ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Ιούνη 2000
Σελ. /80
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Στην υπηρεσία της πολιτικής ιδιωτικοποίησης η ηγεσία της ΟΣΠΑ

Αγωνιστική απραξία επιβάλλουν από κοινού ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ. Στο χτεσινό έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας επέβαλαν την αλλαγή της πάγιας και ομόφωνης θέσης για 100% δημόσια «Ολυμπιακή»

 

Την αλλαγή της ομόφωνης και πάγιας θέσης του συνδικαλιστικού κινήματος για ενιαία και 100% δημόσια «Ολυμπιακή», αποφάσισαν κατά πλειοψηφία οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, στο χτεσινό έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Με το κοινό ψήφισμα των δύο παρατάξεων, που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία (38 υπέρ, κατά 13 και 8 λευκά σε σύνολο 105 εκλεκτόρων), καταγγέλλεται μεν ο διαγωνισμός για την εκχώρηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΟΑ, αλλά αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο εκχώρησης μειοψηφικού πακέτου. Είναι φανερό ότι μετά από ένα τέτοιο ψήφισμα, αλλά και από τις ομιλίες στελεχών των δύο παρατάξεων, η συνδικαλιστική πλειοψηφία της ΟΣΠΑ δε δείχνει διατεθειμένη ν' αντισταθεί στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης που προωθεί η κυβέρνηση. Αυτό φάνηκε άλλωστε και από την απόρριψη ψηφίσματος της ΕΣΚ για τη μη αλλαγή της πάγιας θέσης της ΟΣΠΑ για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΟΑ (ενιαία, δημόσια 100% κλπ.), αλλά και για την αγωνιστική αντιμετώπιση των εξελίξεων, όπως πρότεινε η παράταξη.

Τα πάντα εκποιούνται στο μεγάλο κεφάλαιο και σε λίγο διάστημα δε θα υπάρχει τίποτα που θα είναι ιδιοκτησία του δημοσίου, υπογράμμισε στην ομιλία του ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Γ. Σταυρόπουλος. Αναφερόμενος στις «πουλημένες» συνδικαλιστικές ηγεσίες, οι οποίες επί της ουσίας στηρίζουν την πολιτική της κυβέρνησης, κάλεσε τους εργαζόμενους στην ΟΑ να μην επιτρέψουν τη διεξαγωγή του διαγωνισμού για την εκποίηση του εθνικού αερομεταφορέα. Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι το ΚΚΕ θα σταθεί αρωγός σε όποια προσπάθεια είναι προς την κατεύθυνση του αγώνα για την απόκρουση της αντεργατικής, αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης.

Ο Αν. Παπαληγούρας, εκ μέρους της ΝΔ, χαρακτήρισε σκάνδαλο τη διαχείριση των Βρετανών και υπενθύμισε ότι η ΝΔ ζήτησε, αλλά απορρίφθηκε, τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις εξελίξεις στην ΟΑ. Σε πλήρη ταύτιση με την κυβερνητική πολιτική, άσκησε κριτική για τους επιμέρους χειρισμούς, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση σύρεται στη θέση της ΝΔ, που λέει ότι η μόνη λύση για την «Ολυμπιακή» είναι η εκχώρηση του 51% των μετοχών σε στρατηγικό επενδυτή, με διαδικασίες που θα διασφαλίζουν «στο μέγιστο αριθμό των εργαζομένων τις θέσεις εργασίας».

Ο εκπρόσωπος του ΔΗΚΚΙ Ι. Γαβριηλίδης τάχθηκε υπέρ της μίας μετοχής της ΟΑ που θα ανήκει στο κράτος και αναφέρθηκε στην ανάγκη ενότητας των εργαζομένων. Εκανε λόγο για τη φίμωση από τα ΜΜΕ της διαφορετικής φωνής και τόνισε ότι το ΔΗΚΚΙ θα είναι στο πλευρό των εργαζομένων σε όποιον αγώνα αποφασίσουν.

Να σημειωθεί ότι στο συνέδριο δεν παραβρέθηκε εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ.

Διγλωσσία

Ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕ Αλ. Καλύβης μίλησε για τις ιδιωτικοποιήσεις και την προσπάθεια, μέσω αυτών, να περάσουν οι λεγόμενες διαρθρωτικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό, το συνταξιοδοτικό κ.λπ. Εκανε λόγο για την ανάγκη της συντεταγμένης αντίδρασης των εργαζομένων, με πρωτοβουλία της ΓΣΕΕ, προσθέτοντας ότι η Συνομοσπονδία θα λάβει τα όποια μέτρα προκειμένου να αποκρουστεί αυτή η πολιτική. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η πλειοψηφία στη ΓΣΕΕ τόσα χρόνια τώρα όχι μόνο δεν παίρνει μέτρα, αλλά αντίθετα συνειδητά με τη στάση της βοηθά την κυβέρνηση στην υλοποίηση της πολιτικής της.

Ο Γρ. Φελώνης, πρόεδρος του ΕΚΑ, μίλησε για την ανάγκη διασφάλισης των θέσεων εργασίας και τη βιωσιμότητα της ΟΑ, χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες για το πώς μπορεί να εξασφαλιστούν αυτά. Ανέφερε ότι προϋπόθεση για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της ΟΑ είναι η ενότητα των εργαζομένων υπό την ΟΣΠΑ, η οποία πρέπει ψύχραιμα και νηφάλια να χειριστεί τα ζητήματα χωρίς δογματισμούς. Κατηγόρησε και αυτός τη διοίκηση των Βρετανών για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, επέκρινε τις δηλώσεις Πάγκαλου και διάβασε το δελτίο Τύπου του ΕΚΑ, με το οποίο ζητείται από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.

Δικομματικό «ναι» στην ιδιωτικοποίηση

Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μ. Πατέστος επιχείρησε με την ομιλία του να πείσει τους συνέδρους για την αναγκαιότητα επιβίωσης της ΟΑ μέσω της διατήρησης του δημόσιου ελέγχου της. Εκανε εκτενή αναφορά στη διαχείριση που άσκησαν οι Βρετανοί και στις δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης, χωρίς ωστόσο να μπει στην ουσία της κυβερνητικής πολιτικής.

Ο γραμματέας της ΟΣΠΑ Π. Λυκομήτρος προσπάθησε να εξηγήσει στους εργαζόμενους ότι με την ψήφο τους στις εκλογές ουσιαστικά υιοθέτησαν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, λέγοντας ότι η διαφορετική φωνή που εκφράζει το ΚΚΕ και η ΕΣΑΚ αφορά μόνο το 5% του ελληνικού λαού και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε για τις θέσεις τους! Εξέφρασε την άποψη ότι η ΟΑ και σήμερα δεν ανήκει στο δημόσιο, για να προσθέσει ότι δεν μπορούμε να στεκόμαστε στείρα στη θέση για ΟΑ 100% στο δημόσιο.

Ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ Γ. Λαΐνης ανέφερε ότι η ΟΑ πρέπει να έχει εθνικό και κοινωνικό ρόλο, αλλά με το 51% στους ιδιώτες, γιατί μόνη της δεν μπορεί να είναι βιώσιμη. Διατύπωσε την άποψη ότι οι εργαζόμενοι έχουν κουραστεί και δεν έχουν αντιστάσεις και για το λόγο αυτό τάχθηκε υπέρ του διαλόγου με στόχο τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Ο Κ. Ντούρος ,εκ μέρους της «Διακλαδικής Συνεργασίας», που πρόσκειται στο ΣΥΝ, ανέλυσε την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων στις ΗΠΑ, αντέκρουσε την πολιτική αυτή, επισημαίνοντας ότι είχε ως αποτέλεσμα τη συγκρότηση οχτώ μεγάλων αεροπορικών εταιριών και την υπαγωγή όλων των υπολοίπων σ' αυτές. Ωστόσο, αφού ανέλυσε όλα αυτά, στη συνέχεια πρόβαλε ως λύση τη «στρατηγική συμμαχία» της ΟΑ με ένα μεγάλο όμιλο, αλλά σε ισότιμη βάση. Λίγο πριν είχε ταχθεί υπέρ της παραμονής του 100% της ΟΑ στο δημόσιο, αλλά στη συνέχεια κατηγόρησε την ΕΣΚ γι' αυτή της τη θέση... σαν δογματική. Τάχθηκε κατά του «κρατισμού», προτείνοντας την ανταλλαγή πακέτου μετόχων της ΟΑ με άλλον κρατικό αερομεταφορέα, αποκαλύπτοντας έτσι και τη σύγχυση που επικρατεί στη «Διακλαδική Συνεργασία» για την πορεία της ΟΑ.

ΕΣΚ: Ρήξη με τις επιλογές κυβέρνησης και ΕΕ

Ο Στ. Μανούσος, εκπρόσωπος της ΕΣΚ, αντέκρουσε τα επιχειρήματα για ιδιωτικοποίηση, αναλύοντας ποιο είναι σήμερα το ιδιωτικό κεφάλαιο στην Ελλάδα και διεθνώς και τι στόχους έχει. Επανέφερε το θέμα της οργανωτικής λειτουργίας της ΟΑ χωρίς τον κρατικό εναγκαλισμό, επισημαίνοντας την ανάγκη ρήξης και με τις επιλογές της ΕΕ για την απελευθέρωση των αερομεταφορών και την πλήρη υποταγή στη λογική της «ελεύθερης αγοράς». Μίλησε για την ανάγκη λειτουργίας του εθνικού αερομεταφορέα με ενισχυμένο τον εθνικό και κοινωνικό του ρόλο, με την πλήρη οικονομική στήριξη του κράτους. Επισήμανε ότι ο μόνος δρόμος για τους εργαζόμενους είναι ο δρόμος του αγώνα, σε συντονισμό και σχεδιασμό δράσης με τους εργαζόμενους σε όλες τις άλλες ΔΕΚΟ και τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες που θίγονται από τη βαθιά αντιλαϊκή αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης.

Κάλεσε τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ να απεμπλακούν από τη διγλωσσία και την υποκρισία που διακατέχονται στην προσπάθειά τους να υπερασπίσουν την πολιτική των κομμάτων τους στο λαό και να αντισταθούν μαζί με τους άλλους εργαζόμενους στην κυβερνητική πολιτική. Ιδιαίτερα στους συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ τους κάλεσε να ακολουθήσουν το δρόμο του αγώνα όπως έκαναν το 1993, απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ, της ΕΑΣ, της ΟΛΥΜΠΙΚ ΚΕΤΕΡΙΝΓΚ κλπ. Ανέφερε παράλληλα ότι η ΕΣΚ θα συνεχίσει με την ίδια πολιτική, να αντιστέκεται στις ιδιωτικοποιήσεις, ενώ δήλωσε ότι οι σύνεδροι της παράταξης θα καταψηφίσουν την εισήγηση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΣΠΑ γιατί αλλάζει τη θέση της Ομοσπονδίας.

Καταλήγοντας πρότεινε σαν αρχή ενός αγωνιστικού προγράμματος την κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας με συγκέντρωση στο υπουργείο Μεταφορών την ημέρα που θα οριστεί η συνάντηση των εκπροσώπων της ΟΣΠΑ με τον υπουργό Χρ. Βερελή.

Δορυφόρος με αντιπαροχή

Ανοιχτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό προκηρύσσει το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών προκειμένου ιδιωτική εταιρία να κατασκευάσει και να θέσει σε λειτουργία και εκμετάλλευση το δορυφόρο με την επωνυμία HELLAS SAT. Μετά τις αλλεπάλληλες αποτυχίες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ -την τελευταία φορά σε συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία- να προχωρήσει την υπόθεση του τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου και αφού σπαταλήθηκαν δισεκατομμύρια δραχμές σε μελέτες πάσης φύσεως, σήμερα επιλέγεται η μέθοδος της «αντιπαροχής». Δηλαδή, η χώρα μας εκχωρεί το δικαίωμα που έχει, βάσει διεθνών συμφωνιών, για τη χρήση και εκμετάλλευση συγκεκριμένης γεωστατικής τροχιάς και συχνοτήτων, προκειμένου να εξασφαλίσει τη λειτουργία τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου και σαν αντάλλαγμα ζητάει την παροχή τεσσάρων αναμεταδοτών για 20 χρόνια και κάποιο χρηματικό τίμημα. Σημειώνεται ότι οι υπόλοιποι αναμεταδότες (32) θα είναι στη διάθεση του πλειοδότη.

Το δορυφορικό δίκτυο θα αποτελείται από το γεωστατικό τηλεπικοινωνιακό δορυφόρο, ο οποίος θα τεθεί σε τροχιά στη θέση 39 μοίρες ανατολικά και δυο σταθμούς ελέγχου εδάφους που θα εγκατασταθούν σε δύο τοποθεσίες στο έδαφος της χώρας μας. Θα καλύπτει εκτός από την περιοχή της Ελλάδας και της Κύπρου, την Ανατολική Μεσόγειο και περιοχές της Βαλκανικής. Το κόστος του εγχειρήματος, που όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής θα το αναλάβει εξολοκλήρου ο πλειοδότης, θα ανέλθει στα 200 εκατομμύρια δολάρια.

Οι προσφορές των ενδιαφερομένων θα ανοιχτούν στις 31 Ιούλη, ενώ το δορυφορικό σύστημα πρέπει να έχει τεθεί σε λειτουργία το αργότερο μέχρι τις 25 Μάρτη του 2002, αφού η χώρα μας μετά τις 9 Απρίλη του ίδιου χρόνου, χάνει το δικαίωμα χρήσης της συγκεκριμένης γεωστατικής τροχιάς.

Αν και η πολιτική ηγεσία, μίλησε για τη δημιουργία ενός «δεύτερου ΟΤΕ», από την άποψη της χωρητικότητας του δορυφορικού δικτύου, εντούτοις το εγχείρημα εκτιμάται ότι έχει ν' αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες. Μια πρώτη δυσκολία είναι τα χρονικά περιθώρια που απομένουν για την υλοποίηση ενός τέτοιου φιλόδοξου σχεδίου. Δεύτερον, η ανταπόκριση από πλευράς, όχι τόσο των κατασκευαστών ενός δορυφόρου, αλλά εταιριών που εκμεταλλεύονται και διαχειρίζονται δορυφορικά δίκτυα, αν δεν έχει εξασφαλιστεί η πώληση της χωρητικότητας του δικτύου. Τρίτον και σημαντικό, η δυνατότητα που παρέχεται στους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς και εταιρίες, να δρομολογούν την κίνησή τους μέσα από δίκτυα οπτικών ινών που κοστίζουν λιγότερο.

Δεν είναι λίγοι μάλιστα που υποστηρίζουν, ότι δε χρειάζεται για την Ελλάδα, με τη σημερινή τηλεπικοινωνιακή υποδομή που διαθέτει και τις εναλλακτικές λύσεις που έχει, η κατασκευή και εκμετάλλευση ενός δορυφορικού δικτύου. Απομένει λοιπόν να δούμε, την έκβαση της χτεσινής ανακοίνωσης του ΥΜΕ. Και το κατά πόσο αποτελεί μια σοβαρή και μελετημένη προσπάθεια που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της χώρας και της οικονομίας ή ακόμα ένα εφήμερο προπαγανδιστικό πυροτέχνημα της κυβέρνησης. Η προϊστορία πάντως του «ελληνικού δορυφόρου» συνηγορεί για το τελευταίο. Πολύ περισσότερο που με τους όρους που γίνεται, δε θα πρόκειται για «ελληνικό δορυφόρο», αλλά για δορυφόρο με αντιπαροχή...

Τα λαϊκά εισοδήματα πληρώνουν την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ προς τους  υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας για τα νέα τιμολόγια, τη λειτουργία της Ψυττάλειας από ιδιώτες και για τον ωμό εκβιασμό των ΟΤΑ που έχουν δικό τους δίκτυο ύδρευσης

Η κυβέρνηση διά των υπουργών της ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας καλείται να απαντήσει στη Βουλή σε μια σειρά από καίρια ερωτήματα σχετικά με τα νέα αυξημένα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ, την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης, τη συνέχιση της λειτουργίας του βιολογικού καθαρισμού της Ψυττάλειας από ιδιώτες κ.ά. Συγκεκριμένα, οι δύο υπουργοί είναι υποχρεωμένοι, ύστερα από Ερώτηση που υπέβαλαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Ορέστης Κολοζώφ στα εξής:

  • Ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν τη Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ στις αυξήσεις της τιμής του νερού, πολύ περισσότερο μάλιστα που αυτές είναι ήδη αυξημένες από το 1992, ενώ η επιχείρηση - σύμφωνα με πληροφορίες - το 1999 παρουσιάζει κέρδη 20 δισ. δρχ.;
  • Σχετίζεται αυτό με την πρόθεση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει μέσω μετοχοποίησής της την ΕΥΔΑΠ και επιχειρεί να την κάνει «ελκυστικότερη», δηλαδή πιο κερδοφόρα, για τους όποιους ιδιώτες «επενδυτές», αδιαφορώντας για το κόστος σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος, αλλά και για τις αρνητικές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων της επιχείρησης;
  • Για ποιο λόγο συνεχίζεται η λειτουργία του εργοστασίου βιολογικού καθαρισμού στην Ψυττάλεια από ιδιώτη, ενώ θα μπορούσε η ΕΥΔΑΠ να το λειτουργεί η ίδια με την πρόσληψη μόλις 20 εργαζομένων, εξοικονομώντας με τον τρόπο αυτό 2,5 δισ. δρχ. τη διετία;
  • Πώς επιτρέπει η κυβέρνηση σε μια δημόσια επιχείρηση να εκβιάζει - μέσω της τιμολογιακής πολιτικής - Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να τους αποσπάσει τα δίκτυα ύδρευσης που διαθέτουν και αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα έχει αυτό, τόσο για τους ίδιους τους Δήμους και Κοινότητες, όσο και για τους κατοίκους τους;

Παρ' όλο που η κυβέρνηση - αναφέρουν οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ - υποστήριζε ότι οι αυξήσεις των τιμών των παρεχομένων υπηρεσιών των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (ΔΕΚΟ) μέσα στο 2000 θα «είναι σχεδόν μηδενικές» (ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Κρατικού Προϋπολογισμού 2000, σελ. 189), η Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ αποφάσισε να αυξηθούν τα τιμολόγια νερού.

Οι δύο βουλευτές, αφού παραθέτουν τον πίνακα του νέου τιμολογίου που θα ισχύσει από την 1η Ιούλη (βλέπε παραπλεύρως) επισημαίνουν: Ας σημειωθεί ότι οι τιμές που ισχύουν σήμερα είχαν καθοριστεί την περίοδο 1990-1992 όταν είχαν αυξηθεί υπέρμετρα λόγω της τότε λειψυδρίας, αλλά παρέμειναν αυξημένες, παρ' όλο που στη συνέχεια αυξήθηκαν τα αποθέματα νερού...

Επίσης - τονίζεται στην Ερώτηση - η Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ αποφάσισε να αυξήσει το τέλος αποχέτευσης για τους οικιακούς καταναλωτές από 40% επί της αξίας του νερού σε 44%, δηλαδή θα υπάρξει ποσοστιαία αύξηση κατά 10%. Το θέμα αυτό συνδέεται με το εργοστάσιο βιολογικού καθαρισμού στην Ψυττάλεια, το οποίο σήμερα λειτουργεί από την ιδιωτική επιχείρηση ΑΘΗΝΑ. Ο ιδιώτης εισπράττει 2,5 δισ. δρχ. τη διετία, ενώ θα μπορούσε το εργοστάσιο να λειτουργείται από την ΕΥΔΑΠ: χρειάζεται η πρόσληψη μόνο 20 ανθρώπων, όσους απασχολεί σήμερα ο ιδιώτης.

Να προστεθεί ότι τα τέλη για τις υπόλοιπες υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ έχουν εκτοξευτεί στα ύψη, όπως το τέλος για τις νέες παροχές που τριπλασιάστηκε, το τέλος διακοπής - επανασύνδεσης που εφταπλασιάστηκε κ.λπ.

Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες του Τύπου και προφανώς εκβιάζοντας τους Δήμους που διαθέτουν δικό τους δίκτυο ύδρευσης να το παραχωρήσουν στην ΕΥΔΑΠ - επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - η Διοίκησή της αποφάσισε να αυξήσει το τιμολόγιο «χονδρικής πώλησης» του νερού στους ΟΤΑ από 65 δρχ. το κυβικό που είναι σήμερα σε 123 δρχ., δηλαδή περίπου το διπλασιάζει!

Νέφος και ζέστη ταλαιπωρούν τους Αθηναίους

Η ατμοσφαιρική ρύπανση σε συνδυασμό με τις αρκετά υψηλές θερμοκρασίες που σημειώθηκαν χτες στο Λεκανοπέδιο, έκαναν το βίο των εκατομμυρίων κατοίκων της πρωτεύουσας αβίωτο. Και το πιο άσχημο είναι ότι η ίδια περίπου κατάσταση - τουλάχιστον από πλευράς νέφους - θα διατηρηθεί και σήμερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΕΡΠΑ, το νέφος «έπνιγε» από τις 9 χτες το πρωί μέχρι και αργά το μεσημέρι σχεδόν όλες τις περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας, δημιουργώντας ασφυκτική ατμόσφαιρα. Κι αυτό λίγες μόλις μέρες μετά την Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος, κατά την οποία οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες ισχυρίζονταν ότι έλυσαν όλα τα προβλήματα... Η μεγαλύτερη τιμή του διοξειδίου του αζώτου μετρήθηκε στις 12 το μεσημέρι στην οδό Πατησίων όταν έφτασε στα 349 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο επιφυλακής τα 200. Αυξημένες όμως τιμές του ίδιου ρύπου μετρήθηκαν ακόμη στη Γεωπονική (236 μικρογραμμάρια στις 11 π.μ.), στη Νέα Σμύρνη (225 μικρογραμμάρια στις 10 π.μ.) και στον Πειραιά (209 μικρογραμμάρια στις 10 π.μ.).

Να σημειώσουμε ότι παρ' όλα αυτά, το ΥΠΕΧΩΔΕ στην επίσημη ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει την ποιότητα της ατμόσφαιρας μέτρια, ενώ με βάση τις προβλεπόμενες μετεωρολογικές συνθήκες αναφέρει ότι και σήμερα προβλέπεται να επικρατήσει η ίδια κατάσταση.

Στο μεταξύ χτες την αποπνικτική ατμόσφαιρα επέτεινε και η υψηλή θερμοκρασία που επικράτησε σε πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, φτάνοντας τους 36 βαθμούς Κελσίου.

Σήμερα ωστόσο από αυτή την άποψη οι προβλέψεις της ΕΜΥ είναι σχετικά παρήγορες, καθώς ναι μεν αναμένεται αίθριος καιρός με ασθενείς ανέμους και με θερμοκρασία που θα φτάσει τους 35 βαθμούς Κελσίου, αλλά από τις απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις, ενώ είναι πιθανόν να σημειωθεί βροχή ή καταιγίδα κυρίως στα βόρεια και τα ανατολικά της Αττικής.

Στους ιδιώτες και με «δεμένους» τους εργαζόμενους...

Τα ιδιωτικά κεφάλαια, αλλά και η σκληρή λιτότητα για τους εργαζόμενους, αποτελούν τα μέσα για τη «σωτηρία» της «Ολυμπιακής». Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ.Βερελή σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου. Στις φράσεις «τα ξένα κεφάλαια μπορούν να διασφαλίσουν το μέλλον της ΟΑ» και «καμία επιπλέον αύξηση στους εργαζόμενους», συμπυκνώνεται η πεμπτουσία της κυβερνητικής πολιτικής για το τι μέλλει γενέσθαι στον εθνικό αερομεταφορέα. Μάλιστα, ο υπουργός δεν απέκλεισε εκτός από το μάνατζμεντ, να δοθεί και το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της ΟΑ. Ολα, είπε, θα εξαρτηθούν από την αντίδραση της αγοράς στο διαγωνισμό που θα γίνει.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της μετεγκατάστασης της ΟΑ στα Σπάτα, ο Χ. Βερελής το συνέδεσε με την απόφαση που θα πάρει η ΕΕ, η οποία έχει αναθέσει σχετική μελέτη στην εταιρία «Αλαν Μπράντφορντ», χωρίς όμως να δώσει εγγυήσεις ότι τελικά η κυβέρνηση θα καλύψει τα κεφάλαια που απαιτούνται. Η νέα διοίκηση της ΟΑ, η οποία προφανώς θα έχει προσωρινό και διεκπεραιωτικό χαρακτήρα αναμένεται να τοποθετηθεί τις επόμενες ημέρες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ