Τετάρτη 4 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δημαγωγία και αποπροσανατολισμός

Τα ζητήματα Παιδείας συζητήθηκαν χτες στην Κυβερνητική Επιτροπή

Ο πολυδιαφημισμένος διάλογος για την Παιδεία ήταν το θέμα της χτεσινής συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής. Χωρίς να αμφισβητείται η προσήλωση της κυβέρνησης στις κατευθύνσεις της ΕΕ που προσδιορίζουν το χαρακτήρα των όποιων αναδιαρθρώσεων στη σημερινή ταξική εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο αμέσως μετά τη συνεδρίαση για ανοιχτό διάλογο σε όλες τις απόψεις.

Το καινούριο στοιχείο είναι ότι ο υπουργός ενέταξε στο αντικείμενο του «διαλόγου» και την «αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» και την «ενίσχυση του ρόλου της γενικής παιδείας στο Γυμνάσιο», πέρα από την αναμόρφωση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης που επικαλούνταν μέχρι τώρα. Απόδειξη ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται για σαρωτικές αναδιαρθρώσεις στη βασική εκπαίδευση.

Ο Α. Σπηλιωτόπουλος επιχείρησε κι ένα «άνοιγμα» προς την ΟΛΜΕ (η οποία έχει δηλώσει ότι δε θα συμμετάσχει στο συμβούλιο του ΕΣΥΠ όπου θα γίνεται ο «διάλογος»), λέγοντας δημαγωγικά ότι «μας δεσμεύουν οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όσον αφορά το πλαίσιο αρχών (...) για ένα ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο, με δημόσιο χαρακτήρα, με επαρκή χρηματοδότηση». Δε διευκρίνισε βέβαια σε ποιες αποφάσεις της ΟΛΜΕ αναφέρεται (δεδομένου ότι η συμβιβασμένη πλειοψηφία της Ομοσπονδίας έχει εμφανίσει δυο και τρία πλαίσια, άλλοτε γενικόλογα κι άλλοτε άκρως εκπτωτικά σε σχέση με τις ανάγκες των εργαζομένων και της εκπαίδευσης)...

Συνάντηση με τη ΔΟΕ

Πρόθυμους συνομιλητές στο «διάλογο» βρήκε το υπουργείο στη ΔΟΕ, καθώς με τη συμφωνία των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, η Ομοσπονδία θα συμμετάσχει στο σχετικό συμβούλιο του ΕΣΥΠ. Μετά τη χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον υπουργό Παιδείας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δασκάλων - Νηπιαγωγών δήλωσε ότι «στο διάλογο που θα γίνει εμείς θα πάμε, αλλά η συμμετοχή μας θα εξαρτηθεί από τις ουσιαστικές απαντήσεις που θα πάρουμε σε αυτά τα αιτήματα που έχουμε θέσει».

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε και διμερή διάλογο με την Ομοσπονδία για κλαδικά ζητήματα των εκπαιδευτικών. Στη διάρκεια της συνάντησης, ο πρόεδρος της ΔΟΕ κινήθηκε στα όρια του εκπτωτικού πλαισίου που είχαν συνδιαμορφώσει ΠΑΣΚ - Παρεμβάσεις, στο οποίο δεν κατονομάζονται οι αιτίες που δημιουργούν τα προβλήματα στην Παιδεία, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα οικονομικά αιτήματα, σε βάρος της ανάγκης για διεκδίκηση μιας άλλης Παιδείας. Από την πλευρά του ο υπουργός επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, ενώ δήλωσε αναρμόδιος για τα οικονομικά και ασφαλιστικά αιτήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ