Τετάρτη 4 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Πρόγραμμα αφιερωμένο στο λαό της Παλαιστίνης και το αντιπολεμικό - αντιιμπεριαλιστικό κίνημα

Νέος μήνας - νέο πρόγραμμα πολύμορφων εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων της ΚΝΕ στο «Συρμό».

Αυτόν το μήνα, το πρόγραμμα έχει ως κεντρική ιδέα την αλληλεγγύη στον αγώνα του λαού της Παλαιστίνης και, γενικότερα, το αντιπολεμικό και αντιιμπεριαλιστικό κίνημα. Το θέμα αυτό διαχέεται σε όλη τη διάρκεια του μήνα και σε πλήθος δραστηριοτήτων: Κινηματογραφικές ταινίες για την Παλαιστίνη, το Λίβανο, καθώς και τον πόλεμο στο Ιράκ. Εκδήλωση την Κυριακή 8 Φλεβάρη με τίτλο «Μικρός λαός και πολεμά». Παράσταση χορού από την Ομάδα Χορού της ΚΝΕ, με τίτλο «Το ξένο σώμα», την Κυριακή 22 Φλεβάρη, με αφορμή τα 60 χρόνια του ΝΑΤΟ.

Ακόμα, καθώς η φετινή χρονιά είναι «Ετος Γιάννη Ρίτσου», το πρόγραμμα της ΚΝΕ στο «Συρμό» κάθε μήνα θα περιλαμβάνει κάποια εκδήλωση αφιερωμένη στον ποιητή της Ρωμιοσύνης. Αυτόν το μήνα, προγραμματίζεται εκδήλωση - αφιέρωμα στον Γ. Ρίτσο, τη Δευτέρα 16 Φλεβάρη.

Επιπλέον, ο «Συρμός» θα φιλοξενήσει συναυλίες από πλήθος μαθητικών συγκροτημάτων, ενώ δε θα λείψουν τα γλέντια των Οργανώσεων της ΚΝΕ και το γλέντι της Τσικνοπέμπτης. Τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται:

Αύριο Πέμπτη, 9.30 μ.μ., προβολή ταινίας «Το σιδερένιο τείχος». Παρασκευή 6 Φλεβάρη, 10.30 μ.μ., γλέντι της Οργάνωσης ΤΕΙ. Σάββατο 7 Φλεβάρη, 10.30 μ.μ., γλέντι με τους «Απροβάριστους» για τους φαντάρους. Κυριακή 8 Φλεβάρη, 9 μ.μ., εκδήλωση για την Παλαιστίνη με τίτλο «Μικρός λαός και πολεμά». Δευτέρα 9 Φλεβάρη, 9.30 μ.μ., προβολή της ταινίας «Jarhead».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δημαγωγία και αποπροσανατολισμός

Τα ζητήματα Παιδείας συζητήθηκαν χτες στην Κυβερνητική Επιτροπή

Ο πολυδιαφημισμένος διάλογος για την Παιδεία ήταν το θέμα της χτεσινής συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής. Χωρίς να αμφισβητείται η προσήλωση της κυβέρνησης στις κατευθύνσεις της ΕΕ που προσδιορίζουν το χαρακτήρα των όποιων αναδιαρθρώσεων στη σημερινή ταξική εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο αμέσως μετά τη συνεδρίαση για ανοιχτό διάλογο σε όλες τις απόψεις.

Το καινούριο στοιχείο είναι ότι ο υπουργός ενέταξε στο αντικείμενο του «διαλόγου» και την «αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» και την «ενίσχυση του ρόλου της γενικής παιδείας στο Γυμνάσιο», πέρα από την αναμόρφωση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης που επικαλούνταν μέχρι τώρα. Απόδειξη ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται για σαρωτικές αναδιαρθρώσεις στη βασική εκπαίδευση.

Ο Α. Σπηλιωτόπουλος επιχείρησε κι ένα «άνοιγμα» προς την ΟΛΜΕ (η οποία έχει δηλώσει ότι δε θα συμμετάσχει στο συμβούλιο του ΕΣΥΠ όπου θα γίνεται ο «διάλογος»), λέγοντας δημαγωγικά ότι «μας δεσμεύουν οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όσον αφορά το πλαίσιο αρχών (...) για ένα ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο, με δημόσιο χαρακτήρα, με επαρκή χρηματοδότηση». Δε διευκρίνισε βέβαια σε ποιες αποφάσεις της ΟΛΜΕ αναφέρεται (δεδομένου ότι η συμβιβασμένη πλειοψηφία της Ομοσπονδίας έχει εμφανίσει δυο και τρία πλαίσια, άλλοτε γενικόλογα κι άλλοτε άκρως εκπτωτικά σε σχέση με τις ανάγκες των εργαζομένων και της εκπαίδευσης)...

Συνάντηση με τη ΔΟΕ

Πρόθυμους συνομιλητές στο «διάλογο» βρήκε το υπουργείο στη ΔΟΕ, καθώς με τη συμφωνία των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, η Ομοσπονδία θα συμμετάσχει στο σχετικό συμβούλιο του ΕΣΥΠ. Μετά τη χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον υπουργό Παιδείας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δασκάλων - Νηπιαγωγών δήλωσε ότι «στο διάλογο που θα γίνει εμείς θα πάμε, αλλά η συμμετοχή μας θα εξαρτηθεί από τις ουσιαστικές απαντήσεις που θα πάρουμε σε αυτά τα αιτήματα που έχουμε θέσει».

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε και διμερή διάλογο με την Ομοσπονδία για κλαδικά ζητήματα των εκπαιδευτικών. Στη διάρκεια της συνάντησης, ο πρόεδρος της ΔΟΕ κινήθηκε στα όρια του εκπτωτικού πλαισίου που είχαν συνδιαμορφώσει ΠΑΣΚ - Παρεμβάσεις, στο οποίο δεν κατονομάζονται οι αιτίες που δημιουργούν τα προβλήματα στην Παιδεία, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα οικονομικά αιτήματα, σε βάρος της ανάγκης για διεκδίκηση μιας άλλης Παιδείας. Από την πλευρά του ο υπουργός επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, ενώ δήλωσε αναρμόδιος για τα οικονομικά και ασφαλιστικά αιτήματα.

Θέλουν φθηνούς μισοκαταρτισμένους εργαζόμενους

Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ΕΠΑΛ

Τον ψευδεπίγραφο χαρακτήρα του διαλόγου για την Παιδεία κατήγγειλε χτες από το βήμα της Βουλής, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου που αφορά τα ΕΠΑΛ. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνον οι βουλευτές της ΝΔ.

Ο Γ. Γκιόκας, αφού κατήγγειλε ότι με το νομοσχέδιο προωθούνται οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την κατασκευή σχολικών κτιρίων, παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία για την τεχνική εκπαίδευση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τους απόφοιτους των ΤΕΕ. Σύμφωνα με αυτά, «μετά από 6 χρόνια από την αποφοίτησή τους μόνο το 35% όσων εργάζονται, εργάζεται σε θέση σχετική με την ειδικότητα που παρακολούθησαν στο ΤΕΕ και το 64,9% ετεροαπασχολείται». Επίσης, «ανασφάλιστοι δηλώνουν το 8%, με προσωρινή απασχόληση εργάζεται το 28% και με μερική απασχόληση το 13,2%» σημειώνοντας ότι «αυτή η πραγματικότητα επιφυλάσσεται και για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ».

Αναφερόμενος στη θέση του ΠΑΣΟΚ για την τεχνική εκπαίδευση, σημείωσε ότι «προτείνει έναν άλλο τύπο τεχνικού επαγγελματικού λυκείου» που θα έχει «τον ίδιο σκοπό και το ίδιο περιεχόμενο». Συνολικά, επισήμανε, στόχος είναι μια «επαγγελματική κατάρτιση αποσπασμένη από τη γενική μόρφωση» που θα οδηγεί σε μια «φτηνή αγορά εργασίας».

Ο Γ. Γκιόκας σχολίασε και τον ψευδεπίγραφο χαρακτήρα του διαλόγου της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «ούτε η βάση είναι μηδενική, ούτε η σελίδα κενή» όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, αλλά «είναι γεμάτη μέτρα, αποφάσεις τις ΕΕ και νόμους που ψηφίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και έχουν δημιουργήσει αρνητικά δεδομένα».

Στη συνεδρίαση κυριάρχησε η συνήθης κόντρα ΝΔ - ΠΑΣΟΚ περί... απουσίας προτάσεων. Η εισηγήτρια της ΝΔ, Ν. Ράγιου, υποστήριξε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν προσέρχεται στο διάλογο για την Παιδεία λόγω ανυπαρξίας προτάσεων, ενώ ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ ανταπάντησε με τη φράση «καταθέστε τις προτάσσεις σας, αν εννοείτε το διάλογο και είστε σοβαροί».

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Καμιά αυταπάτη για το διάλογο
  • Παράσταση διαμαρτυρίας χτες έξω από τα γραφεία της ΔΟΕ, τα οποία επισκέφτηκε ο υπουργός Παιδείας
  • Σε αγώνες ρήξης και αντεπίθεσης καλούν οι ταξικές δυνάμεις τους εκπαιδευτικούς

Παράσταση διαμαρτυρίας κόντρα στις αυταπάτες του διαλόγου, που έχει προκηρύξει το υπουργείο Παιδείας και στον οποίο σπεύδουν να ανταποκριθούν οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, πραγματοποίησε χτες το πρωί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της συνάντησης του υπουργού, Αρη Σπηλιωτόπουλου, με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) στα γραφεία της.

Με συνθήματα όπως «Ο διάλογός τους είναι μια απάτη, νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» και «Οι επιχειρήσεις έξω από τα σχολεία, αγώνας τώρα για λαϊκή Παιδεία», οι ταξικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών δήλωσαν την αντίθεσή τους στο διάλογο που προσπαθεί να διαμορφώσει η κυβέρνηση για να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να προχωρήσει παραπέρα την αντιεκπαιδευτική πολιτική των προκατόχων της.

Με τη χτεσινή διαμαρτυρία το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών διαχωρίστηκε και από τη στάση των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, οι οποίες στην εξέλιξη μιας αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής που υλοποιείται έχουν βάλει πλάτη, τόσο επί ΠΑΣΟΚ, όσο και επί ΝΔ. Χαρακτηριστικό είναι ότι εκπρόσωποι της ΔΟΕ χτες πρόσφεραν στον υπουργό ένα κλαδί ελιάς, ως δείγμα «καλής θέλησης»...

Κάλεσμα με αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης

Αντίστοιχη απαίτηση για καμιά συμμετοχή σε κανενός είδους διάλογο εξέφρασε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ που συνεδρίασε χτες, καθώς η ηγεσία της Ομοσπονδίας είναι έτοιμη για διμερείς συνομιλίες με το υπουργείο. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τόνισε πως στόχος δεν πρέπει να είναι η διαπραγμάτευση για τη «μορφή» του «διαλόγου» (διμερής, τριμερής κλπ), αλλά η ανάπτυξη αγώνων ρήξης και αντεπίθεσης με την πολιτική της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΕΕ.

Ετσι οι ταξικές δυνάμεις κατέθεσαν πρόγραμμα δράσης με γενικές συνελεύσεις από 10 ως 14 Φλεβάρη, 24ωρη απεργία στις 18 Φλεβάρη και 48ωρη στις 25 και 26 Φλεβάρη και γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ τη δεύτερη μέρα, για άμεση κλιμάκωση με απεργιακή κινητοποίηση από 2 έως 6 Μάρτη. Οι άλλες παρατάξεις παρέπεμψαν τα ζητήματα της ανάγκης των κινητοποιήσεων στις καλένδες, κινούμενες στο απεργιακό πρόγραμμα της ΑΔΕΔΥ, ανάλογα και με τα αποτελέσματα του διμερούς διαλόγου με το υπουργείο.

Συζήτηση για το πρόγραμμα δράσης έγινε χτες και στο ΔΣ της ΔΟΕ, χωρίς οι παρατάξεις να καταλήξουν σε κοινή πρόταση προς τις γενικές συνελεύσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ