Παρασκευή 30 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μαγειρέματα... «ελευθεροτυπίας»

Ερωτηματικά προκαλεί το χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» για τις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές όσον αφορά την Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας. Η «Ε» λοιπόν, ανακάλυψε στασιμότητα της ΠΚΣ, της μόνης παράταξης που στα ΑΕΙ έχει άνοδο ποσοστών και ψήφων. Για να δικαιολογήσει το «μαγείρεμά» της, στον αναλυτικό πίνακα σχολών που παρέθεσε αλλοίωσε τα αποτελέσματα της παράταξης σε είκοσι ένα συλλόγους παραποιώντας, αποσιωπώντας ή μεταφέροντας σε άλλες παρατάξεις τους ψήφους της Πανσπουδαστικής. Είναι τέτοιας έκτασης οι αλλοιώσεις των αποτελεσμάτων που έχει κάνει η εφημερίδα, που δεν μπορούμε να μιλήσουμε για λάθος. Καλύτερα τους ταιριάζει ο όρος «μαγείρεμα»...

Για να μη μιλήσουμε για την άλλη... ανεξάρτητη εφημερίδα, «Τα Νέα». Οι υπάλληλοι του Χ. Λαμπράκη παρουσίασαν σε έναν πίνακα τα αποτελέσματα των εκλογών σε 58 συλλόγους από 170 και σε διπλανό πίνακα παρέθεσαν τα αποτελέσματα που έδωσε η κάθε παράταξη για τα ΑΕΙ. Ποιο είναι το πρόβλημα; Τα δήθεν ανεξάρτητα αποτελέσματα που δίνει η εφημερίδα στον πρώτο πίνακα είναι πιστότατη αντιγραφή της εκδοχής που έδωσε για το αποτέλεσμα η ΠΑΣΠ. Εμείς μόνο θα προτείνουμε στο συντάκτη να σκεφτεί το ενδεχόμενο να αναλάβει το Γραφείο Τύπου της ΠΑΣΠ.

«Αλχημείες» παρατάξεων

Η αναξιοπιστία των παρατάξεων ΔΑΠ, ΠΑΣΠ και ΕΑΑΚ είναι για άλλη μια φορά φανερή από τα αποτελέσματα που δίνουν για τις φοιτητικές εκλογές.

Θαυμάστε «εγκυρότητα»: η ΔΑΠ αποφάσισε ότι «έγιναν εκλογές» σε 149 σχολές και δίνει αποτέλεσμα μόνο γι' αυτές. Στην πραγματικότητα οι σύλλογοι που πραγματοποίησαν εκλογές με παραταξιακά ψηφοδέλτια (γιατί αυτοί μετρούν στο τελικό αποτέλεσμα) ξεπερνούν τους 160. Η ΔΑΠ λοιπόν, επιλέγει να αφαιρέσει πάνω από δέκα συλλόγους για να παρουσιάσει το αποτέλεσμα που θέλει!

Αντίστοιχα, η ΠΑΣΠ δίνει το αποτέλεσμα των εκλογών σε 99 μόνο συλλόγους και «ξεχνάει» να αναφέρει σε πόσους συλλόγους έγιναν εκλογές. Γιατί απλά, αν θυμηθεί και τους άλλους μισούς συλλόγους, αν θυμηθεί και τους υπόλοιπους 36.850 (!) φοιτητές που ψήφισαν χτες, θ' αναγκαστεί να παραδεχτεί και την πτώση του ποσοστού της κατά δύο και πάνω ποσοστιαίες μονάδες.

Τέλος, τα ΕΑΑΚ δίνουν αποτελέσματα μόνο από 74 συλλόγους και όλως τυχαίως πρόκειται για τους συλλόγους που «κατεβαίνει» η εν λόγω παράταξη. Βέβαια και αυτοί ξεχνούν ότι έγιναν εκλογές και αλλού που καταμετρούνται στο τελικό αποτέλεσμα. Τα ΕΑΑΚ ξεχνούν καμιά εκατοστή συλλόγους, όπου δεν έχουν καμιά παρουσία. Φυσικά αν προστεθούν κι αυτοί, το πραγματικό ποσοστό τους είναι 6,7% κι όχι 10% όπως θέλουν να πιστεύουν!

Και γενικά αν οι παραπάνω παρατάξεις προσθέσουν στο αποτέλεσμα που δίνουν όλους τους συλλόγους, τότε θα αντικρίσουν το πραγματικό αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από αυτό που δίνει η Πανσπουδαστική.

Η ενίσχυση της ΠΚΣ, εγγύηση νέων αγώνων

Η σημαντική άνοδος της Πανσπουδαστικής στα πανεπιστήμια και η παράλληλη αύξηση της προσέλευσης των φοιτητών και σπουδαστών στις κάλπες, είναι τα στοιχεία που δίνουν το στίγμα των φετινών φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών.

Μετά τη δημοσίευση και των τελικών αποτελεσμάτων γίνεται φανερό ότι η ΠΚΣ είναι η μόνη παράταξη που παρουσιάζει αισθητή άνοδο σε ψήφους και σε ποσοστό σε σχέση με όλες τις παρατάξεις στα ΑΕΙ. Με 2.560 ψήφους περισσότερες από όσες πήρε πέρσι, η ΠΚΣ ανεβάζει το ποσοστό της κατά 1,43%. Την ίδια στιγμή, η συμμετοχή των φοιτητών στις εκλογές αυξήθηκε πάνω από 25% και το σύνολο των φοιτητών που ψήφισαν προχτές για νέα διοικητικά συμβούλια και αντιπροσώπους στο πανσπουδαστικό συνέδριο έφτασε τους 67.661.

Τόσο η αύξηση της συμμετοχής, όσο και η άνοδος της ΠΚΣ, που καρπώθηκε το 18,7% από την αύξηση της συμμετοχής και έδειξε -και μέσα από τις εκλογές - τη δυναμική που έχει η πρότασή της, είναι ενδεικτικά για την κατάσταση που διαμορφώνεται στα πανεπιστήμια. Γιατί τη στιγμή που οι εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση οδηγούν στην ουσιαστική διάλυσή της, απαιτείται άμεση και μαχητική απάντηση από το φοιτητικό κίνημα. Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε κι ο Νίκος Σοφιανός, Γραμματέας της ΚΝΕ, για το αποτέλεσμα των εκλογών, οι φοιτητές «και με την ψήφο τους ανέδειξαν σε ακόμα πιο ισχυρό τον πόλο της αγωνιστικής συσπείρωσης ενάντια στην πολιτική που υποβαθμίζει τις σπουδές, την προοπτική και τη ζωή τους. Η Πανσπουδαστική με τη νέα συνεχόμενη άνοδό της είναι η δύναμη που μπορεί να εγγυηθεί το φρενάρισμα της κυρίαρχης πολιτικής, η δύναμη που μαζί με τους φοιτητές και σπουδαστές θα συμβάλλει αποφασιστικά στην άνοδο νέων, ενωτικών, μαζικών αγώνων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ».


Στοιχεία που προκύπτουν επίσης από το αποτέλεσμα των φετινών φοιτητικών εκλογών είναι η πτώση του ποσοστού της ΠΑΣΠ (πάνω από δυο ποσοστιαίες μονάδες), με παράλληλη στασιμότητα όλων των υπόλοιπων παρατάξεων. Η προσπάθεια του ΣΥΝ να ανανεωθεί και να συσπειρώσει δυνάμεις στο χώρο των πανεπιστημίων, με την παράταξή του («Δίκτυο»), δεν έφερε τελικά κανένα αποτέλεσμα καθώς τα μεγέθη του στο τελικό πανελλαδικό αποτέλεσμα παραμένουν αμελητέα.

Στα ΤΕΙ

Στα ΤΕΙ, όπως φαίνεται από το τελικό αποτέλεσμα των σπουδαστικών εκλογών, η άνοδος ψήφων της ΠΚΣ ήταν μικρότερη σε σχέση με τα πανεπιστήμια και σε συνδυασμό με την αύξηση της συμμετοχής των σπουδαστών στις εκλογές κατά 33,5%, οδήγησε σε πτώση του ποσοστού της παράταξης. Την άνοδο της συμμετοχής των σπουδαστών στις εκλογές καρπώθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό οι παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ.

Από τα αποτελέσματα των σπουδαστικών εκλογών αναδεικνύεται ακόμα πιο έντονα για την Πανσπουδαστική, η ανάγκη να εντείνει την πολιτική και ιδεολογική αντιπαράθεση απέναντι στην κυβερνητική πολιτική και στις παρατάξεις που την υπηρετούν. Αναδεικνύεται η ανάγκη να δοθεί απάντηση στις αυταπάτες που δημιουργεί η κυβέρνηση στους σπουδαστές, περί αναβάθμισης και να αποκαλυφθούν τα σχέδιά της για πλήρη υποβάθμιση τόσο των ΤΕΙ όσο και των ΑΕΙ. Το αποτέλεσμα, ουσιαστικά χρεώνει την ΠΚΣ, να πρωτοστατήσει με μεγαλύτερη ορμή κι αποφασιστικότητα σε μαζικούς αγώνες για ουσιαστική αναβάθμιση των ιδρυμάτων, να γίνει ο αγώνας για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση υπόθεση ακόμα περισσότερων σπουδαστών, κόντρα στις συντεχνιακές λογικές που συνηγορούν στην υποβάθμιση των ΤΕΙ και στη διάλυση της ανώτατης εκπαίδευσης.



ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΘΡΑΚΗ
Με νέες δυνάμεις και ευθύνες

Σημαντική άνοδο σε ψήφους και ποσοστά, παρουσίασαν οι ΠΚΣ σχεδόν σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Μακεδονίας και της Θράκης, γεγονός που δίνει νέα ώθηση στα μέλη της παράταξης και τους φορτώνει με νέες ευθύνες απέναντι στους φοιτητές που τους εμπιστεύτηκαν, στέλνοντας μήνυμα αντίστασης στις δυνάμεις της συναίνεσης και της υποταγής που στηρίζουν την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών της κυβέρνησης και της ΕΕ.

Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης οι ΠΚΣ βγήκαν ενισχυμένες σε σχέση με πέρσι, παρά το γεγονός πως αυξήθηκε και η μαζικότητα στην εκλογική διαδικασία. Ετσι το ποσοστό τους έφτασε το 14,17% έναντι 13,22% πέρσι. Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας η ΠΚΣ κέρδισε την εκτίμηση των νέων φοιτητών και αυτό φάνηκε από τα αποτελέσματα στα πρώτα έτη. Συνολικά, η ΠΚΣ αύξησε κατά 25% τη δύναμή της σε ψήφους και σε ποσοστό έφτασε στο 12,40% έναντι 11,71% πέρσι. Σημαντική αύξηση υπήρξε και στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όπου το ποσοστό των ΠΚΣ έφτασε το 9,14% έναντι 8,35% πέρσι.

Αντίστοιχα θετική είναι και η εμφάνιση των ΠΚΣ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, όπου από 8,57% πέρσι, φέτος το ποσοστό των ΠΚΣ ανέβηκε στο 9,87%, ενώ η αύξηση σε ψήφους άγγιξε το 50%.

Ενισχυμένη αποφασιστικά βγήκε η ΠΚΣ και στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της κεντροδυτικής Μακεδονίας, ενώ ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί η παρουσία της στη ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Σερρών, όπου διπλασίασε τις δυνάμεις της, αλλά και στη ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Κοζάνης.

Στο ΑΠΘ η ΠΚΣ «χτύπησε» πρωτιά στο Φυσικό (31,02%) και το Ψυχολογικό (45,16%), ενώ αναδείχτηκε σε δεύτερη δύναμη στην Κτηνιατρική, στη Δασολογία, στην ΠΤΔΕ (Δασκάλων), στο Φιλολογικό, στο Χημικό, στην Ιατρική και στους Μηχανολόγους - Ηλεκτρολόγους. Ιδιαίτερα θεαματική ήταν η αύξηση των δυνάμεων της ΠΚΣ γενικότερα στα τμήματα της Πολυτεχνικής, και ειδικότερα στους Μηχανολόγους - Ηλεκτρολόγους (από 16,39% πέρσι, φέτος εκτινάχτηκε στο 26,28%), αλλά και στην Ιατρική όπου από 11,26% πέρσι, φέτος η ΠΚΣ έφτασε στο 16,92%.



ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ
Αρνείται η κυβέρνηση τη μετεγγραφή τους

Απέρριψε χτες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου την τροπολογία που κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ για τη μετεγγραφή σε Ελληνικά Πανεπιστήμια των Ελλήνων φοιτητών που σπουδάζουν στη Γιουγκοσλαβία με βάσιμους κινδύνους για την υγεία τους λόγω της μόλυνσης από τους βομβαρδισμούς.

Ο υπουργός μιας κυβέρνησης που συνυπέγραψε τους βάρβαρους βομβαρδισμούς στη γειτονική χώρα, απέρριψε την τροπολογία, επικαλούμενος την ισότητα στις ευκαιρίες και την ίση μεταχείριση που πρέπει να έχουν όλοι οι φοιτητές. Σύμφωνα με το σκεπτικό του Π. Ευθυμίου, Ελληνες φοιτητές υπάρχουν σε αρκετές χώρες του πλανήτη οι οποίες αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα και μία ενδεχόμενη μετεγγραφή των Ελλήνων που σπουδάζουν στη Γιουγκοσλαβία θα παραβίαζε την ίση μεταχείριση που προβλέπει το Σύνταγμα. Καταλήγοντας είπε ότι η κυβέρνηση περιμένει τα πορίσματα «έγκυρων διεθνών οργανισμών» για τα αποτελέσματα της μόλυνσης από τους βομβαρδισμούς - υπολογίζει ότι θα εκδοθούν τον Μάη - και μετά θα ανακοινώσει τις όποιες ενέργειές της.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης, ζητώντας την υπερψήφιση της τροπολογίας, είπε ότι έχει τη δυνατότητα η κυβέρνηση να την κάνει αποδεκτή, ανταποκρινόμενη έτσι σε μία δικαιολογημένη ανησυχία του κόσμου αυτού, πολύ περισσότερο που τα πράγματα στη Γιουγκοσλαβία δεν έχουν ακόμα ξεκαθαρίσει.

Ν. ΙΩΝΙΑ
Εκδήλωση για την Παιδεία

Εκδήλωση με θέμα «Παιδεία και οι θέσεις του ΚΚΕ», διοργανώνουν σήμερα Παρασκευή, στις 6 μ.μ., στο Παλαιό Δημαρχείου του Δήμου Ν. Ιωνίας (Ηρακλείου 286, 3ος όροφος), οι ΚΟΒ Παιδείας Ν. Ιωνίας - Ν. Φιλαδέλφειας - Ν. Ηρακλείου.

ΕΣΑΚ ΔΕΕ
Μόνος δρόμος η κοινή δράση από τα κάτω

Στη βάση απευθύνεται η παράταξη, στηλιτεύοντας τη στάση των άλλων παρατάξεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

Από προηγούμενη κινητοποίηση εκπαιδευτικών με συντονισμό και αποφάσεις των ΕΛΜΕ
Από προηγούμενη κινητοποίηση εκπαιδευτικών με συντονισμό και αποφάσεις των ΕΛΜΕ
Από τις 27 έως τις 30 Ιούνη θα πραγματοποιηθεί το 10ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, όπως καθορίστηκε κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ. Μάλιστα, με προηγούμενη απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ, οι εκλογές στις ΕΛΜΕ για ανάδειξη αντιπροσώπων για το Συνέδριο θα πραγματοποιηθούν 2 με 15 Μάη.

Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση επιβεβαιώθηκε η ορθότητα της θέσης της ΕΣΑΚ ΔΕΕ να επιμείνει στη σύγκληση ΓΣ στα πλαίσια του συντονισμού των ΕΛΜΕ και γι' αυτό εναντιώθηκε στην πρωτοβουλία της «Παρέμβασης» για υπογραφές των ΕΛΜΕ (το 1/10) ώστε να συγκαλέσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ (άρθρο 34). «Οι υπογραφές των ΕΛΜΕ χρησιμοποιήθηκαν για την εξυπηρέτηση του τυχοδιωκτισμού της "Παρέμβασης"», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ και σχολιάζει σχετικά με τη στάση της παράταξης «συγκεκριμένα πρότεινε, με βάση τις υπογραφές των ΕΛΜΕ, να πραγματοποιηθούν ΓΣ των ΕΛΜΕ και αμέσως μετά πρότεινε πάλι με βάση τις υπογραφές των ΕΛΜΕ να πραγματοποιηθεί μόνο ΓΣ των προέδρων! Τελικά η περίφημη ενεργοποίηση του άρθρου 34 αποδείχτηκε ένα τερτίπι της "Παρέμβασης" για να εκχωρηθεί η πρωτοβουλία των κινήσεων από το συντονισμό των ΕΛΜΕ στη συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΟΛΜΕ. Επιδιώκει να αποκτήσει λαϊκό "έρεισμα" το πλαίσιο της εισήγησης της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, "Παρέμβασης", καθώς και οι απαράδεκτοι συμβιβασμοί της στο ΔΣ της ΟΛΜΕ».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τονίζει ότι το ζήτημα δεν είναι απλώς να ενεργοποιηθεί το άρθρο 34 για να γίνουν ΓΣ, αλλά το κύριο είναι να καθοριστεί το πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης με τα οποία οι ΕΛΜΕ ζητάνε τη σύγκληση ΓΣ, κάτι το οποίο σκόπιμα απουσιάζει από το γενικόλογο κείμενο των υπογραφών, στο οποίο αναφέρονται τίτλοι θεμάτων.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, με αφορμή τις υπογραφές των ΕΛΜΕ, κατέθεσε πρόταση να γίνουν ΓΣ των ΕΛΜΕ χωρίς εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ ή με βάση το πλαίσιο του συντονισμού των ΕΛΜΕ. Και η δε ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ πρότεινε να γίνουν ΓΣ των ΕΛΜΕ με πλαίσιο όμως την εισήγηση της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, «Παρέμβαση». «Ο εκπρόσωπος της "Παρέμβασης", όπως καταγγέλλει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, σε ένα ρεσιτάλ διγλωσσίας ψήφισε και τις δύο προτάσεις! Αν και ψήφισε, υποκριτικά βέβαια, ΓΣ με το πλαίσιο των ΕΛΜΕ, στην ουσία αυτό που επιδιώκει η "Παρέμβαση" (γι' αυτό ψήφισε και την πρόταση της ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ) είναι να νομιμοποιηθεί μέσα από τις υπογραφές των ΕΛΜΕ το πλαίσιο της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ. Γι' αυτό και δεν τήρησε ούτε την ίδια την πρότασή της που κατέθεσε στη συνεδρίαση του Συντονιστικού (13/3) για συγκέντρωση υπογραφών με βάση το πλαίσιο των ΕΛΜΕ».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τονίζει, για ακόμη μια φορά και με βάση την προχτεσινή μαζική και μαχητική συγκέντρωση του Συντονιστικού, ότι η μόνη αποτελεσματική διέξοδος βρίσκεται στο προχώρημα και τη διεύρυνση της κοινής δράσης από τα κάτω. Οποιος εκλιπαρεί ή συμμετέχει στην πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, υπονομεύει αντικειμενικά το συντονισμό από τα κάτω.

ΕΠΕΑΕΚ 2
Νέο πρόγραμμα προώθησης της ευελιξίας
Πώς, κατ' επιταγή του κεφαλαίου, το εκπαιδευτικό σύστημα θα διαμορφώνει το μοντέλο του απασχολήσιμου - εκμεταλλεύσιμου εργαζόμενου

Η διά βίου εκπαίδευση, ο ισόβιος εξαναγκασμός δηλαδή σε ένα κυνήγι πρόσκαιρων δεξιοτήτων ανάλογων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, δηλαδή του μεγάλου κεφαλαίου, είναι η βασική φιλοσοφία που έρχεται να υπηρετήσει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΠΕΑΕΚ), το πρόγραμμα του Γ` Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης για την Παιδεία. Χτες, ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου και η επίτροπος της ΕΕ Α. Διαμαντοπούλου υπέγραψαν το ΕΠΕΑΕΚ 2, το οποίο έχει ύψος 850 δισ. περίπου και παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες του προγράμματος, το οποίο ουσιαστικά αποτυπώνει τις βασικές κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής για την επόμενη εξαετία. Οι δράσεις για την εκπαίδευση χρηματοδοτούνται, επίσης, με το ποσό των 100 δισ. από το πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας.

Το ΕΠΕΑΕΚ 2 εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης εκπαιδευτικών πολιτικών στην ΕΕ, στραμμένες στη διά βίου κατάρτιση για την υλοποίηση της δέσμευσης της Συνόδου Κορυφής της Λισαβόνας για μια Ευρωπαϊκή Οικονομία ανταγωνιστική στο παιχνίδι της «παντοκρατορίας» του κεφαλαίου. Αυτό, για τον εργαζόμενο σημαίνει από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια πως θα πρέπει να μαθαίνει να προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την παρουσίαση του προγράμματος ο υπουργός Παιδείας, «για παράδειγμα το ολοήμερο σχολείο συμπυκνώνει πολλαπλούς στόχους και αποστολές, γιατί το ολοήμερο σχολείο επιτρέπει την ανάπτυξη του νέου τύπου πολίτη, που είναι ένας πολίτης που αρχίζει από πάρα πολύ νωρίς από το ολοήμερο νηπιαγωγείο, το ολοήμερο δημοτικό, να αποκτά όλα τα εφόδια καλλιέργειας των γνωστικών δεξιοτήτων, των φυσικών δεξιοτήτων, των κοινωνικών δεξιοτήτων που επιτρέπει σε ένα παιδί να οργανώνει από νωρίς στη σκέψη του την κριτική, ώστε να είναι σε θέση να μαθαίνει διά βίου».

Οι βασικοί άξονες

Ο πρώτος άξονας προτεραιότητας είναι η «προώθηση της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην αγορά εργασίας για όλους και ιδιαίτερα για εκείνους που απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό». Στο σημείο αυτό σημειώνεται ότι η μαθητική διαρροή από την υποχρεωτική εκπαίδευση φτάνει στο 11%. Σε ό,τι αφορά την ταξικότητα της εκπαίδευσης η εκδοχή που δίνεται είναι ότι «ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για την αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικο - οικονομικά στρώματα, ώστε και αυτοί να ενδιαφερθούν για την εκπαιδευτική διαδικασία και να μην εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο» (!).

Ο δεύτερος άξονας προτεραιότητας είναι η προώθηση και βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης στα πλαίσια της διά βίου εκπαίδευσης που εστιάζει στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την απασχόληση «μέσα από τα προγράμματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, πρακτικής άσκησης - μαθητείας διασύνδεσης».

Η ανάπτυξη της «επιχειρηματικότητας και προσαρμοστικότητας των νέων», να μάθουν δηλαδή οι αυριανοί πτυχιούχοι «να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις της οικονομίας», τις ορέξεις δηλαδή των πολυεθνικών είναι ο τρίτος άξονας. Οι άλλοι άξονες είναι η βελτίωση της πρόσβασης των γυναικών στην αγορά εργασίας, η δημιουργία και ενίσχυση των υποδομών και η τεχνική βοήθεια για την υλοποίηση των παραπάνω αξόνων.

Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε χτες ότι η ελληνική κοινωνία βρίσκεται «σε πλήρη συναγερμό για να ανταποκριθεί στην πραγματική πρόκληση της εποχής μας, που είναι ότι η ανάπτυξη της χώρας είναι ταυτόσημη με την ανάπτυξη των πολιτικών παιδείας». Ο Π. Ευθυμίου, αναφέρθηκε στις νέες τεχνολογίες, μεταπτυχιακά προγράμματα και 500 προγράμματα βασικής έρευνας στα πανεπιστήμια, ενώ είπε ότι οι στόχοι της Λισαβόνας για εισαγωγή νέων τεχνολογιών θα έχουν επιτευχτεί μέχρι το 2003. Στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγράμματος, ο υπουργός Παιδείας εκτίμησε ότι στο τέλος του μήνα το υπουργείο θα καταθέσει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, τη διοικητική δομή και τη δημιουργία του ενιαίου φορέα επιμόρφωσης στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κοινοτική επίτροπος Α. Διαμαντοπούλου τόνισε ότι το πρόγραμμα απαντά στην «πρόκληση» της παγκοσμιοποίησης και των νέων τεχνολογιών, σημειώνοντας ότι το συνολικό σύστημα εκπαίδευσης δίνει τα βασικά στοιχεία, για να μπει σήμερα κάποιος στην αγορά εργασίας, όμως «θα χρειαστεί αμέσως μετά να επανεκπαιδευτεί πολλές φορές στη ζωή του και εκεί μπαίνουν οι νέες δομές που αφορούν την κατάρτιση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ