Σάββατο 9 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΗΠΑΚ
Πρόταση για αγωνιστικές πρωτοβουλιες

Καθώς η κυβερνητική επίθεση στην Ανώτατη Εκπαίδευση προχωράει με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση - ΑΕΙ (ΔΗΠΑΚ) κατέθεσε εκ νέου στην Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ την αγωνιστική της πρόταση για την απάντηση των πανεπιστημιακών σ' αυτή την επίθεση.

Συγκεκριμένα η ΔΗΠΑΚ καλεί σε αμεση διεξαγωγή γενικών συνελεύσεων των συλλόγων, απεργίες στις 13-14 Απρίλη, στις 11-12 Μάη και κατά τη διάρκεια της συνάντησης των υπουργών Παιδείας στο Μπέργκεν, ενημερωτικές συγκεντρώσεις, πρωτοβουλίες κατά σύλλογο για τη συσπείρωση και κοινή δράση όλων των πανεπιστημιακών φορέων.

Επανεκτίμηση της κατάστασης μετά τη συνάντηση κορυφής στο Μπέργκεν και σύγκληση της Διοικούσας Επιτροπής της ΠΟΣΔΕΠ.

Υπάρχει ζωτική ανάγκη για ριζοσπαστικές τομές στη λειτουργία και στο περιεχόμενο του πανεπιστημίου, για προοδευτικές ανατροπές. Για την ολόπλευρη κοινωνικοποίησή του, για τον επαναπροσδιορισμό του αντικειμένου του και της κοινωνικής του αποστολής, για να μπορεί να συντελέσει στην προώθηση του κοινωνικού χαρακτήρα της επιστήμης και του επιστήμονα.

Η ΔΗΠΑΚ στο πρόσφατο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, είχε ζητήσει την άμεση διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων (μέχρι το τέλος του Γενάρη) για ενημέρωση των πανεπιστημιακών της χώρας με ευθύνη της ΠΟΣΔΕΠ και των Συλλόγων, την έναρξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων με συγκεκριμένο πλαίσιο διεκδικητικών αιτημάτων και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τη συσπείρωση όλων των πανεπιστημιακών φορέων, με πρώτο το φοιτητικό κίνημα, αλλά και το αγωνιστικό εργατικό κίνημα σε ένα Μέτωπο Παιδείας με κοινή αγωνιστική πρόταση δράσης. Η ΔΗΠΑΚ επανέρχεται στην πρότασή της εκτιμώντας ότι:

Από τη στιγμή που η κυβέρνηση κλιμακώνει την επίθεσή της με υποτιμητικές και υβριστικές εκφράσεις ενάντια στους πανεπιστημιακούς και τους θεωρεί υπεύθυνους για την κρίση που επικρατεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Από τη στιγμή που η κυβέρνηση όχι μόνο δεν συμμερίζεται τις διαμαρτυρίες και τις ενστάσεις των πανεπιστημιακών, την αντίθεσή τους στη νομοθέτηση και εφαρμογή των κατευθύνσεων διακήρυξης της Μπολόνιας, θέση που καθορίστηκε από το πρόσφατο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, αλλά προχωρεί στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής και αντιδραστικής της πολιτικής, τότε, η ΠΟΣΔΕΠ δεν είναι δυνατόν να μην απαντά, να συνεχίζει να χάνει πολύτιμο χρόνο και η κυβέρνηση να μη συναντά καμιά αντίσταση στις νομοθετικές της πρωτοβουλίες.

Να σταματήσει κάθε νομοθετική ρύθμιση για την Αξιολόγηση και τη Δια Βίου Εκπαίδευση και γενικότερα για τις κατευθύνσεις της Μπολόνιας.

Να μην εφαρμοστεί ο νόμος για τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π..

Να αυξηθούν οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού και να τριπλασιαστούν τα κονδύλια για την έρευνα.

Να ενσωματωθούν όλα τα επιδόματα στο βασικό μισθό.

Να προωθηθεί η νομοθετική ρύθμιση της αποκλειστικής απασχόλησης ως απάντηση στην προώθηση της άρσης της μονιμότητας και των ευέλικτων εργασιακών σχέσεων.

Να καταργηθεί ο νόμος για τις επιχειρήσεις που μπορούν να ιδρύουν ή να συμμετέχουν τα μέλη ΔΕΠ. Να σταματήσει τώρα κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα των πανεπιστημίων

Να ενισχυθεί αποφασιστικά η φοιτητική μέριμνα, σίτιση - στέγαση, αθλητική - πολιτιστική δραστηριότητα. Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα σοβαρά προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής που υπάρχουν στα πανεπιστήμια. Να ανακληθούν οι περικοπές κατά 40% που προωθούνται, να σταματήσει κάθε σκέψη για μείωση αυτών των δαπανών.

Να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα τα περιφερειακά πανεπιστήμια, για να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής που αντιμετωπίζουν και να καλυφθούν οι μεγάλες τους ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό.

Να προκηρυχθούν οι θέσεις των συμβασιούχων μελών ΔΕΠ (με βάση το Π.Δ. 407/80) στο πλαίσιο του προγραμματισμού. Να καταργηθεί το Π.Δ. 407/80 και όλες οι προσλήψεις νέων μελών ΔΕΠ να πραγματοποιούνται με την κανονική διαδικασία προκήρυξης των θέσεών τους, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων της χώρας, ιδιαίτερα των περιφερειακών. Να ματαιωθεί κάθε πρωτοβουλία για τη δημιουργία των λεγόμενων μη κρατικών πανεπιστημίων. Να μην ανωτατοποιηθούν οι εκκλησιαστικές σχολές, να μην προχωρήσει η ίδρυση ακαδημίας παρά τη ΓΣΕΕ.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Μαϊμού πιστοποιητικά και από την ΠΑΣΠ

Δεν πέρασε μια μέρα από τη συζήτηση στη Βουλή σχετικά με τη “φάμπρικα” που έχει στήσει η ΔΑΠ, μοιράζοντας πιστοποιητικά κατάρτισης σε σπουδαστές που παρακολουθούν εκδηλώσεις της κι ένα νέο κρούσμα ήρθε να προστεθεί στον κατάλογο. Αυτή τη φορά, το ρόλο του χορηγού πιστοποιητικών κατάρτισης ανέλαβε η ΠΑΣΠ, στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, με τις ευλογίες και την υπογραφή του προέδρου του Τμήματος, καθηγητή Ελ. Θαλασσινού.

Μάλιστα, το εν λόγω σεμινάριο για την παρακολούθηση του οποίου μοιράζουν τα πιστοποιητικά συμμετοχής έγινε... στην Αγκώνα της Ιταλίας!

Συγκεκριμένα, η ΠΑΣΠ του Ναυτιλιακού διοργάνωσε εκδρομή στην Ιταλία στις αρχές του μήνα και στο πλαίσιο της εκδρομής, πραγματοποίησε σεμινάριο για το λιμάνι της Αγκώνα και τις λειτουργίες του, με τη συμμετοχή τριών πανεπιστημιακών του Ναυτιλιακού.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι: με ποιο δικαίωμα εκχωρούνται λειτουργίες του ίδιου του πανεπιστημίου (όπως μια εκπαιδευτική εκδρομή) σε συγκεκριμένες παρατάξεις, για να παίξουν το εκλογικό τους παιχνίδι; Το σεμινάριο (που πραγματοποιήθηκε μάλιστα στο λιμάνι και το πανεπιστήμιο της Αγκώνα), ολοκληρώθηκε στις αρχές της βδομάδας, αλλά η ΠΑΣΠ μοίραζε μόλις χθες τα σχετικά πιστοποιητικά (με το λογότυπο του Πανεπιστημίου Πειραιά και την υπογραφή του προέδρου του Τμήματος) από το τραπεζάκι της στο πανεπιστήμιο. Προφανώς, όσο πιο κοντά στις εκλογές, τόσο το καλύτερο γι' αυτούς!

Η ΠΑΣΠ ακολουθώντας τα χνάρια της ΔΑΠ προωθεί με τον πιο επιθετικό τρόπο την κυβερνητική πολιτική που έχει ως στόχο την υποβάθμιση των πτυχίων και τη μετατροπή τους σε ένα συνονθύλευμα σκόρπιων γνώσεων και δεξιοτήτων. Μέσα από αυτό το παραεμπόριο γνώσης έχουν στόχο να εξαγοράσουν τις φοιτητικές συνειδήσεις, να τις εκβιάσουν έτσι ώστε να υφαρπάξουν τις ψήφους τους ενόψει των φοιτητικών εκλογών, έτσι ώστε να μείνει αλώβητη η πολιτική που τόσα χρόνια υποστηρίζουν.

Τέτοια φαινόμενα, δείχνουν ότι οι δυνάμεις της υποταγής και της στήριξης της κυβερνητικής πολιτικής στα πανεπιστήμια φοβούνται την αγανάκτηση των φοιτητών για τα προβλήματα και προσπαθούν με κάθε μέσο να καθυποτάξουν τις φοιτητικές συνειδήσεις και να τις απομακρύνουν απ' το δρόμο τους συλλογικού αγώνα και της διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους. Τη Δευτέρα στις 12 το μεσημέρι θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στον πρόεδρο του Ναυτιλιακού Τμήματος.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΣΦΗΝΕΣ

Σε “μαγαζάκι” της φαίνεται ότι προσπαθεί να μετατρέψει η ΔΑΠ το Σύλλογο φοιτητών της Θεολογικής Αθήνας . Γελιέται αν νομίζει ότι η αυτοδυναμία που διαθέτει στο ΔΣ της δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ανενόχλητη το σύλλογο ως “παράγκα” πελατειακών σχέσεων και δοσοληψιών. Από τη μία “αναλαμβάνει” να μοιράζει τις δηλώσεις μαθημάτων (πράγμα που έπρεπε να κάνει η γραμματεία) και από την άλλη “διευκολύνει” όσους θέλουν να πάρουν εργασία σε συγκεκριμένο μάθημα με το αζημίωτο φυσικά... αφού για τις “εξυπηρετήσεις” της ζητάει σαν αντάλλαγμα την ψήφο των φοιτητών!

Θα μας βρουν μπροστά τους! Δε θα επιτρέψουν την απαξίωση των συλλόγων και του φοιτητικού κινήματος. Οι φοιτητές χρειάζονται σύλλογο μαχητικό - διεκδικητικό, όχι σύλλογο - μάνατζερ των συμφερόντων της ΔΑΠ ή άλλοτε της ΠΑΣΠ. Στις 13 Απρίλη ψηφίζουμε για ισχυρούς συλλόγους, ψηφίζουμε Πανσπουδαστική ΚΣ!

ΠΑΜΑΚ

Αυτή γαλάζια γενιά είναι απερίγραπτη. Οι Δαπίτες όπου έχουν την πλειοψηφία νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν και ό,τι τους ...κατεβαίνει στο κεφάλι. Ετσι εμφανίστηκαν ένα πρωί στη Νάουσα, όπου υπάρχει το ένα από τα δύο νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), για να νουθετήσουν τους φοιτητές ότι δεν έχουν δικαίωμα να φτιάξουν σύλλογο στη σχολή τους, γιατί λέει ανήκουν στο Σύλλογο του ΠΑΜΑΚ! Και κάτι ακόμα χειρότερο: οι Δαπίτες στο ΤΕΙ των Σερρών όπου έχουν την πλειοψηφία στους 2 Συλλόγους (ΣΔΟ και ΣΤΕΦ) αρνούνται να κάνουν εκλογοαπολογιστικές συνελεύσεις εδώ και 4 χρόνια!! Φέτος είναι η πέμπτη συνεχής χρονιά που δεν κάνουν εκλογοαπολογιστική συνέλευση. Ομως μαζί τους συμπαρατάσσονται και οι δήθεν “ανεξάρτητοι” που έχουν μαζί με τους Δαπίτες την πλειοψηφία σε ένα τμήμα της ΣΤΕΦ, ενώ οι ΠΑΣΠίτες δεν αναδεικνύουν καν το ζήτημα...

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Μαθήματα σε καφετέρια και ψυχιατρείο!

Το θέατρο του παραλόγου εκτυλίσεται στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο της Κέρκυρας με πρωταγωνιστές την Πρυτανεία και τις φοιτητικές παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ και σεναριογράφους τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και την σημερινή της ΝΔ.

Συγκεκριμένα το Ιόνιο Πανεπιστήμιο αποτελείται από έξι τμήματα στα οποία φοιτούν 2.000 φοιτητές. Από την αρχή λειτουργίας του έως σήμερα δεν έχει ενιαίο κτιριακό χώρο με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αναγκάζονται να παρακολουθούν μαθήματα σε χώρους διάσπαρτους (ξενοδοχείο, τουριστικό γραφείο) που “σουλουπώθηκαν” για να μπορέσουν να ικανοποιήσουν πανεπιστημιακές ανάγκες. Νέα “επαναστατική” μέθοδο διδασκαλίας αποτελεί, όπως σημειώνουν οι εκπρόσωποι της ΠΚΣ και η διδασκαλία σε καφετέρια και ψυχιατρείο(!), λόγω έλλειψης χώρων.

Σε συνέλευση της Συγκλήτου (23/3) με πρόταση του πρύτανη ψηφίστηκε (και από τις φοιτητικές παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ) η πρόταση για ενοικίαση χώρου που ανήκει στην Μητρόπολη ως λύση στο κτιριακό πρόβλημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ιδιοκτησία του Πανεπιστημίου ανήκουν χώροι οι οποίοι παραμένουν αναξιοποίητοι και συγκεκριμένα το Παλαιό Φρούριο (1985) και το οικόπεδο της ΕΑΣΚ. Ο πρύτανης από τη μεριά του χαρακτηρίζει “φετίχ” και “εμμονή” την πρόταση για αξιοποίηση του Παλαιού Φρουρίου, υποστηρίζοντας ότι θεωρείται αρχαιολογικός χώρος και επομένως είναι ακατάλληλος για στέγαση. Για το δε οικόπεδο της ΕΑΣΚ το οποίο είναι χρυσοπληρωμένο από το Πανεπιστήμιο (1.200.000.000. εκατ. δρχ) παραχωρήθηκε στο Δήμο της Κέρκυρας δωρεάν για την δημιουργία πάρκινγκ.

Εύλογα δημιουργούνται ερωτήματα για την στάση της πρυτανείας που αντί να διεκδικήσει αύξηση των δαπανών για την παιδεία και να αξιοποιήσει τους χώρους που ανήκουν στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο προτιμά να εκμισθώσει ένα χώρο που δεν θα της ανήκει πληρώνοντας ως ενοίκιο στην Μητρόπολη τα πρώτα πέντε χρόνια 10.000 το μήνα και μετά από πέντε 20.000 το μήνα.

Υπόλογες στους σπουδαστές είναι και οι παρατάξεις της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ που από τη μια διαρηγνύουν τα ιματιά τους για το κτιριακό και από την άλλη υιοθετούν προτάσεις ενοικίασης και ψηφίζουν μειωμένο προϋπολογισμό, συμβάλλοντας στο να διαιωνίζεται η υπάρχουσα κατάσταση, αφήνοντας έρμαιους τους φοιτητές σε αυτήν καθώς από ό,τι φαίνεται η σύγκληση γενικών συνελεύσεων των φοιτητών είναι για αυτές απαγορευτική.

Η ΠΚΣ καλεί τους φοιτητές να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από τη στάση τους και σε αυτό το ζήτημα και ενόψει των φοιτητικών εκλογών να καταδικάσουν την γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που τη στηρίζουν με θρησκευτική ευλάβεια ΔΑΠ και ΠΑΣΠ. Σημειώνει επίσης, ότι η πολιτική που απαξιώνει τα πτυχία τους, εμπορευματοποιεί και ιδιωτικοποιεί την εκπαίδευση, προωθεί την αξιολόγηση και τα πληρωμένα μεταπτυχιακά, είναι η ίδια που υποχρηματοδοτεί τα πανεπιστήμια και έχει οδηγήσει τους φοιτητές του Ιονίου σε αυτήν την κατάσταση.

Κρίσιμο ζήτημα η αλλαγή των συσχετισμών δύναμης

Συζήτηση στη Νομικής της Αθήνας με ομιλητή τον γραμματέα της ΚΝΕ Θέμη Γκιώνη

“Η βασική διαπάλη που ισχύει σήμερα στο φοιτητικό κίνημα είναι αν το κίνημα θα τραβήξει το δρόμο της οπισθοδρόμησης ή το δρόμο της προόδου για αλλαγή συσχετισμών συνολικά στην κοινωνία”, τόνισε ο Θέμης Γκιώνης, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, μιλώντας χθες σε εκδήλωση της Οργάνωσης στη Νομική Σχολή της Αθήνας για το φοιτητικό κίνημα.

Πάνω σ' αυτό το ζήτημα της διαπάλης και των δυο δρόμων που ανοίγονται, ανέπτυξε την ομιλία του για το “τι φοιτητικό κίνημα έχουμε ανάγκη σήμερα”.

“Σήμερα υπάρχει μια σοβαρή επίθεση στα δικαιώματα των νέων ανθρώπων και υπάρχει αναντιστοιχία ανάμεσα σ' αυτή την επίθεση και στην απάντηση του φοιτητικού κινήματος”, είπε ο Γραμματεάς της ΚΝΕ περιγράφοντας ταυτόχρονα τα φαινόμενα κρίσης που εμφανίζονται στο κίνημα (αδιαφορία των φοιτητών για φοιτητικές συνελεύσεις, αδράνεια φοιτητικών συλλόγων κ.ά.), αλλά και τους ενόχους. “Οι δυνάμεις που έχουν την πλειοψηφία σήμερα στο φοιτητικό κίνημα, φροντίζουν ώστε να μη γίνεται καμιά συζήτηση για τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν τους φοιτητές, τη ζωή τους και την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στο πανεπιστήμιο”, εξήγησε και πρόσθεσε ότι αν δεν αλλάξει αυτός ο συσχετισμός δύναμης, δηλαδή αν δεν μειωθεί η δύναμη των παραπάνω δυνάμεων τα κρισιακά φαινόμενα θα συνεχίσουν να υπάρχουν στο κίνημα.

Απαντώντας στα ψευτοεπιχειρήματα με τα οποία η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ και οι παρατάξεις τους προσπαθούν να νομιμοποιήσουν την επίθεση στα δικαιώματα των φοιτητών, όπως για παράδειγμα το ότι “θα χάσουμε το τρένο της Ευρώπης” και “θα μείνουμε πίσω”, είπε ότι με τα ίδια επιχειρήματα υποστηρίζουν οι κυβερνήσεις τις αντιδραστικές αλλαγές και στις άλλες χώρες της Ευρώπης, γιατί κι εκεί υπάρχουν αντιδράσεις. Είπε ακόμα ότι το επιχείρημα πως δήθεν οι αναδιαρθρώσεις θα χτυπήσουν την ανεργία, είναι έωλο κι έφερε το παράδειγμα της Αγγλίας, όπου έχουν συνδεθεί από πιο παλιά τα πανεπιστήμια με τις απαιτήσεις των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, η ανεργία δεν μειώθηκε. Ενώ έφερε και παραδείγματα από τη χώρα μας για να εξηγήσει ποιος ευθύνεται πραγματικά για την ανεργία: Για την ανεργία π.χ. των νηπιαγωγών φταίνε οι ίδιοι που δεν ξέρουν πώς να “συμπεριφερθούν” στα παιδιά ή το κράτος που κλείνει τους παιδικούς σταθμούς...;

Το κρίσιμο ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει σήμερα το φοιτητικό κίνημα και να μπει στο επίκεντρο τη συζήτησης των φοιτητών, είπε ο Θ. Γκιώνης, είναι ο ρόλος που θα παίζει η επιστήμη , και ποια θα είναι η προοπτική των φοιτητών ως αυριανών εργαζομένων. Γιατί όπως εξήγησε, η επιστήμη δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τη λαϊκή ευημερία κι όχι για να αβγαταίνει τα κέρδη της η πλουτοκρτατία . Εφερε δε, μερικά τέτοια παραδείγματα διαστρέβλωσης του χαρακτήρα της επιστήμης: τους νομικούς που μαθαίνουν να βγάζουν τις απεργίες των εργαζομένων παράνομες, τους οικονομολόγους που μαθαίνουν να αποθεώνουν τον ανταγωνισμό και καλούν ουσιαστικά τους ανθρώπους να περάσουν στο βασίλειο της ζούγκλας, να αποδεχτούν τη λογική “το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό” κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ