Σάββατο 5 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η αισθητική αγωγή «αφυδατώνεται»

Τα μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση προκειμένου να βάλει «φρένο» στον παραμερισμό της αισθητικής αγωγής, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν προχτές στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη και Γιώργος Χουρμουζιάδης προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

Οπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, στα πλαίσια της σημερινής εκπαίδευσης, όπως επιβάλλουν οι επιταγές των νόμων 2525/97 και 2640/98, η αισθητική αγωγή αφυδατώνεται, υποτάσσεται κι αυτή στα ασφυκτικά όρια του εξετασιοκεντρικού, απρόσωπου, ανταγωνιστικού σχολείου, που συμπιέζει αφόρητα τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και παραμορφώνει την προσωπικότητά τους. Τα πάντα υποτάσσονται στο κυνήγι της εισόδου σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, το σχολείο χάνει το μορφωτικό του ρόλο και φυσικά η αισθητική αγωγή ουσιαστικά παύει να υπάρχει.

«Σκοπός της αισθητικής αγωγής στο σχολείο πρέπει να είναι, μέσα από όλο το πρόγραμμά του, αλλά και την ενασχόληση με το καλλιτεχνικό έργο και τη συγκεκριμένη καλλιτεχνική δραστηριότητα, η ευρύτερη επίδραση στον ανθρώπινο ψυχισμό, η γενικότερη συμβολή του σχολείου στη διαμόρφωση αισθητικού κριτηρίου και διάθεσης για δημιουργία. Η αισθητική αγωγή σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζεται με την "καλλιτεχνική παιδεία", δεν περιορίζεται στη διδασκαλία ορισμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων και δραστηριοτήτων. Με τη συστηματική καλλιέργεια διαφόρων καλλιτεχνικών μορφών έκφρασης (θέατρο, χορός, τραγούδι, κινηματογράφος, φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική κτλ.) οι μαθητές πρέπει να αναπτύσσουν αρμονικά τις ικανότητές τους, ιδιαίτερα τη φαντασία και να διαμορφώνουν τα ταλέντα τους. Το σχολείο πρέπει να μάθει τα παιδιά να αναγνωρίζουν το ωραίο στη φύση και την κοινωνία, φέρνοντάς τα σε επαφή με τους θησαυρούς της παγκόσμιας τέχνης και τις πλούσιες πολιτιστικές παραδόσεις του λαού μας. Παράλληλα πρέπει να αναπτύξει στους μαθητές τη διάθεση να διαμορφώνουν το περιβάλλον και τη ζωή τους, ώστε να νιώθουν το αίσθημα του ωραίου. Γιατί η αισθητική αγωγή βοηθά τόσο στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης όσο και του συναισθηματικού κόσμου. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι να κάνουμε τους νέους ανθρώπους να συγκινούνται με το πραγματικά ωραίο, να το κρίνουν σωστά και στο δυνατό βαθμό να γίνονται και αυτοί οι ίδιοι δημιουργοί, καλλιτέχνες. Η ζωντανή παρακολούθηση καλλιτεχνικών παραστάσεων, η προβολή της καλλιτεχνικής δημιουργίας του ίδιου του σχολείου, η διοργάνωση και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς κι εκθέσεις ατομικής και συλλογικής προσπάθειας συντελούν στη διαμόρφωση του κοινωνικού πλαισίου που δίνει τα κίνητρα σε όλους τους μαθητές να αναπτυχθούν χωρίς υπερβολές. Είναι σίγουρο ότι ολοκληρωμένη καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μόνο ένα σχολείο που θα έχει στόχο του τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και όχι το σημερινό της απομνημόνευσης άχρηστων - κατά βάση - ασύνδετων και αντεπιστημονικών πολλές φορές πληροφοριών σχολείο της παπαγαλίας. Ενα τέτοιο σχολείο είναι αυτό που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων, το Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση και πότε προκειμένου να ανακοπεί η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση, που αναιρεί τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου, παραμερίζει την αισθητική αγωγή και συνεργεί σε πολύ μεγάλο βαθμό στη μονόπλευρη και αποσπασματική διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων ανθρώπων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ