Για «σκάνδαλο» μίλησε ο Πρόεδρος Σαρκοζί, που τόνισε ότι «δεν είναι δυνατόν να πεθαίνει κόσμος στο δρόμο από το κρύο σε μία από τις πλέον πλούσιες χώρες στον κόσμο!!!» Και κάλεσε τις αρχές να μεταφέρουν τους αστέγους στα υπάρχοντα άσυλα, όπου, αν οι ίδιοι το επιθυμούν, μπορούν να μένουν.
Η «έκπληξη» βέβαια του Προέδρου δεν είναι και τόσο γνήσια. Σε μία από τις πιο πλούσιες χώρες της Ευρώπης, άστεγοι υπάρχουν εδώ και τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Μάλιστα, ήταν στα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν οι αρχές «καθάρισαν» όλο το τουριστικό ιστορικό κέντρο του Παρισιού από το «δυσάρεστο θέαμα» των αστέγων, πετάγοντάς τους στα προάστια.
Οι άστεγοι στη Γαλλία, σήμερα, υπολογίζονται σε 100.000!! Η διαδρομή προς το πεζοδρόμιο και το χαρτόκουτο είναι, τις περισσότερες φορές, κοινή και δε σχετίζεται με την κινηματογραφική εκδοχή, των παλαιότερων χρόνων, κάποιου ελαφρώς... σαλεμένου αλκοολικού ή περιθωριακού τύπου.
Μάλιστα πολλές περιπτώσεις των τωρινών αστέγων στο ιστορικό κέντρο του Παρισιού είναι πρώην στελέχη επιχειρήσεων, που, κάποια στιγμή, απολύθηκαν. Με λίγους μήνες εκτός δουλειάς, έχασαν τη δυνατότητα να πληρώνουν τις υπέρογκες υποχρεώσεις που δημιούργησαν ως μεγαλοστελέχη και σταδιακά έχασαν και το (ενοικιαζόμενο εννοείται λόγω των απίστευτων τιμών των ακινήτων) σπίτι τους. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι ο θεσμός της οικογένειας στην προηγμένη και ανεπτυγμένη καπιταλιστικά Γαλλία δε λειτουργεί τόσο σφιχτά, όσο ίσως σε άλλες χώρες, ο δρόμος προς τις αποβάθρες του Σηκουάνα και τα πεζοδρόμια είναι ανοιχτός!!
Μας το κατήγγειλε αγανακτισμένος αναγνώστης της εφημερίδας, επαγγελματίας που διαθέτει φορτηγάκια τύπου ΒΑΝ για μεταφορές.
Πριν λίγες μέρες περνώντας από το σταθμό διοδίων Αφιδνών του ζητήθηκε να πληρώσει 6,90 ευρώ, αντί για 2,70 ευρώ που είναι το κανονικό αντίτιμο για οχήματα με ύψος μέχρι 2,20 μέτρα, όπως το δικό του. Κι αυτό με το εξωφρενικό αιτιολογικό ότι υπήρχε ένα φορτίο που εξείχε από το όχημα και... ανέβαζε το ύψος του στα 2,40 μέτρα! Σε μια άλλη μάλιστα περίπτωση του ζητήθηκε πάλι να πληρώσει αυξημένα διόδια επειδή εξείχε η... κεραία του αυτοκινήτου που ήταν στερεωμένη στη σκεπή του! Τελικά αναγκάστηκε να ξεβιδώσει την κεραία για να περάσει πληρώνοντας το κανονικό αντίτιμο...
Σημειώνουμε ότι η εκμετάλλευση των συγκεκριμένων διοδίων έχει παραχωρηθεί στην ιδιωτική κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού, που εισπράττει «ζεστό» χρήμα από το Γενάρη - και μάλιστα αυξημένο μέχρι και 145% από τον Απρίλη - ενώ είναι ζήτημα αν έχει ρίξει και μία τσαπιά στο έργο.
Εκεί κατάντησαν τον ελληνικό λαό οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» και τις ΣΔΙΤ: Να πληρώνουν πανάκριβα χαράτσια, ακόμη και με τη... μεζούρα!
«Η ιδιωτική ασφάλιση στη χώρα μας δεν έχει φτάσει ακόμη στα επίπεδα ανάπτυξης που θα έπρεπε και που θα μπορούσε να βρίσκεται». Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΕΒΕΑ) Κ. Μίχαλος μιλώντας σε συνέδριο του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ). Κι αυτό το απέδωσε «κατά κύριο λόγο στην έλλειψη ασφαλιστικής κουλτούρας, που χαρακτηρίζει την ελληνική κοινωνία».
Ε, το έχει αυτό το... κακό η «ελληνική κοινωνία». Θεωρεί ένα το κρατούμενο τη δημόσια ασφάλιση και τον κοινωνικό της χαρακτήρα και αντιστέκεται στην κερδοσκοπία της ιδιωτικής ασφάλισης. Βέβαια, η πολιτική της απαξίωσης και του ξηλώματος του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, με την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια που προκαλεί στους εργαζόμενους, «υπόσχεται» πεδίον δόξης λαμπρό για τις ασφαλιστικές εταιρείες, και σ' αυτό θα συμφωνήσουμε με τον πρόεδρο των εμποροβιομηχάνων...
Για τον Καραμανλή και τον Παπανδρέου λέμε, που τα Μέσα Ενημέρωσης τους θέλουν να συμφώνησαν να στηρίξουν από κοινού νόμο για γρήγορες προσλήψεις στα νοσοκομεία.
Δηλαδή, επί τόσα χρόνια που υπάρχουν χιλιάδες κενά προσωπικού στα νοσοκομεία ποιοι κυβερνούσαν αυτή τη χώρα; Κάποια ...άλλα κόμματα και όχι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ;
Τόσοι προϋπολογισμοί έχουν ψηφιστεί (μπλε και πράσινοι) χωρίς κανένας να προβλέπει τα κονδύλια που έχουν πραγματικά ανάγκη τα νοσοκομεία.
Επίσης, κι οι δυο τους πίνουν νερό στο όνομα της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» στο χώρο της Υγείας, κάνοντας ό,τι μπορούν για να τη στηρίξουν.
Πώς ξαφνικά αυτοί οι δύο, δηλαδή, θα ...μας φτιάξουν ένα σωστό δημόσιο σύστημα Υγείας;
Η απάντηση είναι απλούστατη: Δεν πρόκειται να το κάνουν. Αντιθέτως, θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως καλοί «πωλητές» κλινών στα ιδιωτικά ιδρύματα που συνεχώς πληθαίνουν.
«Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ συνείδηση είναι κοινωνική συνείδηση. Ξεκινάει από τον καθένα, μας ωφελεί όλους»!
Η εξαίρετη αυτή φράση ανήκει βέβαια στον Γιώργο Αλογοσκούφη, σωστά το μαντέψατε (και μη γελάτε!).
Δεν έχει δίκιο ο υπουργός μας; Δε μας ωφελεί όλους η «φορολογική συνείδηση»; Επειδή δηλαδή κάποιους τους ...ωφελεί πιο πολύ από τους άλλους τον αμφισβητείτε;
Φυσικά, είναι κάπως πιο εύκολο να έχεις «φορολογική συνείδηση» όταν είσαι εφοπλιστής ή βιομήχανος και σου μειώνουν τους φορολογικούς συντελεστές κάθε χρόνο.
Αντίθετα, δυσκολεύει λίγο όταν είσαι μισθωτός ή μικρομεσαίος, πληρώνεις «τα μαλλιά της κεφαλής σου» στην εφορία, ζεις σε μια χώρα που πληρώνεις αδρά για «δωρεάν» Ασφάλιση, Υγεία και Παιδεία.
Πρέπει, όμως, να αντεπεξέλθουμε ως λαός σε αυτές τις δυσκολίες. Για το καλό της οικονομίας της χώρας, εννοείται. Τώρα που έχουμε και κρίση...