Η ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα στο 36ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» και ο χαιρετισμός του Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ Γιάννη Πρωτούλη, θα μεταδοθούν σε μαγνητοσκόπηση από την τηλεόραση του «902», αύριο Κυριακή, στις 9.30 το βράδυ και αύριο Δευτέρα, στις 9 το πρωί. Η ομιλία της Αλέκας Παπαρήγα θα μεταδοθεί μαγνητοσκοπημένη και από την ΕΤ1, αύριο Κυριακή, στις 10 το βράδυ.
Σήμερα Σάββατο, στις 8.45 μ.μ., στην κεντρική σκηνή του Φεστιβάλ θα μιλήσει η Αλέκα Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Επίσης νωρίτερα, στις 8.30 μ.μ., θα χαιρετίσει ο Γιάννης Πρωτούλης, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.
8.30 Χαιρετισμός του Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ, Γιάννη Πρωτούλη.
8.45 Ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκας Παπαρήγα.
9.30 Αφιέρωμα «Ξενιτεμένο μου πουλί ...50 χρόνια από τη σύναψη Ελληνογερμανικής Σύμβασης περί μετανάστευσης». Με τους: Γ. Ανδρεάτο, Γ. Νέγκα, Λ. Χαλκιά, Dasco Kurti.
11.00 Συναυλία με τον Δημήτρη Μητροπάνο.
9.30 Γλέντι Αιγαίου με τους «musicaroi» (Ικαρία) και τσαμπουνιέρηδες, από Σάμο, Κάλυμνο και Κύθνο.
11.30 Λαϊκό γλέντι με τον Β. Κορακάκη.
7.00 ΠΕΑΦΕ - ΚΝΕ. Κορινθιακό θέατρο «Βασίλης Ρώτας». Βασίλη Ρώτα, «Ο Πασάς μαθαίνει τον Καραγκιόζη τι εστί πατρίς», από τα «Καραγκιόζικα». Σκηνοθεσία Παύλος Καράγιωργας.
7.30 Παραδοσιακοί χοροί από το συγκρότημα της Βαγγελιώς Λύτρα.
9.30 «Το ταγκό της κρίσης» από το συγκρότημα Χ. Χατζησπύρου.
10.30 Αφιέρωμα στη μελοποιημένη ποίηση με τον Β. Λέκκα.
9.30 «Είμαι η Κούβα», Κούβα 1964, Μιχαήλ Καλατόζοφ.
10 π.μ. Αθλοπαιδιές με «διαιτητή» τον κλόουν Γ. Μαρίνο
5 μ.μ. Παιχνιδοϊστορίες
7 μ.μ. Παράσταση κλόουν με τον Γ. Μαρίνο
7 μ.μ. παιχνίδι ερωτήσεων με παραδείγματα αντικομμουνισμού από την περσινή σχολική χρονιά.
6.30 μ.μ. Εργαστήριο τεχνικής fresco με την ζωγράφο Εύα Μελά.
6.30 μ.μ. Εργαστήριο θεατρικής μάσκας από pαpier mache, με θέμα «επίκαιρα πρόσωπα», από την σκηνογράφο και εικαστικό Νίκη Πέρδικα.
Χιλιάδες νέων και εργαζομένων πέρασαν και χτες το βράδυ τις πύλες του 36ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», στο πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» στο Ιλιον, επιβεβαιώνοντας την απήχησή του ως κορυφαίου πολιτικού και πολιτιστικού γεγονότος και την εκτίμηση ότι θα αποτελέσει φεστιβάλ - σταθμό. Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ο χώρος έσφυζε από ανθρώπους κάθε ηλικίας από ολόκληρο το Λεκανοπέδιο. Ο ασύγκριτα μεγαλύτερος χώρος από αυτόν της Πανεπιστημιούπολης αποδείχτηκε μικρός για να χωρέσει το πλήθος. Κάθε του γωνιά εστία δημιουργικών δραστηριοτήτων για μικρούς και μεγάλους, καλλιτεχνικής έκφρασης από σημαντικούς ερμηνευτές, πολιτικών συζητήσεων για την κατάσταση με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο λαός, για την ανάγκη οργάνωσης και ανάπτυξης της πάλης στην κατεύθυνση του άλλου δρόμου ανάπτυξης, που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα.
Το Φεστιβάλ επισκέφθηκε χτές η γενική γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα που πέρασε απο ένα προς ένα τα περίπτερα και τους χώρους του.
Μεγάλο το ενδιαφέρον και για τις εκδηλώσεις που αφορούσαν στις θέσεις του ΚΚΕ για τη μετανάστευση, για την κατάσταση στα ΕΠΑΛ και γενικότερα στην τεχνική εκπαίδευση. Το στίγμα του περιεχομένου των συζητήσεων δινόταν και απ' τα συνθήματα στα περίπτερα, όπως: «Τέρμα πια στην κοροϊδία - Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές - Δουλειά με δικαιώματα για όλους» - «Χωρίς εσένα γρανάζι δεν γυρνά, εργάτη μπορείς χωρίς τα αφεντικά» - «Εργαζόμενοι, άνεργοι οργανωθείτε στα σωματεία σας» - «Μαζί με το ΚΚΕ Ελληνες και μετανάστες μπορούμε να ανοίξουμε τον δρόμο για ριζικές αλλαγές, κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, για το σοσιαλισμό».
Οι επισκέπτες του Φεστιβάλ τίμησαν εξίσου όλους τους χώρους, τη Διεθνούπολη, όπου επισκέπτες ζητούσαν συνεχώς απ' τις ξένες αντιπροσωπείες να ενημερωθούν για την κατάσταση στις χώρες προέλευσής τους, τις Θεατρικές σκηνές και το πρόγραμμά τους, τον χώρο του πολιτισμού, τα εργαστήρια και τα σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν χτες βράδυ, τον χώρο του αθλητισμού, ενώ οι μικροί του φίλοι είχαν την ευκαιρία να ψυχαγωγηθούν με το εξαιρετικό πρόγραμμα του Παιδότοπου, που περιελάμβανε κουκλοθέατρο και παράσταση καραγκιόζη.
Αργότερα το βράδυ το μήνυμα εκφράστηκε με νότες, εξαιρετικές μελωδίες. Η δίψα του κόσμου για το καλό, ποιοτικό λαϊκό και πολιτικό τραγούδι γέμισε ασφυκτικά τους χώρους της Κεντρικής Σκηνής για τα αφιερώματα στην Μαρία Δημητριάδη και στα τραγούδια της αμφισβήτησης με τον Β. Παπακωνσταντίνου, αλλά και τον χώρο της Λαϊκής Σκηνής όπου απολαύσαμε πολυφωνικό τραγούδι και αφιέρωμα στον Στ. Καζαντζίδη. Το πρόγραμμα στις σκηνές αυτές έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο τη δεύτερη μέρα ενός Φεστιβάλ που και χτες φάνηκε ότι θα αποτελέσει σταθμό, συνάμα δε και αφετηρία για δυναμική εκκίνηση των μελών και φίλων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ ενόψει των αγώνων που έρχονται, με πρώτη αυτή των εκλογών για την τοπική διοίκηση και τη μάχη για την υπερψήφιση της «Λαϊκής Συσπείρωσης».
Τη «σκυτάλη» στη σκηνή πήρε η ομάδα σύγχρονου χορού «Soyuz» (Βαγγελιώ Κυριαζίδου, Ολγα Σπυράκη, Μιχάλης Περπερίδης), η οποία προέκυψε από τα «σπλάχνα» της Ομάδας Χορού της ΚΝΕ, παρουσιάζοντας τη δική τους χοροθεατρική παράσταση υπό τον τίτλο «Τέλος Χρόνου». Η ομάδα εμπνεύστηκε το «σενάριο» της παράστασης από ένα δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη» για μια γυναίκα που δεν άντεξε από την εντατικοποίηση της δουλειάς και έχασε τη ζωή της. Μάλιστα, το άρθρο της εφημερίδας προβάλλεται στη διάρκεια της παράστασης.
Το όνομα της ομάδας είναι απευθείας αλλά και συμβολική αναφορά στα γνωστά σοβιετικά διαστημόπλοια και όπως εξήγησαν οι ίδιοι οι χορευτές στον «Ρ», παραπέμπει στην ένωση ανθρώπων («σογιούζ» σημαίνει ένωση) που με βάση ένα κοινό ιδεολογικό - πολιτικό σκεπτικό, παρεμβαίνουν, μέσω του «παραστατικού χορού», στη συνείδηση του θεατή.
Αφιέρωμα στην Μαρία Δημητριάδη
Η Καλλιόπη Βέτα, η Λιζέτα Καλημέρη και ο Κώστας Θωμαΐδης, με σεβασμό και αγάπη, παρουσίασαν ένα μελωδικό αφιέρωμα, εστιάζοντας στο πολιτικό τραγούδι, που υπηρέτησε επί πολλά χρόνια η μεγάλη ερμηνεύτρια. Μοιράστηκαν μαζί μας τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών, σε ποίηση κορυφαίων ποιητών (Ρίτσου, Μαγιακόφσκι, Χικμέτ, Μπρεχτ κ.ά.). «Η μάνα του Χριστού», «Ησουνα φεγγάρι», «Για την Ελένη», «Αννα, μην κλαις», «Τους έχω βαρεθεί», «Αν η μισή μου καρδιά», «Τους έχω βαρεθεί», «Λεβέντης», «Σ' αυτή τη γειτονιά», «Η μπαλάντα του ξεσηκωμού», «Μικρόκοσμος» ήταν μερικά από τα πολλά υπέροχα τραγούδια που είχε τραγουδήσει η Μαρία Δημητριάδη.
Ιδιαίτερα συγκινητική η στιγμή της προβολής ενός μικρού φιλμ με την Μαρία Δημητριάδη να μιλάει για την πορεία της στο τραγούδι, τα όνειρα και τη στράτευσή της. Την ακούσαμε να τραγουδά μερικά από τα πιο αγαπημένα τραγούδια. Η μικρή αυτή αναφορά μάς θύμισε την αγέρωχη, ασυμβίβαστη, Μαρία Δημητριάδη, που υπηρέτησε και ταυτίστηκε με δημιουργίες του πολιτικού, στρατευμένου τραγουδιού. Φωνή εξαιρετική, «ολοκληρωτική», όπως τη χαρακτήρισαν, η Μαρία Δημητριάδη σημάδεψε το ελληνικό τραγούδι, κυρίως εκείνο το κομμάτι του που αφουγκραζόταν λαϊκούς πόθους, που γινόταν «λάβαρο» πάλης για κοινωνική δικαιοσύνη και απελευθέρωση. Γι' αυτό θα είναι πάντα κοντά μας. Η φωνή της θα μας συντροφεύει σε κάθε νέο αγώνα.
Καθώς το πάρκο «Τρίτση» αποτελεί έναν ιδανικό προορισμό για την κυριακάτικη βόλτα μιας οικογένειας, ο Παιδότοπος του Φεστιβάλ θα λειτουργήσει και αύριο το πρωί. Στο αυριανό πρόγραμμά του περιλαμβάνονται:
10 π.μ. Αφιέρωμα στο παραμύθι.
12 το μεσημέρι Παράσταση «ο Γαργα-ληστής» του Δ. Μπασλάμ από την ομάδα χορού της ΚΝΕ.
Κάλεσμα συμπόρευσης με το ΚΚΕ απηύθυνε χτες από το χώρο του Φεστιβάλ η Ελένη Μπέλλου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Οπως τόνισε η Ελένη Μπέλλου, η όποια κριτική ασκείται στο Μνημόνιο από τις αστικές και οπορτουνιστικές δυνάμεις έχει ειδικό ρόλο στην καλλιέργεια συγχύσεων και στον έναν ή στον άλλο βαθμό δε διαφέρει από την κριτική που ασκούν στα μέτρα αυτά και μερίδες του κεφαλαίου. Στο πλαστό ερώτημα που τίθεται από αυτές τις δυνάμεις για το «ποια μέτρα δε θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα», η ομιλήτρια υπογράμμισε: «Η αλήθεια είναι ότι καμία φάση ανάκαμψης δεν πρόκειται να ανακουφίσει τις λαϊκές ανάγκες». Η αλήθεια είναι ότι οι εργαζόμενοι, οι μικρομεσαίοι της πόλης και της υπαίθρου ζούσαν καλύτερα πριν 5 και 10 χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι ο καπιταλισμός και στις αναπτυγμένες χώρες δε θα δίνει πλέον ό,τι έδωσε πριν μερικές δεκαετίες. Εξάλλου, είπε, η πολιτική περικοπών έχει εφαρμοστεί ήδη σε χώρες που δεν έχουν κανένα «Μνημόνιο», που είναι σε φάση ανάκαμψης της οικονομίας τους, όπως π.χ. η Γερμανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ. «Το ίδιο το ΔΝΤ δίνει ότι ενώ η παγκόσμια οικονομία το 2010 πέρασε σε φάση ανάκαμψης, οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 34 εκατ.».
Η ομιλήτρια άσκησε ακόμη κριτική στις λεγόμενες «αριστερές φωνές» που ισχυρίζονται ότι κάποιο τμήμα του ΠΑΣΟΚ με άλλα αριστερά κόμματα μπορούν να δώσουν φιλολαϊκή πολιτική, κυβερνητική λύση. «Δεν υπάρχει δρόμος διαπραγμάτευσης μεταξύ λαϊκών δυνάμεων και κεφαλαίου», χρειάζεται ρήξη με τα μονοπώλια, με κάθε ιμπεριαλιστική συμμαχία και όχι - όπως λένε κάποιοι μεταφέροντας φωνές μερίδας της πλουτοκρατίας - «έξω από την Ευρωζώνη, αλλά μέσα στην ΕΕ». Σε σχετική ερώτηση αν η αντίθεση με το Μνημόνιο μπορεί να οδηγήσει σε μια αγωνιστική λαϊκή συσπείρωση, η Ελένη Μπέλλου, θύμισε ότι το Μνημόνιο είναι μόνο ένα κομμάτι της πολιτικής που εξυπηρετεί τα μονοπώλια κι επιπλέον το αμφισβητούν ακόμη και κάποιοι από αυτούς που το συνέταξαν, αστοί οικονομολόγοι, στελέχη του ΔΝΤ, μεγάλοι επιχειρηματίες κλπ. Οπως χαρακτηριστικά είπε, χρειάζεται αγώνας με προοπτική το σοσιαλιστικό δρόμο ανάπτυξης, πίεση από ταξική σκοπιά, αλλά όχι συμβιβασμός, γιατί τότε θα έρθει μια άλλη κυβέρνηση που θα «περάσει» καλύτερα τα αντιλαϊκά μέτρα.
Το πρόγραμμα στη Λαϊκή Σκηνή κορυφώθηκε με το αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη, που ετοίμασαν και παρουσίασαν ο Δημήτρης Κοντογιάννης και ο Γιάννης Ντουνιάς, καλλιτέχνες που εμπνέονται από την προσφορά του μεγάλου λαϊκού τραγουδιστή. Του ερμηνευτή που βίωσε και με την απέραντη, εκφραστική φωνή του τραγούδησε τα βάσανα, τις χαρές, τους πόθους του λαού μας και δε δίστασε να συγκρουστεί με το δισκογραφικό κατεστημένο. Οι δύο λαϊκοί τραγουδιστές ερμήνευσαν τα αντιπροσωπευτικότερα τραγούδια που σφράγισε με τη φωνή του ο Στ. Καζαντζίδης και φέρουν την υπογραφή μεγάλων δημιουργών: Παπαϊωάννου, Τσιτσάνη, Καλδάρα, Χιώτη, Ζαμπέτα, Μαρκόπουλου, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Δερβενιώτη, Πάνου κ.ά. Ενα πρόγραμμα - γλέντι λαϊκό, με αθάνατα τραγούδια.
Εκ παραδρομής στη σελίδα 10 του χτεσινού «Ριζοσπάστη», αντί του κοινού που παρακολουθούσε τη συζήτηση για το σοσιαλιστικό ρεαλισμό μπήκε φωτογραφία από το κοινό που παρακολουθούσε τη θεατρική παράσταση της κεντρικής θεατρικής σκηνής.
Επίσης το συγκρότημα που η φωτογραφία του δημοσιεύτηκε χτες στη σελίδα 7 είναι οι «Encardia» και η φωτογραφία του κόσμου στην ίδια σελίδα είναι από την κεντρική σκηνή την ώρα που παρουσιαζόταν το αφιέρωμα στην Αντιφασιστική Νίκη των Λαών από το Συγκρότημα της ΚΝΕ.
Εύκολη είναι η πρόσβαση στο πάρκο «Αντ. Τρίτσης» στο Ιλιον, μέσω της Αττικής ή της Εθνικής Οδού (δίπλα στις εισόδους του Φεστιβάλ υπάρχουν χώροι ελεύθερης στάθμευσης). Συγκεκριμένα:
Από την Αττική οδό επιλέγετε την έξοδο νούμερο 7 προκειμένου για τις εισόδους του Φεστιβάλ από την πλευρά της Λεωφόρου Δημοκρατίας ή την έξοδο νούμερο 6 προκειμένου για την είσοδο του Φεστιβάλ από την πλευρά της Λεωφόρου Χασιάς (Φυλής).
Από την Εθνική Οδό, επιλέγετε την έξοδο για Ιλιον («Τρεις Γέφυρες») ή για Αγ. Αναργύρους.
Για τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, στάση «1η Πολυκατοικιών»: Α10, Β10 (Πλ. Βάθης - Αχαρναί), 714 (Πλ. Βάθης - Πάρνηθα) και 735 (Κ. Πατήσια - Ζεφύρι - Αχαρναί).
Για τη Λεωφόρο Χασιάς (Φυλής), στάση «6η Χασιάς» και περίπου 10' περπάτημα: Α12 (Μάρνης - Φυλή), Β12 (Μάρνης - Ανω Λιόσια) και 713 (Μάρνης - Ζοφριά).
Για τη Λεωφόρο Χασιάς (Φυλής), στάση «Τέρμα» και περίπου 20' περπάτημα: 420 (Πειραιάς - Αγ. Ανάργυροι), 421 (Αγ. Παρασκευή - Αγ. Ανάργυροι) και 892 (Αγ. Βαρβάρα - Χαϊδάρι - Αγ. Ανάργυροι).
Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ δρομολογούν πούλμαν για το Φεστιβάλ σήμερα Σάββατο:
ΒΥΡΩΝΑΣ: 6.30 μ.μ., Ταπητουργείο.
ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ: 7 μ.μ., πλατεία Καισαριανής.
ΖΩΓΡΑΦΟΥ: 6.30 μ.μ., πλατεία Γαρδένιας.
ΜΕΛΙΣΣΙΑ: 6 μ.μ., Δημοκρατίας 65 (γραφεία ΚΚΕ).
ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ: 6 μ.μ., στάση Πονηράκη.
ΚΗΦΙΣΙΑ: 6.10 μ.μ., Τροχονόμος.
ΜΑΡΟΥΣΙ: 6.20 μ.μ., στάση ΗΣΑΠ.
ΚΑΛΛΙΘΕΑ: 6 μ.μ., πλατεία Δαβάκη.
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ: 6 μ.μ., Ομήρου και Βενιζέλου.
ΓΑΛΑΤΣΙ: 6.30 μ.μ., παλιό τέρμα.
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 6 μ.μ., πλατεία.
ΧΑΛΑΝΔΡΙ: 6.30 μ.μ., πλατεία.
ΓΛΥΦΑΔΑ: 6.15 μ.μ., Αγιος Τρύφωνας.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: 6 μ.μ. πλατεία Σουρμένων.
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ: 6.15 μ.μ., Δημαρχείο.
ΥΜΗΤΤΟΣ: 6.15 μ.μ., Αγία Φωτεινή.
ΔΑΦΝΗ: 6.30 μ.μ., Γυμναστική Ακαδημία.
ΜΠΡΑΧΑΜΙ: 6.30 μ.μ., Αγίου Δημητρίου 159.
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ: 6.15 μ.μ., Μουσείο Αντίστασης και 6.30 μ.μ. Μαρίνου Αντύπα (γραφεία ΚΚΕ).
ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ: 6 μ.μ. Φρατζή 68 (γραφεία ΚΚΕ).
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: 6 μ.μ. Βλαχάκου και Σαλαμίνος (Μανιάτικα) και 6.30 μ.μ. από πλατεία Κοραή.
ΝΙΚΑΙΑ: 6.15 μ.μ. Περιβολάκι.
ΠΕΡΑΜΑ: 6 μ.μ. Λ. Ειρήνης 73 (γραφεία ΚΚΕ).
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ (ΤΑΜΠΟΥΡΙΑ): 6.10 μ.μ. πλατεία Λαού - Λ. Δημοκρατίας.
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: 6.20 μ.μ. Πνευματικό Κέντρο «Πλειάδες» (Γρ. Λαμπράκη).
ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: 6.30 μ.μ. πλατεία Ελεούσας.
ΑΙΓΑΛΕΩ: 6.30 μ.μ. πλατεία Εσταυρωμένου.
ΧΑΪΔΑΡΙ: 6.45 μ.μ. Παλατάκι.
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ: 7 μ.μ. πλατεία Δέγλερη, 7.15 μ.μ. γήπεδο Αγίου Ιεροθέου
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ: 7 μ.μ. Πελασγίας (έξω από τον «Κωτσόβολο»).
Βέβαια, όπως και στα προηγούμενα Φεστιβάλ, έτσι και στο φετινό, ο Β. Βασιλάτος συμμετείχε στις εκδηλώσεις και ως ...δάσκαλος στο σεμινάριο κρουστών που διοργανώθηκε, στο οποίο συμμετείχε πολύς κόσμος, ιδιαίτερα νέοι, απολαμβάνοντας τη γοητεία της «γλώσσας» των κρουστών.
Οσοι παρακολούθησαν το εργαστήριο ζωγραφικής με τη μέθοδο της νωπογραφίας (Fresco), γνώρισαν την πανάρχαια αυτή τεχνική, που ξεκίνησε τη «ζωή» της στα 1700 π.Χ. στον αιγαιοπελαγίτικο χώρο. Εμαθαν να κάνουν το φορητό τοίχο και στη συνέχεια τις σκόνες με φυσικά χρώματα, με βάση την πολυγνώτεια κλίμακα των τεσσάρων γαιωδών χρωμάτων (άσπρο, μαύρο, χονδροκόκκινο και ώχρα).
Είναι η πρώτη φορά που στο Φεστιβάλ πραγματοποιείται εργαστήριο θεατρικής μάσκας από παπιέ μασέ. Χαρτί, κόλλα βιβλιοδεσίας και φαντασία... η «συνταγή» αυτής της δημιουργίας. Με θέμα «Επίκαιρα πρόσωπα», ο χαρτοπολτός μετατράπηκε από τους «μαθητές» σε μορφές. Τοποθετημένες πάνω σε βάση, στέγνωσαν και αφού λειάνθηκαν ακολούθησε το χρώμα. Τα έργα και των δύο εργαστηρίων θα παρουσιαστούν σήμερα σε μικρή έκθεση στο χώρο του Πολιτισμού.
Επίκαιρος όσο ποτέ ο λόγος του Μπέρτολτ Μπρεχτ κυριάρχησε στην Κεντρική θεατρική Σκηνή, όπου η Θεατρική Ομάδα της ΚΝΕ παρουσίασε το θεατρικό δοκίμιο «Οι μέρες της Κομμούνας». Ενα επικό λαϊκό έργο, που μιλά για την παρισινή κομμούνα του 1871, η οποία - όπως ανέφερε ο υπεύθυνος της ομάδας, Δ. Ξενάκης «κατάφερε να εγκαθιδρυθεί ως εργατική εξουσία, αλλά δεν μπόρεσε να διατηρηθεί, γιατί δεν κατέστειλε τους καπιταλιστές». Τα συνθήματα «Ζήτω η Κομμούνα», «Ελευθερία, αδελφοσύνη» της λιθογραφίας του Μπαρί, που μοιράστηκε στους δρόμους του Παρισιού το 1871, οι ιδέες των κομμουνάρων υπήρξαν τα «όνειρα των προλετάριων» και «ήταν και παραμένουν εφιάλτες των αστών».
Μιλώντας στους παρευρισκόμενους, ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, επισήμανε πως «τα νέα μέτρα που προανήγγειλε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δημιουργούν έναν νέο, αναβαθμισμένο "Καιάδα" για τα παιδιά, ενώ ταυτόχρονα η ΕΕ δηλώνει ότι η Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει να γίνει πιο ελκυστική για αυτά. Εννοεί ότι επί της ουσίας πρέπει να δημιουργηθεί από αυτό το χώρο ένα νέο κανάλι του αυριανού ακόμα πιο φθηνού, μισοειδικευμένου, μισοκαταρτισμένου εργατικού δυναμικού και γι' αυτό το λόγο αποτελεί και για μας μια πρώτη και άμεση προτεραιότητα για τη δουλειά μας στη νεολαία».
Παράλληλα, υπογράμμισε πως «το ΚΚΕ θεωρεί ότι κανένας νέος μέχρι τα 18 δεν πρέπει να εργάζεται. Ταυτόχρονα θεωρούμε ότι είναι άμεση δυνατότητα και ανάγκη της εποχής όλοι οι νέοι μέχρι τα 18 να παίρνουν γενική παιδεία, γενική μόρφωση και ένα σχολείο που θα τους μορφώνει ολόπλευρα και θα τους δίνει φυσικά και γνώσεις για την παραγωγή και την τεχνική, αλλά δε θα τους βάλει το μαχαίρι στο λαιμό να διαλέξουν από πολύ νωρίς "επάγγελμα"». Μίλησε για ένα σύστημα όπου με «κεντρικό οικονομικό σχεδιασμό, η παραγωγική δύναμη, ο άνθρωπος, δε θα περισσεύει. Δεν θα πετιέται, δεν θα είναι άνεργος».
Στη συζήτηση που ακολούθησε, μαθητές των ΕΠΑΛ εξηγούσαν την καθημερινότητά τους, μόλις λίγες μέρες μετά την έναρξη της νέας χρονιάς. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, τα υπεράριθμα τμήματα των 30 και 32 μαθητών, οι μειωμένες απαιτήσεις που τους μαθαίνουν από πολύ νωρίς να έχουν από τον εαυτό τους έως και η αδιαφορία που νιώθουν να αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ ήταν στοιχεία αυτής της καθημερινότητας που περιέγραψαν.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ομιλία του Γιάννη Γκιόκα, μέλους του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ και βουλευτή του ΚΚΕ, οποίος αναφέρθηκε στις αντικομμουνιστικές επιθέσεις σε χώρες της ΕΕ, οι οποίες γίνονται είτε με την ποινικοποίηση των συμβόλων (Πολωνία), είτε με την ποινικοποίηση των θέσεων των ΚΚ, είτε με την προκλητική διαστρέβλωση της Ιστορίας κ.ά. Βασικό όχημα στην ιδεολογική επίθεση είναι η «μέθοδος» της εξίσωσης του κομμουνισμού με το φασισμό που έχει εκφραστεί με μνημόνια και ψηφίσματα της ΕΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης από το 2005 μέχρι σήμερα. Σημείωσε ότι στη χώρα μας ο αντικομμουνισμός εντείνεται το τελευταίο διάστημα, τονίζοντας τη στόχευση του αστικού συστήματος στο ΚΚΕ, στο ζήτημα των οικονομικών των κομμάτων, τον αντικομμουνισμό στην εκπαίδευση κ.ά.
Ο Αλεξ Μπάτοφ, από την Επαναστατική Κομμουνιστική Νεολαία Μπολσεβίκοι Ρωσίας, περιέγραψε τον έντονο αντικομμουνισμό στη Ρωσία, ο οποίος εκφράζεται κυρίως με τη διαστρέβλωση του παρελθόντος, δηλαδή ολόκληρης της Ιστορίας της Σοβιετικής Ενωσης, η οποία κόβεται και ράβεται απ' τους μηχανισμούς του κράτους. Επιλέγουν, είπε, να μιλούν για την τελευταία δεκαετία, όπου η περεστρόικα είχε, ήδη, κάνει τη δουλειά της, ενώ κρύβονται οι κατακτήσεις της σοσιαλιστικής οικοδόμησης και διαστρεβλώνουν και το ρόλο της Σοβιετικής Ενωσης στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Μετά πήρε το λόγο ο Μπρούνο Μαντέιρα, απ' την Κομμουνιστική Νεολαία Πορτογαλίας, περιγράφοντας ότι στη χώρα του τα ΜΜΕ μιλούν για τις οπισθοδρομικές κομμουνιστικές ιδέες, ενώ αποσιωπούν τη δράση του ΚΚ. Επίσης, αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για τα οικονομικά των κομμάτων που είχε στόχο το ΚΚ, επιβάλλοντας περιορισμούς στην οικονομική συνεισφορά στη δράση του. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση και ήρθε εμπειρία από εκπροσώπους οργανώσεων Κομμουνιστικών Νεολαιών από την Τουρκία, την Κούβα, το Πακιστάν κ.α.