ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΤΟΕ
Στο φόντο οξυμένων προβλημάτων

Η ΕΣΑΚ Τραπεζών καλεί σε αντίσταση στις επιλογές κυβέρνησης - τραπεζιτών - συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών

Σε μια περίοδο κορύφωσης της επίθεσης σε δικαιώματα και κατακτήσεις των τραπεζοϋπαλλήλων από τραπεζίτες και κυβέρνηση ξεκινάει σήμερα το 26ο Εκλογοαπολογιστικό και Καταστατικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδος. Ενα συνέδριο που δίνει την ευκαιρία στους τραπεζοϋπαλλήλους να στείλουν μήνυμα αντίστασης στο συμβιβασμό και την απραξία της συνδικαλιστικής τους ηγεσίας.

Τις δύο βασικές επιλογές που πρέπει να ακολουθήσουν οι τραπεζοϋπάλληλοι σ' αυτό το συνέδριο θέτει η ΕΣΑΚ Τραπεζών με την εκλογική της διακήρυξη: Με το μηχανισμό διαπλοκής τραπεζιτών - κυβέρνησης - συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών ή με το ταξικό μέτωπο των εργαζομένων ενάντια στις επιλογές τους. Η ΕΣΑΚ καλεί ακόμα τους τραπεζοϋπαλλήλους να ανατρέψουν τη σημερινή κατάσταση με μέτωπο ανατροπής και ρήξης στην υποταγή και το συμβιβασμό και ταξική συσπείρωση και αγωνιστική ενότητα.

Στο συνέδριο θα συμμετέχουν 631 σύνεδροι από 41 συλλόγους μέλη της ΟΤΟΕ. Σήμερα, θα εκλεγεί Εφορευτική Επιτροπή και θα συζητηθεί ο απολογισμός και ο προγραμματισμός δράσης. Η ψηφοφορίες θα γίνουν το Σάββατο, ενώ την Κυριακή το Συνέδριο λήγει με την εκλογή νέου 75μελές Γενικού Συμβουλίου και 47 αντιπροσώπων για το συνέδριο της ΓΣΕΕ. Στις εκλογές θα συμμετέχουν 14 συνδυασμοί.

Στη διακήρυξή της η ΕΣΑΚ αναφέρεται στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων μετά τις συγχωνεύσεις και ιδιωτικοποιήσεις τραπεζών, σημειώνοντας: «Τα τραπεζικά σούπερ μάρκετ κάθε είδους υπηρεσιών, στήνονται, μέσα σε συνθήκες αδηφάγου ανταγωνισμού. Πάνω στα απομεινάρια των εργασιακών κατακτήσεων μέσα από αγώνες πολλών γενεών τραπεζοϋπαλλήλων. Η εισαγωγή της τεχνολογίας αλλάζει το σκηνικό αλλά και αποκαλύπτει την ταξική χρήση της, που αντί να ελαφρύνει την εργασία (μείωση ωραρίου και εντατικότητας) την επιμηκύνει, την κάνει πιο αγχώδη».

«Ο επιχειρηματικός ανταγωνισμός, συνεχίζει η ΕΣΑΚ, η απαιτούμενη "ευελιξία" και προσαρμοστικότητα της επιχείρησης, δεν ανέχεται συνθήκες εργασιακής ασφάλειας και σταθερότητας για τον εργαζόμενο, την εξασφάλιση από την απόλυση, σταθερό, εγγυημένο και αξιοπρεπές εισόδημα, ανθρώπινο ωράριο και συνθήκες εργασίας. Αντίθετα, ήδη δοκιμάζουμε τη συνταγή της εργοδοσίας: Καταστρατήγηση Οργανισμών υπηρεσίας και συλλογικών συμβάσεων, τροποποίησή τους μέσα από ανοιχτή εργοδοτική παρέμβαση στο συνδικαλιστικό κίνημα με σκοπό την αλλοίωση των συσχετισμών. Καταστρατήγηση του ωραρίου και ελαστικοποίησή του (με την υπογραφή της ηγεσίας της ΟΤΟΕ)».

«Περίσσεψαν οι αναλύσεις, προτάσεις, έρευνες και τα σεμινάρια. Η εργοδοσία και η κυβέρνηση δεν καταλαβαίνουν από διαλόγους και κοινωνικές ευαισθησίες. Μια γλώσσα καταλαβαίνουν, της αντίστασης και ανυπακοής, της ταξικής συσπείρωσης, του αγωνιστικού μετώπου ενάντια στις επιλογές τους», επισημαίνει και συνεχίζει, «αυτή τη γλώσσα θέλει να ανιχνεύσει η ΕΣΑΚ μαζί με όλους τους εργαζόμενους, αλλά και όλες εκείνες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που δεν περιορίζονται μόνο σε αναλύσεις, δε συμβιβάζονται με τη σημερινή πραγματικότητα στην ΟΤΟΕ. Που δεν εξαντλούνται σε διακηρύξεις και δοκιμάστηκαν πρακτικά στα κρίσιμα μέτωπα του αγώνα».

Καταλήγοντας η ΕΣΑΚ τονίζει ότι βασική της επιδίωξη είναι «να γίνει πλατιά συνείδηση στους εργαζόμενους και να αποτελέσει κύριο στοιχείο του προσανατολισμού ενός αγωνιστικού, ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος ότι τα προβλήματα των εργαζομένων δε λύνονται χωρίς ουσιαστική αμφισβήτηση και αντιπαράθεση με τις πολιτικές και τα μέτρα που αποσκοπούν στην αύξηση των κερδών του κεφαλαίου».

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
«Απελευθέρωση» και στις συνθέσεις πληρωμάτων

Συνάντηση για «κοινωνικό διάλογο» μεταξύ ΥΕΝ και της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων

Η καρατόμηση ναυτεργατικών δικαιωμάτων και θέσεων εργασίας και η μετατροπή των θαλάσσιων μεταφορών σε επικίνδυνη «ζώνη» για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής είναι το «ζουμί» των όσων επεξεργάζεται η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο για την ακτοπλοΐα αλλά και για την κρουαζιέρα, στο όνομα της... «ανταγωνιστικότητας» του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών και της... «απελευθέρωσης», δηλαδή για την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών. Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής είχε στο γραφείο του δίωρη συνάντηση με τη διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων (ΕΕΕΠ) για να επιβεβαιώσει τη σαφή θέση της κυβέρνησης να μετατρέψει και μάλιστα εσπευσμένα τις ελληνικές θάλασσες σε «ξέφραγο αμπέλι» και τα πλοία, που θα ταξιδεύουν σε αυτές, σε σύγχρονες γαλέρες. Δηλαδή ότι ο διαλυτικός Κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που σπάει το καμποτάζ θα τεθεί σε πλήρη και ολοκληρωτική ισχύ δύο χρόνια νωρίτερα από την ημερομηνία που είχε καθοριστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση το 2004.

Η επιβεβαίωση αυτή ανοίγει πλήρως τους «ασκούς του Αιόλου» και για τους Ελληνες ναυτεργάτες των τουριστικών πλοίων, αφού ουσιαστικά αποτελεί αποδοχή της αξίωσης που έχει προβάλλει η ΕΕΕΠ, να ξεκινήσει «κοινωνικός διάλογος»: «προκειμένου- όπως ανέφερε η επιστολή που είχε σταλεί από την Ενωση τον περασμένο Ιούλη- να συζητήσουμε θέματα ανταγωνιστικότητας πλοίων του κλάδου, που έχουν σχέση με την επάνδρωση, την πρόταση εκπόνησης μελέτης για εκσυγχρονισμό της εργατικής νομοθεσίας και την εκπαίδευση των ναυτικών»... Να σημειωθεί ότι οι ελληνικές κρουαζιέρες έχουν «απελευθερωθεί» από την 1η Γενάρη του 1999 οπότε τέθηκε μερικώς σε ισχύ ο Κανονισμός 3577/92. Τώρα οι εφοπλιστές των τουριστικών πλοίων επανέρχονται δριμύτεροι απαιτώντας την πλήρη «ελευθεριότητα» και στη σύνθεση των πληρωμάτων. Η αξίωση αυτή - που σημαίνει πληρώματα χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και όχι με βάση τις ανάγκες του πλοίου, αλλά, με βάση τις... «ανάγκες» του εφοπλιστή - καθιστά τα ελληνικά επιβατικά τουριστικά πλοία άκρως επικίνδυνα, αν παρθεί υπόψη ότι ο μέσος όρος της ηλικίας τους είναι μεγαλύτερος από αυτόν των ακτοπλοϊκών επιβατικών πλοίων, ο οποίος υπολογίζεται στα 27 με 30 έτη!

Και ο γιγαντισμός συνεχίζεται

Ειδικά για την υπόθεση της ακτοπλοΐας ο πρόεδρος των «Μινωικών Γραμμών» Κώστας Κληρονόμος έρχεται να σβήσει κάθε αυταπάτη ότι η «απελευθέρωση» και ο ανταγωνισμός θα σπάσει τα μονοπωλιακά σχήματα. Σε προχτεσινή του συνέντευξη ανέφερε: «Εμείς πιστεύουμε ότι ο ανταγωνισμός κάνει τους ισχυρούς ακόμα ισχυρότερους και οδηγεί τους μικρούς και τους αδύνατους σε αφανισμό». Μάλιστα θέλησε να αποδείξει και πρακτικά τη φράση του, αφήνοντας να εννοηθεί ότι έχει ήδη στρωθεί ο δρόμος για τη συνένωση των «Μινωικών Γραμμών» με την ΑΝΕΚ. Των δύο δηλαδή μεγαθηρίων από τα τρία («Επιχειρήσεις Αττικής» το άλλο) που κυριαρχούν σήμερα στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες! Είπε χαρακτηριστικά: «Εξ ανάγκης θα έλεγα, οι δύο κρητικές ναυτιλιακές εταιρίες θα προσεγγίσουν η μία την άλλη ακόμα περισσότερο. Τίποτε άλλο δεν μπορούμε να πούμε αυτή την ώρα. Υπάρχει μια πολύ στενή επαφή»...

Βέβαια, ένα 24ωρο αργότερα, δηλαδή χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωνε για πολλοστή φορά τα εξής ανυπόστατα: «Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι η εποχή των προνομιακών και αποκλειστικής εκμετάλλευσης γραμμών έχει οριστικά τελειώσει» και ότι... γνώμονας της πολιτικής της κυβέρνησης είναι «η εξυπηρέτηση και η ασφάλεια των πολιτών, ο υγιής ανταγωνισμός και η προστασία του δημόσιου συμφέροντος». Αξίζει να αναφερθεί ότι η «Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου», στην οποία δόθηκε άδεια σκοπιμότητας να δρομολογήσει πλοία της στη γραμμή του Ηρακλείου Κρήτης, είναι πλέον θυγατρική της ΑΝΕΚ...

ΣΚΙΑΘΟΣ
«Οχι» στην απομόνωση του νησιού

Διαμαρτυρία των φορέων του νησιού, λόγω της δρομολόγησης μόνο ενός πλοίου στη γραμμή Βόλου - Βορείων Σποράδων

Την έντονη διαμαρτυρία τους εκφράζουν οι φορείς της Σκιάθου για τον κίνδυνο απομόνωσης που αντιμετωπίζει το νησί, εξαιτίας της δρομολόγησης μόνο ενός πλοίου, στην ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου - Βορείων Σποράδων, από την εταιρία «MFD». Με επιστολή τους προς τη διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρίας, πολλοί φορείς του νησιού απαιτούν να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη δρομολόγηση περισσότερων πλοίων. Επίσης η επιστολή, που υπογράφουν οι Σύλλογοι Συνταξιούχων ΝΑΤ, ξενοδόχων, ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων, εμπορικών καταστημάτων, τουριστικών γραφείων και ενοικιάσεων αυτοκινήτων, παντοπωλών, γυναικών, αυτοκινητιστών και περιπτερούχων, απεστάλη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στη Νομαρχία Μαγνησίας, στους βουλευτές του νομού, στους Δήμους Σκιάθου, Σκοπέλου και Αλοννήσου και στα Λιμεναρχεία Βόλου και Σκιάθου.

Στην επιστολή τους, μεταξύ των άλλων, επισημαίνουν: «Δεδομένου ότι ο λιμένας και ο αερολιμένας Σκιάθου έχουν εξελιχθεί σε συγκοινωνιακούς κόμβους των Σποράδων, θεωρούμε ότι ένα καράβι που θα δρομολογηθεί το χειμώνα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε, δεν είναι ικανό να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών τους, τους δύσκολους χειμερινούς μήνες. Μεταξύ των κατοίκων, υπάρχουν συνταξιούχοι, φοιτητές, φαντάροι, τροφοδότες του νησιού, επιχειρηματίες, ασθενείς και άλλοι, οι οποίοι χρειάζεται συχνά να ταξιδέψουν από και προς τη Σκιάθο. Επιπλέον, θέλουμε να σας αναφέρουμε, σ' αυτό το σημείο, ότι με τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικρατούν το χειμώνα στην περιοχή, τα απαγορευτικά καθηλώνουν τα δελφίνια ευκολότερα από τα πλοία και γι' αυτό το λόγο υποστηρίζουμε ότι ένα καράβι δεν είναι αρκετό».

Και καταλήγοντας υπογραμμίζουν: «Εξαιτίας των ανωτέρω, θεωρούμε ότι το νησί της Σκιάθου υποβαθμίζεται συγκοινωνιακά και ανάγεται μαζί με τα υπόλοιπα νησιά των Σποράδων σε άγονη γραμμή τους χειμερινούς μήνες, ενώ γνωστό είναι ότι τα ήδη δρομολογημένα πλοία την καλοκαιρινή περίοδο και οικονομικά αντεπεξέρχονται και ουδέποτε παρουσίαζαν παθητικό, αντίθετα, αν εμπλουτίζονταν περισσότερο τα δρομολόγια, θ' αποκομίζαμε κοινά οφέλη».

Σημαντική επιτυχία στους Ναυπηγοξυλουργούς

Την απόλυτη πλειοψηφία πήρε η παράταξη «Δημοκρατική Αναγέννηση» στις πρόσφατες αρχαιρεσίες στο Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών Πειραιά, για την ανάδειξη νέας διοίκησης και την εκλογή αντιπροσώπων για την Ομοσπονδία και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Να σημειωθεί ότι στις εκλογές αυξήθηκαν οι ψηφίσαντες και από 305 που ψήφισαν στις προηγούμενες εκλογές σ' αυτές ψήφισαν 378.

Το σωματείο, να σημειωθεί ότι πρωτοστάτησε στο ξεκίνημα του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου και αποτελεί ένα από τα πρωτοπόρα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, εξέλεξε τα οχτώ από τα εννιά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Για αντιπροσώπους στην Ομοσπονδία και στο Εργατικό Κέντρο ψήφισαν 347 μέλη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ