ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Αυγούστου 2008
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να αντιπαλέψουμε αποφασιστικά τα σχέδια για τον ΟΣΕ

Με τους εργαζόμενους στο κεντρικό κατάστημα της Καρόλου συζήτησε χτες κλιμάκιο της ΚΟΑ του ΚΚΕ, με επικεφαλής την Εύα Μελά, βουλευτή του Κόμματος

Από τη συζήτηση με τους εργαζόμενους στο κτίριο της Καρόλου
Από τη συζήτηση με τους εργαζόμενους στο κτίριο της Καρόλου
Με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ βρέθηκαν για μια ακόμη φορά χτες οι κομμουνιστές της Αθήνας, δίνοντας μια πρώτη και άμεση απάντηση στα αντιδραστικά σχέδια που προχτές ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον Οργανισμό. Κλιμάκιο της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας του ΚΚΕ, με επικεφαλής την Εύα Μελά, βουλευτή του Κόμματος, εξόρμησε το πρωί στο κεντρικό κατάστημα της Καρόλου και μετέφερε την ξεκάθαρη και διαχρονική θέση του Κόμματος: Οι εξελίξεις στον ΟΣΕ είναι γέννημα - θρέμμα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και της απελευθέρωσης των υπηρεσιών, όπως επιβάλλει η Συνθήκη του Μάαστριχτ και το θεσμικό πλαίσιο που διαμόρφωσε το κεφάλαιο και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι στο πλαίσιο της ΕΕ.

Αυτήν την πολιτική υπηρέτησαν και υπηρετούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Την ίδια πολιτική στηρίζουν, στο βαθμό που τους αναλογεί, ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και ο ΛΑ.Ο.Σ. Συνεπώς, κάθε αγώνας ενάντια στα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ θα αποκτά πολλαπλάσια δύναμη όσο στο στόχαστρο των εργαζομένων μπαίνουν με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα η πολιτική του κεφαλαίου, τα κόμματα που την υπηρετούν και οι συνδικαλιστικοί τους εκπρόσωποι.

Τα μέτρα δεν έρχονται από το πουθενά

Ανοίγοντας τη συζήτηση με τους εργαζόμενους, η Γεωργία Δασκαλάκη, στέλεχος του ΚΚΕ στον ΟΣΕ, ανέπτυξε τις βασικές πλευρές του αντιδραστικού σχεδίου της κυβέρνησης που θα οδηγήσει εκτός παραγωγής έως και 3.000 εργαζόμενους, ιδιωτικοποιεί τον οργανισμό και στοχεύει στην αύξηση έως και 100% των εισιτηρίων των επιβατών. Παίρνοντας αμέσως μετά το λόγο, η Εύα Μελά τόνισε πως τα μέτρα δεν έρχονται από το πουθενά. Είναι προσχεδιασμένα και σκόπιμα επιλέχτηκε η συγκεκριμένη περίοδος, καθώς η κυβέρνηση φιλοδοξεί με τους υπάρχοντες συσχετισμούς στο συνδικαλιστικό κίνημα οι αλλαγές να περάσουν καλοκαιριάτικα «στο ντούκου».

Η βουλευτής του ΚΚΕ είπε ακόμα ότι τα μέτρα δεν είναι ξεκομμένα από το Μάαστριχτ και την πολιτική της απελευθέρωσης και ανέδειξε τις διαχρονικές ευθύνες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που εναλλάξ πήγαιναν την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης ένα βήμα πιο πέρα. Τόνισε ότι το θέμα δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους του ΟΣΕ, αλλά το σύνολο της εργατικής τάξης που θα πληρώνει πανάκριβα τις συγκοινωνίες, σ' ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα γίνεται ολοένα και πιο επικίνδυνο στα χέρια των ιδιωτών.

«Ο ιδιώτης - σημείωσε χαρακτηριστικά η Εύα Μελά - δεν έρχεται για να υπηρετήσει τις λαϊκές ανάγκες, αλλά τη δική του κερδοφορία. Το μάρμαρο θα το πληρώσουν οι εργαζόμενοι. Υπάρχει τεράστια πείρα από τις ιδιωτικοποιήσεις και αυτό πρέπει να το αξιοποιήσουν οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από κλάδο δουλειάς». Σε άλλο σημείο της ομιλίας της, η βουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε τις ευθύνες και της συνδικαλιστικής ηγεσίας, που στήριξε στρατηγικές επιλογές του κεφαλαίου και δεν αντιστάθηκε στην πολιτική που οδήγησε στη σημερινή κατάσταση.

ΟΧΙ στη μοιρολατρία και την ηττοπάθεια

Η Εύα Μελά κάλεσε τους εργαζόμενους να μην καταπιούν το χάπι της εθελούσιας και να απαντήσουν αποφασιστικά στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τους παρουσιάσει σαν ένοχους για τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση στον ΟΣΕ. «Οι ευθύνες - είπε - ανήκουν στη διοίκηση και στο σύστημα που αυτή εξυπηρετεί. Η διοίκηση όμως είναι διορισμένη από την εκάστοτε κυβέρνηση. Αυτή έχει και τη μεγαλύτερη ευθύνη και πρέπει να πληρώσει».

Με τη σημείωση ότι «τώρα όλοι ξέρουμε και δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία», η Εύα Μελά απηύθυνε προσκλητήριο στους εργαζόμενους να δώσουν τέλος στη μοιρολατρία και την ηττοπάθεια. Να συσπειρωθούν στις ταξικές δυνάμεις του συνδικαλιστικού κινήματος και να δώσουν τη μάχη ώστε να μην περάσουν τα κυβερνητικά σχέδια. Και στη βάση αυτού του αγώνα, να ενισχύσουν το μέτωπο εκείνο που παλεύει για αποκλειστικά δημόσιο Ενιαίο Φορέα Μεταφορών, που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα συμφέροντα των μονοπωλίων.

Ακολούθησε συζήτηση, στην οποία οι εργαζόμενοι μετέφεραν την εμπειρία τους από προηγούμενα χτυπήματα στον ΟΣΕ και στα εργατικά δικαιώματα από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Σιδηρόδρομοι στην υπηρεσία του λαού

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών πραγματοποίησαν χτες μέλη του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος. Εξορμήσεις από το πρωί στους τόπους δουλειάς

Από τη χτεσινή διαμαρτυρία στο υπουργείο Μεταφορών
Από τη χτεσινή διαμαρτυρία στο υπουργείο Μεταφορών
Για έναν «ΟΣΕ αποκλειστικά Δημόσιο, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι του κεφαλαίου» διαδήλωσαν χτες το απόγευμα εργαζόμενοι με πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ έξω από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η χτεσινή συγκέντρωση ήταν μία άμεση πρώτη αντίδραση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες, περί δήθεν «εξυγίανσης» και «εκσυγχρονισμού» των σιδηροδρόμων στη χώρα μας.

Αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Σ. Σιμόπουλο, στον οποίο κατέθεσε υπόμνημα με τις θέσεις του ταξικού κινήματος, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ότι θα αντιπαλέψει με όλες του τις δυνάμεις την υλοποίηση των κυβερνητικών σχεδίων. Ο Γ. Πέρρος, από την πλευρά της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, είπε ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες έχουν ως στόχο την ολοκληρωτική παράδοση του ΟΣΕ στο ιδιωτικό κεφάλαιο και η υλοποίησή τους θα έχει ως αποτέλεσμα την αφαίρεση κεκτημένων δικαιωμάτων από τους εργαζόμενους στον Οργανισμό, τη μείωση της ασφάλειας του επιβατικού κοινού, την αύξηση του κόστους των εισιτηρίων, αλλά και την περικοπή των λεγόμενων «ασύμφορων» δρομολογίων.

Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ επισήμαναν ότι οι λύσεις που προτείνει η κυβέρνηση συμφέρουν μόνο το μεγάλο κεφάλαιο και την αύξηση της κερδοφορίας του, τη στιγμή που τα σκάνδαλα, τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο χρονικό διάστημα, θα συνεχίσουν να υφίστανται, αν δεν πολλαπλασιαστούν. Τέλος, ξεκαθάρισαν στον γενικό γραμματέα του υπουργείου ότι η κυβέρνηση θα βρει απέναντί της το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το οποίο θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να υψωθούν οι αντιστάσεις των εργαζομένων στον Οργανισμό για την ανατροπή στην πράξη των κυβερνητικών επιλογών.

Μετά το τέλος της συνάντησης, η αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ ενημέρωσε τους συγκεντρωμένους για τα όσα ειπώθηκαν με τον γγ του υπουργείου και ανανέωσε για το άμεσο μέλλον το αγωνιστικό ραντεβού.

Εξορμήσεις από τα χαράματα

Η προετοιμασία της απογευματινής κινητοποίησης ξεκίνησε από τα χαράματα. Συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ από τον ΟΣΕ και άλλους κλάδους βρέθηκαν στο κεντρικό κατάστημα της Καρόλου, όπου μοίρασαν την ανακοίνωση του ΠΑΜΕ και συζήτησαν με τους εργαζόμενους. Η εξόρμηση συνεχίστηκε στο Μηχανοστάσιο του Ρέντη και στο Κεντρικό Εργοστάσιο του Πειραιά, όπου, με μικρές συγκεντρώσεις και πηγαδάκια, οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν τους εργαζόμενους για τις συνέπειες που θα έχει η τυχόν εφαρμογή των κυβερνητικών σχεδίων και τις θέσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος. Κάλεσαν τους εργαζόμενους να αντιπαλέψουν τα αντιδραστικά σχέδια, δίνοντας ηχηρό ράπισμα στις πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις που στηρίζουν τον πολιτικό πυρήνα των ιδιωτικοποιήσεων και της απελευθέρωσης.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΕ
Στη σταθερή τροχιά της συκοφαντίας και των προκλήσεων

Με κατηγορίες σε βάρος των εργαζομένων στον Οργανισμό, επιχειρεί να περάσει το αντιδραστικό της σχέδιο

Με κλιμάκωση της συκοφαντικής επίθεσης σε βάρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ και αναγωγή του προβλήματος των σιδηροδρόμων στη χώρα σε θέμα εσόδων - εξόδων, επιχειρεί η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός να προωθήσουν το αντιδραστικό - αντιλαϊκό σχέδιο της διάλυσης του Οργανισμού και της παράδοσης των κερδοφόρων εργασιών του σε ιδιώτες. Ο Κ. Χατζηδάκης, άλλωστε, το λέει ξεκάθαρα: Στόχος είναι «μια λογική καθαρά επιχειρηματική, προκειμένου ο ΟΣΕ να πάρει παραπάνω χρήματα».

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών με χτεσινές δηλώσεις του σε Μέσα Ενημέρωσης προσπάθησε να διαφημίσει το περιβόητο «σχέδιο ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηρόδρομου», καταλήγοντας πάντα στο συμπέρασμα ότι για να υπάρχουν οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις και μεταφορές, οφείλουμε να αποδεχτούμε την προτεινόμενη από ΕΕ - κυβέρνηση «λύση» που παρουσίασε προχτές.

Ο Κ. Χατζηδάκης μπορεί να επαναλαμβάνει μονότονα ότι «ο ΟΣΕ είναι ο πιο προβληματικός οργανισμός σιδηροδρόμων σε ολόκληρη την Ευρώπη» και ότι «δεν υπάρχει κανένας άλλος τόσο ελλειμματικός διαχρονικά, όσο είναι ο ΟΣΕ», πάντως αρνείται να απαντήσει στο ερώτημα ποιος ευθύνεται για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, δίνοντας, έτσι, συγχωροχάρτι στις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που με δική τους ευθύνη ο Οργανισμός πάει από το κακό στο χειρότερο.

Αντίθετα, με την επιχειρηματολογία του για τα μεγάλα ελλείμματα, με τις συνεχείς αναφορές του στα κονδύλια της μισθοδοσίας, με τους πίνακες με τις αποδοχές εργαζομένων που εμφανίζει, είναι φανερό ότι προσπαθεί να υποστηρίξει την άποψη ότι οι εργαζόμενοι και οι υψηλές τους αποδοχές ευθύνονται για την οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ. Αποσιωπά όμως ότι οι εργαζόμενοι στο σύνολό τους αμείβονται βάσει των νόμων και των κανονισμών που ισχύουν.

Την ίδια στιγμή και με αφορμή την περιβόητη ...διαφάνεια στα οικονομικά του ΟΣΕ, η κυβέρνηση και ο υπουργός της δε διστάζουν να ρίχνουν σκιές σε βάρος των εργαζομένων, για υποθέσεις που σχετίζονται με κακοδιαχείριση ή και σκάνδαλα οικονομικού χαρακτήρα. Οπως υποστήριξε ο υπουργός, «θα γίνονται έφοδοι του ΣΔΟΕ για δύο χρόνια συνέχεια, μέχρι να στελεχωθεί και να προχωρήσει η εσωτερική Υπηρεσία Ελέγχων του Οργανισμού. Ποιος μπορεί να είναι αντίθετος σε αυτό; Κανένας, παρά μόνο όσοι βάζουν το δάκτυλό στο βάζο με το μέλι».

Στην προβοκάτσια απάντησε αμέσως ο Σωτήρης Ραφτόπουλος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ο οποίος χωρίς περιστροφές δήλωσε: «Η άποψή μας είναι καθαρή και ξάστερη, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καλύψουμε κανένα συνάδελφο που εμπλέκεται σε σκάνδαλα. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Εχει υποχρέωση ο υπουργός - και να αφήσει τη συκοφαντία - να ανακοινώσει τα ονόματα αυτών που έχουν εμπλακεί».

ΠΑΣΟΚ
Ιδια στρατηγική με τη ΝΔ

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ προχώρησαν στη διάσπαση του ΟΣΕ, τη συνεχή μείωση του προσωπικού του και είχαν εκπονήσει σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού. Αλλά προχτές το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης... ανακάλυψε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ που σήμερα ολοκληρώνει το έγκλημα «πουλά, εκποιεί και απαξιώνει» τον ΟΣΕ.

Την ίδια στιγμή που το ΠΑΣΟΚ μέσα στο πρόγραμμά του τάσσεται υπέρ της «απελευθέρωσης» της αγοράς των σιδηροδρόμων και της ενίσχυσης του «ανταγωνισμού», σημειώνοντας στις θέσεις του για το ΟΣΕ ότι πρέπει «ο φορέας εκμετάλλευσης να αναβαθμίζει την επιχειρηματικότητά του στο επερχόμενο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον», η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Μ. Καρακλιούμη, επιχείρησε προχτές να εμφανιστεί ότι διαφωνεί με το κυβερνητικό σχεδίου που έρχεται να εξυπηρετήσει ακριβώς αυτούς τους σκοπούς.

Πίσω από τη φραστική επίθεση που εξαπέλυσε η Μ. Καρακλιούμη στον υπουργό Μεταφορών αναφέροντας ότι «ο κ. Χατζηδάκης δρα ως μεσίτης και όχι ως υπουργός», επιχείρησε να κρύψει ότι το ΠΑΣΟΚ όπως και η κυβέρνηση προτείνει στο πρόγραμμά του τη «διατήρηση υπό κρατική ιδιοκτησία των υποδομών μεταφορών ανεξάρτητα από τη μορφή χρηματοδότησης», αφήνοντας ορθάνοιχτη έτσι την πόρτα για αξιοποίηση «φιλέτων» του ΟΣΕ από ιδιώτες, αφού δε δεσμεύεται για αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση του Οργανισμού.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Κούφιοι λεονταρισμοί από την πλειοψηφία

Σε κούφιους λεονταρισμούς για να κρύψει τις ευθύνες της κατέφυγε η πλειοψηφία - ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ - στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δηλώνοντας με ανακοίνωσή της αντίθετη στο κυβερνητικό σχέδιο. Αυτό που δε λέει, είναι ότι η ίδια όσο και αν διαφωνεί στα λόγια, στην πράξη στήριξε και στηρίζει την πολιτική που οδήγησε στο σημερινή οδυνηρή για τους εργαζόμενους κατάσταση. Ενώ αποφεύγει επιμελώς να αναδείξει τις πραγματικές πολιτικές αιτίες. Χαρακτηρίζει τα σημερινά μέτρα ως «περιτύλιγμα των σκληρών νεοφιλελεύθερων επιλογών», αφήνοντας να αιωρείται η αυταπάτη στους εργαζόμενους ότι σε μια πιο «φιλεργατική» δήθεν διαχείριση του καπιταλιστικού συστήματος, πιθανώς και να είχε αποφευχθεί η εξέλιξη.

Οι συνδικαλιστές της πλειοψηφίας αφήνουν στο απυρόβλητο την πολιτική της απελευθέρωσης των στρατηγικών τομέων της οικονομίας - μεταξύ αυτών και οι σιδηροδρομικές μεταφορές - που στόχο έχουν την ενίσχυση του ανταγωνισμού, δηλαδή την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου σε βάρος των εργαζομένων. Με άλλα λόγια, αποδέχονται την απελευθέρωση, αποδέχονται τον ανταγωνισμό και καλλιεργούν την ψευδαίσθηση ότι είναι δυνατή η ύπαρξη ενός ΟΣΕ που θα λειτουργεί τάχα σε όφελος των εργαζομένων. Εν κατακλείδι και ενώ θα έπρεπε αυτές τις μέρες να βράζει ο τόπος για την προετοιμασία κινητοποιήσεων στον Οργανισμό, η πλειοψηφία καλεί απλά σε ...«επαγρύπνηση»!

Τι προβλέπει το σχέδιο

Το «σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ» προβλέπει:

  • Αύξηση τις τιμής των εισιτηρίων με βάση εμπορικά κριτήρια. Οι αυξήσεις θα ανακοινωθούν μέχρι το Δεκέμβρη του 2008.
  • Συρρίκνωση και περικοπή δρομολογίων που δεν αποφέρουν κέρδος, ακόμα και αν αυτά είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση του λαού.
  • Χαράτσωμα του λαού προκειμένου να λειτουργούν τα μη κερδοφόρα δρομολόγια. Θα επιτευχθεί μέσω της χρηματοδότησης αυτών των δρομολογίων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το κόστος της οποίας θα μετακυληθεί στο λαό.
  • Μείωση του προσωπικού - τη στιγμή που οι κενές οργανικές θέσεις φθάνουν τις 2.500 - η οποία θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση της εργασίας για το εναπομείναν προσωπικό και θα επιβαρύνει παραπέρα τα ασφαλιστικά ταμεία. Η μείωση θα γίνει μέσω της μη αντικατάστασης του προσωπικού που συνταξιοδοτείται κανονικά αλλά και μέσω προγράμματος «πρόωρης εθελούσιας συνταξιοδότησης» μέχρι και 3.000 εργαζομένων!
  • Ανατροπή των εργασιακών σχέσεων μέσω της αλλαγής του γενικού κανονισμού προσωπικού, της πρόσληψης νέων εργαζομένων με συνθήκες ιδιωτικού τομέα, της εφαρμογής των ευέλικτων σχέσεων εργασίας και άλλα. Στην κατεύθυνση αυτή βρίσκεται και η πρόβλεψη του σχεδίου για πρόσληψη διευθυντών από την αγορά εργασίας (σήμερα προσλαμβάνονται μόνο γενικοί διευθυντές).
  • Ο ΟΣΕ οδηγείται στην πλήρη διάσπαση με την ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα έχει την εμπορική εκμετάλλευση των υποδομών, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
  • Η ΕΡΓΟΣΕ αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την κατασκευή και τη συντήρηση που θα την αναθέτει σε ιδιώτες εργολάβους. Ακόμα θα αναλάβει την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας μέσω συμπράξεων με ιδιώτες. Προκειμένου οι συμπράξεις αυτές να είναι κερδοφόρες, προβλέπεται η παράκαμψη των ισχυουσών διαδικασιών για την απόκτηση όρων δόμησης και χρήσεων γης.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ