Παρασκευή 5 Μάρτη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εμφαση στις δεξιότητες

Από το κείμενο του υπουργείου δε λείπουν τα προπαγανδιστικά για ανθρωπιστική παιδεία, για «ευκαιρίες κοινωνικής ανόδου», «ο μαθητής γίνεται "μικρός διανοούμενος" και "μικρός επιστήμονας"» κ.ο.κ. που στόχο έχουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια. Στην πραγματικότητα, το περιεχόμενο του σχολείου είναι προσανατολισμένο στις δεξιότητες που περιγράφονται στο κείμενο του υπουργείου και ταυτίζονται με τις βασικές δεξιότητες που έχουν καθορίσει μέσω της ΕΕ τα μονοπώλια. Πρόκειται για καλή χρήση της μητρικής γλώσσας, τις γνώσεις στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, τη γνώση ξένης γλώσσας, την ικανότητα του να μαθαίνει διά βίου - οι ελάχιστες βασικές γνώσεις.

Το υπουργείο εξαγγέλλει αλλαγή του προγράμματος σπουδών με υιοθέτηση διδακτικών μεθόδων όπως η διαθεματική προσέγγιση που οδηγεί τελικά στην ημιμάθεια στο όνομα του να σταματήσει η «αποστήθιση», «η διαφοροποιημένη παιδαγωγική - που αφορά τις ανάγκες του μαθητή και όχι γενικά της τάξης» που εντείνει τις ανισότητες. Γίνεται, επίσης, λόγος για «στοχοκεντρικό» πρόγραμμα σπουδών, καθορισμό ουσιαστικά του ελάχιστου των δεξιοτήτων που πρέπει να παρέχονται.

Το υπουργείο εξαγγέλλει ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο που θα αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνη του 2011 και θα εφαρμοστούν πειραματικά τη σχολική χρονιά 2011 - 2012 σε περιορισμένο αριθμό σχολείων, με γενίκευση την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά.

Νέες τεχνολογίες, η χαρά των αγορών!

Στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των αναγκών της αγοράς εντάσσεται και η έμφαση στις νέες τεχνολογίες, οι οποίες αποθεώνονται τα τελευταία χρόνια. «Βασικός συντελεστής της νέας πραγματικότητας που είναι το ψηφιακό σχολείο», χαρακτηρίζονται οι νέες τεχνολογίες οι οποίες είναι μεν ένα χρήσιμο, απαραίτητο και αυτονόητο σήμερα εργαλείο, ωστόσο, το ψηφιακό νέο σχολείο που περιγράφει το υπουργείο, η ΕΕ και τα μονοπώλια συνδέεται με αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο, την αποστολή του, τη διοίκησή του, τη χρηματοδότησή του. Το υπουργείο περιγράφει επτά άξονες λειτουργίας του ψηφιακού σχολείου, ανάμεσα στους οποίους πρόσβαση στην ευρυζωνικότητα, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου, αλλαγή του προγράμματος σπουδών ώστε να αξιοποιούνται τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα και μέσα, ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο, ανάδειξη των 100 καινοτόμων σχολείων και εκπαιδευτικών κάθε χρόνο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ