ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΤΕ - ΕΛΤΑ
Κινητοποιήσεις ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις

Κινητοποιήσεις ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αποφασίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι της Επιχείρησης. Απεργίες και συλλαλητήρια έχουν εξαγγείλει ήδη οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ, για τον οποίο η κυβέρνηση δρομολογεί την απώλεια του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από το δημόσιο.

Θυμίζουμε ότι με τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή την Τετάρτη, παρέχεται η δυνατότητα πώλησης μετοχών του ΟΤΕ (που ελέγχει το δημόσιο) σε ποσοστό μεγαλύτερο του 51%. Επίσης, ξεκινά η ιδιωτικοποίηση - μέχρι 49% σε πρώτη φάση - του ΟΠΑΠ και των ΕΛΤΑ. Ειδικά για τα τελευταία, προβλέπεται η είσοδος «στρατηγικού συμμάχου», ιδιώτη δηλαδή που θα νέμεται τις υποδομές, το δίκτυο που έστησαν με τη δουλιά τους οι εργαζόμενοι του Ταχυδρομείου και τα λαϊκά στρώματα μέσω της φορολογίας και της καταβολής τελών.

Τα σχέδια της κυβέρνησης φαίνεται ότι δε θα μείνουν χωρίς απάντηση, από πλευράς των εργαζομένων. Θυμίζουμε ότι η Ομοσπονδία Εργαζομένων- ΟΤΕ σε πρώτη φάση αποφάσισε τρεις επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες (από την ερχόμενη Δευτέρα μέχρι και την Τετάρτη). Επίσης, θα προχωρήσουν σε διάβημα στον υπουργό Εθνικής Οικονομίας. Σε συλλαλητήριο την Τρίτη στην Αθήνα. Και συγκέντρωση έξω από τη Βουλή, την Τετάρτη, πιθανή μέρα ψηφοφορίας για την τροπολογία. Χτες ο Πανελλήνιος Σύλλογος Συνταξιούχων του Οργανισμού ανακοίνωσε τη συμμετοχή του στο συλλαλητήριο της Τρίτης.

Εξάλλου, σήμερα το πρωί συνεδριάζει το ΔΣ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων - ΕΛΤΑ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα παρθούν αποφάσεις για κυλιόμενες απεργίες και συγκέντρωση έξω από τη Βουλή, μαζί με τους εργαζομένους του ΟΤΕ, την ερχόμενη Τετάρτη.

Τις κινητοποιήσεις αναμένεται να στηρίξει και η «Δημοκρατική Συνεργασία - ΕΛΤΑ», θέτοντας όμως ζήτημα γενικότερου συντονισμού με τους εργαζομένους στις λοιπές επιχειρήσεις που ελέγχονται εξ ολοκλήρου ή μερικώς από το δημόσιο, προκειμένου να αντικρουστεί συνολικά η κυβερνητική πολιτική ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου.

Η παράταξη αναμένεται να επιμείνει στη διατήρηση του 100% του Ταχυδρομείου υπό κρατικό έλεγχο, όπως και στο ενιαίο του χαρακτήρα του. Να σταματήσει δηλαδή η πολυδιάσπαση του έργου μέσω ίδρυσης θυγατρικών, που κάνουν ευκολότερο το ξεπούλημα της Επιχείρησης κομμάτι - κομμάτι και την επιβολή των λεγόμενων ελαστικών σχέσεων εργασίας. Και να επιστρέψουν οργανικά, όσες ήδη ιδρύθηκαν, στον κορμό του Ταχυδρομείου.

Απεργία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Αλλαγές στην ηγεσία της εταιρίας αποφάσισε η κυβέρνηση

Την κήρυξη 48ωρης απεργίας στις 15 Σεπτέμβρη αποφάσισε η εκτελεστική επιτροπή της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας καταγγέλλουν τους αρμόδιους για παράνομες και αυθαίρετες ενέργειες σε βάρος των συμφερόντων της ΥΠΑ και του Δημοσίου, αλλά και για αδιαφορία στην επίλυση σοβαρών θεμάτων που απασχολούν τους εργαζόμενους.

Ειδικότερα, καταγγέλλουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση συμβατικών υποχρεώσεων του Δημοσίου για το αεροδρόμιο Σπάτων και αυθαίρετες παραχωρήσεις αρμοδιοτήτων της ΥΠΑ στην Εταιρεία Αεροδρομίου Σπάτων. Οσον αφορά το νέο Οργανισμό ΥΠΑ, οι εκπρόσωποι της ΟΣΥΠΑ, ζητούν συμμετοχή των εργαζομένων στην κατάρτισή του, όπως ορίζει το άρθρο 101 του ΠΔ 66/89.

Υπενθυμίζεται ότι η απεργιακή κινητοποίηση αρχικά εξαγγέλθηκε για τις 20 Ιούλη, αλλά ανεστάλη σε ένδειξη καλής θέλησης λόγω των καταστρεπτικών πυρκαγιών.

Στο μεταξύ, την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη διάλυση της ΥΠΑ και τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων και του τομέα αεροναυτιλίας, σηματοδοτούν οι αλλαγές στην ηγεσία της Υπηρεσίας, που αποφάσισε η κυβέρνηση.

Οπως έγινε γνωστό, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών έχει ήδη ζητήσει την παραίτηση του διοικητή της ΥΠΑ Δημ. Γεωργαράκη. Οι λόγοι της απομάκρυνσης Γεωργαράκη από την ΥΠΑ δε διευκρινίζονται, ενώ ως αντικαταστάτης του φέρεται ο Αθ. Τσογάνης, πτέραρχος ε.α. και πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση αποφάσισε, επίσης, την αντικατάσταση με υψηλόβαθμο στέλεχος του ΥΠΕΧΩΔΕ και του υποδιοικητή της ΥΠΑ Γ. Σταμπούλη, που σήμερα είναι αρμόδιος για τα έργα αεροδρομίου.

Εκτιμάται ότι η απόφαση της κυβέρνησης να αλλάξει την ηγεσία της ΥΠΑ συνδέεται με το γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο για τη διάλυση της ΥΠΑ και την ίδρυση στη θέση της ανώνυμων εταιριών, την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, καθώς και την επικείμενη έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου στα Σπάτα.

Μνημόνιο ... προπαγάνδας για το 2004

Τους τρόπους με τους οποίους θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί η κυβερνητική προπαγάνδα στα θέματα που αφορούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, θα προσδιορίζει το επιχειρησιακό σχέδιο που θα εκπονηθεί από το υπουργείο Τύπου και την εταιρία «Αθήνα 2004».

Το επιχειρησιακό σχέδιο θα εκπονηθεί στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας και συναντίληψης που υπέγραψαν ο υπουργός Τύπου Δ. Ρέππας και η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου.

Ορισμένα από τα θέματα που θα περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο είναι:

  • Συνεργασία στις διαδικασίες σφαιρικής ενημέρωσης των ξένων δημοσιογράφων, που επισκέπτονται ετησίως την Ελλάδα, με πρόσκληση του υπουργείου και ένταξη της «Αθήνα 2004» ως μόνιμου σταθμού στο πρόγραμμα των ενημερωτικών επαφών τους.
  • Συνεργασία με το υπουργείο για την ενημέρωση της διεθνούς κοινής γνώμης από τα Γραφεία Τύπου των ελληνικών πρεσβειών. Συνεχής ροή ενημέρωσης των Γραφείων Τύπου εκ μέρους της «Αθήνα 2004». Αποδελτίωση και αναλυτική ενημέρωση, εκ μέρους των Γραφείων Τύπου, σχετική με τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
  • Εξέταση δυνατότητας συνεργασίας και αξιοποίησης του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού του υπουργείου σε σχέση με την οργάνωση των Κέντρων Τύπου της «Αθήνα 2004».
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κοινού για τον εθελοντισμό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ