Τρίτη 28 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Παρατήρηση πρώτη για τις εξετάσεις

Ερωτήσεις κρίσης ή ακρισίας και αποπροσανατολισμού;

Δεν είχα πρόθεση να ασχοληθώ με το ζήτημα των εξετάσεων κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας των παιδιών, για λόγους ευνόητους. Αναγκάζομαι να παραβιάσω την αρχική απόφαση για τους λόγους που ακολουθούν:

α. Κάποιος δημοσιογράφος σχολιάζοντας στις 22 του Μάη τα θέματα που είχαν δοθεί την προηγούμενη μέρα (Ιστορία στη Γ` Λυκείου, Νέα Ελληνικά στη Β` Τάξη Λυκείου) ανακοίνωσε τη χαρμόσυνη «διαπίστωση»: «Πρεμιέρα Εξετάσεων με θέματα κρίσεως». Επειδή είχα δει τα θέματα Ιστορίας, αναρωτήθηκα πώς μπόρεσε νούσιμος άνθρωπος να διατυπώσει τέτοια κρίση γενική και απόλυτη. Και ξαναπήρα στα χέρια μου τις σελίδες με τα θέματα. Ας δούμε κάτι συγκεκριμένο:

β. Το πρώτο ερώτημα ήταν: «Γιατί εργατική τάξη στην Ελλάδα δεν κατόρθωσε να διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο στις κοινωνικές εξελίξεις του τόπου έως το 1910;». Το ζητούμενο ήταν να γράψουν οι εξεταζόμενοι τα όσα έχει το βιβλίο τους για το θέμα αυτό στην οικεία σελίδα. Ερώτηση μνήμης, όχι κρίσης.

Στη μνήμη απευθύνεται και το β` ερώτημα: «Ποιες ήταν οι συνέπειες...» σαφέστατα.

γ. Τη μνήμη των εξεταζόμενων διευρύνουν οι εξεταστές και με τα δύο ερωτήματα του δεύτερου θέματος. Αλλά τούτα τα ερωτήματα εγκλείουν και άλλα ατοπήματα: Αποπροσανατολισμό της σκέψης: Τεκμήριο α` του αποπροσανατολισμού:

Ερώτημα: Να γράψετε στο τετράδιό σας τα δεδομένα της στήλης Α και δίπλα στο καθένα το γράμμα που δηλώνει τη σωστή απάντηση.

ΣΤΗΛΗ Α: 1. Ε.Δ.Ε.Σ., 2. Ε.Κ.Κ.Α., 3. Ε.Α.Μ., 4. Π.Ε.Α.Ν.

ΣΤΗΛΗ Β: α. Ιδρύει νεολαιίστικη οργάνωση την ΕΠΟΝ. β. Ανατινάσσει τα γραφεία της προδοτικής φασιστικής οργάνωσης ΕΣΠΟ. γ. Αποτελεί ένα είδος κυβέρνησης της ελεύθερης Ελλάδας. δ. Ιδρύει αντάρτικο σώμα με το οποίο δρα κυρίως στην περιοχή της Γκιώνας. ε. Δίνει την πρώτη μάχη στα Ρυκά της Παρνασσίδας. στ. Συμμετέχει στην ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοπόταμου με το ένοπλο σώμα ΕΟΕΑ.

Απάντηση αξιοθαύμαστη:

Ο ΕΔΕΣ - στ. (συμμετέχει στην ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοπόταμου)

Η ΕΚΚΑ - δ. (ιδρύει αντάρτικο (μάλλον συγκροτεί, όχι ιδρύει) σώμα με το οποίο δρα κυρίως στην περιοχή της Γκιώνας)

Η ΠΕΑΝ - β. (ανατινάσσει τα γραφεία της ΕΣΠΟ).

Το ΕΑΜ - α. (ιδρύει νεολαιίστικη οργάνωση την ΕΠΟΝ).

Λαμπρή ενιαία εικόνα της Εθνικής Αντίστασης των Ελλήνων... Εικόνα παραπλάνησης μέσα από ακριβείς - έστω - πινελιές. Ετσι ούτε η μνήμη αξιολογείται, ούτε η κρίση κινείται, ούτε η συνολική εικόνα της Εθνικής Αντίστασης διαφαίνεται, με κάπως αντικειμενική εικόνα, αφού το ΕΑΜ εμφανίζεται να ιδρύει νεολαιίστικη οργάνωση την ώρα που οι άλλοι πολεμούν! Ακόμη και η σειρά καταχώρησης, χωρίς αλφαβητική τάξη που θα ήταν αποδεκτή, αποκαλύπτει «ολισθηρή» πρακτική.

Τεκμήριο β` αποπροσανατολισμού:

Ερώτημα:

Να δώσετε το περιεχόμενο των παρακάτω Συμφώνων:

  • «Αντιδιεθνιστικό Σύμφωνο»
  • «Σύμφωνο Μολότωφ - Ρίμπεντροπ»
  • «Σύμφωνο της Αγκυρας»
  • «Σοβιετοκεμαλικό Σύμφωνο Φιλίας».

Παρατηρήσεις:

  • Οι εξεταστές ελέγχουν αποκλειστικά τη μνήμη.
  • Παρασιωπούν (από άγνοια;) ένα Σύμφωνο ενδιάμεσο, εκείνο του Μονάχου (1938), όπου οι πρωθυπουργοί Αγγλίας - Γαλλίας έδωσαν στο Χίτλερ την άδεια να διαμελίσει την Τσεχοσλοβακία (ουσιαστικά να ανοίξει δρόμο προς την Ανατολή (nach Osten, σύμφωνα με μια πολιτική γελοιογραφία της εποχής εκείνης). Η Σοβιετική Ενωση εύλογα το ερμήνευσε ως ενέργεια εναντίον της.
  • Με αυτό το ενδιάμεσο μόνο κατανοείται το Σύμφωνο Ρίμπεντροπ - Μολότωφ (1939). Η παρασιώπησή του συσκοτίζει την ερμηνεία των ιστορικών εξελίξεων.

Ισως αυτοί που διατύπωσαν τα θέματα έκριναν ότι στο σχολικό βιβλίο δεν υπήρχαν τόσο ευκρινείς πληροφορίες - κρίσεις για τη Συμφωνία του Μονάχου. Ενας λόγος παραπάνω για να δοκιμάσουν με συμπληρωματικό ερώτημα την κρίση των εξεταζομένων. `Η να αλλάξουν θέμα. Αυτό που έδωσαν, έτσι που το έδωσαν αποτελεί παραποίηση της ιστορικής πορείας από το Αντι- Comintern (1937) προς το Σύμφωνο Ρίμπεντροπ - Μολότωφ (1939). Λείπει ο ενδιάμεσος κρίκος (Μόναχο 1938). Και προσφέρεται - έστω και μνημονικά - μια παραμορφωτική εικόνα των ιστορικών εξελίξεων της περιόδου 1936-1939.

δ. Το ερώτημα της ομάδας Β με το οποίο η Επιτροπή Εξετάσεων προσφέρει στους εξεταζόμενους κείμενο αγόρευσης του Βενιζέλου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 1929 - '32 έχει άλλα προβλήματα:

  • Οι πληροφορίες του σχολικού βιβλίου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι πολύ λίγες για να διατυπώσει κάποιος κρίση γι' αυτήν (εκτός από το να επαναλάβει τις λίγες γραμμές του βιβλίου που είναι θετικές).
  • Τα στοιχεία της αγόρευσης Βενιζέλου κινούνται σε άλλο επίπεδο από εκείνο του βιβλίου και - το κυριότερο - δεν μπορεί ο 18χρονος μαθητής να κρίνει τη μεταρρύθμιση με βάση την ομιλία του πρωθυπουργού που την εισηγήθηκε. Αυτό είναι έργο του ειδικού ερευνητή, με άλλα στοιχεία και τεκμήρια*. Ο μαθητής προσκαλείται να κολυμπήσει σε πέλαγος σύγχυσης χωρίς προηγούμενη θεωρία και άσκηση κολύμβησης. Εδώ ανιχνεύεται, κατά τη γνώμη μου, περίσσεια παιδαγωγικής ακρισίας ή αναλγησίας.

Συμπέρασμα: Νομίζω ότι είχαμε πρεμιέρα σύγχυσης, ακρισίας και αποπροσανατολισμού. Οι εισηγητές των θεμάτων φοβάμαι ότι δε θα έπαιρναν καλό βαθμό κρινόμενοι με τα κριτήρια αντικειμενικότητας τα οποία οι ίδιοι αναζήτησαν με το παράλληλο θέμα της έκθεσης την ίδια μέρα στην άλλη τάξη των εξεταζομένων.

Τα δύο θέματα - ερωτήματα κρίσης που έδωσαν φρονώ ότι δεν είναι υπόδειγμα ευθυκρισίας επιστημονικής, παιδαγωγικής, εξεταστικής, κοινωνικής.

* Πράγματι η έρευνα έχει επισημάνει ότι οι αρετές ή τα μειονεκτήματα εκείνης της μεταρρύθμισης διαφαίνονται στα αναλυτικά προγράμματα και τις Οδηγίες του αρμόδιου υπουργού Παιδείας, οι οποίες συμπορεύονται με το πνεύμα της πρόσφατης τότε νομοθεσίας «περί μέτρων προστασίας του καθεστώτος» («Ιδιώνυμο», 1929, όπου και ειδικό άρθρο «τιμής για τους εκπαιδευτικούς»). Αν τίποτα απ' αυτά δεν μπορούσε να διερευνηθεί με τις σχολικές εξετάσεις, ήταν τουλάχιστον παραδεκτή, νομίζω, μια ερώτηση κρίσης: «Διαβάζοντας την αγόρευση του πρωθυπουργού καταγράψτε: "α. ποια στοιχεία φαίνεται ότι εκφράζουν τη γνώμη του για την τότε εκπαιδευτική πραγματικότητα και β. ποιες επιδιώξεις διαφαίνονται με την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση"».

Σε σχέση προς το θέμα εκείνης της Μεταρρύθμισης και το κλίμα εκείνης της εποχής μπορεί κανείς να θυμίσει τρία βιβλιογραφικά λήμματα:

  • Δημήτρη Γληνού, «Εκλεκτές Σελίδες» (εκδόσεις «Στοχαστής»), τόμος 3, σελ. 103, όπου σχολιάζονται οι Οδηγίες του υπουργού Παιδείας προς το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο κατά το 1931 με το ακόλουθο συμπέρασμα: «Εκπαιδευτικοί οι οποίοι τυχόν δε συμφωνούν δικαιούνται βεβαίως να διατηρούν τας πεποιθήσεις των αλλά όχι και τας θέσεις των».
  • Χαρ. Νούτσου, «Αναλυτικά Προγράμματα και Ιδεολογικός Ελεγχος» (με αναφορά στη Μεταρρύθμιση του 1929 - '32).
  • Γιώργου Κατηφόρη, «Νομοθεσία των Βαρβάρων» (αποτίμηση του Ιδιωνύμου και άλλων συναφών νομοθετημάτων της περιόδου 1929 - 1949).

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Συνεχίζουν κι εντείνουν τις κινητοποιήσεις

Κάλεσμα αγώνα της ΔΗΠΑΚ για ένα πανεπιστήμιο των λαϊκών αναγκών

Eurokinissi

Συγκέντρωση στα Προπύλαια την ερχόμενη Πέμπτη στις 11 το πρωί και πορεία στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούν οι πανεπιστημιακοί, που συνεχίζουν την αποχή από το εκπαιδευτικό έργο που ξεκίνησαν την προηγούμενη βδομάδα. Συγκεκριμένα, κλειστά και αυτή τη βδομάδα παραμένουν τα ιδρύματα: Πολυτεχνείο Αθήνας, Πάντειο, Παν. Ιωαννίνων, Παν. Κρήτης (σχολές Ρεθύμνου), Ιόνιο, ενώ μέχρι και αύριο, Τετάρτη, κλειστά θα είναι τα Πανεπιστήμια Αθηνών, Πατρών και Πειραιώς. Παράλληλα κι άλλοι σύλλογοι πανεπιστημιακών (ΔΕΠ) πραγματοποιούν συνελεύσεις μέσα στη βδομάδα για να αποφασίσουν την παραπέρα στάση τους.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις κινητοποιήσεις των πανεπιστημιακών, «πατάει» πάνω στη «στενότητα» του διεκδικητικού πλαισίου της Ομοσπονδίας τους (ΠΟΣΔΕΠ) και αναφέρει ότι το θέμα που εξ αρχής είχε προβληθεί ως κυρίαρχο ήταν το συνταξιοδοτικό (μεγάλη απόκλιση μεταξύ σύνταξης και καταληκτικών αποδοχών των πανεπιστημιακών). Απέναντι σ' αυτό, επαναλαμβάνει τη δέσμευση της κυβέρνησης να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση με την οποία «θα συνυπολογίζεται ως συντάξιμο το μεγαλύτερο από τα επιδόματα που χορηγούνται σήμερα στους πανεπιστημιακούς». Η ρύθμιση θα αρχίσει να ισχύει σταδιακά από 1/1/2003 και θα ολοκληρωθεί η εφαρμογή της το 2004. Το υπουργείο θεωρεί ότι μ' αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση έχει απαντήσει ικανοποιητικά στο «πρωταρχικό αίτημα», πράγμα που δε βρίσκει σύμφωνους όμως τους πανεπιστημιακούς.

Σε ό,τι αφορά στο μισθολογικό πρόβλημα, το υπουργείο σημειώνει: «Η κυβέρνηση διατύπωσε με σαφήνεια τη θέση ότι ο σχετικός διάλογος μπορεί να εκκινήσει το έτος 2003 προς εφαρμογή το 2004»! Και ο κυνισμός συνεχίζεται με κριτική στους πανεπιστημιακούς ότι «η διακινδύνευση της εξεταστικής περιόδου δε συμβάλλει» στην αναβάθμιση των ανώτατων ιδρυμάτων, αυτών που με την πολιτική της κυβέρνησης υποβαθμίζονται σε επίπεδα φθηνής κατάρτισης.

Η πρόταση διεκδίκησης της ΔΗΠΑΚ

Στον αγώνα για ένα δημόσιο, δημοκρατικό πανεπιστήμιο καλεί τους πανεπιστημιακούς η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ), «για ένα πανεπιστήμιο των λαϊκών αναγκών που εντάσσεται σε ένα σύστημα πραγματικά δωρεάν Παιδείας και σε μια άλλη πορεία της χώρας, όπου η παραγόμενη γνώση και η μετάδοσή της δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό δικαίωμα».

Μετά την τελευταία άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιηθούν τα οικονομικά, μισθολογικά αιτήματα, «φάνηκε καθαρά με ποια αντιεκπαιδευτική πολιτική έχουμε να κάνουμε», τονίζει η ΔΗΠΑΚ ασκώντας ταυτόχρονα κριτική στην πλειοψηφία της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ, που αφήνει έξω από το διεκδικητικό της πλαίσιο τις επιχειρούμενες σαρωτικές κυβερνητικές ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα, από την αξιολόγηση, τη διοίκηση των ΑΕΙ μέχρι τις μεταπτυχιακές σπουδές και τα ΙΔΕ και τη συστηματική υπονόμευση της δωρεάν πανεπιστημιακής Παιδείας.

Η ΔΗΠΑΚ ζητάει, λοιπόν, τη διεύρυνση του διεκδικητικού πλαισίου με αιχμή:

- Την κατάργηση του νόμου για την υπηρεσιακή κατάσταση και την «επιδοματική» μορφή του μισθολογίου

- Την επαναφορά της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για όλα τα μέλη ΔΕΠ και την ένταξη των επιδομάτων στο βασικό μισθό, ώστε να αυξηθούν ουσιαστικά η σύνταξη, τα δώρα, οι αποδοχές κατά την εκπαιδευτική άδεια και να μη μειώνεται ο μισθός από τον πληθωρισμό. Αύξηση 30% για την αναπλήρωση των απωλειών από τον πληθωρισμό και την αντιστάθμιση του αυξημένου έργου από το διπλασιασμό των φοιτητών.

- Την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

- Την αύξηση των θέσεων του ΔΕΠ στα ΑΕΙ και την κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών.

- Την εξασφάλιση του δικαιώματος σε ένα ελάχιστο όριο χρηματοδότησης για όλα τα μέλη ΔΕΠ, με σκοπό τη διεξαγωγή έρευνας στο επιστημονικό τους πεδίο.

- Την κατάργηση του νόμου, που αφορά στις επιχειρηματικές δραστηριότητες από τα πανεπιστήμια και από τα μέλη ΔΕΠ.

- Τη στήριξη της δημόσιας δωρεάν πανεπιστημιακής Παιδείας, την αντίσταση στα κυβερνητικά μέτρα και ρυθμίσεις που εντάσσονται στο πλαίσιο της Διακήρυξης της Μπολόνια και μετατρέπουν το πανεπιστήμιο σε επιχείρηση.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προτάσεις για τους αναπληρωτές

Με βελτιωτικές προτάσεις που δεν αναιρούν την εργασιακή ομηρία στην οποία έχει καταδικάσει τους αναπληρωτές απευθύνθηκε χτες το υπουργείο Παιδείας στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών σε προγραμματισμένη συνάντηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι μέχρι το 2005 θα διοριστούν οι αναπληρωτές που ανήκουν στην κατηγορία εκείνων με προϋπηρεσία 16 μηνών (μέχρι τον Ιούνη του 1998) και ότι θα αυξηθεί το ποσοστό των θέσεων γι' αυτή την κατηγορία στους φετινούς διορισμούς, οι οποίοι σύμφωνα με εκπροσώπους των αναπληρωτών θα είναι περίπου 2.300.

ΚΝΕ
Οι νέοι καλλιτέχνες μπροστά στους αγώνες

«Να γίνει ο καλλιτέχνης συμμέτοχος στους αγώνες της νεολαίας». Μ' αυτό το σύνθημα - στόχο, η ΚΝΕ προχωράει για δεύτερη χρονιά φέτος, μπροστά στο 28ο Φεστιβάλ της, σε συναντήσεις με νέους δημιουργούς και καλλιτέχνες.

Μια τέτοια συνάντηση πραγματοποίησε η Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ, το περασμένο Σάββατο, απευθυνόμενη σε φοιτητές που υπηρετούν όλα τα είδη της τέχνης. Στην εισηγητική ομιλία η Βαγγελιώ Πλατανιά, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, αναφέρθηκε αναλυτικά στην κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια, όπου οι πολιτιστικές ομάδες που υπάρχουν δεν είναι ανοιχτές ούτε σε όλες τις μορφές τέχνης, ούτε σε όλους τους φοιτητές, κάποιες λειτουργούν σε ημιεπαγγελματική βάση, ενώ άλλες ζητούν «συμβολικά» ποσά από τους φοιτητές.

Οι τοποθετήσεις των νέων καλλιτεχνών στάθηκαν στα θέματα του ρόλου και της αποστολής του καλλιτέχνη, που θέλουν να τον ξεκόψουν από την κοινωνία, της λειψής υποδομής στα πανεπιστήμια, της πλήρους ιδιωτικοποιημένης καλλιτεχνικής παιδείας, ενώ εκφράστηκαν ιδέες και προτάσεις για το Φεστιβάλ της ΚΝΕ, που κατά κοινή ομολογία είναι ο μόνος νεανικός θεσμός που προβάλλει πλατιά τη νεανική δημιουργία, μακριά από τη λογική των χορηγών και της εμπορευματοποίησης.

Η συνάντηση κατέληξε σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο με το οποίο οι φοιτητές θα ωθήσουν τους συλλόγους τους να πάρουν αποφάσεις και την Πέμπτη 13/6 θα πραγματοποιήσουν σχετική παράσταση διαμαρτυρίας στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθήνας. Παράλληλα, κοινή θέληση των συμμετεχόντων ήταν αυτή η πρωτοβουλία να συνεχιστεί παίρνοντας πρακτική μορφή στήριξης και δημιουργίας μπροστά στο 28ο Φεστιβάλ και τους σταθμούς του, το Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο της ΚΝΕ, το Κάμπινγκ της Οργάνωσης και τις Φεστιβαλικές Εκδηλώσεις της ΚΝΕ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ τον Οκτώβρη.

Στη Θεσσαλονίκη

Συνάντηση νέων δημιουργών πραγματοποιήθηκε και στη Θεσσαλονίκη. Μουσικά σχήματα της συμπρωτεύουσας, εκπρόσωποι θεατρικών ομάδων από το Πανεπιστήμιο, το συγκρότημα της ΚΝΕ συμμετείχαν με σκέψεις, προτάσεις, μα κυρίως με δημιουργική κριτική. Το ραντεβού ανανεώθηκε για τα μέσα του Ιούνη, με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή νέων δημιουργών.

Μέσα από την πρώτη αυτή συνάντηση, αναδείχτηκε ότι με ποικιλόμορφες δραστηριότητες οι νέοι καλλιτέχνες πρέπει να συναντηθούν με το κίνημα στους δρόμους του αγώνα. Και ως «οπαδοί» αυτής της λογικής, όλοι όσοι συμμετείχαν δήλωσαν πως γι' αυτό βρίσκονται δίπλα στην ΚΝΕ και ειδικότερα στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ. Και όλοι θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για την επιτυχία του.

Η Ευδοκία, φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής στο ΑΠΘ, δήλωσε πως μια ομάδα φοιτητών θα βοηθήσει με μελέτη της την καλύτερη χωροθέτηση κι ακουστική του Φεστιβάλ.

Ο Θοδωρής, από τη θεατρική ομάδα του ΤΕΙ-Θ, γνωστοποίησε ότι ανεβάζουν τους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη και θέλουν να παρουσιάσουν το έργο και στο Φεστιβάλ.

«Στο Φεστιβάλ γίνεται κάτι καλό! Μέσα από τη μουσική επικοινωνείς με την ψυχή του κόσμου, τουλάχιστον με όποιον θέλει να σ' ακούσει. Θέλουμε να συμβάλουμε στους αγώνες κατά κάθε κοινωνικού προβλήματος», είπε ο εκπρόσωπος του μουσικού συγκροτήματος «ΜΗ ΜΑΣΑΤΕ».

Στη Χαλκίδα

Αντίστοιχη συνάντηση πραγματοποίησε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Εύβοιας της ΚΝΕ την Κυριακή, στο Εργατικό Κέντρο της Χαλκίδας. Εκεί παραβρέθηκαν νέοι που ασχολούνται με τη μουσική, το θέατρο και τη ζωγραφική, νέοι που η Οργάνωση γνώρισε μέσα από το άνοιγμά της σε χώρους όπου συγκεντρώνεται η νεολαία, που βρέθηκαν μαζί στους δρόμους του αγώνα.

Η συνάντηση κατέληξε στη συγκρότηση μιας Επιτροπής Νέων Δημιουργών, που έβαλε πρώτο στόχο την ίδια της τη διεύρυνση με περισσότερους νέους, που θα συμμετάσχουν και στο 28ο Φεστιβάλ με την προσωπική τους πινελιά.

Εκδηλώσεις κατά των ναρκωτικών

Συνεχίζεται η δίμηνη καμπάνια της ΚΝΕ ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά με πολύμορφες εκδηλώσεις, αλλά και συναντήσεις, συσκέψεις και μαζικές εξορμήσεις στη νέα γενιά. «Μη "φτιάχνεσαι" στα μέτρα τους. Ζήσε ελεύθερος!», προτρέπει η ΚΝΕ τους νέους και τους δίνει ραντεβού στους αγώνες της νέας γενιάς για όλα όσα της ανήκουν, ως απάντηση στη ναρκω-κουλτούρα. Συγκεκριμένα, οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα έχουν ως εξής:

Σήμερα Τρίτη

- Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο κτίριο Παπαστράτου στο Βόλο, στις 8 μ.μ., θα μιλήσει ο Αγης Τριγάζης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και ο Β. Ντακούμης, κοινωνιολόγος.

- Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο κτίριο Βιοχημείας στη Λάρισα, στις 6 μ.μ.

- Στην είσοδο του ΤΕΙ Καλαμάτας, στη 1 μ.μ., συζήτηση και συναυλία από ερασιτεχνικά συγκροτήματα. Νωρίτερα, θα διεξαχθεί τουρνουά ποδοσφαίρου 5Χ5.

- Πλατιά σύσκεψη φοιτητών διοργανώνει επίσης το απόγευμα, ο Τομέας Φυσικομαθηματικής της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Αθήνας.

Αύριο Τετάρτη

- Στο ΤΕΙ Ηρακλείου Κρήτης, στο αμφιθέατρο Σμυρνάκη, στη 1 μ.μ., συζήτηση και συναυλία.

Την Πέμπτη 30/5

- Στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στο αμφιθέατρο του Ιστορικού στην Κέρκυρα, στις 7 μ.μ., συζήτηση και προβολή ταινίας.

- Στην Πολυτεχνική Σχολή στην Ξάνθη, θα μιλήσει η Αίγλη Αραβανή, μέλος του Γραφείου Περιοχής της Οργάνωσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ και θα ακολουθήσει συναυλία με ροκ συγκρότημα.

- Στα ΤΕΙ Καρδίτσας, σύσκεψη σπουδαστών στις 12 το μεσημέρι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ