Παρασκευή 5 Μάρτη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Η Εθνική Φοιτητική Ενωση Κυπρίων (ΕΦΕΚ) Αθήνας προσκαλεί τα μέλη της σε Γενική Συνέλευση την Κυριακή 14 Μαρτίου, στο Αμφιθέατρο ΝΑΒΟ στην Ιατρική Σχολή. Εγγραφές 9-12μ. Θέματα Γενικής Συνέλευσης.: Κυπριακό ζήτημα και φοιτητικά θέματα.

*** Μετονομασίες Τμημάτων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, μετακινήσεις Τμημάτων μεταξύ των επιστημονικών πεδίων και άλλες μικρομεταβολές που θα υπάρχουν στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν τις μεταβολές στην ιστοσελίδα του υπουργείου: www.ypepth.gr

Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό» και αυτές τις μέρες το πρόγραμμά τους περιλαμβάνει:

Σήμερα Παρασκευή: Γλέντι Τομεακών Οργανώσεων ΤΕΙ.

Αύριο Σάββατο: Ροκ συναυλία με τους «ΕΣΕΛΟΝ». Ωρα έναρξης 10 μ.μ.

Κυριακή 7/3: Εκδήλωση αφιέρωμα στον ποιητή της επανάστασης Βλαδίμηρο Μαγιακόφσκι.

Δευτέρα 8/3: Παράσταση θεάτρου Πάλη Νέγρου με σκύλους του Bernard Marie Koltes από την ερευνητική και καλιτεχνική ομάδα «δρυός τόποι» της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ωρα 9 μ.μ.

Να ανεβάσουμε στροφές στον αγώνα

Εκδήλωση για την Παιδεία στην Καισαριανή συνδιοργάνωσαν προχτές δάσκαλοι και γονείς

«Είμαστε εδώ γιατί κατανοούμε ότι η Παιδεία δεν είναι υπόθεση μόνο των εκπαιδευτικών, ούτε μόνο των γονιών. Είναι υπόθεση όλου του λαού και πρωτίστως του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Το τι μαθαίνουν τα παιδιά μας αφορά κάθε γονιό κι εργαζόμενο».

Αυτό τόνισε προχτές το βράδυ η Θεοδώρα Δριμάλα, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ρόζα Ιμβριώτη», κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργάνωσε με την Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καισαριανής, με θέμα: «Η Παιδεία στη σκιά της οικονομικής κρίσης και του "Καλλικράτη"», στο Δημαρχείο Καισαριανής.

Από την πλευρά της η Κανέλλα Γεωργοπούλου, πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καισαριανής, στον επίλογο της τοποθέτησής της απηύθυνε κάλεσμα σε όλα τα μέλη των Συλλόγων να «βάλουν σε πλατιά συζήτηση στους Συλλόγους τους "τι σχολείο θέλουμε" και να αναλάβουμε δράσεις ενημέρωσης για την αντιδραστικότητα των νέων σχεδίων, να σχεδιάσουμε την αντεπίθεση στα νέα μέτρα, που δεν είναι ούτε νομοτέλεια, ούτε φυσικό φαινόμενο. Γιατί όπως λέει ο ποιητής, "ποιος θα το κάνει αν όχι εμείς, πότε θα το κάνουμε αν όχι τώρα"».

Στη συνέχεια ακολούθησαν ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις από το κοινό. Μια δασκάλα από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Καισαριανής σημείωσε πως μετά τα όσα έχει αποφασίσει και δρομολογεί η κυβέρνηση στο εκπαιδευτικό σύστημα και στις εργασιακές σχέσεις, το λόγο τώρα έχει ο λαός. Ενας γονιός επισήμανε την ανάγκη οι Σύλλογοι Γονέων να αναλάβουν δράση, να αποτελέσουν αυτοί το εργαλείο που θα ξεσηκώσει τους γονείς των μαθητών και μαζί με τα παιδιά τους και τους δασκάλους - καθηγητές να βρεθούν σε κοινό αγώνα ενάντια στα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.

Ο Δημήτρης Αγκαβανάκης, δάσκαλος και υποψήφιος δήμαρχος Καισαριανής, υπογράμμισε: «Μετά την πρωτοφανή επίθεση της κυβέρνησης σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος πρέπει να ανεβάσουμε τις στροφές του αγώνα. Οι αντίπαλοι μπορεί να έχουν τα μέσα, να βάζουν εμπόδια και δυσκολίες στο κίνημα αλλά εμείς είμαστε οι πολλοί, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και πρέπει να κατανοήσουμε ότι έχουμε τεράστια δύναμη που είναι ικανή να αποσπάσει άμεσα κατακτήσεις και παράλληλα να ανοίξει το δρόμο για ριζικές αλλαγές προς όφελος του λαού».

Ο Γιώργος Κατημερτζής, πρόεδρος του Παραρτήματος Καισαριανής της ΠΕΑΕΑ, τόνισε: «Εχουμε χρέος, εμείς οι παλιοί αγωνιστές, να μεταλαμπαδεύσουμε την ιδέα στο λαό ότι έχει τη δύναμη να ανατρέψει αυτή τη βάρβαρη επίθεση».

Εμφαση στις δεξιότητες

Από το κείμενο του υπουργείου δε λείπουν τα προπαγανδιστικά για ανθρωπιστική παιδεία, για «ευκαιρίες κοινωνικής ανόδου», «ο μαθητής γίνεται "μικρός διανοούμενος" και "μικρός επιστήμονας"» κ.ο.κ. που στόχο έχουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια. Στην πραγματικότητα, το περιεχόμενο του σχολείου είναι προσανατολισμένο στις δεξιότητες που περιγράφονται στο κείμενο του υπουργείου και ταυτίζονται με τις βασικές δεξιότητες που έχουν καθορίσει μέσω της ΕΕ τα μονοπώλια. Πρόκειται για καλή χρήση της μητρικής γλώσσας, τις γνώσεις στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, τη γνώση ξένης γλώσσας, την ικανότητα του να μαθαίνει διά βίου - οι ελάχιστες βασικές γνώσεις.

Το υπουργείο εξαγγέλλει αλλαγή του προγράμματος σπουδών με υιοθέτηση διδακτικών μεθόδων όπως η διαθεματική προσέγγιση που οδηγεί τελικά στην ημιμάθεια στο όνομα του να σταματήσει η «αποστήθιση», «η διαφοροποιημένη παιδαγωγική - που αφορά τις ανάγκες του μαθητή και όχι γενικά της τάξης» που εντείνει τις ανισότητες. Γίνεται, επίσης, λόγος για «στοχοκεντρικό» πρόγραμμα σπουδών, καθορισμό ουσιαστικά του ελάχιστου των δεξιοτήτων που πρέπει να παρέχονται.

Το υπουργείο εξαγγέλλει ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο που θα αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνη του 2011 και θα εφαρμοστούν πειραματικά τη σχολική χρονιά 2011 - 2012 σε περιορισμένο αριθμό σχολείων, με γενίκευση την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά.

Νέες τεχνολογίες, η χαρά των αγορών!

Στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των αναγκών της αγοράς εντάσσεται και η έμφαση στις νέες τεχνολογίες, οι οποίες αποθεώνονται τα τελευταία χρόνια. «Βασικός συντελεστής της νέας πραγματικότητας που είναι το ψηφιακό σχολείο», χαρακτηρίζονται οι νέες τεχνολογίες οι οποίες είναι μεν ένα χρήσιμο, απαραίτητο και αυτονόητο σήμερα εργαλείο, ωστόσο, το ψηφιακό νέο σχολείο που περιγράφει το υπουργείο, η ΕΕ και τα μονοπώλια συνδέεται με αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο, την αποστολή του, τη διοίκησή του, τη χρηματοδότησή του. Το υπουργείο περιγράφει επτά άξονες λειτουργίας του ψηφιακού σχολείου, ανάμεσα στους οποίους πρόσβαση στην ευρυζωνικότητα, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου, αλλαγή του προγράμματος σπουδών ώστε να αξιοποιούνται τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα και μέσα, ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο, ανάδειξη των 100 καινοτόμων σχολείων και εκπαιδευτικών κάθε χρόνο.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σχολείο προθάλαμος της εκμετάλλευσης

Η υπουργός Παιδείας χτες στο υπουργικό συμβούλιο παρουσίασε ένα σχέδιο για το «νέο σχολείο», που θα έχει μαθητές και καθηγητές «προσαρμοσμένους» στις απαιτήσεις της «αγοράς»

*

Το συνολικό σχεδιασμό για το «νέο σχολείο» της αγοράς ανακοίνωσε, χτες, στο Υπουργικό Συμβούλιο, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, προσθέτοντας ένα βασικό κομμάτι στο στόχο για διάλυση της εκπαίδευσης και προσαρμογή της στις ανάγκες του κεφαλαίου. Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν θα υλοποιηθούν μέσω «νομοθετικών ρυθμίσεων» και άμεσων παρεμβάσεων και έχουν άμεση σχέση με την «προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στη νέα διοικητική αρχιτεκτονική της χώρας», δηλαδή το σχέδιο «Καλλικράτης».

Στο σχέδιο του υπουργείου είναι σαφές: Ξεχνάμε οτιδήποτε ξέραμε μέχρι σήμερα για μόρφωση των μαθητών, στο «νέο σχολείο» «γίνεται μεγαλύτερη εξατομίκευση της διδασκαλίας», «προώθηση της διά βίου μάθησης» και ενίσχυση του «επιχειρηματικού πνεύματος», στο οποίο εντάσσονται και τα περί «καινοτομίας» που περιγράφονται. Ο μαθητής πρέπει να ξέρει από νωρίς ότι η μόρφωση είναι «προσωπική» του υπόθεση, για να μπορεί να ετοιμάζεται για τη «Διά Βίου Μάθηση», που θέλει τους εργαζόμενους να κυνηγούν, μονίμως, δεξιότητες, για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης.

«Αξιολόγηση» και διαφοροποίηση προγραμμάτων

Πλέον, τα σχολεία «αυτο-αξιολογούνται» και θα «αξιολογούνται» για τους «πόρους της σχολικής μονάδας (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό)», «τη διοίκηση της σχολικής μονάδας (συντονισμός σχολικής ζωής, διαμόρφωση - εφαρμογή σχολικού προγράμματος, αξιοποίηση μέσων και πόρων)», την «υλοποίηση του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών» κ.ά. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το σχολείο θα πρέπει, μελλοντικά, να ψάχνει και πόρους για τη λειτουργία του. Η υπουργός Παιδείας, άλλωστε, έχει δηλώσει ότι το σχολείο αφορά την Αυτοδιοίκηση και τους «κοινωνικούς φορείς», δηλαδή και τις επιχειρήσεις.


*

Στους στόχους για το «νέο σχολείο», δηλαδή το «αποκεντρωμένο σχολείο», είναι και η αλλαγή των «προγραμμάτων σπουδών». Στο σχέδιο του υπουργείου περιγράφεται ότι το πρόγραμμα πρέπει να είναι «παιδαγωγικά διαφοροποιούμενο για να λαμβάνει υπόψη τους διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης των μαθητών», «ανοικτό και ευέλικτο» ως «προς τη διαδικασία σύνταξης» και «διαθεματικό». Οι παραπάνω περιγραφές δεν ενδιαφέρουν το μαθητή και τις ανάγκες του, αλλά ανοίγουν το δρόμο για τη διαμόρφωση διαφοροποιημένων σχολικών προγραμμάτων, ανά σχολική μονάδα, περιοχή κτλ. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι νέες «παιδαγωγικές τεχνικές» που απαιτούν «πιο ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον».

Τους ίδιους σκοπούς εξυπηρετούν και οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), οι οποίες είναι «δύσκολες περιοχές» (λαϊκές συνοικίες, απομονωμένες περιοχές). Στα σχολεία των περιοχών αυτών θα δίνονται περισσότερα χρήματα, αλλά αυτό δε θα αλλάζει σε κάτι τον αποκλεισμό των μαθητών, αφού το εισόδημα των γονιών τους δεν πρόκειται ν' αλλάξει. Τελική «λύση» θα είναι η διαφοροποίηση των σχολικών προγραμμάτων, σύμφωνα με τις «τοπικές ανάγκες».

Αλλάζει ρόλο ο εκπαιδευτικός και αξιολογείται

Βασικό στοιχείο του «νέου σχολείου» θα είναι η αλλαγή του ρόλου του εκπαιδευτικού, αφού όπως αναφέρει το υπουργείο «επαναπροσδιορίζει τη σχέση του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση». Η «προσαρμογή» θα γίνει με «επιμόρφωση σε θεματικές και αντικείμενα που συνδέονται λειτουργικά με τις αλλαγές στο σχολείο και τις διευκολύνουν». Ταυτόχρονα, προωθείται και η «εξειδικευμένη επιμόρφωση για το νέο σχολείο» και επιμόρφωση «στις διδακτικές πρακτικές που συνοδεύουν τα προγράμματα». Προφανώς, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που έχει ανακοινωθεί παλιότερα, θα εντάσσεται στην «προσαρμογή» του στα νέα δεδομένα. Σημειώνουμε ότι στόχος του υπουργείου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών «σε μία τριετία».

Επίσης, γίνεται ένα ακόμα βήμα αποσύνδεσης του πτυχίου από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, αφού εισάγεται το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Οπως αναφέρεται στο σχέδιο του υπουργείου, η παιδαγωγική κατάρτιση «παρέχεται: α) κατά τη διάρκεια των σπουδών και εντάσσεται στο Πρόγραμμα των Τμημάτων με τη μορφή "Ειδικού Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής", β) μετά την αποφοίτηση και με βάση όρους και προϋποθέσεις που τίθενται από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεννόηση με τα ανώτατα ιδρύματα».

Δηλαδή, ο εκπαιδευτικός μετά το πτυχίο θα ακολουθεί την ίδια «οδύσσεια» που ακολουθεί και σήμερα: Εξετάσεις στο ΑΣΕΠ, ωρομισθία και όχι μόνο. Το υπουργείο επανέλαβε τα περί ενεργοποίησης του «δόκιμου εκπαιδευτικού». Προβλέπεται να διορίζεται «ως δόκιμος με διετή θητεία και να μονιμοποιείται μετά από αξιολόγηση». Αυτό σημαίνει ότι μπορεί και να αξιολογηθεί αρνητικά και να μη μονιμοποιηθεί! Το υπουργείο, πάντως, υποστηρίζει πως μπορεί να καταλήξει «σε πρόταση μονιμοποίησης» ή «σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας».

Παράλληλα με όλα αυτά ανακοινώθηκε, και επίσημα, ότι η πρόσληψη του εκπαιδευτικού θα γίνεται σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, κάτι που σημαίνει ότι θα προσλαμβάνεται τοπικά, στα πλαίσια του «αποκεντρωμένου» σχολείου και του σχεδίου «Καλλικράτης». Απ' τις παραπάνω αλλαγές δε θα μπορούσε να λείψει και η δημιουργία «κατάλληλων» στελεχών εκπαίδευσης, αφού «αίρονται τα εμπόδια και οι περιορισμοί στη συμμετοχή με ταυτόχρονη αξιοποίηση των ικανοτήτων και γνώσεων που προκύπτουν από την εμπειρία», ανοίγοντας το δρόμο για τη συμμετοχή των μάνατζερ στην εκπαίδευση.

«Κίνημα» διάλυσης του σχολείου

Η υλοποίηση των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών σχεδίων θα κοστίσει, σύμφωνα με το υπουργείο, 1,39 δισ. ευρώ σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Μεταξύ άλλων τα χρήματα αυτά θα «επενδυθούν» για την αναμόρφωση όλων των προγραμμάτων σπουδών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών (παιδαγωγική, καθοδήγηση, διοικητική επάρκεια), την αξιολόγηση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ κ.ά. Οι αλλαγές αυτές θα γίνουν με τρεις «νομοθετικές πρωτοβουλίες» με τους παρακάτω τίτλους: «Προσαρμογή του Εκπαιδευτικού Συστήματος στη Νέα Διοικητική Αρχιτεκτονική της χώρας», «Αναβάθμιση του εργασιακού βίου και του κύρους των εκπαιδευτικών», «Αναβάθμιση της Επαγγελματικής - Τεχνικής Εκπαίδευσης». Τέλος, χαρακτηριστικό της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση στο «νέο» σχολείο είναι και η ...εξαγγελία για «κίνημα Παιδείας» (!) για την υλοποίησή του!

ΤΕΧΝΙΚΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ταξική και ελεγχόμενη από τις επιχειρήσεις

Ενδεικτικό του προσανατολισμού για πιο ταξική και πιο προσανατολισμένη στις ανάγκες της αγοράς Παιδεία, είναι το σημείο των προτάσεων που αφορά στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.

«Η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) αποτελεί διακριτή εκπαιδευτική βαθμίδα παράλληλη με τη Γενική Εκπαίδευση», αναφέρεται χαρακτηριστικά σηματοδοτώντας τη διατήρηση και ενίσχυση της ταξικής διαλογής μετά το Γυμνάσιο. Είναι ένα ακόμα δείγμα μιας πολιτικής που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματική σύγχρονη ανάγκη του λαού, τα παιδιά του να λαμβάνουν γενική εκπαίδευση με ίσους όρους, σε ένα σχολείο, μέχρι τα 18 τους και η Επαγγελματική Εκπαίδευση να ακολουθεί.

Οπως αναφέρεται, στο χώρο της ΤΕΕ θα λειτουργεί το «Τεχνολογικό Λύκειο» στο οποίο ενσωματώνονται τα σημερινά ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ «και το οποίο συνδέεται στενά με την Περιφέρεια και την τοπική κοινωνία». «Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές και τους κοινωνικούς εταίρους, με τους οποίους συνδιοργανώνεται και η πρακτική άσκηση». Κανονικά και... με το νόμο δηλαδή οι επιχειρήσεις αφενός θα καθορίζουν το περιεχόμενο του Τεχνολογικού Λυκείου και αφετέρου θα αντλούν από αυτό και εργατικό δυναμικό. Ετσι, μέσω της πρακτικής άσκησης, θα μπορούν να «εκπαιδεύουν» στα μέτρα τους στην πράξη τους νέους στη δουλειά χωρίς δικαιώματα.

Στις προτάσεις για το Τεχνολογικό Λύκειο, περιλαμβάνονται επίσης η εισαγωγή των αποφοίτων του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δώρο άδωρο για τη μεγάλη μερίδα των παιδιών της εργατικής τάξης, κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων με βάση τη στρατηγική του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, λειτουργία πειραματικών τεχνολογικών λυκείων και άλλα, που δε θίγουν την ουσία της ταξικής πολιτικής.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η τσάντα στο σχολείο, το σχολείο στις επιχειρήσεις

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για την Παιδεία

Για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για την Παιδεία, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με ανακοίνωσή του με τίτλο «Η τσάντα στο σχολείο, το σχολείο στις επιχειρήσεις», υπογραμμίζει:

«Η κυβέρνηση δίνει συνέχεια στον πόλεμο ενάντια στην εργατική λαϊκή οικογένεια και στην εκπαίδευση.

Με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης προωθείται το αποκεντρωμένο και ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο. Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, μέτρο που συνδέεται άμεσα και με την επικείμενη διοικητική μεταρρύθμιση του "Καλλικράτη".

Το εργαλείο της "αξιολόγησης" που εισάγει η κυβέρνηση και για το σχολείο δεν έχει σαν στόχο την αναβάθμισή του ή την ελάφρυνση της λαϊκής οικογένειας από το κόστος της εκπαίδευσης. Εχει στόχο την πιο στενή προσαρμογή του στις ανάγκες και στον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων.

Η προτεραιότητα που δίνει στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση η κυβέρνηση δεν έχει να κάνει με την αναβάθμισή της και ούτε με τη στήριξη και την προοπτική των παιδιών της λαϊκής οικογένειας που αναγκάζονται να στραφούν σε αυτή. Αφορά την ανάγκη του κεφαλαίου να ορίζει τη δομή και το περιεχόμενό της, ώστε να διασφαλίζει φθηνή εργατική δύναμη, την άμεση εκμετάλλευση μέσω της μαθητείας.

Η δήθεν "προτεραιότητα στο μαθητή" σημαίνει τη διαμόρφωση του αυριανού απασχολήσιμου και ψευτοκαταρτισμένου εργατικού δυναμικού που έχει ανάγκη η πλουτοκρατία.

Η εφαρμογή μέτρων όπως η αναμόρφωση - διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων, η υποβάθμιση βασικών μαθημάτων (θετικών επιστημών) και ο προσανατολισμός στις δεξιότητες, θα εντείνουν σύγχρονα φαινόμενα αναλφαβητισμού και ημιμάθειας, θα βαθύνουν και θα διευρύνουν τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση.

Η "καινοτομία" των νέων τεχνολογιών στο σχολείο είναι η χαρά των αγορών και των μονοπωλίων και όχι η "κοσμογονία" για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η προπαγάνδα της κυβέρνησης περί "νέου τοπίου" και ποιότητας στην επιλογή των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να παραπλανήσει κανέναν!

Με την ακόμα παραπέρα αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος μέσω της αξιολόγησης και του "πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης", με το διορισμό ανά περιφέρεια ή σχολείο, με τη διαμόρφωση των νέων διοικητικών στελεχών-manager στα σχολεία, η κυβέρνηση προετοιμάζει τον εκπαιδευτικό που θα υλοποιεί ενεργητικά και με αποφασιστικότητα την οπισθοδρομική και αντιεπιστημονική κυρίαρχη παιδαγωγική, που θα στηρίζει το αποκεντρωμένο σχολείο-επιχείρηση. Δίνει ώθηση στις ελαστικές σχέσεις εργασίας στο σχολείο.

Εργάτες, αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, νέοι και νέες. Ολοι μαζί στους δρόμους.

Ενιαία λαϊκή αντεπίθεση σε όλη τη γραμμή του μαύρου μετώπου κυβέρνησης - κεφαλαίου - ΕΕ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ.

Πάλη για λαϊκή παιδεία στο δρόμο της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας. Ο λαός δε θα παραδώσει τα παιδιά του στην αμορφωσιά και στην εκμετάλλευση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ