ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Ιούνη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Στις 22 Ιούνη η αγωνιστική απάντηση

Ακαρπη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας εκπροσώπων συνδικαλιστικών φορέων

Από παλιότερη λαϊκή κινητοποίηση για την Παιδεία
Από παλιότερη λαϊκή κινητοποίηση για την Παιδεία
Την εμμονή της κυβέρνησης στην εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας στους εκπροσώπους φορέων εκπαιδευτικών και εργαζομένων κατά την παράσταση διαμαρτυρίας που έκαναν στο υπουργείο Παιδείας. Την ίδια ώρα έξω από το υπουργείο αδιόριστοι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούσαν μία ακόμα συγκέντρωση ενάντια στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ζητώντας μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα και κατάργηση των νόμων 2525 και 2640.

Υλοποιώντας την απόφαση που έλαβαν σε κοινή σύσκεψη με συμμετοχή πολλών φορέων, εκπρόσωποι των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΕΑΕ, Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά και του Συντονιστικού Σωματείων Αθήνας, έκαναν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας διαμαρτυρόμενοι για τις επιπτώσεις της «μεταρρύθμισης» στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας.

Στη συνάντηση, όπου συμμετείχαν και εκπρόσωποι ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου, ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι η κατάργηση της επετηρίδας και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αποτελούν κεντρικές κυβερνητικές επιλογές, ενώ για το θέμα των ΤΕΕ είπε, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ότι θα αναπροσαρμοστούν τα κοινοτικά κονδύλια για την ενίσχυσή τους. Ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την εμμονή του στη «μεταρρύθμιση» χωρίς δεσμεύσεις για κανένα από τα ζητήματα που τέθηκαν.

Μετά και το αποτέλεσμα της συνάντησης που τελικά αποδείχτηκε πως εντάσσεται και αυτή στο πλαίσιο της «επικοινωνιακής πολιτικής» του υπουργείου, οι εκπρόσωποι των φορέων εντείνουν την προσπάθεια για την επιτυχία του παλλαϊκού συλλαλητηρίου το οποίο συνδιοργανώνουν την Πέμπτη 22 Ιούνη στις 7.30 το απόγευμα στην πλατεία Κάνιγγος οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, Πανελλήνια Ενωση Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας και Πειραιά, Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, ΠΑΜΕ, Συντονιστικό Σωματείων Πειραιά και Ομοσπονδία Λογιστών.

Οι παραπάνω φορείς διαμαρτύρονται για τα σοβαρά και οξυμένα προβλήματα που δημιουργεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική και τις επιπτώσεις τους με πρώτη την πρωτοφανή συρρίκνωση του λυκείου. Επισημαίνουν την επικινδυνότητα των μέτρων αυτών για τους μαθητές και το δημοκρατικό και ανθρωπιστικό χαρακτήρα του σχολείου και ζητούν αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.

ΠΡΥΤΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Απαράδεκτες μεθοδεύσεις για να συνεχιστεί η διαπλοκή

Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας από τους βουλευτές του ΚΚΕ

Τον απαράδεκτο τρόπο διεξαγωγής των πρυτανικών εκλογών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, φέρνουν στη Βουλή, με Ερώτησή τους στον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης και Λιάνα Κανέλλη.

Οπως καταγγέλλουν στο κείμενο της Ερώτησης οι βουλευτές του ΚΚΕ, η πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων διεξήγαγε τις πρυτανικές εκλογές πριν πραγματοποιηθούν οι φοιτητικές εκλογές και με απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου αποκλείστηκαν οι εκπρόσωποι των διοικητικών υπαλλήλων. Για τους λόγους αυτούς, το πρυτανικό σώμα, σε καμιά περίπτωση, δεν εξέφρασε τους συσχετισμούς.

Στόχος αυτών των μεθοδεύσεων για τις πρυτανικές εκλογές στα Γιάννενα, που πραγματοποιήθηκαν ελάχιστες μέρες μετά τις βουλευτικές εκλογές της 9ης Απρίλη, ήταν, όπως καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, «να διασφαλιστεί η ανάδειξη της σημερινής πρυτανείας για μια τριετία ακόμη, να συνεχιστεί η νομή της εξουσίας και οι τεράστιοι πόροι που αξιοποιούνται από το πανεπιστήμιο και να ελεγχθούν τα νέα τμήματα που δημιουργούνται. Να συνεχιστεί απρόσκοπτα η διαπλοκή, η εξάρτηση και η χειραγώγηση ανθρώπων που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις».

Αποτέλεσμα των μεθοδεύσεων ήταν ως αντίδραση να μην κατατεθεί άλλο ψηφοδέλτιο κι έτσι το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ήταν το μόνο σε όλη τη χώρα που είχε «το θλιβερό προνόμιο να συμμετέχει ένα μόνο ψηφοδέλτιο στις πρυτανικές εκλογές». Επίσης, αποχώρησαν όλες οι φοιτητικές παρατάξεις πλην της ΔΑΠ, καθώς και πολλά μέλη ΔΕΠ, καταγγέλλοντας τις διαδικασίες. Από τους 799 εκλέκτορες, 429 ψήφισαν το ψηφοδέλτιο του κ. Μασαλά, 260 αποχώρησαν και 110 ψηφοδέλτια ήταν λευκά και άκυρα.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει αν θεωρεί ότι οι διαδικασίες αυτές προάγουν το κύρος των πρυτανικών αρχών μέσα στα Πανεπιστήμια και το κύρος των πανεπιστημίων στην κοινωνία, αν διασφαλίζουν την αξιοκρατία, τη διαφάνεια, την αξιοποίηση των πόρων και γενικότερα την αντιμετώπιση των προβλημάτων κατά τον καλύτερο τρόπο και αν διαπαιδαγωγούν τη φοιτητική νεολαία σε πνεύμα δημοκρατίας και δικαιοσύνης που πρέπει να είναι βασική επιδίωξη.

Επίσης, ο υπουργός ερωτάται αν συμφωνεί με τον αποκλεισμό τμημάτων της πανεπιστημιακής κοινότητας (διοικητικοί) από την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης, πώς θα αντιμετωπιστεί το θέμα αυτό και γενικότερα τι προτίθεται να κάνει με τις απαράδεκτες αυτές εκλογές.

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε μονάδες εποπτευόμενες από το υπουργείο Παιδείας και να αρθεί η οικονομική αδικία που συμβαίνει σε βάρος αυτών των εκπαιδευτικών, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν, χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης, Λιάνα Κανέλλη και Παναγιώτης Κοσιώνης, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

Στη χώρα μας, επισημαίνεται στην Ερώτηση, ένα μεγάλο μέρος της Ειδικής Αγωγής προσφέρεται από ειδικά σχολεία και κέντρα που ανήκουν ή εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, για ιστορικούς και άλλους λόγους.

«Σε αυτά τα κέντρα εργάζονται παρέχοντας αποδεδειγμένα εκπαιδευτικό έργο, απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων (παλαιού και νέου τύπου), Φιλοσοφικών Σχολών (με ειδίκευση στην Παιδαγωγική και Ψυχολογία), τμημάτων Ψυχολογίας κλπ. Η προσφορά τους είναι τεράστιας σημασίας διότι απευθύνονται σε κοινωνικές ομάδες με σοβαρά προβλήματα (παιδιά με νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.ά.) και ειδικές απαιτήσεις επιστημονικότητας και υψηλής διάθεσης επιστημονικής προσφοράς των εκπαιδευτικών. Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί όταν ζητήσουν και προσληφθούν ως εκπαιδευτικοί σε μονάδες του υπουργείου Παιδείας, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, δεν τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία για όσα χρόνια έχουν δουλέψει σε κέντρα εποπτευόμενα από το υπουργείο Υγείας», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

«Η παραπάνω αντιμετώπιση, τονίζουν οι βουλευτές, πέρα της σοβαρής διάκρισης και οικονομικής επίπτωσης σε σχέση με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, στερεί από τη δημόσια ειδική αγωγή και γενική εκπαίδευση από πεπειραμένα στελέχη δεδομένου ότι για να διοριστεί κάποιος σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής προϋποθέτει προϋπηρεσία 5 ετών σε δημόσιο σχολείο».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας αν θα προχωρήσει:

  • «Στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που έχουν υπηρετήσει σε μονάδες εποπτευόμενες από το υπουργείο Υγείας, ώστε να μπορούν αξιοποιώντας τις γνώσεις και την πείρα τους να διορίζονται σε δημόσιες μονάδες ειδικής αγωγής.
  • Στην άρση της οικονομικής αδικίας που συμβαίνει σε εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε μονάδες του υπουργείου Παιδείας, καθώς δεν τους αναγνωρίζεται η πολυετής πολλές φορές προϋπηρεσία τους σε μονάδες του υπουργείου Υγείας».
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ
Αγανακτισμένοι οι γονείς από τον πολύμηνο εμπαιγμό

Την αγανάκτησή τους για το 10μηνο εμπαιγμό που υφίστανται οι μαθητές του 1ου και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας, τα οποία συστεγάζονται μετά τον καταστροφικό σεισμό σε διπλοβάρδια, εκφράζουν οι γονείς, με ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων του 3ου Δημοτικού Σχολείου, καταγγέλλοντας συγχρόνως το υπουργείο Παιδείας, τον ΟΣΚ και το Δήμο Ν. Ιωνίας.

«Η ολιγωρία που υπέδειξαν όλοι, η πλήρης έλλειψη συντονισμού μεταξύ Δήμου και ΟΣΚ οδήγησαν την κατάσταση 10 μήνες μετά το σεισμό να βρίσκεται ακόμα στο μηδέν», τονίζεται στο ψήφισμα. Οι γονείς επισημαίνουν ότι «επειδή έχουν την εμπειρία των προηγούμενων μηνών, την αθέτηση εκ μέρους του ΟΣΚ όλων όσα κατά καιρούς υπόσχονταν» και δηλώνουν ότι «δεν έχουμε εμπιστοσύνη στην υπόσχεση που έδωσε ο κ. Μπαλτάς στην τελευταία σύσκεψη στο δημαρχείο, ότι δηλαδή θα γκρεμιστεί το υπάρχον και θα χτιστεί νέο μέχρι το Δεκέμβρη του 2000».

Γι' αυτό οι γονείς δηλώνουν ότι το σχολείο τους δε θα ανοίξει το Σεπτέμβρη, αν δεν εξασφαλιστεί η πρωινή βάρδια και ότι τα κλειδιά θα παραδοθούν σε όσους ευθύνονται (υπουργό Παιδείας, ΟΣΚ, δήμαρχο) και ας βρουν τη λύση. «Η δική μας υπομονή και ανοχή εξαντλήθηκε», καταλήγουν.

Τον πρώην πρύτανη του ΕΜΠ Γ. Τσαμασφύρο τοποθέτησε το υπουργείο Παιδείας στη θέση του ειδικού γραμματέα του Γ` Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Ο Γ. Τσαμασφύρος έχει διατελέσει εκπρόσωπος των ΑΕΙ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΠΕΑΕΚ), το διάστημα 1995 - 1997.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ