Παρασκευή 7 Απρίλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Διεκδικούν ανανέωση στόλου και μέτρα προστασίας

Στάση εργασίας και συγκέντρωση χτες στη Θεσσαλονίκη. Συνεχίζονται οι στάσεις εργασίας και στην Αθήνα

Τη συνεχιζόμενη συνειδητή απαξίωση του συγκοινωνιακού έργου, διαχρονικά από τις κυβερνήσεις, κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και απαίτησαν μαζικές προσλήψεις και ανανέωση του στόλου των οχημάτων με σύγχρονα, ασφαλή λεωφορεία.

Στο πλαίσιο της στάσης εργασίας που πραγματοποίησαν χτες από τις 11 π.μ. μέχρι τις 4 μ.μ., συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΘ ενώ παράλληλα εκπρόσωποι του Συνδικάτου έδωσαν συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσίασαν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

Τόνισαν ότι πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο με τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και κατήγγειλαν ότι η συνεχιζόμενη απαξίωση συνδέεται με την πολιτική απελευθέρωσης των Μεταφορών που προωθείται στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε προχωρά η εκχώρηση μεταφορικού έργου στους ιδιώτες (ΚΤΕΛ), αλλά και ο έλεγχος κομίστρου.

Οπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο αγώνας τους για ασφαλείς, σύγχρονες συγκοινωνίες αφορά τους ίδιους αλλά και συνολικά τον λαό.

Σημείωσε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να προσληφθούν τουλάχιστον 400 οδηγοί και 70 άτομα τεχνικό προσωπικό, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν όσα λεωφορεία διαθέτει ο ΟΑΣΘ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του λαού, που συνωστίζεται στα λεωφορεία και βιώνει πολύχρονες αναμονές στις στάσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα το 1/3 του μεταφορικού έργου, 39 γραμμές, εκτελείται από τα ΚΤΕΛ.

Ο ΟΑΣΘ, για τις υπόλοιπες γραμμές, θα έπρεπε να έχει σε κυκλοφορία 368 λεωφορεία και κινεί μόλις 260, εξαιτίας της έλλειψης οδηγών. Από αυτά, τα 200 είναι παλαιά οχήματα μισθωμένα με leasing, 20 επίσης παλαιά οχήματα που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και παραχώρησε στον ΟΑΣΘ και μόλις 40 του ΟΑΣΘ.

Πρόκειται στην πλειοψηφία τους για υπέργηρα οχήματα με πολλά από αυτά να έχουν καταγράψει 1 και 1,5 εκατ. χιλιόμετρα! Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, αντί να προχωρήσει η προμήθεια νέων σύγχρονων λεωφορείων, οι κυβερνήσεις φροντίζουν να αυξάνουν τα όρια ηλικίας κυκλοφορίας των οχημάτων. Ετσι, το όριο για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αυξήθηκε στα 23 χρόνια και για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στα 28 χρόνια. Ταυτόχρονα υπάρχει ελλιπής συντήρηση των οχημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα να έχει πυκνώσει η συχνότητα ατυχημάτων.

Ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, ανέφερε ότι η παράδοση των υποδομών στους ιδιώτες γίνεται με μόνο σκοπό το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση των επιβατών. Κέρδη για τους επιχειρηματίες, είτε μέσω της ενοικίασης οχημάτων είτε μέσω της εκχώρησης του μεταφορικού έργου.

Και σήμερα στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας

Νέα στάση εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.), για 5η συνεχόμενη μέρα, πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στις «Οδικές Συγκοινωνίες» (αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας). Διεκδικούν λήψη μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ανανέωση του στόλου, τήρηση των όρων της ΣΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΑΣ (συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ) έχει καταθέσει προτάσεις για ενιαία δράση των σωματείων στις αστικές συγκοινωνίες και την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων των εργαζομένων, ώστε οι ίδιοι να αποφασίσουν για τα επόμενα βήματα του αγώνα τους, και προβάλλει αιτήματα, όπως για ανανέωση του στόλου με σύγχρονα οχήματα, ανάκτηση του συγκοινωνιακού έργου από την ΟΣΥ, κονδύλι για την επισκευή του στόλου κ.λπ. Επίσης, προβάλλει μισθολογικές διεκδικήσεις, όπως η υλοποίηση της ΣΣΕ στο σύνολό της, αλλά και προκήρυξη θέσεων μόνιμου προσωπικού.

ΓΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Στη Θεσσαλονίκη διαδήλωσαν χτες οι συνταξιούχοι

Με μια συγκέντρωση γεμάτη δυναμισμό και παλμό και με σύνθημα «οι συνταξιούχοι δεν σκύβουν το κεφάλι, στον δρόμο του αγώνα επίθεση και πάλη», οι συνταξιούχοι της Θεσσαλονίκης διαδήλωσαν χτες την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα για αυξήσεις σε όλες τις συντάξεις, καταβολή της 13ης και 14ης σύνταξης, για επιστροφή όλων των κλεμμένων.

Οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Οργανώσεις Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο Αγαλμα Βενιζέλου και πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

«Τα προβλήματά μας έχουν συνέχεια γιατί όλες οι κυβερνήσεις ακολούθησαν τις ίδιες πολιτικές, τον ίδιο δρόμο, την ίδια στρατηγική, για να μας τσακίσουν τα δικαιώματά μας και να μας φέρουν και σήμερα και πάλι στον δρόμο του αγώνα, για να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν», τόνισε χαιρετίζοντας τη συγκέντρωση ο Απόστολος Σκούφας, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων Δημοσίου.

«Είμαστε και πάλι στον δρόμο του αγώνα, γιατί έχουμε βαθιά κατανοήσει ότι το πρόβλημα στο Συνταξιοδοτικό και συνολικά στο Ασφαλιστικό δεν είναι οικονομικό αλλά βαθιά πολιτικό», είπε ο Βασίλης Ρέβας, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Θεσσαλονίκης «Η ΕΝΟΤΗΤΑ».

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Κώστας Στεφανόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων ΟΑΕΕ Θεσσαλονίκης. «Το Ασφαλιστικό επανέρχεται στο προσκήνιο και στην Ελλάδα τις τελευταίες μέρες. Δημοσιεύματα εφημερίδων το τελευταίο διάστημα ανέφεραν την προοπτική να αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης σε βάθος χρόνου στα 72, ακόμα και στα 74 έτη σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους. Αυτό το μέλλον μάς ετοιμάζουν. Απόλυτη σιωπή επικρατεί στον προεκλογικό διάλογο για όλα τα παραπάνω.


Οι μέχρι τώρα αιματηρές περικοπές στις συντάξεις και η αύξηση των ορίων ηλικίας έχουν την υπογραφή και των τριών κομμάτων που έχουν κυβερνήσει και συγκυβερνήσει από το 2010 αλλά και παλιότερα. Εμείς πρέπει να επαναφέρουμε στον δημόσιο διάλογο, όχι μόνο το Ασφαλιστικό αλλά και τα καθημερινά προβλήματα που μας καίνε».

Οι συνταξιούχοι, που την περασμένη Τρίτη διαδήλωσαν μαζικά και στην Αθήνα, καταθέτοντας υπόμνημα στην κυβέρνηση, διεκδικούν αυξήσεις σε όλες τις συντάξεις στο ύψος του πληθωρισμού και κατώτατη σύνταξη στο 80% του κατώτατου μισθού. Επίσης, καταβολή της 13ης και 14ης σύνταξης και ιδίως του Δώρου του Πάσχα, άμεση καταβολή των αναδρομικών σε όλους τους συνταξιούχους, χωρίς δικαστήρια και προαπαιτούμενα, ενσωμάτωση της «προσωπικής διαφοράς» στις καταβαλλόμενες συντάξεις σε όλους τους συνταξιούχους. Για τις συντάξεις χηρείας απαιτούν να καταβάλλονται όλες (παλιές και νέες) με τη νομοθετική ρύθμιση του 2019 και σε καμία περίπτωση κάτω από την εθνική σύνταξη.

Επιπλέον, διεκδικούν να αποδοθούν επιτέλους στις δικαιούχους συνταξιουχικές οργανώσεις οι οικειοθελώς παρακρατημένες εισφορές των συνταξιούχων για τις λειτουργικές ανάγκες τους, καθώς αυτές παρακρατούνται παράνομα από τον υπουργό Εργασίας, παρά τη ρητή δέσμευση του πρωθυπουργού (στις 14/10/2022) ότι θα αποδίδονταν σύντομα.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - «ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ»
Χωρίς εισόδημα οι βιοπαλαιστές κτηνοτρόφοι για να μη χάσουν κέρδη οι όμιλοι

Την οργή των βιοπαλαιστών κτηνοτρόφων έχει προκαλέσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση φορτώνει στις πλάτες τους την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι» της κοροϊδίας, ενόψει του Πάσχα, αφού ουσιαστικά μένουν χωρίς εισόδημα, προκειμένου να μη χάσουν ούτε σεντ οι όμιλοι των σούπερ μάρκετ και οι μεγαλοεξαγωγείς.

Ετσι, για να μείνει η τιμή του κιλού στα 9 - 10 ευρώ και να εξασφαλιστεί ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους για τα σούπερ μάρκετ, οι βιοπαλαιστές κτηνοτρόφοι αναγκάζονται να πουλήσουν την παραγωγή τους κάτω του κόστους, με την κυβέρνηση να επιτείνει τα αδιέξοδά τους.

Ξεκάθαρη παρέμβαση υπέρ των μεγαλοεξαγωγέων και των μεγάλων σούπερ μάρκετ και κατά των κτηνοτρόφων και των καταναλωτών χαρακτηρίζουν μάλιστα η Ομοσπονδία Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων Φθιώτιδας και κτηνοτροφικοί σύλλογοι της περιοχής τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδη, για τις τιμές των αμνοεριφίων στο ράφι και την ένταξή τους στο «καλάθι του Πάσχα».

Οι φορείς επισημαίνουν ότι «σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται οι κτηνοτρόφοι για τις υψηλές τιμές στη λιανική».

Τονίζουν πως για «το ότι το κόστος παραγωγής έχει διαμορφωθεί σε πάνω από 8 ευρώ ανά κιλό» ευθύνονται οι πανάκριβες ζωοτροφές, η πανάκριβη Ενέργεια, το πετρέλαιο, τα κτηνιατρικά σκευάσματα και εφόδια, για τα οποία, όπως σημειώνουν, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει κάνει καμία παρέμβαση για να πέσουν οι τιμές τους.

«Τι ζητάνε τώρα ο κ. Γεωργιάδης και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί; Να επωμιστούν όλο το κόστος οι παραγωγοί και μάλιστα να πουλήσουν και αρκετά κάτω του κόστους. Και μάλιστα σε μία περίοδο που χιλιάδες βιοπαλαιστές κτηνοτρόφοι μείωσαν τον αριθμό των ζώων στα κοπάδια τους γιατί δεν μπορούσαν να τα συντηρήσουν λόγω του υπέρογκου κόστους παραγωγής, που τα νέα παιδιά δύσκολα μένουν στην κτηνοτροφία λόγω των τεράστιων δυσκολιών και που η ύπαιθρος κυριολεκτικά ερημώνει», σημειώνουν.

Προσθέτουν επίσης ότι όλο το προηγούμενο διάστημα, οι κτηνοτρόφοι με τους συλλόγους τους και την Ομοσπονδία διεκδίκησαν μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής που θα είχαν αντίκτυπο και στους καταναλωτές, χωρίς ωστόσο η κυβέρνηση να ικανοποιεί τα αιτήματά τους.

Θυμίζουν πως η κυβέρνηση γύρισε την πλάτη σε όλες τις παραπάνω διεκδικήσεις, «δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι είναι απέναντι από τα συμφέροντα των κτηνοτρόφων, των αγροτών αλλά και των εργαζομένων - καταναλωτών στα αστικά κέντρα».

Και ξεκαθαρίζουν: «Δεν ζητάμε να αγοράζει ακριβά τα προϊόντα που παράγουμε ο εργαζόμενος στα αστικά κέντρα, ζητάμε να πουλάμε την παραγωγή μας πάνω από το κόστος για να μπορούμε να επιβιώσουμε, ζητάμε χαμηλό κόστος παραγωγής για να μπορούμε να παράγουμε φθηνά, ποιοτικά προϊόντα για τον ελληνικό λαό».

Τέλος, η Ομοσπονδία και οι κτηνοτροφικοί σύλλογοι Φθιώτιδας καλούν την κυβέρνηση, «αν θέλει να στηρίξει τους καταναλωτές όπως λέει, ας πάρει σοβαρά μέτρα για να περιορίσει την ακρίβεια, ας καταργήσουν τον ΦΠΑ στα είδη πλατιάς κατανάλωσης, ας δώσουν σοβαρές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις και ας αφήσουν τα γελοία τεχνάσματα με τα "καλάθια" της ελεημοσύνης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ