Σάββατο 5 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παραδόθηκε το πόρισμα για το «Φάλκον»

Το πόρισμα για το δυστύχημα του αεροσκάφους τύπου «Φάλκον» στις 14 Σεπτέμβρη 1999, που στοίχισε τη ζωή σε επτά άτομα, μεταξύ των οποίων και του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Γ. Κρανιδιώτη, δόθηκε χτες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας από εκπροσώπους της Ρουμανικής Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το δυστύχημα αποδίδεται σε τεχνική βλάβη του αεροσκάφους και λανθασμένη πλοήγηση. Συγκεκριμένα, τέσσερις είναι οι κυριότερες αιτίες:

1. Η λανθασμένη εκτίμηση του κινδύνου από τη βλάβη στο σύστημα πηδαλίου ανόδου-καθόδου.

2. Η παρέμβαση του πληρώματος στον αυτόματο πιλότο.

3. Οι λανθασμένες εντολές σε περίπτωση μεγάλων ταχυτήτων και η βλάβη του αντισταθμιστή, που είχαν ως αποτέλεσμα να εμφανιστούν οι ταλαντεύσεις.

4. Η μη χρήση από τους επιβάτες των ζωνών ασφαλείας, κατά τη διάρκεια των ταλαντεύσεων.

Στο πόρισμα της επιτροπής (αποτελούνταν από εμπειρογνώμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία), το δυστύχημα περιγράφεται ως εξής: «Σε υψόμετρο 5.000 μέτρων περίπου και για 24 δευτερόλεπτα περίπου, το ελληνικό αεροσκάφος είχε δέκα κάθετες ταλαντεύσεις, οι οποίες υπερέβησαν τα όρια χειρισμού του αεροσκάφους. Η πρόσκρουση των επιβατών χωρίς ζώνες ασφαλείας στα τοιχώματα και τα αντικείμενα του αεροσκάφους, λόγω των επιταχύνσεων που εμφανίστηκαν ως συνέπεια των ταλαντεύσεων, οδήγησε στο θάνατο επτά επιβατών».

Το πόρισμα έχει σταλεί από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελή στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και στο Ανακριτικό Συμβούλιο Αεροπορικών Ατυχημάτων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία διερεύνησης, ενώ αντίγραφο του πορίσματος επιδόθηκε και στις οικογένειες των θυμάτων.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το πόρισμα των εισαγγελικών εμπειρογνωμόνων Ακριβού Τσολάκη και Αλ. Φίσερ, το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινων λαθών, τόσο κατά τη διάρκεια της πτήσης όσο και στο πλαίσιο συντήρησης του αεροσκάφους. Οι εμπειρογνώμονες είχαν αποδώσει το δυστύχημα σε τρεις κυρίως παράγοντες. Στη μεγάλη ταχύτητα που είχε κατά την κάθοδό του (330 κόμβους αντί 260), στις ανωμαλίες του συστήματος πηδαλίου ανόδου-καθόδου, καθώς η βίαιη κίνηση του χειριστηρίου προς την αντίθετη φορά, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε τροχιά καθόδου και, τέλος, στο γεγονός ότι οι επιβάτες δε φορούσαν τις ζώνες ασφαλείας, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους από την πρόσκρουσή τους στα τοιχώματα του αεροσκάφους.

Για προκλητική αδιαφορία κατήγγειλε την κυβέρνηση ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Α. Σπηλιωτόπουλος, επειδή ενώ ήταν γνωστό ότι χτες θα επιδιδόταν το σχετικό πόρισμα, ούτε ο αρμόδιος υπουργός ούτε ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης «είχαν την ευαισθησία να παρουσιάσουν το πόρισμα για το τραγικό δυστύχημα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ