Κυριακή 6 Αυγούστου 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΜΑΤ ΣΕ ΔΥΟ

Μία καλλιτεχνική σύνθεση του Ρ. Γουίλιαμς με τα λευκά να έχουν την κίνηση και να κάνουν ΜΑΤ σε (2) δύο κινήσεις.

Λευκά: Ργ7, Βη1, Ιβ3, Ιε6, Στρ. β6 (5)

Μαύρα: Ρα8, Ιζ1, Αη2, Στρ. ε3, ζ3 (5)

Το ισχυρό:

Λευκά: Ρθ1, Πη3, Πη7, Αε5, Στρ. ε4, θ2 (6)

Μαύρα: Ρη5, Στρ. η6, η4, θ5 (4)

Πριν από 37 χρόνια δημιούργησε αυτή τη σύνθεση ο Β. Ναμπόκοβ και μας ζητάει να κάνουμε ΜΑΤ με τα λευκά σε (3) τρεις κινήσεις.

Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ

Λευκά: Ρα4, Βη3, Πα2, Ιδ2, Αβ6, Αγ4 (6)

Μαύρα: Ργ3, Βζ3, Πζ1, Αη7, Αθ3, Στρ. δ7 (6)

Παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε (2) δύο κινήσεις.

1. Αε2 με απειλή 2. Ιε4 ματ. Αν 1... Αζ5 2. Βη7+ματ. Αν 1... δ5 ή 1... Βδ3 τότε 2. Βγ7+ ή 2. Βδ3+ματ!

* Ευχαριστούμε τον αναγνώστη του «Ρ» και Υ.Μ. Κεσόγλου Κώστα για τα καλά του λόγια για τη σκακιστική στήλη του «Ρ».

Η παρτίδα σου από την Ικαρία και η δύσκολη άσκηση από τη Ρωσική «Σαχματνάγια νεντέλια», που μας έστειλες θα δημοσιευτούν στις 13-8-2006.

Η λύση του ισχυρού:

Πολύ καλό «κλειδί» στη σύνθεση του Μάρκοβιτς 1. Αζ8! Ρε5 2. Βη4 δ4 3. Βζ5+ματ! Αν 1... Ργ4 2. Ββ2 δ4 3. Ββ3+ματ. Αν 1... Ργ3 2. Βζ2 Ργ4 3. Βγ5x. Τέλος, αν 1... Ρε3 2. Αη7 Ρζ4 3. Βζ3+ματ!

Σκάκι και διαδύκτιο

* Οι τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης, υποστηρίζει ο Ανατόλι Κάρποβ, δίνουν σήμερα καρπούς για αναζήτηση αλλά και εκπαίδευση.

Στα χνάρια του πρωτεργάτη των ηλεκτρονικών υπολογιστών, του Μιχαήλ Μποτβίνικ, ο Ρώσος GM και επί δεκαετίες παγκόσμιος πρωταθλητής Ανατόλι Εβγεν. Κάρποβ, συμμετέχει επαγγελματικά στην ευρωπαϊκή ιστοσελίδα της «Μηχανής αναζήτησης www.acoona.eu», μηχανή η οποία χρησιμοποιεί τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης για να προσεγγίζει το νόημα των λέξεων σε επτά ευρωπαϊκές γλώσσες και να κάνει περισσότερο αποδοτική την αναζήτηση.

Από παλιά, αλλά και σήμερα με ταχύτερους ρυθμούς, όλο και περισσότερες εταιρείες πληροφορικής, χρησιμοποιούν ισχυρούς σκακιστές - παγκόσμιους πρωταθλητές ή μη - για να προβάλλουν τα προϊόντα τους.

Το σκάκι είναι πνευματικό άθλημα, παιχνίδι ακριβείας, αξιοπιστίας, επινοητικότητας και ταιριάζει στα στοιχεία που ζητούν οι πελάτες από προϊόντα σχετικά με την πληροφορική.

Ο Ρώσος GM (55 ετών και μέσα στους πρώτους 40 του παγκόσμιου σκακιού σήμερα), αναφέρθηκε στο ότι το σκάκι για πολλά χρόνια χρησιμοποιήθηκε σαν πεδίο για να ελέγχονται οι τεχνικές της τεχνητής νοημοσύνης επειδή είναι ένα από τα πιο πολύπλοκα παιχνίδια, κριτήριο της ανθρώπινης διανόησης και επιδεξιότητας.

Επισήμανε επίσης, ότι το δεύτερο ματς «Ντιπ Μπλου» - Γκάρι Κασπάροβ το 1997, ενημέρωσε τον κόσμο σχετικά με την πρόοδο που έχει γίνει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Οι τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης, υποστηρίζει ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Αν. Κάρποβ, δίνουν σήμερα καρπούς διευκολύνοντας την αναζήτηση πληροφοριών, αλλά και την εκπαίδευση μέσω του Διαδικτύου, η οποία θα είναι η αιτία που όλο και περισσότερα παιδιά σε όλο τον κόσμο, θα ασχολούνται με το σκάκι, με αποτέλεσμα, να έχουμε πολύ νέους παγκόσμιους πρωταθλητές στο μέλλον!

ΛΕΖΑΝΤΑ (ΣΚΑΚΙ ΚΑΙ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ)

Ανατόλι Εβγεν. Κάρποβ. Ενας από τους λίγους παγκόσμιους πρωταθλητές που αγωνίστηκαν ασταμάτητα σε όλους τους τομείς: Αγωνιστικά, αναπτυξιακά, ανθρωπιστικά - πολιτιστικά, ερευνητικά..!

ΝΕΑ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

* Μερικά ακόμα (τελικά) αποτελέσματα από το φετινό «Ικαρος 2006», που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με την αμέριστη ηθική και υλική συμπαράσταση του Δήμου Αγίου Κηρύκου. Η πολυποίκιλη αυτή σκακιστική γιορτή, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες των ανθρώπων του ΣΟ Ικαρίας, πέτυχαν για μια ακόμη φορά τους στόχους τους, που ήταν η ανάπτυξη και διάδοση του πνευματικού αθλήματος στο νησί, αλλά και η διαφήμιση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό της Ικαρίας και ολόκληρου του Αιγαίου!

Νικητής του Ανοικτού Πρωταθλήματος Αιγαίου και του ξεχωριστού τουρνουά «Μπλάιντ» ο GM από το Ουζμπεκιστάν Μιχαήλ Σαλτάεβ (2508) με 7,5 β. και συντελεστή ισοβαθμίας με τον δεύτερο (Ντμίτρι Σβεστούκιν - Μολδαβία 2569) 40,5. Ακολούθησαν στις θέσεις 3-5 Παπαργυρίου Τάσος (ΣΑΣ Κορωπίου 2062), Κουκουφίκης Γιώργος (ΣΟ Ικαρίας «Ι. Τζελεπής» 2188) και ο Νορβηγός Ντέιβιντ Εντβιν (2192) όλοι με 7 βαθμούς.

Συνολικά αγωνίστηκαν 160 σκακιστές και σκακίστριες από την Ελλάδα, την Κύπρο και από 9 ξένες χώρες. Ο μικρότερος σκακιστής ήταν ο 6χρονος (!) Ισίδωρος Κέφαλος και μεγαλύτερος ο 76χρονος Αχιλλέας Μητσάκος, παλαιό μέλος του ΔΣ της ΕΣΟ.

* Ο Σκακιστικός Ομιλος Πύργου - Ιωαννίνων 6, Πύργος ΤΚ 27100 τηλ. και FAX 2621030759 - μας ενημερώνει ότι διοργανώνει το 1ο Ανοιχτό Πρωτάθλημα ΣΟ Πύργου «Σπήλιος Δημήτρης». Οι αγώνες θα διεξαχθούν από 18 μέχρι 20 Αυγούστου (δύο αγώνες την ημέρα στις 16.30 και στις 19.00) στην αίθουσα εκθέσεων του Δήμου Πύργου στην κεντρική πλατεία του Πύργου. Συνολικά έπαθλα 800 ευρώ και κύπελλα. Παράβολο συμμετοχής χαμηλό 10 ευρώ - για τους νέους όχι παράβολο! Πληροφορίες στον πρόεδρο κ. Τουμπέκη Γιώργο και στον αντιπρόεδρο κ. Σιγούρο Μιχ.

Η ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΤΙΔΑΣ

Φεύγουμε από την καρδιά του καλοκαιριού και πλησιάζουμε τον 15αύγουστο. Εκτός από τα σκακιστικά και τα εξωσχολικά βιβλία, καιρός είναι να ανοίξουμε και κανένα σχολικό βιβλίο..!

Παράλληλα, μπορείτε να κάνετε ΜΑΤ με τα λευκά (και στις δύο «μινιατούρες») σε (4) τέσσερις κινήσεις.

* Δύο παρτίδες για την προπόνησή σας από τον Αγιο Κήρυκο Ικαρίας.

Λευκά: Ντέιβιντ Εντ. (Νορβηγία 2192).

Μαύρα: Σούκος Κώστας (2138 ΣΟ Αιγάλεω).

Ινδική του βασιλιά

1. δ4 Ιζ6 2. γ4 η6 3. Ιγ3 Αη7 4. ε4 δ6 5. ζ4 γ5 6. δ5 0-0 7. Ιζ3 α6 8. α4 ε5 9. ζxε5 Ιη4 10. Αη5 Ββ6 11. Βδ2 Ιxε5 12. Ιxε5 Αxε5 13. Αδ3 Ιδ7 14. α5 Βγ7 15. 0-0 Αη7 16. Αθ6 Ιε5 17. Αχη7 Ρxη7 18. Ιε2 Αη4 19. Ιη3 Βε7 20. Πζ4 Αδ7 21. Παζ1 Παε8 22. Αε2 Αγ8 23. β4 γxβ4 24. Βxβ4 Ιδ7 25. Αη4 Ιγ5 26. Αxγ8 Πxγ8 27. Βδ2 Ιδ7 28. Πη4 Ρθ8 29. Βθ6 Βε5 30. Πηζ4 ζ6 31. Πθ4 Πζ7 32. Βxη6 Πη7 33. Βθ6 Βδ4+ 34. Ρθ1 Πγη8 35. Ιζ5 1-0.

Λευκά: Σαλτάεβ Μιχ. (Ουζ. 2508).

Μαύρα: Κολάς Τόρε (Νορβ. 2169).

Σικελική Αμυνα

1. ε4 γ5 2. Ιζ3 δ6 3. δ4 γxδ4 4. Ιxδ4 Ιζ6 5. Ιγ3 ε6 6. Αδ3 Ιγ6 7. Αε3 Αε7 8. 0-0 Ιxδ4 9. Αxδ4 Αδ7 10. Ρθ1 Βα5 11. ζ4 ε5 12. Αε3 Αγ6 13. Βε1 Βγ7 14. Βη3 εxζ4 15. Βxζ4 0-0 16. Βη3 Ρθ8 17. Αδ4 Παδ8 18. Πζ5 Πη8 19. Ιδ5 Ιxδ5 20. εxδ5 Αε8 21. Βθ3 1-0.


ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Νο 821 - 822

Στα προηγούμενα:

Στο Νο 819 κρίσιμο τετράγωνο είναι το «δ7»! 1. ε7 β1=Β 2. ε8=Β+ Ρθ7 3. Βδ7+! Ρθ6 (αν 3... Ρθ8 4. Βη7+ματ) 4. Βθ3+ματ! Εύκολο αλλά και διδακτικό.

Στο Νο 820 έχουμε 1. Βγ4! Αγ7 2. Βη8+ Αβ8 3. Βδ5! Βδ5 4. Αδ5+ματ! Καλό δεν ήταν το 1. Βη4; λόγω του 1... α5! ή το 1. Αζ3; Αε5!

Ενα αστραπιαίο και ένα δύσκολο ματ

Ρίχνοντας μια πρώτη ματιά στη θέση του διαγράμματος αυτού του κειμένου, είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς αμέσως την αποφασιστική υπεροχή που διαθέτει ο παίκτης με τα μαύρα κομμάτια. Παρ' όλα αυτά, θα νόμιζε κανείς ότι τα λευκά είναι σε θέση να αντιτάξουν αποτελεσματική άμυνα.

Πιο συγκεκριμένα, με την οπισθοχώρηση του λευκού αξιωματικού στο «η3» τα λευκά εμφανίζονται να έχουν λύσει τα αμυντικά τους προβλήματα.

Ο αντίπαλος, όμως, έχει άλλες σκέψεις, εμπειρίες και πιθανά στο παρελθόν να έχει πραγματοποιήσει κάποια παραλλαγή του εντυπωσιακού και αστραπιαίου συνδυασμού που ακολουθεί. Υπάρχει ένας ωραίος και ίσως κρυφός συνδυασμός που στηρίζεται πάνω σε ένα και μοναδικό θεωρητικό θέμα. Την αξιοποίηση του «καρφώματος» του αντίπαλου κομματιού.

Ας δούμε λοιπόν την άμεση και θεαματική επίθεση του λευκού, όπου ο μαύρος δεν πρόλαβε να πάρει... ανάσα! 1. Αη3 Πθ2! 2. Ρθ2 (ο λευκός αξιωματικός δεν μπορεί να πάρει τον πύργο. Επίσης καλό δεν είναι και 2. Ρζ1; Πθ1 ματ) 2... Πθ8+ 3. Ρη1 Πθ1+! 4. Ρθ1 Βθ3+ (ο αξιωματικός του μαύρου στο «δ5» δεν «επιτρέπει» στο πιόνι «η2» να κόψει τη λευκή βασίλισσα!) 5. Ρη1 Βη2+ματ!

* Το δύσκολο ματ που σας παρουσιάζουμε είναι ένα από τα γνωστά και στοιχειώδη φινάλε, όπου ο μοναχικός βασιλιάς έχει απέναντί του τον αντίπαλο βασιλιά, έναν ίππο και έναν αξιωματικό.

Εκτός από το κλασικό σύστημα των ορθογωνίων τριγώνων (παλιότερα η στήλη μας το έχει παρουσιάσει), υπάρχει ακόμη μια μέθοδος - άγνωστη σε πολλούς - ίσως απλούστερη, που οδηγεί σε γρήγορο ματ. Τη μέθοδο αυτή, που μπορούμε να την ονομάζουμε «ανάποδο Μ» ή W-ντα-μπ'λγιου, βασίζεται στην αρχή (βάλτε τη θέση στη σκακιέρα σας: Λευκά Ρζ6, Αε6, Ιη6, Μαύρα Ρε8) ότι και τα τρία λευκά κομμάτια μετακινούνται μέσα στη σκακιέρα σχηματίζοντας το καθένα τη διαδρομή του «ντα-μπ'λγιου». Για παράδειγμα, στην παραπάνω θέση ο λευκός παίζει τον ρουά ε5, δ6, γ5 και β6, ο αξιωματικός παίζει δ5, γ6, β5 και α6, ενώ ο ίππος παίζει ζ4, ε6, δ4 και γ6! Κάντε ματ, λοιπόν, σε 13 κινήσεις. Καλή επιτυχία!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ