ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάη 2009
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μετά τις ευρωεκλογές το σχέδιο διάλυσης - ιδιωτικοποίησης

Στο πλαίσιο της πολιτικής απελευθέρωσης της ΕΕ και των σχεδίων που είχε επεξεργαστεί το ΠΑΣΟΚ, το σχέδιο εισβολής του ιδιωτικού κεφαλαίου στον ΟΣΕ

Eurokinissi

Απολύσεις 3.000 και πλέον σιδηροδρομικών, εισβολή ιδιωτικών επιχειρήσεων στις κερδοφόρες δραστηριότητες, «τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια (έως και διπλασιασμό) και δραστική περικοπή δρομολογίων, είναι οι κεντρικοί άξονες της κυβερνητικής πολιτικής για τον ΟΣΕ. Την πολιτική αυτή ενέκρινε χτες, σε συνεδρίασή της, η Κυβερνητική Επιτροπή και με εντολή του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, μετά τις ευρωεκλογές, το σχέδιο διάλυσης - ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων τίθεται σε πλήρη εφαρμογή.

Με δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών έκανε λόγο για «σημαντική μεταρρύθμιση της εξυγίανσης του ΟΣΕ» και προκειμένου να υποστηρίξει τις κυβερνητικές αποφάσεις μίλησε για ...«επανασύνδεση» της Ελλάδας με διεθνείς σιδηροδρομικούς άξονες, για άρση της «απομόνωσης» της ελληνικής περιφέρειας και όφελος για τους Ελληνες πολίτες.

Οι δηλώσεις, βέβαια, του Ευρ. Στυλιανίδη και οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αφού για τους εργαζόμενους της χώρας συνολικά και τους απασχολούμενους στον ΟΣΕ κανένα απολύτως όφελος δεν προκύπτει από τα κυβερνητικά σχέδια, αφού:

  • Αυτό διδάσκει η εμπειρία από την είσοδο ιδιωτών σε ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, αυτό γίνεται ήδη ορατό για τον ΟΣΕ.
  • Οι περικοπές περιφερειακών δρομολογίων μόνο στην άρση της απομόνωσης της ελληνικής περιφέρειας δε θα οδηγήσουν όπως, επίσης, ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
  • Ο διπλασιασμός στις τιμές των εισιτηρίων, που ήδη είναι στα σκαριά, θα αποτελέσει ακόμα ένα πλήγμα για τους χρήστες του σιδηροδρόμου.

Για να δικαιολογήσει το κυβερνητικό σχέδιο, ο Ε. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στο συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ, που αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ, στην αναλογία εσόδων/εξόδων που είναι ένα προς οκτώ, καθώς και στα 2 εκατ. ευρώ που πληρώνει τη μέρα ο Ελληνας πολίτης για τη συντήρηση του δικτύου. Ολα αυτά, όμως, είναι επακόλουθα «δημιουργήματα» της πολιτικής που εφάρμοσαν στον ΟΣΕ οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Οι εργαζόμενοι, που καλούνται τώρα να πληρώσουν «τη νύφη» με απολύσεις και ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, δεν έχουν την παραμικρή ευθύνη. Εχουν, όμως, την υποχρέωση και το καθήκον να «τιμωρήσουν» με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου αν υπάρχει ενδιαφέρον για συμμετοχή ιδιωτών στον ΟΣΕ, ο Ε. Στυλιανίδης είπε ότι το ζήτημα είναι η εξυγίανση του ΟΣΕ και όχι η ιδιωτικοποίηση. Για να προσθέσει ότι «ωστόσο η απελευθέρωση επιτρέπει και τη συμμετοχή ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών».

Οσον αφορά στους εργαζόμενους, ο υπουργός είπε ότι το «πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας», που προτείνει η κυβέρνηση, «θα μειώσει σαφώς τον αριθμό των εργαζομένων, με τρόπο τέτοιο όμως, ώστε να μη διακόπτεται η λειτουργία του Οργανισμού».

Υπενθυμίζεται ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα της πολιτικής απελευθέρωσης - ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών μεταφορών, το οποίο εγκρίθηκε πριν από χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής σήμερα ουσιαστικά ρίχνονται στην ανεργία 3.000 σιδηροδρομικοί με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, μέσω του προγράμματος της «μισθωτής εφεδρείας». Ενα πρόγραμμα, που προβλέπει ότι οι απολυμένοι εργαζόμενοι παραμένουν στη διάθεση του ΟΣΕ, για να τους χρησιμοποιήσει όποτε κρίνει σκόπιμο. Στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής προωθούνται οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που «πριμοδοτούν» τους ιδιώτες με χρήματα του ελληνικού λαού και τους ανοίγουν το δρόμο να εκμεταλλευτούν κάθε κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη δραστηριότητα.

Η πρώτη αντίδραση στο κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ εκφράζεται με την αυριανή 24ωρη απεργία, που αποφάσισε το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

ΔΕΗ ΑΕ
Στο +631% τα κέρδη στο τρίμηνο

Είναι ολοφάνερο ότι η οικονομική κρίση αφορά τα λαϊκά νοικοκυριά που ακριβοπληρώνουν το ρεύμα και όχι την επιχείρηση που καταγράφει νέα αύξηση κερδών

Με κέρδη 219,5 εκατ. ευρώ έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2009 για τη ΔΕΗ ΑΕ, ως αποτέλεσμα των συνεχών ανατιμήσεων που επέβαλε στο πρόσφατο παρελθόν με πρόσχημα τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Οι τιμές στο πετρέλαιο έχουν «πέσει» ήδη πάνω από 66%, αλλά τα ακριβά τιμολόγια της ΔΕΗ διατηρήθηκαν στα επίπεδα των αλλεπάλληλων και υπέρογκων ανατιμήσεων που επέβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2007 και το 2008, με τελικό αποτέλεσμα την υψηλή κερδοφορία της Ανώνυμης Εταιρείας.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες καθώς αυτή ικανοποίησε την αξίωση της επιχείρησης για κάλυψη μέρους του υψηλού - τότε - κόστους καυσίμων. Η «βουτιά» στην τιμή του πετρελαίου (που ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένη, αλλά την εκμεταλλεύτηκαν δεόντως), η αύξηση της χρήσης λιγνίτη και η αλματώδης αύξηση της παραγωγής από υδροηλεκτρικά, έφεραν υπερκέρδη στα χέρια των μετόχων της ΔΕΗ, η οποία βεβαίως δε ...μείωσε τα τιμολόγια αντίστοιχα με τη μείωση της δαπάνης για πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Το πρώτο τρίμηνο του 2009 τα αντίστοιχα καθαρά κέρδη ήταν 30 εκατ. ευρώ, με συνέπεια η αύξηση να ανέλθει σε 631,7%!!!

Τα έσοδα της ΔΕΗ αυξήθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 6%, από 1.410,5 εκατ. ευρώ σε 1.495,8 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 326,5% στα 340,8 εκατ. ευρώ από 79,9 εκατ. ευρώ, το πρώτο τρίμηνο του 2008. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Τ. Αθανασόπουλος δήλωσε ότι η εξέλιξη των οικονομικών δείχνει ότι η ΔΕΗ είναι εκτεθειμένη στις διακυμάνσεις εξωγενών παραγόντων, των οποίων η αντιμετώπιση θα εξασφαλίσει τη μακροχρόνια προοπτική της ΔΕΗ. Απ' ό,τι φαίνεται η αντιμετώπιση αυτή περνά από τα νέα τιμολόγια που απεργάζεται η κυβέρνηση σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, τα οποία θα εκτινάξουν σε δυσθεώρητα ύψη τις επιβαρύνσεις των λαϊκών νοικοκυριών για το ηλεκτρικό ρεύμα, εξασφαλίζοντας τα υπερκέρδη και όλων των άλλων ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών και εμπόρων.

Το ΔΣ της ΔΕΗ αποφάσισε χτες ότι η τεχνολογία της νέας ατμοηλεκτρικής μονάδας στην Πτολεμαΐδα θα είναι κονιοποιημένου λιγνίτη, το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού του έργου ορίστηκε σε 1.320 εκατ. ευρώ και η προκήρυξη του έργου θα γίνει εφόσον εξασφαλιστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση των οικισμών Ποντοκώμης και Μαυροπηγής. Εγκρίθηκε επίσης η επέκταση της τηλεθέρμανσης του Δήμου Πτολεμαΐδας, η παραχώρηση 500 στρεμμάτων στην εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ μέχρι το 2050, καθώς και η χρονική επέκταση της παραχώρησης ακόμη 327 στρεμμάτων έως το 2050, για τη διαχείριση απορριμμάτων. Στο Δήμο Μεγαλόπολης παραχωρούνται 380 στρέμματα για 99 χρόνια για δημιουργία Βιομηχανικής Περιοχής.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να τιμωρηθούν όσοι λένε ψέματα στο λαό

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για το κυβερνητικό σχέδιο παράδοσης του ΟΣΕ στους επιχειρηματίες σημειώνεται:

«Με το σχέδιό της για τον ΟΣΕ, η κυβέρνηση δίνει νέο ζεστό χρήμα στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Μετατρέπει τις σιδηροδρομικές μεταφορές σε πανάκριβο εμπόρευμα. Οδηγεί στην ανεργία και προωθεί την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Αυτή είναι η πολιτική απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών της ΕΕ, που και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ εφάρμοσαν και εφαρμόζουν.

Εχει συσσωρευτεί μεγάλη πείρα στους εργαζόμενους από τις "εξυγιάνσεις" και τους "εκσυγχρονισμούς" στην "Ολυμπιακή", στον ΟΤΕ, στη ΔΕΗ, στα ναυπηγεία κλπ., για να πιστέψουν τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ.

Ο λαός και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ δεν πρέπει να δεχτούν να πληρώσουν αυτοί για τα ελλείμματα που δημιούργησε η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Να τιμωρήσουν τα κόμματα που ευθύνονται και για την πολιτική που εφάρμοσαν, αλλά και για τα μεγάλα ψέματα που τους είπαν.

Ισχυρό ΚΚΕ και στις ευρωεκλογές για να ανοίξει ο δρόμος για τη λαϊκή αντεπίθεση, για τη φιλολαϊκή προοπτική».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ