Σάββατο 11 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΟΙΚΟΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΟΙΚΟΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η ώρα του ολέθρου

Την προηγούμενη Κυριακή είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα τηλεοπτικό ριμέικ της εκπληκτικής ταινίας του Στάνλεϊ Κράμερ (On the beach). Μια ταινία, που πραγματεύεται την καταστροφή του πλανήτη μετά από έναν πυρηνικό όλεθρο. Αντιπολεμικό στόρι που στην εποχή του έκανε τρομακτική εντύπωση και αποτέλεσε την αφορμή για πολλές συζητήσεις. Δυστυχώς, πέρασε απαρατήρητη από τους «τηλεκριτικούς» και τα έντυπά τους. Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, φυσικά, ζούμε, και ταινίες με παρόμοιο περιεχόμενο πρέπει να «θάβονται». Το έχουν μάθει καλά το μάθημά τους. Ομως, οι μνήμες από τη μαρτυρική Γιουγκοσλαβία και το Αφγανιστάν είναι πολύ νωπές για να ξεχαστούν. Και τα τύμπανα του πολέμου χτυπούν και πάλι, με υποψήφιο θύμα, αυτή τη φορά, το Ιράκ. Αν, όντως, έχει πυρηνικό ή χημικό εξοπλισμό και αμυνόμενο τον χρησιμοποιήσει, τα αποτελέσματα για την περιοχή θα είναι δραματικά. Φυσικά, οι ιέρακες το Πενταγώνου δε «μασάνε», όπως και οι Ευρωπαίες ορντινάτζες τους. Η οσμή του αίματος, τους είναι πηγή ζωής γι' αυτούς και τα υποψήφια θύματα, ανεξάρτητα από φύλο και ηλικία, είναι απλά νούμερα. Κι είναι να εξοργίζεσαι, όταν ακούς Ελληνες υπουργούς να προβληματίζονται για τις πιθανές οικονομικές επιπτώσεις μιας σύγκρουσης και να παραβλέπουν τις ανθρώπινες ζωές και την περιβαλλοντική καταστροφή. Αξιος ο μισθός τους.

ΟΙΚΟΑΛΙΕΥΜΑΤΑ

Δεξαμενές Μαμιδάκη στη Λέσβο

Μπάχαλο η κατάσταση που δημιουργήθηκε με το κλείσιμο. Λεπτομέρειες στο επόμενο φύλλο για το πώς μια σωστή απόφαση έγινε μπούμερανκ για ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της χώρας.

Νέστος ρυπαινόμενος

Τόνοι σκουπιδιών καταλήγουν στο Νέστο, τα οποία προέρχονται από τη Βουλγαρία. Κι όλα αυτά τα ωραία που ακούγαμε περί διαβαλκανικής οικολογικής συνεργασίας τι έγιναν, βρε παιδιά; Τα πήρε κι αυτά το ποτάμι;

Σκοπεύσατε ...πυρ

Δεκάδες πουλιά σκοτωμένα ή τραυματισμένα, που ούτε τρώγονται και είναι προστατευόμενα, καταφθάνουν από ευαισθητοποιημένους στα λίγα κέντρα περίθαλψης της άγριας ορνιθοπανίδας. Οσο για το υπουργείο Γεωργίας, αρκείται σε ασκήσεις επί χάρτου για το πώς θα διαλύει τις κινητοποιήσεις των αγροτών!

ΚΑΙ ΟΙΚΟΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

«Καλημέρα κυρα - Γη» τ. 101

Η ευχή να τα εκατοστίσει που είχαμε δώσει πριν από χρόνια στην εφημερίδα της Δράμας έπιασε τόπο και σήμερα έχουμε το εκατοστό πρώτο φύλλο της. Με βασική ύλη στο φύλλο αυτό για το έργο του χρυσού των Σαππών, η καλή εφημερίδα δίνει τεκμηριωμένες απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι αν υλοποιηθεί η απόφαση και δίνει τη μάχη της, μια και, όπως αναφέρεται σε κάποιο κείμενο, «η μνήμη και η αίσθηση της κοινωνίας είναι πιο ισχυρές από το χρυσό και το χρήμα». Ακόμα, μπορείτε να διαβάσετε για τις επιπτώσεις των κινητών τηλεφώνων στην υγεία μας, τη βιολογική γεωργία και τους υφιστάμενους κινδύνους από την αποσυναρμολόγηση πυρηνικών πυραύλων στη γειτονική μας Βουλγαρία.

Ομηροι στις κεντρικές λεωφόρους...

Αν για το μέσο πολίτη η απόδραση από την Αθήνα (και τις άλλες μεγαλουπόλεις) είναι μια ανάσα ζωής από την καθημερινή προσπάθεια για επιβίωση, εξαιτίας των άθλιων συνθηκών που έχουν επιβληθεί, το οξυγόνο αυτό μετατρέπεται σε δηλητηριώδες αέριο στις λεωφόρους της αθλιότητας, οι οποίες αν δε σε οδηγούν στο θάνατο σίγουρα υφίστασαι πολλαπλές ...ψυχικές απώλειες. Τα τροχαία ατυχήματα είναι πλέον τόσο συνηθισμένα, που λες κι έχουν περάσει στο DNA μας. Αποτέλεσμα; Κανείς σχεδόν δε δίνει την παραμικρή σημασία για όσα συμβαίνουν καθημερινά και τα οποία δε συγκινούν τους υψηλά ιστάμενους, οι οποίοι αρκούνται σε δηλώσεις πριν τις μεγάλες εξόδους και ευχές για «αναίμακτα» ταξίδια. Τέτοια υποκρισία...

Δρόμοι - παγίδες

Η κατάσταση των οδοστρωμάτων είναι επιεικώς απαράδεκτη. Μια απλή βόλτα μέχρι το Σούνιο μπορεί να πείσει τον οποιοδήποτε. Ενα ψιλόβροχο μετατρέπει την παραλιακή σε λίμνη και η ασφαλής διαδρομή μοιάζει με επιτυχία στο τζόκερ. Λακκούβες σε απίθανα σημεία θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των μοτοσικλετιστών και προξενούν σημαντικές ζημιές στα αυτοκίνητα. Ακόμα και σε τμήματα δρόμων που παραδόθηκαν πριν από λίγο καιρό από μεγαλοκαρχαρίες διαπλεκόμενους εργολάβους. Αλήθεια, υπάρχουν σ' αυτόν τον τόπο κάποιοι που παραλαμβάνουν τα δημόσια έργα και βάζουν την υπογραφή τους για «το καλώς έχειν» του έργου; Κι αν ναι, ποιος θα γυρέψει ευθύνες; Οχι μόνον από τους κατασκευαστές ζόμπι, αλλά κι από κείνους που με τόση ...απλοχεριά τούς τα αναθέτουν.

Το ανέκδοτο: Σήμανση - Φωτισμός

Η σήμανση για το λεκανοπέδιο της Αττικής, αλλά και ολόκληρη τη χώρα, αποτελεί ανέκδοτο. Αν θες να πας κάπου και δεν ξέρεις το δρόμο, ένα είναι το βέβαιο: Οι πινακίδες αποκλείεται να σε οδηγήσουν στον προορισμό σου. Κι αν αυτό επιλύεται με χάρτες και συχνές στάσεις ρωτώντας πιο «ενημερωμένους» οδηγούς ή βενζινάδικα, οι πινακίδες με τα όρια ταχύτητας, τα στοπ κτλ. ή δεν υπάρχουν, ή θα είναι καταστραμμένες ή, απλά, θα τις κρύβουν κάποια δέντρα. Οι φωτισμοί είναι αστείοι. Συχνά, μάλιστα, συναντάς κολόνες της ΔΕΗ με προβολείς που δε λειτουργούν. Κακή συντήρηση, οικονομία στα καύσιμα, ή, απλά, αδιαφορία; Και στις τρεις περιπτώσεις, μιλάμε για εγκληματική κατάσταση. Μια τριτοκοσμική χώρα, που, κατά τα άλλα, υπερηφανεύεται «διά στόματος» πρωθυπουργού, ότι ανήκει στο σκληρό πυρήνα της ΟΝΕ!! Αν στο όλο σκηνικό προσθέσουμε τα λάδια που ραίνουν κακοσυντηρημένα βυτιοφόρα, οι δρόμοι μοιάζουν με δρεπανηφόρα, έτοιμα να αφαιρέσουν ζωές «δι' ασήμαντον αφορμήν».

Εργα και νταλίκες

Αλλη μια εικόνα - καρμπόν σε κέντρο και περιφέρεια, τα «έργα». Είτε αυτά λέγονται «βελτιώσεις», είτε αφορούν στη ΔΕΗ, στον ΟΤΕ και την ΕΥΔΑΠ. Ξαφνικά, οδηγώντας, βρίσκεσαι μπροστά σε απείρου κάλλους εικόνες, με σηματοδότες, που, αν λειτουργούν, μειώνουν τις λωρίδες, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο και αφήνοντας ταυτόχρονα τα αποτυπώματα του τι εστί η ΠΑΣΟΚική εκδοχή του εκσυγχρονισμού. Τα σημεία όπου γίνονται οι εργασίες σχεδόν ποτέ δεν επανέρχονται στην προηγούμενη μορφή. Λακκούβες ή εμπόδια βασανίζουν τους πάσης φύσεως και εκδοχής οδηγούς. Αλλη μια δυσπλασία της Οδύσσειας των οδηγών, τα φανάρια. Ασυντόνιστα ή μη λειτουργούντα, με τα γνωστά αποτελέσματα. Κι από κοντά, ορισμένοι οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων, που, συνεπαρμένοι από το μεγάλο όγκο των οχημάτων τους, «γκαζωμένοι», σπέρνουν τον τρόμο, ανεξαρτήτως καιρικών και κυκλοφοριακών συνθηκών. Τελευταία, στο «κόλπο» και μερικοί - ευτυχώς λίγοι προς το παρόν - οδηγοί λεωφορείων, που μεταφέρουν κι επιβάτες όλων των ηλικιών. Κι όποιος προλάβει τον Κύριο οίδε.

Η μετάλλαξη του οδηγού - κινητού

Το παζλ μπορεί να συμπληρωθεί με τους ΙΧδες, που, ταυτισμένοι με το αυτοκίνητό τους, οδηγούν με ταχύτητες που θα ζήλευαν ραλίστες, με τη μουσική στο διαπασών ...νταλκαδιασμένοι και αδυνατώντας να αντιληφθούν τα όσα συμβαίνουν γύρω τους. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε και τα «κινητά». Με το ένα χέρι στο τιμόνι και το άλλο στο κινητό, να επιλύουν τα ...σπουδαία και ...σημαντικά ζητήματα, τα οποία προφανώς δεν μπορούν να περιμένουν! Ας μη μας διαφεύγουν, τέλος, και κάποιες άλλες λεπτομέρειες, που συνθέτουν το κοκτέιλ της κυκλοφοριακής κόλασης. Οι «ρυθμίσεις», αν είναι να περάσει κάποιος επίσημος. Ο χαμός! Αν όλοι αυτοί - οι επίσημοι - γνώριζαν τι τους σούρνουν οι εγκλωβισμένοι από το διάβα τους οδηγοί μάλλον θα το ξανασκέφτονταν. Αν δεν υπάρξει συστηματική κυκλοφοριακή αγωγή, που θα ξεκινά από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, αν η Τροχαία δεν αποταυτιστεί από τη μονομανία των κλήσεων για το κράνος κάνοντας τα στραβά μάτια σε όλα τα παραπάνω, αν δεν αναβαθμιστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κι αν οι αρμόδιοι δε δουν με σοβαρότητα την όλη κατάσταση, τότε τα πράγματα θα χειροτερέψουν κι άλλο. Κι όποιον πάρει ο χάρος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ