Παρασκευή 7 Απρίλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Διεκδικούν ανανέωση στόλου και μέτρα προστασίας

Στάση εργασίας και συγκέντρωση χτες στη Θεσσαλονίκη. Συνεχίζονται οι στάσεις εργασίας και στην Αθήνα

Τη συνεχιζόμενη συνειδητή απαξίωση του συγκοινωνιακού έργου, διαχρονικά από τις κυβερνήσεις, κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και απαίτησαν μαζικές προσλήψεις και ανανέωση του στόλου των οχημάτων με σύγχρονα, ασφαλή λεωφορεία.

Στο πλαίσιο της στάσης εργασίας που πραγματοποίησαν χτες από τις 11 π.μ. μέχρι τις 4 μ.μ., συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΘ ενώ παράλληλα εκπρόσωποι του Συνδικάτου έδωσαν συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσίασαν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

Τόνισαν ότι πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο με τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και κατήγγειλαν ότι η συνεχιζόμενη απαξίωση συνδέεται με την πολιτική απελευθέρωσης των Μεταφορών που προωθείται στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε προχωρά η εκχώρηση μεταφορικού έργου στους ιδιώτες (ΚΤΕΛ), αλλά και ο έλεγχος κομίστρου.

Οπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο αγώνας τους για ασφαλείς, σύγχρονες συγκοινωνίες αφορά τους ίδιους αλλά και συνολικά τον λαό.

Σημείωσε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να προσληφθούν τουλάχιστον 400 οδηγοί και 70 άτομα τεχνικό προσωπικό, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν όσα λεωφορεία διαθέτει ο ΟΑΣΘ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του λαού, που συνωστίζεται στα λεωφορεία και βιώνει πολύχρονες αναμονές στις στάσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα το 1/3 του μεταφορικού έργου, 39 γραμμές, εκτελείται από τα ΚΤΕΛ.

Ο ΟΑΣΘ, για τις υπόλοιπες γραμμές, θα έπρεπε να έχει σε κυκλοφορία 368 λεωφορεία και κινεί μόλις 260, εξαιτίας της έλλειψης οδηγών. Από αυτά, τα 200 είναι παλαιά οχήματα μισθωμένα με leasing, 20 επίσης παλαιά οχήματα που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και παραχώρησε στον ΟΑΣΘ και μόλις 40 του ΟΑΣΘ.

Πρόκειται στην πλειοψηφία τους για υπέργηρα οχήματα με πολλά από αυτά να έχουν καταγράψει 1 και 1,5 εκατ. χιλιόμετρα! Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, αντί να προχωρήσει η προμήθεια νέων σύγχρονων λεωφορείων, οι κυβερνήσεις φροντίζουν να αυξάνουν τα όρια ηλικίας κυκλοφορίας των οχημάτων. Ετσι, το όριο για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αυξήθηκε στα 23 χρόνια και για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στα 28 χρόνια. Ταυτόχρονα υπάρχει ελλιπής συντήρηση των οχημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα να έχει πυκνώσει η συχνότητα ατυχημάτων.

Ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, ανέφερε ότι η παράδοση των υποδομών στους ιδιώτες γίνεται με μόνο σκοπό το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση των επιβατών. Κέρδη για τους επιχειρηματίες, είτε μέσω της ενοικίασης οχημάτων είτε μέσω της εκχώρησης του μεταφορικού έργου.

Και σήμερα στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας

Νέα στάση εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.), για 5η συνεχόμενη μέρα, πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στις «Οδικές Συγκοινωνίες» (αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας). Διεκδικούν λήψη μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ανανέωση του στόλου, τήρηση των όρων της ΣΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΑΣ (συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ) έχει καταθέσει προτάσεις για ενιαία δράση των σωματείων στις αστικές συγκοινωνίες και την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων των εργαζομένων, ώστε οι ίδιοι να αποφασίσουν για τα επόμενα βήματα του αγώνα τους, και προβάλλει αιτήματα, όπως για ανανέωση του στόλου με σύγχρονα οχήματα, ανάκτηση του συγκοινωνιακού έργου από την ΟΣΥ, κονδύλι για την επισκευή του στόλου κ.λπ. Επίσης, προβάλλει μισθολογικές διεκδικήσεις, όπως η υλοποίηση της ΣΣΕ στο σύνολό της, αλλά και προκήρυξη θέσεων μόνιμου προσωπικού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ