ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 5 Αυγούστου 2000
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο αγώνας των μαθητών θα συνεχιστεί πιο αποφασιστικά

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τις «διορθωτικές αλλαγές», που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας

«Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά και ο δίκαιος αγώνας των μαθητών και όλων των φορέων της εκπαίδευσης για την κατάργηση των νόμων-λαιμητόμος, η πάλη για ένα ενιαίο, 12χρονο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους θα συνεχιστεί ακόμα πιο δυναμικά και αποφασιστικά». Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ με αφορμή τις προχτεσινές εξαγγελίες του υπουργού για τα περιβόητα «διορθωτικά μέτρα» και τα ποσοστά αποτυχίας για τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Ο νέος υπουργός Παιδείας με τις προχτεσινές δηλώσεις και τα μέτρα που εξήγγειλε για τους μαθητές (μετεξεταστέοι, μείωση ύλης κλπ.) έδειξε πως γνωρίζει πολύ καλά την τακτική της αδιαλλαξίας και της ωμής κοροϊδίας της νεολαίας και του λαού που ακολουθεί συνολικά η κυβέρνηση. Γιατί τα μέτρα αυτά είναι εκπτώσεις που δεν αλλάζουν την ουσία.

Ενώ οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους και αποδεικνύουν ότι δεκάδες χιλιάδες μαθητές αναγκάζονται με το νέο σύστημα να εγκαταλείψουν το Λύκειο, "πετιούνται" ουσιαστικά εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο υπουργός, προσπαθώντας να θολώσει τα νερά, ισχυρίζεται ότι υπάρχει και η επιλογή των ΤΕΕ που πολλοί ακολουθούν. Ολοι γνωρίζουν όμως ότι τα ΤΕΕ είναι η "χωματερή" του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ ακόμα και οι πιο δύσπιστοι βλέπουν πια, ότι η κυβέρνηση με την αντιμεταρρύθμισή της, μοναδικό στόχο έχει την αποψίλωση του Λυκείου με θύματα κυρίως τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Η κυβέρνηση, πετώντας δύο ψίχουλα, προσπαθεί να κοροϊδέψει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με κινήσεις που δεν αγγίζουν την ταξική ουσία της αντιμεταρρύθμισης, αφού αυτό το αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα αποτελεί συνειδητή επιλογή της για τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας.

Το μαθητικό κίνημα έχει αποδείξει πως δε διασπάται ούτε από την τρομοκρατία, ούτε από τις κάθε λογής εκπτώσεις που κατά καιρούς κάνει η κυβέρνηση. Οι νέοι δεν είναι διατεθειμένοι να χαρίσουν τα δικαιώματά τους στη ζωή και τη μόρφωση. Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά και ο δίκαιος αγώνας των μαθητών και όλων των φορέων της εκπαίδευσης για την κατάργηση των νόμων -λαιμητόμος, η πάλη για ένα ενιαίο, 12χρονο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους θα συνεχιστεί ακόμα πιο δυναμικά και αποφασιστικά.

Η ΚΝΕ θα συμβάλει μ' όλες της τις δυνάμεις στην πάλη της νεολαίας για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στα οράματά της».

ΟΛΜΕ
Επουσιώδεις τροποποιήσεις - αναλλοίωτη η άθλια κατάσταση

«Κινήσεις κατευνασμού», χαρακτηρίζει τις προχτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας το ΔΣ της ΟΛΜΕ, επισημαίνοντας ότι «η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση εφαρμόστηκε στην πράξη και απέτυχε». Σε σχετική ανακοίνωση, τονίζει ότι οι νέες επουσιώδεις τροποποιήσεις της «μεταρρύθμισης» που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας αφήνουν αναλλοίωτη την άθλια εκπαιδευτική κατάσταση και βρίσκονται στην κατεύθυνση «της καλύτερης εφαρμογής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης».

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ σημειώνει ότι το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου και οι γονείς αμφισβητούν την ουσία των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, που εφαρμόζει η κυβέρνηση στη Μέση Εκπαίδευση, δηλαδή τη μετατροπή του λυκείου σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο και την ασφυκτική υποταγή του στις διαδικασίες πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

«Εξαγγελίες, όπως αυτές του κ. Ευθυμίου, που κινούνται στη λογική των προσθαφαιρέσεων και των "μπαλωμάτων" και γίνονται με βασική επιδίωξη κάθε φορά της προσωρινής εκτόνωσης της κατάστασης, θα πέσουν στο κενό, γιατί δεν αγγίζουν την ουσία των προβλημάτων», προειδοποιεί το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Προσθέτει δε ότι η επιμονή του υπουργείου Παιδείας σε μια εκτός τόπου και χρόνου πολιτική, που οδηγεί στη βίαιη έξωση των μαθητών από το σχολείο, που τους στερεί και τα τελευταία υπολείμματα δημιουργικής μάθησης και ελεύθερου χρόνου, που τους σπρώχνει στη βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό, που τους παραδίδει ομήρους, στα φροντιστήρια και την παραπαιδεία, δεν είναι μόνο αλαζονική, αλλά και εγκληματική για το μέλλον της νέας γενιάς.

Τέλος, το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμά ότι η μόνη υπεύθυνη στάση του υπουργείου Παιδείας είναι η προώθηση των αιτημάτων, που ανέδειξαν οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

26ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Εκδηλώσεις σε πολλές πόλεις

Με μεγάλη επιτυχία συνεχίζονται οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του 26ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», σε πολλές πόλεις, χωριά, γειτονιές της χώρας. Νέοι και νέες συμμετέχουν μαζικά στις εκδηλώσεις, συζητούν για όσα τους απασχολούν, αλλά και τραγουδούν και διασκεδάζουν. Ο τελευταίος σταθμός του μεγάλου ταξιδιού του Φεστιβάλ θα είναι το κεντρικό τετραήμερο των εκδηλώσεων στις 20, 21, 22 και 23 Σεπτέμβρη, που θα πραγματοποιηθεί και φέτος στην Πανεπιστημιούπολη στα Ιλίσια.

Οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, που έχουν προγραμματιστεί για τις επόμενες μέρες, είναι οι εξής:

  • Σήμερα,Σάββατο:

- Στην Αλεξανδρούπολη, στο Κηποθέατρο, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «ΝΑΤΟ και ανεργία» και ομιλητή τον Λάζαρο Μπάμπα, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

- Στον Αλμυρό Βόλου, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στην Ελάτεια Φθιώτιδας, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στη Νένητα Χίου, στις 9 μ.μ., με θέμα «Ειρήνη - Αιγαίο».

- Στο Λιτόχωρο στις 8.30 μ.μ. αφιερωμένη στα ναρκωτικά με ομιλητή τον Αλ. Χατζηκώστα, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

- Εκδηλώσεις θα γίνουν, επίσης, στις Μοίρες Ηρακλείου, στις Φιλιάτες Θεσπρωτίας, στη Λευκίμη Κέρκυρας.

  • Αύριο, Κυριακή 6/8:

- Στην πόλη της Χίου, στις 8.30 μ.μ., με θέμα την πάλη για την ειρήνη ιδιαίτερα στο Αιγαίο και ομιλητή τον Γιάννη Νάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

- Στα Καμένα Βούρλα Φθιώτιδας, στις 8.30μ.μ., με θέμα την «Παιδεία».

- Στο Ληξούρι Κεφαλλονιάς, στις 9 μ.μ., με θέμα «ΚΝΕ και το κίνημα της νεολαίας».

- Στον Αϊ - Μαθιά Κέρκυρας.

  • Την Τρίτη 8/8:

- Στο Καστέλι στα Χανιά, στις 8.30 μ.μ. με θέμα «Ξένοι εργάτες».

- Στη Μεσσήνη, στο θεατράκι της πλατείας, στις 8.30 μ.μ. με θέμα ενάντια στο ΝΑΤΟ και στη δημιουργία ιμπεριαλιστικής βάσης θανάτου στο αεροδρόμιο Μεσσήνης.

  • Την Τρίτη και την Τετάρτη 8 και 9/8 θα πραγματοποιηθεί διήμερο εκδηλώσεων στα Λιμενάρια Θάσου.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η αισθητική αγωγή «αφυδατώνεται»

Τα μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση προκειμένου να βάλει «φρένο» στον παραμερισμό της αισθητικής αγωγής, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν προχτές στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη και Γιώργος Χουρμουζιάδης προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

Οπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, στα πλαίσια της σημερινής εκπαίδευσης, όπως επιβάλλουν οι επιταγές των νόμων 2525/97 και 2640/98, η αισθητική αγωγή αφυδατώνεται, υποτάσσεται κι αυτή στα ασφυκτικά όρια του εξετασιοκεντρικού, απρόσωπου, ανταγωνιστικού σχολείου, που συμπιέζει αφόρητα τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και παραμορφώνει την προσωπικότητά τους. Τα πάντα υποτάσσονται στο κυνήγι της εισόδου σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, το σχολείο χάνει το μορφωτικό του ρόλο και φυσικά η αισθητική αγωγή ουσιαστικά παύει να υπάρχει.

«Σκοπός της αισθητικής αγωγής στο σχολείο πρέπει να είναι, μέσα από όλο το πρόγραμμά του, αλλά και την ενασχόληση με το καλλιτεχνικό έργο και τη συγκεκριμένη καλλιτεχνική δραστηριότητα, η ευρύτερη επίδραση στον ανθρώπινο ψυχισμό, η γενικότερη συμβολή του σχολείου στη διαμόρφωση αισθητικού κριτηρίου και διάθεσης για δημιουργία. Η αισθητική αγωγή σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζεται με την "καλλιτεχνική παιδεία", δεν περιορίζεται στη διδασκαλία ορισμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων και δραστηριοτήτων. Με τη συστηματική καλλιέργεια διαφόρων καλλιτεχνικών μορφών έκφρασης (θέατρο, χορός, τραγούδι, κινηματογράφος, φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική κτλ.) οι μαθητές πρέπει να αναπτύσσουν αρμονικά τις ικανότητές τους, ιδιαίτερα τη φαντασία και να διαμορφώνουν τα ταλέντα τους. Το σχολείο πρέπει να μάθει τα παιδιά να αναγνωρίζουν το ωραίο στη φύση και την κοινωνία, φέρνοντάς τα σε επαφή με τους θησαυρούς της παγκόσμιας τέχνης και τις πλούσιες πολιτιστικές παραδόσεις του λαού μας. Παράλληλα πρέπει να αναπτύξει στους μαθητές τη διάθεση να διαμορφώνουν το περιβάλλον και τη ζωή τους, ώστε να νιώθουν το αίσθημα του ωραίου. Γιατί η αισθητική αγωγή βοηθά τόσο στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης όσο και του συναισθηματικού κόσμου. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι να κάνουμε τους νέους ανθρώπους να συγκινούνται με το πραγματικά ωραίο, να το κρίνουν σωστά και στο δυνατό βαθμό να γίνονται και αυτοί οι ίδιοι δημιουργοί, καλλιτέχνες. Η ζωντανή παρακολούθηση καλλιτεχνικών παραστάσεων, η προβολή της καλλιτεχνικής δημιουργίας του ίδιου του σχολείου, η διοργάνωση και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς κι εκθέσεις ατομικής και συλλογικής προσπάθειας συντελούν στη διαμόρφωση του κοινωνικού πλαισίου που δίνει τα κίνητρα σε όλους τους μαθητές να αναπτυχθούν χωρίς υπερβολές. Είναι σίγουρο ότι ολοκληρωμένη καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μόνο ένα σχολείο που θα έχει στόχο του τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και όχι το σημερινό της απομνημόνευσης άχρηστων - κατά βάση - ασύνδετων και αντεπιστημονικών πολλές φορές πληροφοριών σχολείο της παπαγαλίας. Ενα τέτοιο σχολείο είναι αυτό που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων, το Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση και πότε προκειμένου να ανακοπεί η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση, που αναιρεί τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου, παραμερίζει την αισθητική αγωγή και συνεργεί σε πολύ μεγάλο βαθμό στη μονόπλευρη και αποσπασματική διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων ανθρώπων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ