Τετάρτη 20 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μετά τις ευρωεκλογές το σχέδιο διάλυσης - ιδιωτικοποίησης

Στο πλαίσιο της πολιτικής απελευθέρωσης της ΕΕ και των σχεδίων που είχε επεξεργαστεί το ΠΑΣΟΚ, το σχέδιο εισβολής του ιδιωτικού κεφαλαίου στον ΟΣΕ

Eurokinissi

Απολύσεις 3.000 και πλέον σιδηροδρομικών, εισβολή ιδιωτικών επιχειρήσεων στις κερδοφόρες δραστηριότητες, «τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια (έως και διπλασιασμό) και δραστική περικοπή δρομολογίων, είναι οι κεντρικοί άξονες της κυβερνητικής πολιτικής για τον ΟΣΕ. Την πολιτική αυτή ενέκρινε χτες, σε συνεδρίασή της, η Κυβερνητική Επιτροπή και με εντολή του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, μετά τις ευρωεκλογές, το σχέδιο διάλυσης - ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων τίθεται σε πλήρη εφαρμογή.

Με δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών έκανε λόγο για «σημαντική μεταρρύθμιση της εξυγίανσης του ΟΣΕ» και προκειμένου να υποστηρίξει τις κυβερνητικές αποφάσεις μίλησε για ...«επανασύνδεση» της Ελλάδας με διεθνείς σιδηροδρομικούς άξονες, για άρση της «απομόνωσης» της ελληνικής περιφέρειας και όφελος για τους Ελληνες πολίτες.

Οι δηλώσεις, βέβαια, του Ευρ. Στυλιανίδη και οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αφού για τους εργαζόμενους της χώρας συνολικά και τους απασχολούμενους στον ΟΣΕ κανένα απολύτως όφελος δεν προκύπτει από τα κυβερνητικά σχέδια, αφού:

  • Αυτό διδάσκει η εμπειρία από την είσοδο ιδιωτών σε ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, αυτό γίνεται ήδη ορατό για τον ΟΣΕ.
  • Οι περικοπές περιφερειακών δρομολογίων μόνο στην άρση της απομόνωσης της ελληνικής περιφέρειας δε θα οδηγήσουν όπως, επίσης, ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
  • Ο διπλασιασμός στις τιμές των εισιτηρίων, που ήδη είναι στα σκαριά, θα αποτελέσει ακόμα ένα πλήγμα για τους χρήστες του σιδηροδρόμου.

Για να δικαιολογήσει το κυβερνητικό σχέδιο, ο Ε. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στο συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ, που αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ, στην αναλογία εσόδων/εξόδων που είναι ένα προς οκτώ, καθώς και στα 2 εκατ. ευρώ που πληρώνει τη μέρα ο Ελληνας πολίτης για τη συντήρηση του δικτύου. Ολα αυτά, όμως, είναι επακόλουθα «δημιουργήματα» της πολιτικής που εφάρμοσαν στον ΟΣΕ οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Οι εργαζόμενοι, που καλούνται τώρα να πληρώσουν «τη νύφη» με απολύσεις και ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, δεν έχουν την παραμικρή ευθύνη. Εχουν, όμως, την υποχρέωση και το καθήκον να «τιμωρήσουν» με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου αν υπάρχει ενδιαφέρον για συμμετοχή ιδιωτών στον ΟΣΕ, ο Ε. Στυλιανίδης είπε ότι το ζήτημα είναι η εξυγίανση του ΟΣΕ και όχι η ιδιωτικοποίηση. Για να προσθέσει ότι «ωστόσο η απελευθέρωση επιτρέπει και τη συμμετοχή ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών».

Οσον αφορά στους εργαζόμενους, ο υπουργός είπε ότι το «πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας», που προτείνει η κυβέρνηση, «θα μειώσει σαφώς τον αριθμό των εργαζομένων, με τρόπο τέτοιο όμως, ώστε να μη διακόπτεται η λειτουργία του Οργανισμού».

Υπενθυμίζεται ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα της πολιτικής απελευθέρωσης - ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών μεταφορών, το οποίο εγκρίθηκε πριν από χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής σήμερα ουσιαστικά ρίχνονται στην ανεργία 3.000 σιδηροδρομικοί με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, μέσω του προγράμματος της «μισθωτής εφεδρείας». Ενα πρόγραμμα, που προβλέπει ότι οι απολυμένοι εργαζόμενοι παραμένουν στη διάθεση του ΟΣΕ, για να τους χρησιμοποιήσει όποτε κρίνει σκόπιμο. Στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής προωθούνται οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που «πριμοδοτούν» τους ιδιώτες με χρήματα του ελληνικού λαού και τους ανοίγουν το δρόμο να εκμεταλλευτούν κάθε κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη δραστηριότητα.

Η πρώτη αντίδραση στο κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ εκφράζεται με την αυριανή 24ωρη απεργία, που αποφάσισε το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ