεκέμβρη του 2009 είχαν διεκδικήσει το σχολείο των αναγκών τους (μάλιστα σύρονται στα δικαστήρια μετά από μήνυση του τότε διευθυντή). Τελικά, η δίκη δεν έγινε - αναβλήθηκε για την Τρίτη 8 Φλεβάρη - αφού οι δικηγόροι της Χαλκίδας είχαν κηρύξει αποχή από τα καθήκοντά τους.

Την κινητοποίηση είχε διοργανώσει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Χαλκίδας και οι μαθητές του 1ου Λυκείου. Συμπαράσταση στον αγώνα τους έδωσε το ΠΑΜΕ και σπουδαστές του ΤΕΙ Χαλκίδας που συσπειρώνονται στο ΜΑΣ, που με τη δυναμική συγκέντρωση στις 9 το πρωί, στην πλατεία Αγοράς της Χαλκίδας και την πορεία που ακολούθησε στους δρόμους της πόλης με κατάληξη τα δικαστήρια, διατράνωσαν ότι «τρομοκράτες δεν είναι οι μαθητές, είναι όσοι φυλάνε τις πολυεθνικές» και «οι μαθητές δε σκύβουν το κεφάλι, παλεύουνε για μόρφωση και κοινωνία άλλη».


Θυμίζουμε ότι την άμεση παύση των διώξεων των μαθητών και την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου είχαν ζητήσει με Ερώτησή τους στη Βουλή, προχτές, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, Γιάννης Γκιόκας και Γιάννης Πρωτούλης.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΙΕΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Αγωνιστική δράση ενάντια στο χαράτσι των διδάκτρων

Παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στη διεύθυνση του ΙΕΚ

«Τέρμα στο χαράτσι των διδάκτρων στο δημόσιο ΙΕΚ» απαιτούν οι σπουδαστές του ΙΕΚ Καλαμάτας και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και αγωνιστική δράση μέσω της Επιτροπής Αγώνα ΙΕΚ Καλαμάτας που έχουν συγκροτήσει. Η Επιτροπή Αγώνα - από κοινού με το ΠΑΜΕ και το ΜΑΣ - καλεί σήμερα, στις 15.30 το μεσημέρι, σε παράσταση διαμαρτυρίας στη διεύθυνση του ΙΕΚ, ενώ αναγγέλλει τη συμμετοχή της και στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 10 Φλεβάρη και στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στην πόλη στις 23 Φλεβάρη.

Θυμίζουμε ότι τα δίδακτρα στα δημόσια ΙΕΚ ανέρχονται σε 367 ευρώ το εξάμηνο, ενώ για τους σπουδαστές που κατάγονται από χώρες εκτός ΕΕ φτάνουν στα 734 ευρώ το εξάμηνο! Μάλιστα, πριν λίγους μήνες περίπου είκοσι σπουδαστές του δημοσίου ΙΕΚ Ηρακλείου Κρήτης βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απειλή διακοπής των σπουδών τους επειδή δεν είχαν μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες να καταβάλλουν τα δίδακτρα του εξαμήνου.

«Οι σπουδαστές του ΙΕΚ δεν είναι χωρισμένοι σε παιδιά που είναι εντός και εκτός ΕΕ. Είναι ενωμένοι ανάλογα με την τάξη που ανήκουν και όχι με το τι γλώσσα μιλούν ή σε ποιο θεό πιστεύουν», σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα ΙΕΚ Καλαμάτας και καλεί τους σπουδαστές να μην ανεχθούν άλλο την κατάσταση με τα δίδακτρα, να μαζικοποιήσουν την Επιτροπή και να παλέψουν για:

  • Κατάργηση των διδάκτρων στο δημόσιο ΙΕΚ. Να μην υπάρχει κανένας σπουδαστής που να σταματήσει τη σχολή του λόγω οικονομικών.
  • Να σταματήσει το χαράτσι για αναλώσιμα υλικά και να τα παρέχει το ΙΕΚ που είναι υποχρεωμένο.
  • Δωρεάν μετακίνηση για όλους τους σπουδαστές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ
Απαράδεκτες οι καταδίκες εκπαιδευτικών στα Γιαννιτσά

Συζητήθηκε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ για το θέμα

Την απαράδεκτη καταδίκη των 40 εκπαιδευτικών, 3 γιατρών και μίας μητέρας, σε 12μηνη φυλάκιση, επειδή δικαιολόγησαν απουσίες μαθητών στο 2ο Λύκειο Γιαννιτσών, κατήγγειλε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικής Ερώτησής του.

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, η υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, υποστήριξε ότι για το θέμα υπάρχει «νομικό κενό», προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση «θα φέρει σύντομα διατάξεις αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών Παιδείας προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της αυτοτέλειας της σχολικής μονάδας».

«Με δεδομένες τις νομοθετικές σας πράξεις, τα νομοθετήματα που φέρνετε στη Βουλή και ψηφίζετε, έχουμε έντονες επιφυλάξεις κατά πόσο τελικά θα δοθεί λύση ή θα δημιουργηθεί περισσότερο πρόβλημα», σχολίασε ανταπαντώντας ο Γ. Ζιώγας. Νωρίτερα ξεκαθάρισε ότι «οι μαθητές που βοηθήθηκαν από τους καθηγητές ήταν όλοι ιδιάζουσες περιπτώσεις. Ο ένας μαθητής με 80% αναπηρία, ο άλλος με χρόνια πάθηση και μαθήτρια με ψυχολογικά προβλήματα. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι καταδικασθέντες καθηγητές δεν πέρασαν στην επόμενη τάξη τα παιδιά, κανένα από τα παιδιά. Αυτό που έκαναν ήταν να τους δώσουν μία δεύτερη ευκαιρία να δώσουν εξετάσεις το Σεπτέμβρη»! Σχολιάζοντας την καταδικαστική απόφαση ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε πως «η άτεγκτη Δικαιοσύνη στοιχίζεται με το αστυνομοκρατικό κράτος σας, με την κυβερνητική σας προπαγάνδα, που θεωρεί ότι όλοι μαζί τα έχουμε φάει, ότι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι... κοπρίτες και ότι τελικά οι εκπαιδευτικοί ευθύνονται για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου που είναι σε εξέλιξη, προκειμένου να εφαρμοστεί το "καλλικρατικό" σχολειό της αγοράς. Δηλαδή, απ' ό,τι φαίνεται, μετά από τα "μαθητοδικεία" περνάμε στην πράξη και στα "καθηγητοδικεία"».

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Φτιάχνουν ολοταχώς το σχολείο - «επιχείρηση»

Συζητήθηκε χτες Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για το θέμα

Να «κουκουλώσει» με το μανδύα των εκπαιδευτικών κριτηρίων τις συγχωνεύσεις σχολείων, που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική για το επιχειρηματικό σχολείο της αγοράς, επιχείρησε χτες η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Πρωτούλη για το θέμα των συγχωνεύσεων. Η υφυπουργός ισχυρίστηκε πως «οι συνενώσεις, αλλά και οι ιδρύσεις σχολείων που διέπονται από το ν. 1566 γίνονται κάθε χρόνο. Φέτος εφαρμόζονται για πρώτη φορά μετά τον "Καλλικράτη" στους νέους μεγάλους δήμους και γι' αυτό δώσαμε μια μεγαλύτερη έμφαση στη διαβούλευση για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι συνενώσεις. Οι συνενώσεις πρέπει να υπηρετούν κυρίαρχα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια».

Σχολιάζοντας την τοποθέτηση της υφυπουργού, ο Γιάννης Πρωτούλης τόνισε ότι «αυτά είναι το προπέτασμα καπνού για να κρύψετε την πιο σοβαρή αντιδραστική αλλαγή που συντελείται στο χώρο της Παιδείας, στο χώρο της Εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας. Εμείς δεν σας κατηγορούμε μόνο για τις αλλαγές που γίνονται εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών, δηλαδή πρακτικά επειδή έχετε μειώσει τα κονδύλια κατά 21% για την Παιδεία. Είναι υπαρκτό και αυτό. Και αυτό είναι λόγος. Ομως εμείς δε στεκόμαστε μόνο σ' αυτό και αναδεικνύουμε τη γενικότερη στρατηγική που έχετε για την Εκπαίδευση, η οποία μπορεί να ονομαστεί "σχολείο της αγοράς". Πρακτικά, ένα σχολείο το οποίο έχει εκατό μαθητές δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν σχολείο-επιχείρηση. Γι' αυτό και φτιάχνετε πολύ μεγάλα συγκροτήματα, πολυδύναμα σχολεία, όπου μέσα σε αυτά τα σχολεία θα υπάρχουν μικρότερα, πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών, μαθητές, δηλαδή, πελάτες». Συνέχισε λέγοντας πως «ο στρατηγικός σας σχεδιασμός είναι ο διευθυντής, ο πρόεδρος της Ενωσης Γονέων και ένας εκπρόσωπος του δήμου, λογικά και κάποιος χορηγός αργότερα, με την πενιχρή χρηματοδότηση που θα παίρνουν, μετά να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα, πώς; Αλλος να αναζητά χορηγούς, άλλος να αξιοποιεί τις υποδομές της μεγάλης αυτής σχολικής μονάδας και για εμπορική χρήση, για παράδειγμα να κάνει το προαύλιο πάρκινγκ το Σαββατοκύριακο και από εκεί να εισπράττει έσοδα...».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ