Κυριακή 5 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"

ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ανοίγουν με το τηλεχειριστήριο, μοιάζει σαν γλάρος έτοιμος να πετάξει. Κάπως σαν πέταγμα προς το μέλλον μοιάζει το πρωτότυπο BMW Z9 gran turismo. Εχει ενσωματώσει όλη την τεχνολογία, υιοθετώντας ταυτόχρονα μια αισθητική που συγκινεί. Το πλαίσιο είναι χωροδικτύωμα από αλουμίνιο, ενώ το αμάξωμα από ανθρακονήματα, διατηρώντας το βάρος εξαιρετικά χαμηλά, κάτι που σε συνδυασμό με τον 8κύλινδρο κινητήρα χαρίζει πρωτόγνωρες εντυπώσεις. Οσο για τις πόρτες, συνδυάζουν το συμβατικό άνοιγμα με το άνοιγμα προς τα πάνω, ενώ οι αλλαγές ταχυτήτων του κιβωτίου stepteonic, γίνονται και από το τιμόνι.

ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ η χρονιά που πέρασε για την Opel που κατάφερε να διπλασιάσει τις πωλήσεις της και να ανέβει στη δεύτερη θέση της αγοράς. Σε ανάλογο κλίμα φυσικά και το συνέδριο διανομέων Opel, Cadillac και Chevrolet που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το μήνυμα του συνεδρίου για το 2000 είναι «Προτεραιότητα στον πελάτη», κάτι που θα γίνει εφικτό με την ολοκλήρωση των επενδύσεων από πλευράς των διανομέων και την ποιοτική αναβάθμιση των προδιαγραφών λειτουργίας τους, όπως δήλωσε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Opel Hellas κ. Γιάννης Πασσάδης, ο οποίος πρόσθεσε ότι ανάμεσα στις προκλήσεις του 2000 είναι η εδραίωση της μάρκας Opel στη δεύτερη θέση.

ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ διείσδυσή της στην ιαπωνική αγορά επιχειρεί η Peugeot. H γαλλική εταιρία που ξεκίνησε με την εταιρία Inchape το 1993 την εισαγωγή και διακίνηση των προϊόντων της, πέρσι κατέκτησε το 2,9% της ιαπωνικής αγοράς. Το πρώτο βήμα είναι η απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της Inchape, ενώ στόχοι για το 2000 είναι η αύξηση των πωλήσεων στις 10.000 ταξινομήσεις για το 2000 από τις 7.145 του 1999. Για τα επόμενα πέντε χρόνια η στόχευση είναι τα 20.000 αυτοκίνητα. Ενα από τα σημαντικότερα όπλα της Peugeot είναι το 206, το οποίο βραβεύτηκε ως «εισαγόμενο αυτοκίνητο της χρονιάς», αλλά και τα 92 σημεία πώλησης που διαθέτει η εταιρία στην Ιαπωνία.

CYPACT, σπορ κουπέ και πετρελαιοκίνητο και οικολογικό

Μπορεί στη χώρα μας η πετρελαιοκίνηση να θεωρείται αντιοικολογική, όμως η αναζήτηση της Nissan για ένα οικονομικό - καθαρό αυτοκίνητο του μέλλοντος, δείχνει ότι αυτή η άποψη είναι τουλάχιστον λαθεμένη. Το ιαπωνικό εργοστάσιο δημιούργησε το Cypact, ένα σπορ κουπέ οικολογικού χαρακτήρα, ξαφνιάζοντας με τη χρησιμοποίηση του πετρελαιοκινητήρα μικρού κυβισμού. Με τον άμεσο ψεκασμό, την υπερτροφοδότηση αλλά και την εξάλειψη των τριβών κατάφερε να δημιουργήσει έναν κινητήρα που καταναλώνει 30% λιγότερο καύσιμο από ένα συμβατικό πετρελαιοκινητήρα και τοποθετείται ανάμεσα στους σούπερ οικονομικούς που χρειάζονται λιγότερο από 3 λίτρα για να καλύψουν 100 χλμ. Επιπλέον, χάρη στο σύστημα Μ-Fire, ένα σύστημα καύσης χαμηλής θερμοκρασίας προανάμειξης ο κινητήρας συνδυάζει την ισχύ με τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και της αιθάλης, ανταποκρινόμενος στα αυστηρότερα στάνταρ περί εκπομπών που ισχύουν από φέτος στην Ιαπωνία.

Το Cypact είναι εξοπλισμένο με μια σειρά συστήματα τεχνολογίας ITS, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα χρήσης πολυμέσων αλλά και μια σειρά πληροφοριών που διευκολύνουν τον οδηγό σε μια τουριστική περιπλάνηση ή την ευκολότερη προσέγγιση στον προορισμό του. Αν ο οδηγός θέλει, μπορεί να χρησιμοποιήσει σύστημα πλοήγησης με τη βοήθεια φορητού PC, το οποίο τροφοδοτεί με πληροφορίες για τη διαδρομή. Χαρακτηριστικό και το σύστημα επείγουσας κλήσης που ειδοποιεί ένα κέντρο ελέγχου αν παρουσιαστεί πρόβλημα κατά την ανίχνευση του συστήματος διόγκωσης του αερόσακου. Ανάμεσα στα άλλα το Cypact διαθέτει στο τιμόνι του διακόπτες που δέχονται φωνητικές εντολές... ενώ χάρη σε μια συσκευή επικοινωνίας με το σημείο είσπραξης διοδίων πληρώνει χωρίς να αναγκάσει τον οδηγό σε στάση.


Εξωτερικά το Cypact αποτελεί μια σχεδιαστική πρόταση που μοιάζει «σπορ και γλυκιά» με κόμπακτ διαστάσεις και τις ρόδες «τραβηγμένες» στις τέσσερις γωνιές του αμαξώματος. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το οικονομόμετρο, η τριγωνική κεντρική κονσόλα, αλλά και το αφαιρούμενο μόνιτορ 7η που βρίσκεται πάνω από το ταμπλό.

Citroen Picasso
Χαρακτήρας πολυμορφικός και καλλιτεχνικός...

Τη δημιουργική φαντασία του Πάμπλο Πικάσο είχαν υπόψη τους οι σχεδιαστές του νέου πολυμορφικού Βαν της Σιτροέν που πρόσφατα ήρθε στη χώρα μας. Το Picasso, με μήκος 4,27μ, τοποθετείται ανάμεσα στα Xsara και Xantia, ενώ ο σχεδιασμός του παραπέμπει στα μοντέλα ενός όγκου. Χάρη δε στο μεγάλο μεταξόνιο, αλλά και το σχεδιασμό, διαθέτει μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Η πίσω σειρά των καθισμάτων αποτελείται από 3 αυτόνομα μέρη που μπορούν να αφαιρεθούν δίνοντας έτσι πολυχρηστικές δυνατότητες.

Ο εξωτερικός αλλά και ο εσωτερικός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από μια απλότητα σχεδόν μινιμαλιστική, που αποκτά χαρακτήρα χάρη στις λεπτομέρειες που μοιάζουν με πινελιές του προικισμένου ζωγράφου. Οι γρίλιες στην «ποδιά» του προφυλακτήρα δίνουν συνέχεια και όγκο στο εμπρός τμήμα. Στο εσωτερικό κάτι ανάλογο επιτυγχάνεται με τη συγκέντρωση όλων των οργάνων στο κέντρο του ταμπλό, όπου βασιλεύει η ψηφιακή τεχνολογία.

Οι θήκες, τα κρυφά συρτάρια και τα ντουλαπάκια υπάρχουν σχεδόν παντού, ακόμα και στο πορτ - μπαγκάζ όπου βρίσκεται το Modubox, ένα πτυσσόμενο καλάθι κατάλληλο για πολλές χρήσεις. Εντύπωση προκαλεί και η θέση του επιλογέα ταχυτήτων που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και συνδυάζεται με τη θέση οδήγησης, ώστε να διευκολύνει τις αλλαγές.


Το Picasso εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο 1.600άρι κινητήρα της Citroen που αποδίδει 90 ίππους και ροπή 135 Nm στις 3000 σαλ. Τα 1.240 κιλά είναι αρκετά για το συγκεκριμένο κινητήρα, κάτι που έχει κάποιες επιπτώσεις στις επιδόσεις, αφού χρειάζονται 13,7 «για τα 0-100 χλμ, ενώ η τελική είναι 168χλμ/ώρα. Ο 1.800άρης είναι σαφώς πιο κατάλληλος για το Picasso, αφού οι 117 ίπποι ανεβάζουν την τελική ταχύτητα στα 190 χλμ και κατεβάζουν στα 10,8" το χρόνο που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ.

Το Picasso με στάνταρ αερόσακους οδηγού - συνοδηγού και πλευρικούς, καθώς και ABS, κοστίζει στην έκδοση των 1.600 κ.εκ. 5.550.000 δρχ., μια τιμή που σίγουρα κρίνεται ανταγωνιστική.





Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ